Tervehdys
Testasin kelmulla moottorin öljyntäyttökorkin kautta paineen ja ylipainettahan siellä on joten huohotus lienee tukossa. Otin irti sylinterikannen päältä öljyloukolle menevän letkun, puhdistin sen ja tarkastin eheyden. Öljyloukossa/erotussäiliössä on melkolailla paljon keltaista mönjää joten tukossahan tuo lienee. Kun tämä sylinterikannelta tuleva letku on irti öljyloukosta niin kelmu ei enää pullistu. Laitoin osat kiinni ja ajelin tovin. Edelleen kelmu pullistuu kun testaa öljyntäyttökorkin kautta paineen. Otin uudelleen tämän sylinterikannen päältä tulevan letkun irti ja huomasin, että letkuun oli päätynyt tätä keltaista mönjää. Käynnistin koneen ja tein havainnon, että omasta mielestäni öljyloukon kautta nousee höyryä. Näin ollen se ei täysin tukossa ole. Tätä havaintoa puoltaa myös, että tähän huohotusletkuun oli päätynyt mönjää eli loukon kautta tulee ilmaa ylöspäin. Ylipainetta moottorissa ei ole silloin, kun tämän sylinterikannelta tulevan letkun irrottaa öljyloukosta.
Varsinainen kysymykseni siis on, että auttaako huohotusjärjestelmän uusiminen vai voiko vikaa olla jossain muualla? Järjestelmähän ei kallis ole mutta työmäärä on melko iso tuon imusarjan irrottamisen vuoksi.