Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: jvVolvo - 17.11.2014, 12:43:49

Otsikko: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: jvVolvo - 17.11.2014, 12:43:49
Olisi tarjolla hyvinkin edullisesti b230f alakerta joka maannut ilman kantta sään armoilla n.1-2 vuotta. Sylinterit jo jonkun verran ruosteessa. Saisikohan käyttöautoon koneen siitä vielä pelkästään hoonaamalla, rengastamalla sekä laakeroimalla, ajettu 400-500tkm. Tuntuu ettei oikeen ole noita 2.3 äffäkoneita myynnissä, ainakaan itseä sen verran lähellä että pystyisi hakemaan..
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: HembalanD - 17.11.2014, 13:07:50
Kevyt hooni ja renkaiden/urien putsaus ja läjään. Huohottaa tahi ei sen näkee sitten.
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: Slerbahuuli - 17.11.2014, 14:03:43
Moottorikoneistamolla osaavat vastata kaikista parhaiten. Joskus saadaan aika rujonkin näköisestä hoonaamalla ihan soiva peli, toisinaan taas "kevyt rusketus" onkin yhdessä kohtaa niin syvä ettei tule kalua.
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: TVS - 20.11.2014, 19:03:55
Jos pytyissä on oikeasti vettä ja se on maannut vaikka keväästä asti "vettä puolillaan" ni anna olla sielä.

Ite tulin ostaneeks lohkon, joka oli ollu ilmeisesti kylmässä varastossa tms säilössä, ihan onnettomia pieniä rusehtavia laikkuja oli muutama ja silti hoonin jälkeenkin on pieniä jälkiä vielä pytyissä, mutta kun poraus on pienestä ajomäärästä johtuen muuten ns priima niin lyödään kokeeks tuollai kasaan ja kahtotaan kuin käy.
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: jvVolvo - 20.11.2014, 19:32:27
Ostan sen koneen siinä toivossa jos siellä olisi vaikka 13mm veivit. 91 tai 92vm 240 ja kone ollut 531 kannella, voisiko olla paksut kanget?
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: lassii - 20.11.2014, 19:56:05
Ei se valumötikkä itteensä ota kovin herkästi. Saa antaa monoo aika lailla ja käyttää väärin lohkoo että saa oikeesti rikki sen.

Oletus on että on 9mm kanget mutta aina voi yllättyä positiivisesti. B230F koneessa ei kyllä tietääkseni ole ollut 531 kantta. Yleisin kokoonpano on 96mm poraus lohkossa, 530 hattu ja M-nokka.
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: TVS - 20.11.2014, 20:17:51
Ostan sen koneen siinä toivossa jos siellä olisi vaikka 13mm veivit. 91 tai 92vm 240 ja kone ollut 531 kannella, voisiko olla paksut kanget?
Hyvin luultavasti on, tosi monesta vapariäffästäkin on -90 nurkilta alkaen löytynyt vahvoja veivejä.
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: Wompatti - 20.11.2014, 20:44:49
Hyvin luultavasti on, tosi monesta vapariäffästäkin on -90 nurkilta alkaen löytynyt vahvoja veivejä.

ei ole kauan kun avattiin yksi -90 740 b230f, oli 13mm veivit. nokasta ei kyllä merkintöjä löytynyt vaikka etsittiin
Otsikko: Vs: onko hoonaaminen tässä vaiheessa pelkkää tekohengitystä?
Kirjoitti: Kaziganth - 20.11.2014, 20:50:29
-89 B200f sisälsi myös