Futurez  Kulkukoira

TAK: Volvo 960 T6 Twincharger

  • 447 Vastauksia
  • 145022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #225 : 10.02.2019, 21:55:35 »
Venttiilikokoa ei kannata kannessa mennä muuttamaan. Lisää hintaa suhteessa saavutettuun hyötyyn niin vähän että ei mitään järkeä. Varsinkin kun nokkien nostot näissä 6 sylinterisissä on melko miedot ei isolla venakoolla saa alhaiselle nostolle järkevää hyötyä, virtausnopeus kärsii ja vähän tuntuu siltä että sillä on suurempi merkitys kuin max hevosvoimamäärällä.

Joku saisi joskus testata sen dynossa että ajaisi ensin täysin koskemattomalla kannella ja sen jälkeen portatulla. Koko ajan vakio nokka-akseleilla.  Kuinka paljon saavutetaan hyötyä?

Jotenkin tuntuu vaan siltä, kun noita nyt on eräänkin jo dynottanut, jos on  vakio nokat on sille paketille sitten muuten tehty mitä vaan niin tehon määrän määrittelee turbo ja käytetty ahtopaine.

Perusmoottoriteho laskennallisesti pyörii 10hv sisään samana.  Oli sitten kyseessä 5 tai 6 sylinterinen tinakone.

Sellaiset vehkeet joissa on sitten rajumpaa keppiä kannessa on asia sitten aivan erikseen.

Perus setti on niin että 2.8litrainen tina 6, 9mm nokilla tuottaa sen 180-190hv perusmoottoritehoa ja siitä sitten ahtopaine kertoimella mikäli, jos turbo antaa myöten teho nousee 1bar 370hv 2 bar 550hv.
Olkoot se sitten bensalla tai viinalla suuria eroja ei ole...

Jos tästä kaavasta aletaan menemään huonommaksi, jotain on persiillään. Ja joo kyllä nokkia on yritetty säätää aivan laidasta laitaan ja ei se tunnu paranevan juuri lainkaan. Imusarjan vaihdolla ei ole mitään merkitystä.
 
Ainut mitä ei ole kokeiltu on korkeampi puristussuhde. Nuo on pääsääntöisesti 8.5-9 rutuilla olleita.

Ne vakio nokat on vaan aika miedot, lisää nostoa ne ei tarvitse kuin ehkä 1mm mutta aukiolo aikaa max nostolle lisää niin jeesaa varmasti, vakio nokkien kärjet on selliset terävät kolmiot.   

Olis siisti testaa 9mm nostolla,  pidemmällä aukiololla olevaa keppiä niin menisi vakio venajousella ja ei tarvitsisi miettiä mitään muuta kuin ajoituksen...
 

« Viimeksi muokattu: 10.02.2019, 22:05:01 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #226 : 11.02.2019, 00:02:02 »
Joo ei se teho venttiilien koosta ole kiinni. Vakiot venttiilit ollut itelläkin koko ajan, eikä isompaan ole ollut mitään tarvetta. Imuventtiileissä vaan lisäviiste seetipinnan vieressä, kannessa hyvät seetit ja ihan perussiistiminen kanaviin. Ensimmäisessä kannessa en edes teroittanut imukanavien haarautumiskohtaa ja silläkin penkitettiin 800hv E85:llä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #227 : 11.02.2019, 08:04:35 »
Niin, nythän mulle jää sitten jossain kohtaa ylimääräiseksi yhdet T6 vakionokat joista voisi sitten hitsauttaa vaikka mitä mielenkiintoista. Vaikka juuri sen 9 mm nostoa mutta huomattavasti pidemmällä aukiololla. Saapi nähdä mitä tuo kevät tullessaan...
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #228 : 07.03.2019, 07:44:54 »
Taas on hiukkasen edennyt asiat.

Uusi vanha kansi meni purkuun ja pesuun. Sillä aikaa itse puhdistelin venttiileitä, kun ajattelin nyt kuitenkin mennä noilla vanhoilla venoilla vielä. Pahoja palamisen jälkiä ei pakovenoissakaan kuitenkaan ollut. Lautaspintojen puhdistaminen nyt sinänsähän on aika turhaa, mutta tulipahan niistäkin suurimmat karstat otettua pois, samoin kuin venavarsista.

Pesun jälkeen alkoi sitten se enemmän jännittävä osuus, eli ensimmäinen oma porttaus. Totesin tässä kohtaa että jätän hifistelyn sikseen/seuraaviin yrityksiin ja poistan vaan nuo nännit pakokanavien päistä ja hieman samalla siloittelen sieltä päästä, ettei nyt ihan karmean näköiseksi jää. Kuvassa nänninpoisto vielä kesken, mutta kyllä tuollakin luultavasti jokin vaikutus on koska pakokanavan päädyn pinta-ala kasvoi aika lailla.



Porttauksen jälkeen kansi meni uudelleen pesuun ja pintojen oikaisuun. Oikaistiin lohkotaso sekä pakotaso. Lohkotasosta siipastiin 0,2 lastu. Pakotasoa ei olisi tarvinnut oikaista ellen olisi itse surauttanut siihen muutamaa jälkeä porttauksessa  ::)  Vaikkei edellisen omistajan mukaan ollut käynyt kuumana tmm niin silti oli aivan aavistuksen vino. No, väliäkö tuolla kun kovin paksua lastua ei kuitenkaan tarvinnut ottaa.

Näiden jälkeen alkoikin sitten se eniten jännittävä osuus, eli kannen kasaaminen itse. Ei muuta kun venttiilit oheishärpäkkeineen esille ja ihmettelemään. Kerholta sattui kuin sattuikin löytymään sopiva venttiilijousipuristin, joten omia työkaluja ei tällä kertaa tarvinnut ostaa. Kolikon toisella puolella luki kuitenkin Biltema, joka tässä tapauksessa tarkoitti moneltakin kantilta hieman, noh, jokainen voi arvailla. Työkalu oli hieman vino joka suuntaan ja lukitus ei oikein tahtonut toimia. Venttiilin jousta vasten tuleva holkki oli hieman liian iso ja näin päin pois. Ensimmäisiin kolmeen venttiiliin menikin sitten kaikkineen noin tunti  :D  Seuraavat menivät jo sukkelammin kun ymmärsin hieman miten tuota bilteman vittusaatanaa pitäisi oikein käsitellä.Lukkopalojen käsittelyyn kannattaa sitten varata hyvät hermot ja muutama käsien vapinaa vähentävä asennusolut. Magneettisista työkaluistakaan ei ole haittaa, kuten ei siitäkään että venanpäät ja lukkopalat kastaa vaikkapa ATF:ään ennen asennusta. Tuo öljy siellä välissä imaisee sen lukkopalan kiinni niin että homma saattaa joskus jopa onnistuakin. Tämä tajuttiin siis juuri siinä kolmannen venttiilin jälkeen.



Kuitenkin. Nyt on kansi kasassa ja plaanattu, eikä plaanipintaankaan tullut kumma kyllä jälkiä. Seuraavaksi konetta ulos autosta ja kantta vaihtoon. Enkä muuten ehkä ottaisi koko konetta, mutta ajattelin samalla hiukan tutkia mistä tuo öljyvuoto oikein tulee. Jostain öljypohjan paikkeilta siis mutta mistä tarkemmin. Silikonilla se tällä hetkellä on kiinni.

EDIT: Jaaaaa S80 syö edelleen jäähäriä entiseen malliin. Joko kansipaffi tai sitten ahdin, itse epäilen ahdinta. Eilen illalla syttyi ensimmäinen valo joulukuuseenkin, eli moottorin vikavalo. Nopea koodien luku ja lambdaahan se herjaa. Täytyy katsoa liitokset läpi, on mahdollista että johdossa olisi kosketushäikkää sillä on roikkunut hieman pohjan alapuolella ja näin lumisina talvina on saattanut saada hieman vetoa itseensä jos/kun on auto ottanut masustaan kiinni. Jos uutta lambadaa pitäisi alkaa vaihtamaan niin työnähän se ei iso ole mutta uuden marmorilambdan hinta taitaa olla muistaakseni lähempänä puolta auton ostohinnasta, ja tarvikkeet kuulemma sytyttävät vikavalon uudelleen parin kuukauden jälkeen. Edelleen, aihioita saa ehdottaa.

« Viimeksi muokattu: 07.03.2019, 10:41:54 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #229 : 10.03.2019, 17:58:32 »
Konetta/kantta en vieltä tänä viikonloppuna nostellut keulilta. Ei riittänyt jaksaminen vielä siihen, mutta eiköhän se ensi viikolla. Tyhjäkäyntiä myös säädin hieman inhimillisemmäksi. Nyt käy tyhjää noin 600-700 rpm ja noin 14,3-14,8 -lukemilla. Saa nähdä mitä leimakonttorilla tuumaavat tuosta tyhjäkäynnin humppaamisesta. Aikani megaruuttaa näpyttelin mutten täysin saanut tyhjäkäyntiä pysymään täysin tasaisena. Hetken aikaa kun käy korkeammilla kierroksilla niin tyhjäkäynti jää vaeltamaan 550-850 välille. Tyhjäkäyntimoottoriahan tässä ei ole, jos joku sitä miettii. Tiedä sitten pitäisikö kaasuläppää avata hieman enemmän jotta saisi tyhjäkäynnin hieman korkeammaksi ja täten ehkä vakaammaksi?

EDIT: Tyhjää käy nyt varsin mukavasti, kunnes lyö flektin päälle. Flekti päällä alkaa humppaaminen. Ilmeisesti tuo flektin tuoma lisäkuorma koneelle on tarpeeksi siihen ettei ''jaksa'' käydä täysin tasaisesti. Täytynee nostaa kierroksia tai ennakkoa hieman jotta saa pikkusen enemmän ruutia tuohon tyhjäkäyntiin. Jos sillä vaikka rauhoittuisi.

Uuden jarrukilven sen sijaan asensin. Vanha oli mennyt ''hiukan'' rapeaksi. Ruotsissa tuo rapeus ei ilmeisesti ole ongelma kun oli tuolla kilvellä kuitenkin leiman saanut  :D



Uuden sai Motonetistä. Uusi kilpi on itseasiassa 900-sarjalaisen ABSillisen kilpi, ja Motonetin sivujen mukaan sen ei pitäisi sopia kakkoskoriseen ysikuuskymppiin.



Sinne se kuitenkin sujahti. Kiinnityspulttien reikiä oli neljä joista käyttöön tuli vain kolme, mutta nämä kolme olivatkin sitten juuri oikeilla paikoillaan. Absianturin reikä, kuten keskireikäkin oli oikean kokoinen. Napaa en alkanut irroittamaan, vaan näytin sen verran kulmahiomakonetta tuolle kilvelle että sen sai työnnettyä edestäpäin paikoilleen. Tuskinpa tuohon leimasetä jaksaa puuttua. Nämä on näitä pikkujuttuja jotka tekemällä saattaa välttää ''tyhmän'' hylsyn katsastuksessa.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2019, 23:04:26 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #230 : 14.03.2019, 22:43:31 »
Nousihan se moottorikin vihdoin keulilta. Pitkäksi meni tämäkin ilta mutta nyt on kone pukissa. Alkaa olemaan aika peruskauraa tämä moottorin nosto keulilta.

Ulkoapäin pakettia tutkittaessa ei löytynyt selvää vuotokohtaa, mutta noin suurinpiirtein kampuran alapuolelta alkoi paikat olemaan aika märkinä. Aski irti ja kytkinkopan sisällä oli jo varmaankin kymmenesosadesi öljyä, ja nimenomaan moottoriöljyä. Eli askista tuo vuoto ei ollut. Koko kytkinpaketti sen sijaan oli aivan öljyssä joka puolelta, vauhtipyörä samoin.

Noh, vauhtipyörä irti ja tutkimaan. Kauaa ei tarvinnut tutkia kun öljyä löytyi runsaahkosti takastefan alareunasta. Takastefan tarkemmat tutkimukset paljastivat että ilmeisesti asennusvaiheessa on stefan huuli päässyt taittumaan ''alle'', kuten kuvissa näkyy. Ei pitäisi kiireessä ja asennuskiimoissa ikinä tehdä yhtikäs mitään kun jälki on useimmiten juuri tällaista  :)  Mutta ainakin on selkeä vuotopaikka. Huomenna uutta stefaa tilaukseen ja viikonloppuna vaihtoon kannenvaihdon ohessa.















Muutenhan tuossa ölppävuodossa tuskin mitään on tapahtunut, mutta onko nuilla kytkinlevyillä tapana imaista itseensä tuota öljyä? Mietin nyt vaan että onko tuossa luistamisen riski jos tuolla kytkinlevyllä kasaa paketin uudestaan  ???  Muuten kaikki vaan bräkkispesuun ja takaisin kiinni.

Kannen vaihtoon pitäisi kaikki osat olla nyt kotiutettu, joten sitäkin tosiaan pääsee viikonloppuna ihmettelemään  8)

Etenee etenee!
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #231 : 14.03.2019, 23:02:01 »
Massalevy on ainakin mennyt entiseksi jos öljyä päässyt siihen.
Nimim. kokemusta on.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #232 : 15.03.2019, 07:08:08 »
1970-luvulla ammattikoulussa jarrukenkiin päässyt peräöljy poistettiin seuraavasti:
- jarrukenkien lämmitystä kaasupillillä
- kengissä oleva öljy "kiehuu" ulos -> pyyhintä
tätä toistetaan kunnes öljyä ei enää tule ulos.

Saattaa nykypäivän materiaalit olla muuttuneet niin paljon, ettei tuo enää toimi.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Zn_mies

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #233 : 15.03.2019, 18:31:33 »
Muutenhan tuossa ölppävuodossa tuskin mitään on tapahtunut, mutta onko nuilla kytkinlevyillä tapana imaista itseensä tuota öljyä? Mietin nyt vaan että onko tuossa luistamisen riski jos tuolla kytkinlevyllä kasaa paketin uudestaan  ???  Muuten kaikki vaan bräkkispesuun ja takaisin kiinni.


10sek googlessa, ja kauhutarina kertoo että sintteripalat imaisisivat öljyn sisäänsä, mitä olisi paha saada pois.

https://itstillruns.com/happens-oil-gets-clutch-plate-8461758.html

Prätkien märkäkytkimiähän ei tulisi pestä liuottimella, kuulemma saattaa laminoidut palat lähteä karkuun. Tosin taitaapi olla tässä kytkimessä ihan mekaanisella kiinnityksellä niiteillä palat kiinni, että ei se varmaan ole vaarana.

Kai se öljy jossain määrin palaa ainakin sitten kun tulee vähän rajumpaa kytkimen käyttöä ja saa palat vähän reilummin lämpöä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #234 : 15.03.2019, 21:16:39 »
Jos sitä öljyä palat imee itseensä peli on menetetty.

Se tekee siihen pintaan sellaisen lähminnän että ei vaan pidä.

Mutta sitä en tiedä kuinka herkästi palat imee öljyä???

No vaihdan noi ensiviikolla johonkin väliin niin ei jää siitä kiinni.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #235 : 16.03.2019, 15:34:32 »
Moottorista nyt kansi vaihdettu. Melko suoraviivainen operaatio tuo kun on. Viimeksi saatiin kone pukkiin ja eilen olikin töiden jälkeen hyvä aloittaa purku.





Toisessa kuvassa näkyy tuo nokan hahlojen asento vanhalla kannella. Eli imunokan hahlo ylös ja pakonokan alas. Pätenee kaikkiin Volvon tinakoneisiin.









Tulpat olivat yllättävänkin hyvän väriset. Kansipahvi kuin uusi, eikä kannessakaan ollut kummempaa sanottavaa. Karstasta paha sanoa mitään koska oli melko karstainen kiinnitettäessäkin. Hyvä puoli kovien pinnapulttien käytössä on se että tällaisen määräaikaisen kannenvaihdon voi tehdä tilaamatta uusia pultteja, eikä avatessa tarvitse pelätä että napsahtaisi poikki esimerkiksi lohkoon sisälle. Sitten päästäänkin hauskaan osuuteen, eli uuden kannen osioon.





Yksittäisessä kuvassa siis vaparin kansi. Tuosta vertailukuvasta sen verran että vesi/öljykanavat olivat kaikki täysin samoilla kohdilla, ja oikeastaan ainoa ero tulee palotilan muotoilusta. T6 kannessa palotila on tavallaan syvempi, mutta sitä kompensoi nuo pyttyjen välissä olevat paljealueet. Vaparin kannessa nuo paljealueet ovat sivuilla. Nopean tarkastelun perusteella puristukset eivät juuri lainkaan muutu, tai sitten nousevat aivan minimaalisesti. Venttiilikoko on siis sama, siinä ei ole eroa. Tuo ''No Dancing'' -tarra tuossa pöytänä toimivan subbarin päällä juontaa juurensa erääseen perjantai-iltaan jolloin eräs nimeltämainitsematon kerholainen päätti muutaman rohkaisevan jälkeen nousta pöydälle ketkuttamaan lanteita sillä seurauksella että kantapää meni läpi subbarin kotelosta  :)







Nokan anturointi on mielenkiintoinen näissä. Turbokoneessa anturointi siis pakonokalla ja vaparissa imunokalla, eli menee ilmeisesti aina sen mukaan kummassa nokassa on (ollut) VVT. Anturin kotelot ovat samanlaiset kuten myös anturikehän ulkokehät, mutta: anturipalikan sisäpuolen vaakahahlot ovat eri kohdilla suhteessa ulkokehään. Turbon ja vaparin anturipalikat eivät myöskään käy fyysisesti päikseen, sillä tuo kolmas pikkuhahlo on myös eri kohdassa. Offsettiä ulkokehän ja vaakahahlojen välillä eri eri anturipalikoissa on karkeasti noin 75 astetta. Tällä on varmaankin tekemistä sen kanssa että turbokoneessa tuo anturi (asettuu siis koteloon jonka kiinnityspulttien paikat taas määrittävät kotelon asennon) osoittaa takaapäin katsottuna alaviistoon oikealle, kun taas vaparin kannen kotelon asento näkyy kuvasta. Tein nopeaa vertailua kansien välillä ja kansien/koneiden ollessa ajoitusmerkeissä kumpikin anturi osoittaa samalle kohdalle anturipalikkaa. Eli periaatteessa tuo anturikehän offsetti kompensoituu tuolla kotelon vastaavalla offsetillä. Nyt hyvin ohuella varmuudella voisin sanoa että pitäisi kai toimia tuollaisenaan samoilla asetuksilla kun tuo viime setuppi. Niin ja hain uuden takastefan kampuralle. Hinta marmorilla 25 euroa  :) 
« Viimeksi muokattu: 16.03.2019, 15:37:16 kirjoittanut HenkkaJ »
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #236 : 24.03.2019, 22:36:32 »
Noniin taas.

Koneeseen meni viikolla vauhtis ja kytkinpaketti kiinni ja perjantaina sujautettiin aski kiinni. Sunnuntain kunniaksi tiputettiin paketti sisään. Kuvia ei tällä kertaa tullut napsittua. Kovasti on nyt alkanut mietityttämään tuo lukkopellin rälläköinti jotta koneen voisi laittaa jatkossa sisään hieman suoremmassa kulmassa. Se nyt ei kovin kantavalta rakenteelta vaikuta niin tuskinpa leimasetäkään siitä kauhiasti nokkiinsa ottaisi vaikka olisikin yhteinäisen pellin sijaan pulttiliitoksilla.

Homma jatkuu syylarin ja ahtoputkien laitolla, ja mahdollisesti alusyylarin hankinnalla. Nykyinen vuotaa ylävesiletkun lähdön juuresta, tottakai. Plastiweld paikkasi vuodon hetkeksi mutta alkoi vuotaa uudestaan. Jos on jotakin alusyylarimalleja jotka tunnetusti sopivat 960 koriin niin saa ilmiantaa.

Näyttää että kunhan saan pakosarjan oikaistua tiistaina niin sen jälkeen ensiajot voivatkin olla jo keskiviikkoa/torstaina. Siirtolappua siis hakemaan.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #237 : 25.03.2019, 06:13:38 »
Homma jatkuu syylarin ja ahtoputkien laitolla, ja mahdollisesti alusyylarin hankinnalla. Nykyinen vuotaa ylävesiletkun lähdön juuresta, tottakai. Plastiweld paikkasi vuodon hetkeksi mutta alkoi vuotaa uudestaan. Jos on jotakin alusyylarimalleja jotka tunnetusti sopivat 960 koriin niin saa ilmiantaa.

Mulla on 940 manuaaliin tarkotettu Do88 tekele. Hyvin passaa paikalleen. Vain paisarin tulo pitää tulpata.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #238 : 25.03.2019, 21:05:17 »
Suosittelen ehdottomasti asentamaan vakion.  Ei ole lämpöongelmia ja pelaa sen 200-300tkm.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T6
« Vastaus #239 : 26.03.2019, 08:37:53 »
Suosittelen ehdottomasti asentamaan vakion.  Ei ole lämpöongelmia ja pelaa sen 200-300tkm.

Varmasti kustannustehokkain vaihtoehto. Itsellä paloi hermo, kun katkoin kahdesta lähes uudesta vakiosyylarista paisarille menevän pikkuletkun muovinipan, kun pujottelin akkua paikalleen 960:ssä.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

 

Futurez  Kulkukoira