Carcom Oy  Ateho

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Eipä voi noita eibacheja suositella farkkuun. Etupää tuntuu sopivan napakalta vaan perä roikkuu 10mm alempana tyhjälläkin autolla ja hidastetöyssyissä perä niiaa tolkuttoman paljon. Laitoin eibachille viestiä ja katsotaa, että mitä vastaavat. Mitä tuohon farkun takapäähän laittaisi, että siitä saa tolkumman? Kävi mielessä kuormajouset ja pikkaisen laikkaa tai pilliä näyttäen. Itekki pitäny eibachia laadukkaana ja varmana vaan paskanmarjat. Skandiksilta ne ostin ja heidän kantansa oli, ettei niissä mitään vikaa ole. Niin vielä mainintana, että autossa on uudey konin keltaiset jousten kaverina
Kuvassa auto on ilman mitään kuormaa ja helmasta näkee, että perä on aavistuksen alempana

« Viimeksi muokattu: 05.07.2016, 12:27:56 kirjoittanut Paskakuski »

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
H&R:n jousia myydään kahdella eri keulanpainorajalla, 1019kg (29955-1) asti ja 1020kg(29955-3) ylöspäin. Kumpaa jousta suosittelette 855 t-5r:n? Mietityttää tuon 1020kg -> sarjan jäykkyys normaalissa ajossa. Facebookissa oli arveluja, että nuo suuremmalla painorajalla olevat olisi tdi automaatille. Kiinnostaisi tietää kuinka täällä on h&r jouset toiminu ja kestäneet kuormaamista.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
H&R:n jousia myydään kahdella eri keulanpainorajalla, 1019kg (29955-1) asti ja 1020kg(29955-3) ylöspäin. Kumpaa jousta suosittelette 855 t-5r:n? Mietityttää tuon 1020kg -> sarjan jäykkyys normaalissa ajossa. Facebookissa oli arveluja, että nuo suuremmalla painorajalla olevat olisi tdi automaatille. Kiinnostaisi tietää kuinka täällä on h&r jouset toiminu ja kestäneet kuormaamista.
Mulla oli aikoinaan tdi:ssä (manuaali) H&R:t Koni sporttien kanssa mutta en enää muista kummalla kantavuudella etujouset oli. Jotenkin vaan tuntuis että dieseliin piti olla jo sillä isommalla. Takapään kantavuus oli hyvä, ainakin mitä sähkärin rojuja siellä kuljettelin ja saattoi siellä välillä jotain painavampaakin olla. H&R on mun mielestä parhaat kiinteät madallusjouset mitä mulla on ollut missään vehkeessä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
H&R on mun mielestä parhaat kiinteät madallusjouset mitä mulla on ollut missään vehkeessä.

Komppia tälle, mulla oli 850 R:ssä samanlaiset ja auto oli todella nautinnollinen ajettava eikä sitä monilla jousilla tapahtuvaa perän roikkumista ollut ongelmana vaan auto jäi nättiin asentoon.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vielä ei oo tullu 854Rään alustaa hommattua.

Miltä kuulostaa toimitettuna hinnat: n. 320€ Koni STR. T tai n. 600€ kittinä (H&R -30mm jousilla)?

Todennäköistä on, että päädyn käyttämään vielä alkuperäisiä jousia tässä vaiheessa, jotta pelimerkit riittää varmasti uusimaan samalla yläpäät (ja mitä muuta nyt samalla kannattaa vaihtaa)...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Pikku kyssäri kallistuksenvakaajista.

Minkä paksuisia vakaajia on noissa V/S-sarjan autoissa (ahdetuissa) on ollut?

Vois yrittää löytää jostain käytettyä rautaa omaan matalapaine turboon.
Etuvakaajan mittasin ja se oli 22 millinen. IPD tarjoaa 25 milliä molempiin päihin.

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Hei

V70 mk1. Alla FKZZVO10 jousineen. Asentaja maalannut jouset mustiksi, mutta jonkun kiven iskemän takaa vähän punasta kajastaa.
Pinta kovahan se on ja talvea ajatellen matala. Renkaan ja lokarin ulko reunan väliin melkein mahtuu sormet...

Yrittänyt googlettaa mutta ei tule oikein vastaan kuin hintoja. Voiko esim. kierteiden lukumäärästä laskea paljonko ne madaltaa?
Tai no ei sillä niin väliä. Jos vain vaihtaa esim. motonetin vahvistetut jouset taakse ja normaalit eteen niin kaiketi menee noilla fk-automotiven iskareilla ok vai tuleeko jotain ongelmia ? Mitään papereita niistä ei ole. Kun vakio jouset niin kattooko katsastus mikä iskarit siellä on ?


Poissa Teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Tietääkö kukaan noista säädettävistä koiranluista? Mulla olis tulossa samaan aikaan alustan kanssa semmoset, mutta kuuluukos niitä nyt lyhentää vai pidentää (ja varmaan saisi selville kun vilkaisisi auton alle, mutta alustavasti kyselen täältä) Kun ne vakiothan ottaa ilmeisesti johonkin kiinni jos aivan tonttiin laskee.

Niin ja onko suoraan joku sopiva mitta niille jos auton todella laskee niin matalaksi kun nuilla D2/BC yms alustoilla saa?
Exät: STW 850 2.5 20V, 240 -87 B200K+M47, 240 -87 B200K+M45, 240 D24tic
V70 -00 2.4 "Bassovolvo II"
Nykyiset: V70 2.4D -10, V70 2.5TDI -98

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Kuskin puolen etuiskari vähän päästänyt mehuja pihalle.

Tilalle pitäisi saada jotain, millä autoa saisi matalemmaksi. -40mm jouset on joka nurkassa, ja madallusiskarit takana ollessa näyttää keulivan kohtuullisen rumasti.

Mitäpä tuohon laittaisi, mikä rokkaisi -40mm jousen kanssa ja joka vielä aavistuksen pudottaisi keulaa?

Allekirjoituksen kasipätkä kyseessä..

EDIT: Kokemuksia näistä?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2016, 22:59:10 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Rudzii

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Nyt on tullut aika päivittää t5ärrään alusta ja tuota ksporttia kattonut vai onko se vaan tilattava tuo bcn sarja?

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
https://www.skruvat.fi/Madallussarja-P44631.aspx
Onko kellään noistä kokemusta? Halvat on mutta mimmoset ajossa?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Tänään ajelin tuota 850Rää pihalle ja katoin että vissiin se alusta on lopullisesti pettänyt kun perä oli niin painoksissa, varsinkin toiselta puolen.

Mitäs kettua, en oo ennemmin huomannu mutta siellä on nivot :o

Sillä ne volvollakin halus enemmän tietoja ko. autosta kuin rekkarin ja VIN koodin, kun kysyin millainen OEM alusta siihen olisi passeli ja mitä se maksaisi. No se jäi selvitykseen ja sillä tiellä ollaan.

Nivothan on ehjänä jees ja hyvät, menee myös tuon ärrän alla kivasti kun on selkeästi vakiomallia matalampi. Mutta onko kellään heittää speksejä millaset nivot tuolla ehkä olis ja mitähän sellaset maksaa uutena?

Todennäköisesti vaihdan sinne kyllä ihan perinteiset madallusjouset ja jotkut vähän peruskauraa paremmat iskarit. Taakse tekis mieli laittaa kuormajouset vähän pätkästynä, mutta taitaa samalla kadota se hyöty mitä kuormajousille on ajateltu.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Tänään ajelin tuota 850Rää pihalle ja katoin että vissiin se alusta on lopullisesti pettänyt kun perä oli niin painoksissa, varsinkin toiselta puolen.

Mitäs kettua, en oo ennemmin huomannu mutta siellä on nivot :o

Sillä ne volvollakin halus enemmän tietoja ko. autosta kuin rekkarin ja VIN koodin, kun kysyin millainen OEM alusta siihen olisi passeli ja mitä se maksaisi. No se jäi selvitykseen ja sillä tiellä ollaan.

Nivothan on ehjänä jees ja hyvät, menee myös tuon ärrän alla kivasti kun on selkeästi vakiomallia matalampi. Mutta onko kellään heittää speksejä millaset nivot tuolla ehkä olis ja mitähän sellaset maksaa uutena?

Todennäköisesti vaihdan sinne kyllä ihan perinteiset madallusjouset ja jotkut vähän peruskauraa paremmat iskarit. Taakse tekis mieli laittaa kuormajouset vähän pätkästynä, mutta taitaa samalla kadota se hyöty mitä kuormajousille on ajateltu.


Kyselen taas lisää - nyt löytyi alustan korvaaja.

Taakse tulee nyt nivojen tilalle normaalit iskunvaimentajat. Yläpään kiinnitys ilmeisesti vähän erilainen ja siihen löytyykin helposti tarvikkeita vaihtoa ajatellen. Pitikö sinne taakse iskunvaimentajan alapäähän olla myös jokin kiinnike tms.? Muistelen että näihin oli ihan "valmiita settejä", jos vaihtaa iskarit nivojen tilalle mitä tarvii?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Muistelen että 850 iskarin yläpäähän tuli ihan iisiä prikkapatenttia ja alapää meni heittämällä vanhoilla.
S80 Executive D5 AWD

 

Proturbo  Autodiagnoosi