Siskokin pääsi viimein Volvon makuun kun tuli hälle ostatettua viime viikolla todella huippukuntoinen 251tkm ajettu D5.
Ainoa häiriö on vaan koneen käydessä jatkuvasti pyörivä flekti.
Ei pyöri ihan kokoaikaa, vain silloin kun kone käy. Ei siis virrat päällä niin kuin olen aiheesta lueskellut.
Eli looginen päätelmäni on, että puhallin ei ole väkisin suorassa virrassa, vaan käynnistyy ohjauksen saatuaan. Ja se ohjaus tulee jostain xxx-syystä.
Tästä on aiemmin ollut puhetta, että imuilman lämpötila-anturi olisi viallinen. Tarkoittanee kuitenkin ahtopaineen lämpötilaa... Tulkinnee sen liian kuumaksi ja siksi ecm käskee flektiä.
Olen lukenut vikamuistit omalla BRS:llä ja sen mukaan missään ohjainlaitteessa ei ole yhtään vikaa. Mutta pieni epävarmuus kun sen näytössä lukee "volvo 99-04", eli osaako se lukea luotettavasti tuon viimeisen -06 mk2 vai muuttuuko jotain 04-jälkeen?
No sen epävarmuuden poistamiseksi pitäisi luetuttaa jossain muualla vikamuistit, että tietäisi varmaksi. Ja lisäksi katsoa mitta-arvot tuosta lämpötilasta. Mitä muuta tulis mieleen?
Onko tuo puhallin pwm-ohjattu, että ohjaus voi muutella halutessaan puhaltimen nopeutta, vai onko on-off.
Ja millä alueella kunnossa olevat ahtolämmöt pitäisi olla?