XC:hen uusi Exiden 80Ah AGM-akku ja eilen laittelin sen paikoilleen. Ei siinä tarvinnut mitään ylimääräisiä operatsuuneita tehdä, mitä nyt sen alakiinnikkeen prikalla lukittu 8mm pultti piti siirtää toiseen reunaan kun tuo akku on hiukan pidempi kuin se ensiasennusakku, joka oli muuten Enhanced Floodet-mallia, vaikka onkin S&S-toiminto autossa. Kansi tosin ei mene kunnolla paikoilleen, vois kai siihen hakea sen korkeamman kannen siniseltä tai hiukan kuumailmapuhaltimella lämmittää ja korottaa tuota nykyistä. Samalla tuli siirrettyä se ylläpitolaturin maajohto suoraan runkoon pois akun miinusnavasta, kuten jossain ohjeissa kerrottu. Nyt sitten saa tuon S&S:n painella pois käytöstä, jos/kun kaupungissa päin ajelee, edellisellä akulla se toimi vain harvoin, vaikka rasitustestissä todettukin akun olevan vielä hyvässä kunossa.