Ateho  Elekma

V70 -00 peruutustutka.

  • 7 Vastauksia
  • 3091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jk47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • -
V70 -00 peruutustutka.
« : 03.03.2015, 17:16:13 »
Moikka.

V70 ja peruutustutka ongelma, eli seuraavaa...

Ostin tollasen vanhan V70 jossa peruutustutka rupee huutamaan heti jatkuvaa piippausta kun pakin laittaa päälle vaikka takana ei ole mitään.

Huutaa noin 15sek ja sit hiljenee eikä reakoi enään mihinkään esteisiin.

Mistä ja miten kannattaisi lähteä vikaa kotikonstein etsimään?

Kiitos
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 17:20:01 kirjoittanut jk47 »

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #1 : 03.03.2015, 17:22:35 »
Monesti nuo parkkitutkat lamaantuu täysin vaikka on vain yksi anturi pimeänä, vikakoodien luvulla selviää helpoiten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa jk47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • -
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #2 : 03.03.2015, 17:31:42 »
Ok.

Vikakoodit taannoin luettu moottorivalon nollauksen yhteydessä mutta parkkitutkasta ei mitään vikakoodia ollut aktiivisena.

REM "boksi" - yhtään vikaa ei löytynyt.
Käsittääkseni nämä perkkitutkan anturivikakoodit ovat REM-jotain...

« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 17:42:20 kirjoittanut jk47 »

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #3 : 03.03.2015, 18:14:18 »
Kosteus tekee välillä ainakin häiriöitä antureihin.

Poissa jk47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • -
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #4 : 03.03.2015, 20:39:09 »
Lähteekö noi anturit irti puskurista mitenkä?
Jos tarkistais liitokset...

Ruuvarilla vääntää välistä? Jotkut kielekkeet antureissa vai mutterit takana (puskuri irroitettava?)

Kytkimen löysin takakontista josta tutkan saa pois päältä niin ei jatkuvaa piippausta tarvii kuunnella... mutta sais han toi toimii...


Kiitos
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 20:47:05 kirjoittanut jk47 »

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #5 : 03.03.2015, 21:01:32 »
Itsellä S60 tekee samaa. Siinä on jälkikäteen asennettu oem-tutka ja kyseisen laitteen käyttöohjekirjan mukaan pitkä äänimerkki on nimenomaan vikaindikaatio. En oo paremmin tutkinut asiaa, mutta vikakoodeja ei löydy ppc:llä. Epäilen, että jälkiasennustutka ei osaa jutella niin paljoa auton kanssa, että pystyisi vikakoodeja antamaan. Jos jollain olisi kovaa faktaa asiasta, niin olisi kiva kuulla.

Toki eka toimenpide olisi puskurin irroitus ja anturien visuaalinen tarkistus.

Edit: Niin tuo takakontin kytkin taitaa viitata jälkiasennusratkaisuun? Tehdasversioissa olis kytkin kai radion alla?
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 21:03:58 kirjoittanut mheguli »

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #6 : 04.03.2015, 08:29:20 »
Faceliftissä ainakin anturit purkaantuu puskurin sisälle, eli vaatii puskurin irrottamisen. Liittimet oli minulla ainakin aivan kuivat, vaikka vastaavan tyyppistä ongelmaa oli. Luulen että sopiva kosteus menee muuta kautta itse anturiin.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -00 peruutustutka.
« Vastaus #7 : 21.09.2015, 08:25:10 »
Pieni follow-up vanhaan juttuun:

Kulmamiehen ohjeella diagnosoitiin kaksi anturia mykiksi. Ne vaihdoin (kiitos nimim. sosulle kaupoista) ja rupesi pelaamaan. Anturit ovat samoja, jotka sopivat 960:istä lähtien suurin piirtein kaikkiin vm. 2005:ttä vanhempiin Volvoihin. Omissani oli SWF:n leima. Vaihto vaatii takapuskurin irroituksen, kun anturit purkaantuvat taaksepäin ja ovat vieläpä puskurin ulkokuoren ja rungon välissä. Kaikki johdot olivat kyllä tosi hyvän näköisiä ja liittimet kuivia, kun ovat kunnolla suojattuja.

Yhteenvetona: Jos jälkiasennettu tutka kiukuttelee, ei muuta kuin antureita kuuntelemaan.

 

Futurez  Kulkukoira