Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Korisarjat ja alustamuutokset => Aiheen aloitti: j.o.n.i. - 30.09.2011, 20:44:51
-
Autonvaihto alkaa tulla entistä enemmän ajankohtaiseksi kun talvi lähestyy. (lue: etuveto vaihtuu nelivetoon).
Yksi vaihtoehto on V70 D5 AWD vuosimalliltaan 2007. Autossa on Four-C alusta, joka ainakin itselle on kohtuu outo tapaus.
Onko tätä mahdollista muuttaa "normaaliksi", esimerkiksi vaihtaa KW:n korkeus- ja jäykkyyssäädettävän? Tai vakiotolpat, iskarit ja jouset?
Muutenkin kaipailisin mielenkiinnosta kommentteja ko. alustasta...
-
Noihin ei taida olla mahdollista vaihtaa normi iskareita. Auto sekoaa totaalisesti. Miksi sinne pitäisi vakiotolpat laittaa? Eibachilta sekä Heicolta saa noihin Four-C alustoihin vietereitä.
-
Lähinnä ajattelin, että taitaa olla rikkoutuessaan suhteellisen kallista uusia kierros Four-C alustaa.
Toki noiden käyttöiästä ei ole tietoa.
-
Lähinnä ajattelin, että taitaa olla rikkoutuessaan suhteellisen kallista uusia kierros Four-C alustaa.
Toki noiden käyttöiästä ei ole tietoa.
Volvolla kuulema maksaa tonnin iskari ja kuulema pitäisi vaihtaa aina kaikki 4 kerralla. Erikoisesta alusta joutuu maksamaan :-\
-
Ainakin S60R:ään siniseltä four-C etutolppa 600e ja 610e takatolppa.. siis kappalehinta. Tiedä sitten tuosta 07 V70:stä... mutta ainakin V70R:ään on suht lähellä osanumerot, takaiskarit eri. Briteistä n.400e /kpl rahteineen (iskarihan on monroen tekemä).
Mä sain sellasen tiedon että pareittain pitää vaihtaa akseleille, ei siis välttämätön kaikkia kerralla.. vaatiin vaihdon yhteydessä ohjelmoinnin / kalibroinnin joten piuhan päässä pitää käyttää...
Jenkkifoorumia tutkaillessani poksahdellut kuuskymppisessä ~50000tml - 100000tml , saapa nähdä mitä omat sanoo talven pakkasten jälkeen... :P
-
Niin ja kun vaihtaa matalammat jouset niin myös silloin pitää käyttää piuhassa.
-
Niin ja kun vaihtaa matalammat jouset niin myös silloin pitää käyttää piuhassa.
Missähän tuo kalibroiti pitäis tehä?
-
Missähän tuo kalibroiti pitäis tehä?
sinisellä eli merkkiliikkeessä
-
On vaan tuo kajaanin ''merkkiliike'' niin huuhaa paikka että ei oikeen tee mieli käyttää >:(
-
Mitenkähän pitkän matkan tuolla uskaltaa ajaa jousien laiton jälkeen ennen kalibrointia?
-
No niin nyt on sitten jouset vaihdettu eibach -30mm jouset. Tänään käytin autoa sitten sinisellä eli kajaanin wetterillä ''calibroinnissa'' josta ei sitten taas yllätys yllätys tullut mitään. On kuulemma niin paljon madallettu että takaa antureiden säätö ei riitä et saisi valot säädettyä. Pitäisi kuulemma muuttaa kiinnikkeiden paikkoja tai jotain muuta. Onko kellään muulla tullut eteen vastaavaa?
-
Taka akseleiden anturi tangoille ei kuulemma tule virtaa. kun niitä liikuttelemalla ei valot liiku ollenkaan. Edessä oleva manuaalinen säätö on täysillä se riittää siihen että pitkille vaihtaessa valot on just oikealla korkeudella mutta lyhyet jää liika alas? Kaikki sulakkeet on ehjät. Eli tuo korkeussäätö ei ole toiminut varmaan ennen madallustakaan mitä en tietty huomannu :-\
-
Terve,
pakko puuttua tähän.. Takaakseleiden 4C antureilla ei ole mitään tekemistä valojen kanssa! Ne antavat tietoja Suspension Moduleen (SUM) siitä missä asennossa takapyörät ovat ja säätää alustan (iskareiden vaimennusteho) tarpeen mukaan. VADIS selittää toimintatavan, (76 Shock Absorbers, anti-roll and bar levelling). Hakusanalla voi käyttää "CALIBRATION", löytyy helposti.
T/MM
-
Terve,
pakko puuttua tähän.. Takaakseleiden 4C antureilla ei ole mitään tekemistä valojen kanssa! Ne antavat tietoja Suspension Moduleen (SUM) siitä missä asennossa takapyörät ovat ja säätää alustan (iskareiden vaimennusteho) tarpeen mukaan. VADIS selittää toimintatavan, (76 Shock Absorbers, anti-roll and bar levelling). Hakusanalla voi käyttää "CALIBRATION", löytyy helposti.
T/MM
On se kyllä hyvä että merkkiliikkeellä sanotaan että pitäisi tehdä säätötankoihin isompi reikä että saisi valot calibrointi asteikolle. On se kyllä ammattitaitoista porukkaa :nohnoh
-
On se kyllä hyvä että merkkiliikkeellä sanotaan että pitäisi tehdä säätötankoihin isompi reikä että saisi valot calibrointi asteikolle. On se kyllä ammattitaitoista porukkaa :nohnoh
Jokaiseen kippoon (työyhteisö) sopii jokunen happamampikin marja :)
-
Sattuiskos joku muistamaan/tietämään mihin ne takaiskarien sähköpiuhat menee.
Eli tuleeko se liitin auton sisäpuolelle?
Tietää vähän valmiiksi varautua mitä kaikkea joutuu mahdollisesti purkamaan.
XC70 D5 -05
-
Takaiskarien liittimet ovat takakehdon päällä molemmin puolin. Eli alapuolelta pääsee käsiksi. Samanlainen kiinnitys kuten etuiskareilla. Tilanahtaudesta yms. johtuen helpoin ja nopein kääntää irti kiinnikkeestään ja vetää kasatessa nippusiteellä viereisiin johtoihin. Mutta jos haluaa nyhrätä niin ne voi saada ujutettua takaisinkin, jos kiinnikkeet ovat vielä ylipäätään ehjät liittimien irrotuksen jälkeen.
-
Takaiskarien liittimet ovat takakehdon päällä molemmin puolin. Eli alapuolelta pääsee käsiksi. Samanlainen kiinnitys kuten etuiskareilla. Tilanahtaudesta yms. johtuen helpoin ja nopein kääntää irti kiinnikkeestään ja vetää kasatessa nippusiteellä viereisiin johtoihin. Mutta jos haluaa nyhrätä niin ne voi saada ujutettua takaisinkin, jos kiinnikkeet ovat vielä ylipäätään ehjät liittimien irrotuksen jälkeen.
Ok. Entäs mikä on paras tapa irrottaa nuo takaiskarit?
Jousihan taitaa tulla iskarin mukana alas.
-
Vastaan itselleni: KVG ;D
Täältä löytyi kuvien kanssa hienot ohjeet.
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?102718-Installing-Eibach-Springs-in-2002-S60-AWD-Rear-shock-removal-question-Pics-Inside
-
Onko kukaan tehnyt tällaista Four-C delete modausta?
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?208080-Four-C-strut-shock-delete-replaced-with-HD-BILSTEIN#/topics/208080?page=1&_k=bn1kdm
-
sattuisko kenelläkään olemaan rikkinäistä four c iskaria missää tahtois opetella purkaan sen solenoidin kun omasta johto poikki sieltä sisälätä eristee alta ni korjattuuhan sen saa kun vaa tietää mite purkaa