Autodiagnoosi  Carcom Oy

Moot. Alhainen suorituskyky?

  • 62 Vastauksia
  • 41083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #45 : 01.01.2016, 19:25:51 »
Seuraan tilannetta, maanantaina jatkuu työt ja päivittäinen ajo. Jos vikatilanne uusiutuu niin koodien lukuun ja pajalle.

Poissa Ju-Sa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #46 : 02.01.2016, 21:49:38 »
Ajoin tänään sopivasti korjaamon ohi ja vikakoodit luettiin, tuloksena "9530 Accelerator position sensor" ja "952F Accelerator position sensor". Huoltomiehen mukaan koodit viittaavat kaasupolkimessa olevaan sensoriin, joka tunnistaa polkimen asennon. Poljin joudutaan irroittamaan kun vaihdetaan raitisilmasuodatin ja se vaihdettiin marraskuussa. Olisiko siinä yhteydessä anturi jäänyt jotenkin huonosti kiinni tms? Pariin päivään vikailmoitusta ei ole tullut, toivottavasti ei tulekaan. Soitan Volvon huoltoon ja kysyn raitisilmasuodattimen asennuksesta ja anturista, josko olisi asennettu huolimattomasti paikoilleen.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #47 : 02.01.2016, 23:21:26 »
Hyvä kun kävit luetuttamassa koodit, tuota ei aivan heti kukaan olisi veikannut ja nyt vika on selvillä ja ei odota kuin korjausta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mustoska

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #48 : 10.03.2017, 12:56:03 »
Vulvukka valitellut jo jonkin aikaa "Moot. alahainen suorituskyky". Joksus hälytyksen jälkeen autoon iskee joku automaatti ryypyn tyyppinen päälle ja pystyn ajelemaan painamatta kaasua 4-vaihteella 80km/h. (aika jännää) Ilmestyy silloin tällöin. Pakkasella tai kosteudella ei näyttänyt olevan mitään logiikkaa tuohon vikaan.

Ensimmäisen kerran koitin polttoainesuodattimen vaihtoa. Hälytystä ei ilmaantunut vähään aikaan, mutta alkoi taas ilmestymään uudelleen. :nohnoh Nyt, kun vein auton 240tkm huoltoon, niin sieltä ilmoitetiin että hälytys johtui turbon imuvuodosta. Korjaus maksoi kaikki 30€.  :o Kirjoittelen mikäli vika ilmestyy uudelleen.
Volvo V50 farmari 1.6d 2009 240tkm

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #49 : 10.03.2017, 13:25:05 »
Tuskin oli tuosta kiinni. Vaikka imuputken heittäisi kokonaan pellolle niin ei ECM lisää syöttöä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mustoska

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #50 : 31.03.2017, 08:06:05 »
Noh, ei se tuolla korjaantunut. "Moot. alhainen suorituskyky" ilmeistyi taas. Korjaaja oli kirjoittanut tuollaiset vikakoodit:
2A10 - lämpötilanturi hiukkassuodatin -viallinen signaali
9530 kaasupolkimen anturi
952F viallinen signaali
Volvo V50 farmari 1.6d 2009 240tkm

Poissa Taisto_30

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #51 : 03.04.2017, 13:55:12 »
Perjantaina autoon ilmaantui juuri tämä moottorin suoristuskyky alhainen ja saatiin kotikonstein vikakoodi P2110 Throttle Actiator control system. Eli häh? Kaasuun liittyvä? Teksti nollaantui akun navan irrottamisella ja sen jälkeen auto käy jokseenkin normaalisti, vähän tupruttaa sinistä savua. Moottorivikavalo jäi palamaan.

Vien autoa tänään jos korjaamolle asti sillä pääsen, mutta onkohan mitään kokemusta täällä mikä vika?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #52 : 03.04.2017, 14:28:51 »
Perjantaina autoon ilmaantui juuri tämä moottorin suoristuskyky alhainen ja saatiin kotikonstein vikakoodi P2110 Throttle Actiator control system. Eli häh? Kaasuun liittyvä? Teksti nollaantui akun navan irrottamisella ja sen jälkeen auto käy jokseenkin normaalisti, vähän tupruttaa sinistä savua. Moottorivikavalo jäi palamaan.

Vien autoa tänään jos korjaamolle asti sillä pääsen, mutta onkohan mitään kokemusta täällä mikä vika?

Kaasuläppä rikkein.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa seisoppa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #53 : 23.10.2019, 12:13:57 »
Itselläni '11 S40 D3 automaatilla ja eilen heitti kesken ajon kaasupolkimen pois käytöstä. Olin juuri kiihdyttämässä, kun näin kävi ja sain nippa nappa nilkutettua tien sivuun ihmettelemään tilannetta. Moottorin vikavalo ei pala, mutta tekstikenttään ilmestyi "Moott. alhainen suorituskyky", "Moottorijärj. vaatii huoltoa" ja "Paikoitustutka vaatii huoltoa". Jos laitan vaihteenvalitsijalla jonkun vaihteen päälle, niin auto lähtee ajamaan itsestään, eli vähän kuin joku painaisi kuitenkin kaasua, vaikka minun painalluksiini se ei vastaa mitenkään. Ainoa, joka vähän varoitti tästä etukäteen oli se, että vakkari ei suostunut menemään päälle ollenkaan ennen hyytymistä.

Täällä on spekuloitu ja tarjottu yhtä sun toista vikaa, mutta onko joku saanut pajalla laitettua kuntoon ja tiedossa mikä oikeasti voi olla vikana?

Poissa Tolski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #54 : 15.11.2019, 11:04:18 »
Mulla on Volvo V50 T5 vuosimallia -05 (Automaatti) ja kilometrejä oli noin 146 000km kun se tuli ostettua viime talvena. Auto oli yleisesti ottaen todella hyvässä kunnossa. Kuitenkin kuukausi eteenpäin sain "Moottorin alhainen teho" virheviestin mittaristoon. Käytin OBD lukijaa, joka antoi virhekoodin P0101, joka näytti googlen mukaan viittaavan MAF-sensoriin (ilmamassamittari). Joillain foorumeilla mainittiin, että kannattaa ensimmäisenä vaihtaa kuitenkin ilmansuodatin joten tein sen. Ilmansuodatin näyttikin aika likaiselta, joten se oli syytäkin vaihtaa. Vikakoodi kannatta OBD-lukijalla kuitenkin nollata, koska auto tuntui todella laiskalta ja keskikulutukset nousivat noin 2-3 litralla / 100 km.

Meni noin 6-7 kuukautta, kuin sama "Moottorin alhainen teho" viesti tuli mittaristoon. OBD-lukija antoi saman virhekoodin, joten tällä kertaa ostin Autodocista uuden ilmamassasensorin noin 65-80 eurolla. Huomasin jälkeenpäin, että pelkkä sensori ilman sitä lieriöyksikkiö olisi maksanut 30-40 euroa, joten todennäköisesti sekin olisi riittänyt. Joka tapauksessa vaihto oli yksinkertainen, noin tunnin homma josta löytyy Youtubesta hyviä videoita. Tämän jälkeen resetoin jälleen OBD-lukijalla vikakoodin pois päältä.

Meni noin kuukausi kuin tuli jälleen "Moottorin alhainen teho" viesti. Tällä kertaa OBD-lukija ei antanut mitään vikakoodia. Lueskelin eri foorumeita netissä ja tulin siihen tulokseen, että vaihdan polttoainepaine anturin "Fuel pressure sensor". Tämä maksoi Autodocista noin 40 euroa. Tähänkin löytyi hyvä asennus video Youtubesta ja kesti noin 1h - 1,5h vaihtaa se kaikkine asennusvaiheineen.

Nyt olen ajellut noin 1500 km ilman mitään virheitä. Tiivistettynä uskoisin näin, että "Moottorin alhainen teho" viesti voi johtua useammastakin eri virheestä. Luulen, että minun tapauksessani oli Volvossa parikin eri vikaa. Ilmamassamittari ja tämä polttoaineenpaine anturi. Ilmamassamittari oli kuitenkin ainoa, joka antoi virhekoodin OBD-lukijaan.

Toivottavasti tästä on jollekin hyötyä  :)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2019, 11:06:34 kirjoittanut Tolski »

Poissa vph

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #55 : 09.01.2020, 16:50:59 »
V50 1.6d vm08 ja ilman varoituksia "moott. alhainen suorituskyky" näyttöön. 30e kiinalainen obd- lukija kertoi että hehkutusjärjestelmän ohjaussignaali tms viallinen, myöhemmin vida kertoi että hehkujen ohjausrele rikki. Uusi rele ja hehkut tilaukseen, ja koitin eka vaihtaa relettä mutta luovutin aika pian kun rele ilmeisesti jossain etupuskurin takana piilossa? No kokeilin sitten hehkujen vaihtoa ja kiroilun kera lopulta onnistuikin, kannattaa imusarjaan menevä egr:n putki ottaa pois niin helpottaa kummasti..vika hävisi pelkällä hehkutulppien vaihdolla. 

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #56 : 09.01.2020, 18:35:20 »
Vm. -08 pitäisi hehkun rele olla ihan moottoritilan sulakerasiassa. Ruskean värinen tavallisella kannalla (+joku lisäpinni) oleva kytkentärele, wetteriltä 12e. En tarkkaa ajankohtaa muista missä sijainti vaihtui, mutta -07 vuosimallin aikana se taisi olla.
Ja tosiaan kun kaikki hehkut menee pimeäksi, niin vikatila iskee päälle.
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

Poissa Ege_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #57 : 19.01.2023, 10:57:32 »
Morjesta foorumille! Piti nyt parin vuoden lukemisen ja hyvien neuvojen jälkeen rekisteröityä itsekin tänne. Nyt on parina aamuna tullut otsikon mukainen ilmoitus näyttöön. Ekalla kerralla tuli n. 40 min ajon jälkeen ja tänä aamuna heti startin jälkeen. Auto on Volvo S40 vm. -05, 1.8 bensakoneella (ei turboa). Etanolimuutos tehty asianmukaisessa firmassa.

Outoa tässä on se, että toisin kuin monella muulla, tässä meijän Volvossa ei katoa tehot mihinkään ja auto tuntuisi toimivan muutenkin ihan normaalisti. Ilmoitus lähtee pois viiksestä kuittaamalla (varmaan kumminkin joku vikakoodi jää muistiin?). Eli töihin ja sieltä kotiin olla nyt toistaiseksi päästy  :2funny:

Mistähän vika nyt johtuu? Ajattelin käyttää koodien luvussa heti kun saan ajan. Tässä automallissahan ei ole vissiin vaihdettavaa pa-suodatinta, kun sitä ollaan monesti huoltomiesten kanssa pähkäilty ja sitä ei löytynyt tankistakaan pa-pumpun uusimisen yhteydessä. Voiko kosteus jossakin letkussa/anturissa tehä tätä? Nythän on ollut tosi kosteaa ja parina päivänä ollut asteen pari pakkasella. Eilen tankkasin tankin täyteen bensaa etanolin sijaan ja ei ollut vaikutusta ilmoituksen ilmaantumiseen.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6847
  • Kaikkee sitä...
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #58 : 19.01.2023, 13:14:44 »
Ne vikakoodit ensin, ei kannata arvailla.

Kuitenkin joku sen verran lievä vika ettei mene "limp home" modiin.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ege_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Moot. Alhainen suorituskyky?
« Vastaus #59 : 19.01.2023, 17:16:10 »
Ne vikakoodit ensin, ei kannata arvailla.

Kuitenkin joku sen verran lievä vika ettei mene "limp home" modiin.

Joo näin kans ajattelinkin. Tosiaan tähän mennessä on vain kahdesti tullut tuo ilmoitus eikä sitten sen jälkeen ilmaannu. Katsotaan tuleeko taas huomenna seisottamisen jälkeen. Vkloppuna sitten koodien luku!

EDIT: Tänään oli eka kerta, ettei yön yli seisottamisen jälkeen tullut ko. herjaa näyttöön :D Voisi varmaan liittyä kosteuteen väärässä paikassa, kun nyt on ollut pikku pakkanen koko päivän.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2023, 14:02:41 kirjoittanut Ege_ »

 

Ateho  Elekma