Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Four-C alusta ja muutokset

  • 20 Vastauksia
  • 21658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Four-C alusta ja muutokset
« : 30.09.2011, 20:44:51 »
Autonvaihto alkaa tulla entistä enemmän ajankohtaiseksi kun talvi lähestyy. (lue: etuveto vaihtuu nelivetoon).

Yksi vaihtoehto on V70 D5 AWD vuosimalliltaan 2007. Autossa on Four-C alusta, joka ainakin itselle on kohtuu outo tapaus.
Onko tätä mahdollista muuttaa "normaaliksi", esimerkiksi vaihtaa KW:n korkeus- ja jäykkyyssäädettävän? Tai vakiotolpat, iskarit ja jouset?

Muutenkin kaipailisin mielenkiinnosta kommentteja ko. alustasta...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #1 : 01.10.2011, 09:35:10 »
Noihin ei taida olla mahdollista vaihtaa normi iskareita. Auto sekoaa totaalisesti. Miksi sinne pitäisi vakiotolpat laittaa? Eibachilta sekä Heicolta saa noihin Four-C alustoihin vietereitä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #2 : 01.10.2011, 11:04:38 »
Lähinnä ajattelin, että taitaa olla rikkoutuessaan suhteellisen kallista uusia kierros Four-C alustaa.
Toki noiden käyttöiästä ei ole tietoa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #3 : 01.10.2011, 11:17:30 »
Lähinnä ajattelin, että taitaa olla rikkoutuessaan suhteellisen kallista uusia kierros Four-C alustaa.
Toki noiden käyttöiästä ei ole tietoa.
Volvolla kuulema maksaa tonnin iskari ja kuulema pitäisi vaihtaa aina kaikki 4 kerralla. Erikoisesta alusta joutuu maksamaan  :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaahari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #4 : 01.10.2011, 15:13:02 »
Ainakin S60R:ään siniseltä four-C etutolppa 600e ja 610e takatolppa.. siis kappalehinta. Tiedä sitten tuosta 07 V70:stä... mutta ainakin V70R:ään on suht lähellä osanumerot, takaiskarit eri. Briteistä n.400e /kpl rahteineen (iskarihan on monroen tekemä).

Mä sain sellasen tiedon että pareittain pitää vaihtaa akseleille, ei siis välttämätön kaikkia kerralla.. vaatiin vaihdon yhteydessä ohjelmoinnin / kalibroinnin joten piuhan päässä pitää käyttää... 

Jenkkifoorumia tutkaillessani poksahdellut kuuskymppisessä ~50000tml - 100000tml , saapa nähdä mitä omat sanoo talven pakkasten jälkeen... :P
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 15:18:10 kirjoittanut Kaahari »
--

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13474
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #5 : 01.10.2011, 15:18:02 »
Niin ja kun vaihtaa matalammat jouset niin myös silloin pitää käyttää piuhassa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa volvo854t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #6 : 30.04.2012, 07:56:41 »
Niin ja kun vaihtaa matalammat jouset niin myös silloin pitää käyttää piuhassa.
Missähän tuo kalibroiti pitäis tehä?
s60r-04
850 t-5 -94

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #7 : 30.04.2012, 08:04:24 »
Missähän tuo kalibroiti pitäis tehä?
sinisellä eli merkkiliikkeessä

Poissa volvo854t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #8 : 30.04.2012, 21:05:37 »
On vaan tuo kajaanin ''merkkiliike'' niin huuhaa paikka että ei oikeen tee mieli käyttää >:(
s60r-04
850 t-5 -94

Poissa volvo854t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #9 : 02.05.2012, 23:25:46 »
Mitenkähän pitkän matkan tuolla uskaltaa ajaa jousien laiton jälkeen ennen kalibrointia?
s60r-04
850 t-5 -94

Poissa volvo854t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #10 : 11.06.2012, 17:03:37 »
No niin nyt on sitten jouset vaihdettu eibach -30mm jouset. Tänään käytin autoa sitten sinisellä eli kajaanin wetterillä ''calibroinnissa'' josta ei sitten taas yllätys yllätys tullut mitään. On kuulemma niin paljon madallettu että takaa antureiden säätö ei riitä et saisi valot säädettyä. Pitäisi kuulemma muuttaa kiinnikkeiden paikkoja tai jotain muuta. Onko kellään muulla tullut eteen vastaavaa?
s60r-04
850 t-5 -94

Poissa volvo854t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #11 : 27.07.2012, 18:56:04 »
Taka akseleiden anturi tangoille ei kuulemma tule virtaa. kun niitä liikuttelemalla ei valot liiku ollenkaan. Edessä oleva manuaalinen säätö on täysillä se riittää siihen että pitkille vaihtaessa valot on just oikealla korkeudella mutta lyhyet jää liika alas? Kaikki sulakkeet on ehjät. Eli tuo korkeussäätö ei ole toiminut varmaan ennen madallustakaan mitä en tietty huomannu :-\
s60r-04
850 t-5 -94

Poissa Göteborg

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #12 : 19.08.2012, 16:03:36 »
Terve,

pakko puuttua tähän.. Takaakseleiden 4C antureilla ei ole mitään tekemistä valojen kanssa! Ne antavat tietoja Suspension Moduleen (SUM) siitä missä asennossa takapyörät ovat ja säätää alustan (iskareiden vaimennusteho) tarpeen mukaan. VADIS selittää toimintatavan, (76 Shock Absorbers, anti-roll and bar levelling). Hakusanalla voi käyttää "CALIBRATION", löytyy helposti.

T/MM

Poissa volvo854t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #13 : 20.11.2012, 18:14:37 »
Terve,

pakko puuttua tähän.. Takaakseleiden 4C antureilla ei ole mitään tekemistä valojen kanssa! Ne antavat tietoja Suspension Moduleen (SUM) siitä missä asennossa takapyörät ovat ja säätää alustan (iskareiden vaimennusteho) tarpeen mukaan. VADIS selittää toimintatavan, (76 Shock Absorbers, anti-roll and bar levelling). Hakusanalla voi käyttää "CALIBRATION", löytyy helposti.

T/MM
On se kyllä hyvä että merkkiliikkeellä sanotaan että pitäisi tehdä säätötankoihin isompi reikä että saisi valot calibrointi asteikolle. On se kyllä ammattitaitoista porukkaa :nohnoh
s60r-04
850 t-5 -94

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Four-C alusta ja muutokset
« Vastaus #14 : 24.11.2012, 07:01:27 »
On se kyllä hyvä että merkkiliikkeellä sanotaan että pitäisi tehdä säätötankoihin isompi reikä että saisi valot calibrointi asteikolle. On se kyllä ammattitaitoista porukkaa :nohnoh

Jokaiseen kippoon (työyhteisö) sopii jokunen happamampikin marja :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Proturbo  Autodiagnoosi