Samppasport  Futurez

Volvo V70 MK2 Jarrukengät ei liiku käsijarrunvaijerin vaihdon jälkeen

  • 6 Vastauksia
  • 1482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VarbonElite

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.eastaudio.net
Ongelmana siis että katsuri merkkasi että käsijarruvoimassa liian suuri ero. Vaihdoin vasemmalle puolelle jossa jarru ei pitänyt niin vaijerin. Vaijerin vaihdon jälkeen paketti nippuun ja kokeilemaan. Kahvasta kiristämisen jälkeen oikea puoli pitää niinkuin ennenkin mutta vasemmalla ei mitään. Eikun paketti purkuun ja kasaamaan kokonaan uudelleen mutta kun paketti on kasassa niin kun kahvasta vetää niin näyttäisi että kängät ei liiku ollenkaan. Vaijeri kyllä liikkuu ainakin kahvan päästä katsottuna, ainakin jonkin verran liikkuu mutta rummun päässä ei näytä tapahtuvan mitään. Onko jollain ideoita kuinka lähteä selvittämään?

PS. Vantaan alueelta otetaan vinkkejä korjaaamoista vastaan kun aika ei oiken tahdo itsellä riittää ja ennen joulua pitäisi leima saada.
-Niko-

Toiminnanjohtaja / EastAudio Ry

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Onko säätö tehty taas väärinpäin?

Eli oikea-oppisesti näin:

1. Kahvalta vaijeri aivan löysälle, ettei kanna YHTÄÄN.

2. Sitten pyörien päästä kenkien säätö tosi lähelle, lähes hankaavaksi.

3. Sitten vasta vaijerin säätö sopivaksi.
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Mulla oli sama vika ja säätö ei vaikuttanut mitään. Jarru auki taas ja se levityskäpälä oli edellisellä kerralla jäänyt huonosti eli oli päässyt luiskahtamaan vaijerista irti. Se olikin niin tiukka menemään paikalleen, että piti meisselillä ja vasaralla hakata paikalleen.

Poissa hespa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • O.V.L.O.V.
Juu. Ja tämä linkku kannattaa muutenkin ropeltaa ja putsata hiton hyvin jos kerran ottaa auki. Ite oon polttanu CRC:n ruostehapossa aina jarruosat ja sen jälkeen Kentin keraamineen tahna liikkuviin osiin ja AVOT! Kyä pelaa.    ;)
Oldies but goldies. 242dl vm:79. 242DL vm:78. 245DIESEL VM:83. 245DIESEL vm: 85. 240 ite tehty Bertone kopio vm.84. 740DIESEL vm:85. 740GLE vm:88. 740GLE vm:87. 460vm:95. 340(DAFFI).960 2,5 vm:96. 960sedan 2.5 vm:95.
960 2,5 STW.

Poissa tdi-arska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Jos alkuperäiset osa takajarruissa niin siellä ei ole säätöä (umpirautajööti), vaihda säädettävä tilalle niin pitää, tuolla myynnissä.

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/1334/442711/autot/volvo/v70-mk2-2000-2007?vuosimalli=2002#Jarruosat-Kasijarrukengat-ja-asennussarjat

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
22-2003 ;D, on hyvät.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Olen laittanut juuri nuo säätöpalikat 22-2003 ja on tosiaan hyvät. Helppo säätää lähelle. Kierteeseen kannattaa laittaa rasvaa niin helpottaa elämää aika paljon.

 

KL-varaosat  Race.fi