Carcom Oy  Ateho

S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.

  • 24 Vastauksia
  • 4847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #15 : 07.12.2018, 11:38:50 »
No joo, itse olen kyllä aina joutunut vidalla nuo sopeutukset nollaamaan, akun irroitus ei pitäisi sopeutuksiin vaikuttaa. Seurataan mikä tässä lopputulos.

Alkujaan vika ei ollut laatikossa, kun tässä oli sytyskatkoksia välillä ja tähän vaihdettiin kaasuläppää, puolia, ilmamäärämittaria moneen kertaan, mutta vika tuli aina takas 20km kilometrin jälkeen.
Luulisin että tämä vika on sieltä lähtösin, kun niitä vikakoodeja oli aikalailla.
Kun sitten auto vietiin tällaselle joka korjaa ecuja ja mittaristoja, koska epäilivät että boxissa oli juotokset irronneet.
No kaveri vahingossa koski johtosarjaan joka tulee ilmamäärämittarille, se antoi vikakoodin joka vaikutti auton käyntiin ja kun vaihtoivat johtosarjan, auto on toiminut ihan normaalisti.
Kohtapa se nähdään hukkasko se tossa korjaamon näpräyksen aikana sopeutukset.

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #16 : 07.12.2018, 17:08:21 »
No niin, näppäilyt tehty ja tulos oli nolla. Eipä se auttanut mitään, ehkä vaihtaminen muuttui hiukka pehmeämmäksi, mutta lähtö on yhä samanlainen.
Mutta piti tämäkin kokeilla, ettei jää mitään tekemättä.
SE on jännä juttu kun liikkeen sisälläkin on kahta eri versiota noista sopeutuksista, asentaja sanoi ettei siihen ole erillistä ohjelmaa, vaan se sopeuttaa sen itse.
Taas työn vastaanottaja väitti toista.
Mutta sama se, ei auttanut, asentaja epäili että se suodatin hässäkkä mikä siellä on, olis osittain tukkeutunut tai sitten roskia solenoidissa.
Täytyy kysellä enempi kaverilta joka näiden parissa viettää työpäiviä, josko hänellä olis tuohon jokin hokkuspokkus temppu.  :)
 

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #17 : 07.12.2018, 17:12:22 »
Mites koneellinen huuhtelu vastavirtaan puhdistusaineiden kanssa, vaihtoehto taitaa olla kohta laatikon avaus
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #18 : 07.12.2018, 17:50:32 »
On näitä tapauksia ollut jo sen verran "meillä ja maailmalla" että ei tuohon ole mitään oikotietä onneen. Solenoidit tukkeutuvat kuonasta ajan myötä ja siksi niiden toiminta alkaa takkuilla. Korjauksena solenoidiasetelman eli ns venttiilipöydän huolto tai vaihto uuteen/korjattuun.

Jos itse haluaa ja osaa värkkäillä niin esim Transgo:n huoltosarjoja saa tilattua vaikka Ebayn kautta Usasta noin 100€ hintaan. "Transgo AW 55-50 kit".

Tähän operaatioon olen itse henkisesti valmistautunut ja suoritan sen keväämmällä kelien taas hieman lämmettyä. Olettaen toki että laatikko toimii silloinkin vielä kuten nyt ja että auto ylipäätään silloin minulla vielä on.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2018, 17:54:29 kirjoittanut Juhizz »

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #19 : 07.12.2018, 18:27:55 »
Aivan varmasti on vidassa sopeutus, jos sitä ei osaa käyttää niin asia sitten erikseen, tätä tämä nykyään on. Tuohon venttiilipöydän vaihtoon sen verran että ilman muuta ensin sopetus laatikolle jolla itselläkin kaikki oireet poistui. No jokainen tietenkin tekee niin kuin parhaaksi näkee.


No niin, näppäilyt tehty ja tulos oli nolla. Eipä se auttanut mitään, ehkä vaihtaminen muuttui hiukka pehmeämmäksi, mutta lähtö on yhä samanlainen.
Mutta piti tämäkin kokeilla, ettei jää mitään tekemättä.
SE on jännä juttu kun liikkeen sisälläkin on kahta eri versiota noista sopeutuksista, asentaja sanoi ettei siihen ole erillistä ohjelmaa, vaan se sopeuttaa sen itse.
Taas työn vastaanottaja väitti toista.
Mutta sama se, ei auttanut, asentaja epäili että se suodatin hässäkkä mikä siellä on, olis osittain tukkeutunut tai sitten roskia solenoidissa.
Täytyy kysellä enempi kaverilta joka näiden parissa viettää työpäiviä, josko hänellä olis tuohon jokin hokkuspokkus temppu.  :)

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #20 : 07.12.2018, 19:24:18 »
Aivan varmasti on vidassa sopeutus, jos sitä ei osaa käyttää niin asia sitten erikseen, tätä tämä nykyään on. Tuohon venttiilipöydän vaihtoon sen verran että ilman muuta ensin sopetus laatikolle jolla itselläkin kaikki oireet poistui. No jokainen tietenkin tekee niin kuin parhaaksi näkee.

En ala väittämään siitä, voi olla tai ei näin ainakin tämä täkäläinen Volvo-asentaja kertoi, sitä en sitten tiedä eikö halunnut enempää rassata.
Tiettävästi Volvo-Automaa ketjulla on volvon omat ohjelmat.
Onhan kyseinen paikka ollut Volvo korjaamo Auto-Haron aikana jo.
Uskon myös että venttiilipöydän vaihto on seuraava operaatio, koska auto sinällään on loistavassa kunnossa, kaikki huollot tehtynä paperilla vaikka autolla on kilometrejä jo 358 000 km.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #21 : 07.12.2018, 19:31:54 »
kilometrejä jo 358 000 km.

Omassa 359300 tällä hetkellä  :)

Auto ollut mulla reilu neljä vuotta ja kokoajan se on tuota tehnyt. Satunnaisia kertoja on ollut ettei tee mutta muuten kyllä järjestäin. Myös 3-4 vaihto heijaa välillä.

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #22 : 07.12.2018, 20:05:24 »
Omassa 359300 tällä hetkellä  :)

Auto ollut mulla reilu neljä vuotta ja kokoajan se on tuota tehnyt. Satunnaisia kertoja on ollut ettei tee mutta muuten kyllä järjestäin. Myös 3-4 vaihto heijaa välillä.

Mä meinaan kyllä selvittää tämän episodin, jos vaikka siitä olis jollekin apuja, eikä tarvis turhia temppuja tehdä.
Aikaa se ottaa kun ei ole kiire mihinkään eikä ole oikein paikkaakaan missä tehdä, mutta kuitenkin.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2229
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #23 : 07.12.2018, 20:50:01 »
Jos jollakin sun lähettyvillä on vida niin se autoon kiinni ja sopeutus käyntiin, ajaa sitten vaan niin kuin se vaihdenäyttö käskee, näin tein itse ja laatikko kuin uusi ja juuri mainitsemasi oireet oli autossa. Olisko siellä päin joku joka vois jelpata tekemään tuon ?

Poissa Karski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 Turbo 2,4 2002 aut. laatikko ongelma.
« Vastaus #24 : 08.12.2018, 12:39:09 »
Jos jollakin sun lähettyvillä on vida niin se autoon kiinni ja sopeutus käyntiin, ajaa sitten vaan niin kuin se vaihdenäyttö käskee, näin tein itse ja laatikko kuin uusi ja juuri mainitsemasi oireet oli autossa. Olisko siellä päin joku joka vois jelpata tekemään tuon ?

Kyllähän täällä noita osaajia olis, pitää vaan herätellä niitä kun ei ole taas pitkään aikaan ollut volvoa :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron