Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 -84 M50

  • 156 Vastauksia
  • 66481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #75 : 16.03.2016, 23:18:33 »
Pari päivää ollu vähän hiljaista mutta tänään taas tallilla touhuilemas. Tankki ja keruusäiliö saapui ja pääs vähän sijoittelmaan konttiin niitä. Perän shimmit ja stefat tuli hankittua myös.








Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #76 : 17.03.2016, 22:04:43 »
Joo huomenna hakemaan bensapuolen liittimiä ja motonetistä uudet takajousien yläkupit sunmuuta palikkaa. Viikonlopun aikana ois tarkoitus yrittää lyödä kone käymään. Mites toi Lhn kytkeminen? Lähinnä siis kabiinin puolen johdot mietityttää. 

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #77 : 26.03.2016, 11:04:08 »
Saatiin kone viimenään käyntiin. Kipinä oli pari päivää kateissa kun oli puolan virta semmosessa paikassa missä virta katkesi startatessa :D Kesä lähestyy kovaa vauhtia ja pitäs saada loput osat paikoilleen niin turvakaaret taitaa jäädä pois tältä vuodelta.





Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #78 : 26.03.2016, 12:06:43 »
Joku tais ehdottaa et koita vetää suoraa akulta puolalle virrat.... ::)
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #79 : 26.03.2016, 21:09:39 »
Nii joo mutta ongelma selvis jo ja hyvä niin :)

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #80 : 30.05.2016, 12:19:06 »
Ei ole tullut vähään aikaan päiviteltyä mutta tilanne on se että kesä alkaa olemaan käsillä ja auto ei toimi kunnolla. Eli olen ollut vähän hukassa tuon Lhn kanssa. Bokseissa nimeltä mainitsettoman henkilön lastut mitkä toimivat miten sattuu. Auto on saatu jo pyörilleen ja uudet vanteet sai myös alleen. Pientä testiä ollut mutta huonolla menestyksellä. Otin yhteyttä toiseen lastun tekijään ja suuniteltiin vähän että mitä aletaan tekemään että saataisiin laitteet toimimaan. Lopuksi vähän kuvia.




Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #81 : 30.05.2016, 15:58:23 »
Meilkeinpä arvasinkin että vika on nimeltämainitsemattoman henkilön tekemässä lastussa, koska kaveripiirissä ollu enemmänki vikoja niissä. Jopa moottoreita hajonnut sen takia.. Mutta joo, toivottavasti saat toisella lastulla pelaamaan!
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #82 : 11.08.2016, 14:44:42 »
Viime päivityksestä näyttää olevan hetken aikaa. Oli projektin kanssa pieni motivaation lataus paussi. LH lensi romukoppaan ja tilalle tulee Link G4+ Atom Sporttiautosta. Tuo Linkki vaikutti oikein pätevältä ohjaukselta jossa on paljon ominaisuuksia ja hintakaan ei ole ihan älytön. Tulee siis ecu, johtosarja ja pari uutta anturia. Tarkoitus itse kytkeä ja sitten viedä sinne säädettäväksi. Ja lopuksi muutama kuva nyky tilanteesta.




« Viimeksi muokattu: 11.02.2017, 20:20:01 kirjoittanut Jypä »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #83 : 12.08.2016, 13:34:15 »
Hieno projekti  :nälkä:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa vjlle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 468
  • Wheel Whore
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #84 : 19.08.2016, 12:25:21 »
On kyllä kaunistunut ja muuttunut sitten viimenäkemän. -H-

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #85 : 19.08.2016, 13:22:26 »
Moottorinohjauksen suhteen ei varmasti tule pettymystä. O0 Sen verran helppokäyttöinen että itsekin ajelee sellaisiin noin-säätöihin alipainealueelta aika helposti ja onhan siellä se AFR target-kartan kanssa pelaava autotune. Kaverin autossa jonkun verran tuota Xtreme versiota räplännyt, omaan olis näillä näkymin tulossa Storm kunhan sen aika tulee.

Ja kohta joku tulee sanomaan että hukkaan heitettyä rahaa kun se LH:kin on täysin säädettävä. :facepalm:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #86 : 19.08.2016, 18:04:07 »
Mulle on ihan sama kuka ajaa milläkin ohjauksella. Itselläni palo käpy tuon lhn kanssa ja päätin että lentää romu koppaan ja kunnollista ohjausta tilalle. Helppo niiden on säätää kellä on siihen taitoa ja laitteet. Mullekkin sanottiin jo ihan alussa että ei kannata lähtä leikkimään tolla lhlla mutta enpä uskonut.  ::)

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #87 : 19.08.2016, 21:02:51 »
Tekniikka koostuu mm. seuraavista palikoista

B230F lohko hoonattu ja kaikki uudet laakerit ja tiivisteet
FK moottorista männät ja kanget
Kansi 398 siistittynä ja perus remppa tehtynä
Nokka on A
Lhn imusarja
Peltipakosarja mallia teetetty
38mm hukkis
Biagio ahdin (joku brasilialais valmisteinen) proturbo joskus myynny uutena?
Iso välijäähdytin ja 3" ahtoputket
Forge dumppi
Green filter iso kartiosuodatin
3" putkisto yhdellä vaimentimella
Puristukset muistaakseni 8.6

Polttoaine ja moottorinohjaus

Tulossa Link G4+Atom ruisku
Paksissa turvatankki ja keruusäiliö
Pääpumppu 044 kopiopumppu ja Facetin pumppu joka pumppaa tankista keruusäiliöön
Suuttimet on 668cc dekat

Alusta

Bc Racing Br alustasarja
Powerflexin uretaani puslat

Voimansiirto

M45 loota (tiedän ei pitkäikäinen)
Pottapyörä
Sre 763 asetelma ja vakio kytkinlevy
Perä on 1031 jossa Spartan locker ja 4.1 perävälitys

Tehotavoitteesta en tiedä muutakun m45 antautuu ainankin  ::)
« Viimeksi muokattu: 19.08.2016, 23:24:21 kirjoittanut Jypä »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #88 : 20.08.2016, 01:01:22 »
Ja kohta joku tulee sanomaan että hukkaan heitettyä rahaa kun se LH:kin on täysin säädettävä. :facepalm:
Kutsuitte?

Tuo pelkän seoksen hierominen on muuten koko lailla tarpeetonta, ihan näin säätämiseen liittyvänä knoppina, ite oon megan laitellu kaasarin tilalle ja vaikka se kaasari pelasi mitensattuu niin ei se asia kummennut kovin paljoa. Mutta voi sitä hymyn ja onnen määrää kun sytkän sai megan perään vakiosta mekaanisesta säädöstä, sillon aukes miksi vermeitä säädetään, ja miksi jenkkikoneita kannattaisi säätää muutonkin kun täyskaasulle.

Kai tähän tulee sitten suorasytkä kun kerta EZK:sta luovutaan?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jypä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84 Turbotus
« Vastaus #89 : 20.08.2016, 10:14:58 »
Luulen että mennään vielä perus jakaja systeemillä. Mahdollisuus on kummiski käyttää hukkakipinää, suorasytkää tai perus jakaja systeemiä.

 

Autoracing  KL-varaosat