Samppasport  Futurez

amazon -66 Turbo, kevennetty.

  • 115 Vastauksia
  • 49299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #15 : 02.04.2012, 22:39:38 »
Käy kurkkaamassa svenska Volvo Amazon klubben ja sieltä custom showroomista Murres 69. Kaikkee kivaa pikku modia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #16 : 04.04.2012, 11:43:33 »
Amazonin kyljet on aika ruttuset ja kaaretkin on huonot, niinpä ostin kaverilta, molemmat takakyljet kokonaisuudessaan, sekä takahiekkapellin.

Kyljet ovat suorat ja ruosteettomat, saatiin ne sillai irti, että hitsaussaumat tulee niihin kohtiin, mihin alkuperäisetkin hitsit.

PItää vaan käyttää ovia, takalaseja ja takaluukkua paikoillaan sovituksen aikana.

Tulee kerralla hyvä, ei tarvi tinaa juuri yhtään.

Eilen illalla puhkoin vähän kuskin puoleista jalkatilaa ja siellä ruostepeikko olikin tehnyt tuhotöitään, elikäs myös tulipellin alaosaa menee uusiksi ainakin sinne pitkien valojen kytkimelle asti, etulattiathan menee muutenkin, ihan varulta uusiksi.

Etulokasuojien alla oleviin pelteihin ei tarvi isoja paikkoja, kuskin puolelle tulee kaksi, eilen hitsasin toisenn ja tänään pitää hitsata toinen ja ruveta tekemään tuota toista paikkaa.

Pohja pitää tehdä huolella, siellä on joitakin ruosteisia palkkeja, ajattelin ihan pokkana kääntää sen kyljelleen, kerta nyt on oikeastaan eika sama vaikka tulee kylkiin lommojakin tms. Vähän liian iso työ tehdä semmoista "autokippiä", joka mahtuisi talliin, jossa on huonekorkeus aika pieni.

tommonen tuli, pitää mennä hitsaamaan tuo kulma valmiiksi, vaikkakin siellä on ikävästi yhden palkin "alla" ruostepöpön tuhoja.

Eka hitsaus, niin oikeasta alanurkasta aloitin ja samalla säädin mikkiä, niin vaakasuamasta tuli jo ihan tarpeeksi hyvä. Kun en ole vuosiin kunnolla hitsannut, mutta aikoinani olen tehnyt autoja aika paljonkin.



Uploaded with ImageShack.us

Juu, hitsaamaan vaan...
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #17 : 05.04.2012, 03:11:34 »
Pari paikkaa laitoin.

mitenhän saisi venytettyä peltiä, niin et saisi semmoset "urat" siihen.
Tuossa laittian paikassa, tein vaan hitsaamalla ne urat siihen ja tuli kyllä ruma...  :idiot2:



Uploaded with ImageShack.us

Tässä nurkka valmiina.



Uploaded with ImageShack.us

Näin.

pitää keksiä joku konsti noiden urien tai pikemminkin painaumien tekemiseen.

Kun ei voi suorasta pellistä moisia hitsata. Jos isompi paikka tulee, niin sehän pomppii ja kumisee ku joku taikarumpu. ELK

Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #18 : 05.04.2012, 07:55:46 »
Tee sellanen "jigi" vaikka kahdesta kulmaraudasta missä saat naputeltua noi urat irtopeltiin.

kepa09

  • Vieras
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #19 : 05.04.2012, 22:44:57 »
Kertokaas nyt mullekin, mitä nämä hihnanpätkät tuossa Jaskan amassa tarkoittaa, siis tarkoitan tuota kuvaa taka akselistosta?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #20 : 05.04.2012, 22:50:04 »
Kertokaas nyt mullekin, mitä nämä hihnanpätkät tuossa Jaskan amassa tarkoittaa, siis tarkoitan tuota kuvaa taka akselistosta?

Mitäs käy kun leikkaa henkselit poikki housuista - no housut tippuu alas.

Samoin käy taka-akselille jos takapään nostaa ylös, niin ilman remmejä vieterit vois tippua pois.

kepa09

  • Vieras
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #21 : 05.04.2012, 22:56:46 »
Ai se on sellainen :) no en ole vielä kerennyt oman aman kanssa niin pitkälle syventymään, mutta kiitos vastauksesta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #22 : 07.04.2012, 15:35:36 »
Nyt on aika paljon jo hitsailtu.
Käänsin auton kyljelleen, siten, että auton toiselle kyljellä hitsasin tukevasta rautaputkesta 180cm pitkät tolpat.
Putki tulee aina kiinni samanlaisella jöötillä auton runkopalkkeihin, ja yhdistin ne vielä rautaputkella, josta hitsasin tuen toisen puolen helmaan.

Kun sain auton kyljelleen, niin sieltähän paljastui mittavat ruostevauriot, niinhän käy aina! :)

Mutta lankaa riittää ja peltiä ja kaasua ja nyt jopa inspiraatiotakin. Ihme sinällään, sillä palkit oli aivan **tullaan, samoin suuri osa lattioista ynnä muista pelleistä, vaikka ne sisältäpäin näyttikin pieniltä.

Noh, sitten pitää vielä vaihtaa ulkopellit takaa, elikäs molemmat takakyljet kokonaan ja hiekkapelti. Nämä olen jo ostanut. Ne on ruosteettomat (lähes) ja ennenkaikkea suorat. yllättävän helppo vaihtaa koko kylki. Hitsit tulee niihin kohtiin kuin tehtaalla, ja puskusaumat tulee semmosiin kohtiin, jotka on jäykät, mikä vähentää vetelyä, eikä se muutenkaan paljoa vdä, kun oikein hitsaa.

Kuvia tulee kohta.

Talliin ->
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #23 : 08.04.2012, 14:05:52 »
Tässäpä tuo on kyljellänsä.
Tuo tolppa mikä on tuohon viimeseen pilariin hitsattu, ei ole suoraan pilarissa, vaan pilarin päälle taivutin 3mm pellistä aika ison palan, ja heppasin sen kiinni molempiin sivuihin, elikäs kahteen vankkaan paikkaan, eipä tuo ole taipunut.
Etupuoli on kiinni siinä tolpassa mihin ovi tulee. Toki molemmat on vielä kiinni vastakkaisen puolen helmakotelossa, yhdysputkella.



Uploaded with ImageShack.us

Siinä oli ruostetta hitosti, enemmän kuin kuvasta näkyy.



Uploaded with ImageShack.us

Tämän verran kerkesin eilen hitsata.
Vielä yksi palkki siihen ja lattiapellit. Tuossa kohtaa missä on hitsattu suora lattiapelti, ei ole toisellakaan puolella "pokkauksia", joten en tehnyt niitä tuohonkaan. Sen sijaan tuo vähän taaksemmas tuleva paikka, niin siihen pitää nuo pokkaukset jotenkin nakutella.



Uploaded with ImageShack.us

Tuo olisi tarkoitus saaha tänään valmiiksi. pari päivää pitää varata toisellekkin puolelle, vaikkakin sitä on jo hitsattukkin vähän, kuviakinhan siitä on tuossa aiemmin.

Sitten yhtenä päivänä pitää hitsata ns. randompaikat, eli pieniä paikkoja, muutama taitaa tulla eri puolelle pohjaa.

Kovin työhän tuossa on työstää se puhtaaksi, niin että saa hyvät pohjamaalit, maalit, massat, kotelosuojat jne.

Sittenhän pääsenkin vaihtamaan pintapeltejä, eli molemmat takasivut ovesta takavaloon asti.
Helppo homma. Sit pikkuhiljaa tekniikkapuolta työstämään.

EN oikein tiedä, jos vetäsis eka kesän turbo-strömpällä, jollaisen omistan, jee!
Ja sit to3:lla, pakosarjan tekisin kuitenkin jo lopullisen, eli putkikäyristä siten et ahdin tulee melko eteen.
Kansikin pitää saaha valmiiksi jo tuohon ströpä -versioon. eli kisa seetit ja monikulmavenat. Portattu pakopuoli ja miedosti portattu imupuoli. Tuossa versiossa vauhtipyörä saa luvan olla vakio, kuten kytkytinkin. Niin, ja Ic:ksi isoin mitä mahtuu, ja onhan mulla rälläkkä... Sitten öljynlauhduttimet sun muut kunnolliset jo ekaversioon. Alustaakin jonkun verran. Mutta pitäähän sitä talvikeleillekkin jotakin tekemistä jättää... Joskus olisi tarkoitus alittaa tehopainosuhde 3kg/hv. :)

Hitsaamaan ->
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #24 : 08.04.2012, 14:08:27 »
Tee sellanen "jigi" vaikka kahdesta kulmaraudasta missä saat naputeltua noi urat irtopeltiin.

Puusta kokeilin, metallista pitää nyt koittaa, puu ei toiminu oikein.
Vaikka luulisi, että materiaali ei vaikuta, kun siinähän on vaan semmonen parin sentin rako, mihin peltiä vasaralla pakotetaan...

Pitäisköhän perustaa topicci.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #25 : 08.04.2012, 16:04:55 »
Nyt tein poikittaispalkin, siirryn lattiantekoon. Hemmetti, pitää yrittää saada pokkaukset lattiaan tehdyksi.
Pitää kokeilla metallista tehdä jigi ja pajavasaralla sepittää.

Taitaa olla vähän liian tiivis päivitystahti, kun joka kahvipaussilla pitää päivittää.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #26 : 08.04.2012, 19:58:16 »
Puusta kokeilin, metallista pitää nyt koittaa, puu ei toiminu oikein.
Vaikka luulisi, että materiaali ei vaikuta, kun siinähän on vaan semmonen parin sentin rako, mihin peltiä vasaralla pakotetaan...

Pitäisköhän perustaa topicci.

Tuolla pitäs onnistua jäykisteen teko peltiin eli sikkikone. Hommasin itselle Tampereen Farmilaitteelta.
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #27 : 08.04.2012, 20:10:07 »
Meinasitko puuhastella jo johonkin vaiheeseen tätä kesää liikenteeseen tämän?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #28 : 09.04.2012, 10:32:05 »
Pullotunkki tms. ylösalaisin (tai voihan se pystyssäkin olla, kukas sitä kieltää). Siihen kulmarauta poikittain, alle toinen kulmarauta ja eikun painelemaan. Saisi tehtyä pokkaukset. Tietty pitäähän tuolle rakennelmalle olla jonkinsortin kehikko tms, mutta äkkiäkös sellaisen rakentelee ;D

Huonosti selitetty, mutta varmastikin kekkasit ajatukseni?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #29 : 09.04.2012, 14:02:45 »
Tuolla pitäs onnistua jäykisteen teko peltiin eli sikkikone. Hommasin itselle Tampereen Farmilaitteelta.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Uskaltaako kysyä hintaluokkaa?
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy