Carcom Oy  Ateho

Moot. Alhainen suorituskyky?

  • 62 Vastauksia
  • 41248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #30 : 03.11.2015, 20:24:02 »
Jos se virisofta on huono, niin pystyykö sen "päälle" uuden virisoftan ajaa? Ja jos voi, niin korjaako se tuota onglemaa?

Muuten sit varmaa joutuu ecun ostamaan purkaamosta ja kloonaa sitten minun ecun tuohon "uuteen" (jos ymmräsin oikein).

Kyllä päälle pystyy uuden laittaan ja jos ei auta niin hakee ecun purkaamolta ja törkkää vanhan ecun tiedot siihen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Volvo86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #31 : 03.11.2015, 20:49:18 »
Kyllä päälle pystyy uuden laittaan ja jos ei auta niin hakee ecun purkaamolta ja törkkää vanhan ecun tiedot siihen.

Okei, tämä selvä.

Tietysti tuossa uuden virisoftan asentamisessa tuohon nykyiseen ecuun on riski. Sitten jos ei autakaan, niin rahat meni savuna ilmaan.. Kun mulla on muutenkin ollu mielessä, että jos virisoftaa jossain vaiheessa tuohon autoon.

No tää nyt ei ole just tämän hetken ongelma, mutta jossain vaiheessa sitten..

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #32 : 03.11.2015, 21:47:00 »
Okei, tämä selvä.

Tietysti tuossa uuden virisoftan asentamisessa tuohon nykyiseen ecuun on riski. Sitten jos ei autakaan, niin rahat meni savuna ilmaan.. Kun mulla on muutenkin ollu mielessä, että jos virisoftaa jossain vaiheessa tuohon autoon.

No tää nyt ei ole just tämän hetken ongelma, mutta jossain vaiheessa sitten..

Ei se tsekkaus softan hintaa maksa, vaivan palkkaa jos saa niin hyvä  :)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Volvo86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #33 : 03.11.2015, 22:05:16 »
Ei se tsekkaus softan hintaa maksa, vaivan palkkaa jos saa niin hyvä  :)

Heh, aivan joo  :) Missäs ton mahdollisen virisoftan 'kunnon' voi tarkistaa? Turbotec yms. muut 'softapajat'?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #34 : 04.11.2015, 08:12:42 »
Optimoiautosi Tre. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #35 : 04.11.2015, 08:15:57 »
Optimoiautosi Tre. :hello:

Juuri näin, muiden puolesta en voi puhua.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Volvo86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #36 : 08.12.2015, 19:45:10 »
Tsekattu ja ei ole virityssoftaa. Ja ahdotkin ' normi' softan luokkaa.

Ei ole tullut vikakoodia enää (koska en ole vakkari päällä ajellut). Pitää nyt koittaa jos sen vian sais uudestaan päälle, niin voisi tutkailla enemmän.

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #37 : 30.12.2015, 21:41:56 »
V50 1,6D, vm. 2009, 100 000 km. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, viimeisessä huollossa (11/2015) vaihdettiin lisäksi polttoainepumppu kun turbo putosi ajoittain pois pelistä. Varoitusteksti "moottorin suorituskyky alhainen" ilmestyi kun pakkanen kiristyi pari päivää sitten n. -11 asteeseen ja esilämmitin Eberillä. Sitä ennen ollut lauhaa koko syksy enää ollut Eberiä tarvinnut, päivittäin ajettu min. 40 km/päivä. Tyhjäkäyntikerrokset normaalin 900:n sijasta n. 1500 eikä pysy vakiona vaan seilaa 900 ja 1500 välillä myös ajon aikana. Lisäksi ilmestyi "ajonvakautus vaatii huoltoa" varoitus.

Tänään kun lämpötila pyöri nollan tuntumassa ongelma poistui: normaali tyhjäkäynti, ei varoitustekstejä, kaikki vaikutti normaalilta. Mikähän tämän aiheutti? Olikohan jonnekin kertynyt jäätä tms. joka sekoitti mitta-antureita? Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten tilanne korjaantui?

Ihmetellen, Jukka
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 21:43:51 kirjoittanut Ju-Sa »

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #38 : 31.12.2015, 08:34:51 »
V50 1,6D, vm. 2009, 100 000 km. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, viimeisessä huollossa (11/2015) vaihdettiin lisäksi polttoainepumppu kun turbo putosi ajoittain pois pelistä. Varoitusteksti "moottorin suorituskyky alhainen" ilmestyi kun pakkanen kiristyi pari päivää sitten n. -11 asteeseen ja esilämmitin Eberillä. Sitä ennen ollut lauhaa koko syksy enää ollut Eberiä tarvinnut, päivittäin ajettu min. 40 km/päivä. Tyhjäkäyntikerrokset normaalin 900:n sijasta n. 1500 eikä pysy vakiona vaan seilaa 900 ja 1500 välillä myös ajon aikana. Lisäksi ilmestyi "ajonvakautus vaatii huoltoa" varoitus.

Tänään kun lämpötila pyöri nollan tuntumassa ongelma poistui: normaali tyhjäkäynti, ei varoitustekstejä, kaikki vaikutti normaalilta. Mikähän tämän aiheutti? Olikohan jonnekin kertynyt jäätä tms. joka sekoitti mitta-antureita? Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten tilanne korjaantui?

Ihmetellen, Jukka

Vaihdoin PSA -leiristä juuri tuollaisten ihmeellisten sähkövikojen (?) takia.
Tuolloisessa 307 HDi:ssä ohjainlaitteet (?) tekivät vaikka mitä ihmeellisiä ilmoituksia ruudulle ja koko auto käyttäytyi kuin mielenvikainen.
Seuraavana päivänä ei taas mikään ei vaivannut ja sattumanvaraisesti häiriöt tulivat aina uudelleen.

Korjaamon näkemys oli asiasta että aletaan vaihtamaan osa kerrallaan uusiin kunnes vika löytyy, ja tietysti vika pitäisi olla päällä kun auton tuo tutkimuksiin.
Kertaakaan ei virka-aikana vika tullut päälle kuukauden aikana, siihen loppui minulla hermot ja auto vaihtui VAG-leiriin ja sieltä taas pois omien laatuongelmiensa (TSI ja DSG) takia.

Niin, tämä kertomus siksi että PSA-diesel tuossakin autossa on, jokin ohjainlaite/johtosarja/jokin muu kiukuttelee.


Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #39 : 31.12.2015, 09:05:29 »
Noissa PSA dieseleissä (volvoissa) on tullut töissä vastaan n.5kpl missä moottorin alhainen suorituskyky, joissain polttoainepaine herjaa, jotku höriny ilmaa, tai sitten vaan heikko teho ilman vikakoodeja.

Näihin kaikkiin vaihdettu pelkkä polttoainesuodatin (tuohon ilmaanhörivään koko purkki) tämä tieto tuli biliasta, niitä myydään kuin karkkia siellä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #40 : 31.12.2015, 09:30:20 »
Viimeisen huollon yhteydessä vaihdettiin myös polttoaineensuodatin. Vuosia sitten meillä oli vm. 2000 Golf, jossa oli Webasto. Vastaavassa tilanteessa, jossa pakkanen kiristyi ja lauhtui, huohotinputki jäätyi ja aiheutti vastaavia oireita. Auto huoltoon ja sulatus, 100 €, kiitos. Sama homma olisi hoitunut lämpimässä parkkihallissa, siis jos olisi tiennyt mistä oli kysymys. Voiko PSA-koneessa olla vastaava ongelma?

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #41 : 31.12.2015, 10:47:32 »
Viimeisen huollon yhteydessä vaihdettiin myös polttoaineensuodatin. Vuosia sitten meillä oli vm. 2000 Golf, jossa oli Webasto. Vastaavassa tilanteessa, jossa pakkanen kiristyi ja lauhtui, huohotinputki jäätyi ja aiheutti vastaavia oireita. Auto huoltoon ja sulatus, 100 €, kiitos. Sama homma olisi hoitunut lämpimässä parkkihallissa, siis jos olisi tiennyt mistä oli kysymys. Voiko PSA-koneessa olla vastaava ongelma?

Voi.
Kannattaa kokeilla.

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #42 : 01.01.2016, 12:20:58 »
Viimeisen huollon yhteydessä vaihdettiin myös polttoaineensuodatin. Vuosia sitten meillä oli vm. 2000 Golf, jossa oli Webasto. Vastaavassa tilanteessa, jossa pakkanen kiristyi ja lauhtui, huohotinputki jäätyi ja aiheutti vastaavia oireita. Auto huoltoon ja sulatus, 100 €, kiitos. Sama homma olisi hoitunut lämpimässä parkkihallissa, siis jos olisi tiennyt mistä oli kysymys. Voiko PSA-koneessa olla vastaava ongelma?

Tämähän ei ole pelkästään dieselin ongelma, esiintyy myös bensakoneissa ja liittyy usein siihen, että lämpötila vaihtelee suhteellisen nopeasti eikä autolla ajeta em. ajankohtana, näin ainakin itselle on käynyt. Huohotinputkeen tai sen jatkeena olevaan letkuun ilmeisesti tiivistyy kosteutta lämpötilamuutoksen seurauksena ja jos autolla ei ajeta niin kosteus aiheuttaa virheilmoituksia. Jos autolla ajetaan päivittäin niin ongelmaa ei ilmene.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2125
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #43 : 01.01.2016, 14:03:45 »
Noissa dieseleissä on sähkölämmitin huohotinputkessa, joten lämpötilan vaihtelut eivät vaikuta sen toimintaan. Toki lämmittimen pitää olla ehjä, mutta ei tuo juuri ole ollut PSA moottoreiden ongelma. Mutta kaikki pohtiminen on tässä kohtaa turhaa ennen kuin auto käy testerissä, missä ilmoituksen aiheuttaja selviää 100% varmuudella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #44 : 01.01.2016, 15:39:22 »
Ennen testerin päähän pääsemistä odotellessa voi kokeilla kaikenlaisia ilmaisia keinoja, kuten lämpimässä pitämistä/sulattamista.
Jos se ilmaiseksi voi tehdä, tai edes pienellä parkkimaksulla.

Huohottimissa taitaa olla jälkiasennettuja lämmittimiä PSA-dieseleissä ja jossakin vaiheessa ne tuli vakioksi vai muutettiinko rakennetta, en enää muista.

Mutta toimiiko systeemit, siitähän nyt oli kyse.
Lämmitetty huohotin on hyvä jos lämmitys toimii.

 

Elekma  Autoracing