Race.fi  Puotilan autokorjaamo

d24t käy epätasaisesti ja savuttaa

  • 37 Vastauksia
  • 10856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #15 : 22.08.2017, 23:09:38 »
Karan asento vaikuttaa myös käyntiin ja joskus laittanut sen väärin niin ei ottanut kierroksia. Onko se peitelätkä tehdastekoinen vai jonkun itse väsäämä ?..sen kylmäkäynnistys-laitteen sijainti/toiminta saattaa olla joissain pumpuissa erilainen.

Kannattaa myös tarkistaa että se pumppu on oikeaan suuntaan pyörivä.

ei oo jumittanut pohjaan. mutta semmonen kysymys että mihin päin sen loven pitää osottaa mikä siinä karassa on? Kumminkin ennen keulille nostamista ei tuota humppaamista tehnyt. Mites tuo vaparin pumppu pitäiskö sillä koittaa käymään onko nuissa edes eroja muutaku et turbon pumpussa tuo ahdon alanen syöttö?
Saattaa siinä olla jotain eroja keskipakosäätimessä yms. sisuksissa mutta pitäisi senkin pelata. Ahtokaran pitäisi olla niin että jyrkin kohta tulipeltiin päin ja kannattaa tarkistaa, että se seurantatappi liikkuu pumpussa kun kaasua painaa.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #16 : 22.08.2017, 23:17:43 »
Karan asento vaikuttaa myös käyntiin ja joskus laittanut sen väärin niin ei ottanut kierroksia. Onko se peitelätkä tehdastekoinen vai jonkun itse väsäämä ?..sen kylmäkäynnistys-laitteen sijainti/toiminta saattaa olla joissain pumpuissa erilainen.

Kannattaa myös tarkistaa että se pumppu on oikeaan suuntaan pyörivä.
Saattaa siinä olla jotain eroja keskipakosäätimessä yms. sisuksissa mutta pitäisi senkin pelata. Ahtokaran pitäisi olla niin että jyrkin kohta tulipeltiin päin ja kannattaa tarkistaa, että se seurantatappi liikkuu pumpussa kun kaasua painaa.

Kyllä se näytti tehdas tekoiselta mutta en varmaksi sano. Ahtokaran asento pitää vielä varmustaa sekä sen tapin liikkuvuus. Pumppu pyörii oikeeseen suuntaan.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #17 : 23.08.2017, 09:15:13 »
https://youtu.be/Yp29ZK6sFCQ

siinä videoo miten humppaa ja savuttaa

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #18 : 23.08.2017, 11:09:15 »
Paluulinjassa on kuristin siinä banjopultissa ja tulossa on tavallinen banjopultti. Paluussa olevaa kuristinta ei saisi sotkea. esim. ottamalla se toisesta pumpusta, koska se on pumppukohtainen ja sillä säädetään pumpun sisäinen paine kohdalleen.

eikö sielllä oo erillinen ohivirtausventtiili millä säädetään paine. ainakin mun pumpussa on. kolmionmallinen kanta että vaatii erikoistyökalun että saa pois.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #19 : 23.08.2017, 15:35:08 »
tuli mieleen että voiko itse banjoliitin vaikuttaa kun eikös se paluupuolen kuristaja systeemi ole siinä pultissa? banjoliittimen vaihdoin että sai paluun menemään paremmin mutta pulttia en vaihtanut juuri siitä syystö koska se oli jotenkin erikoinen

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #20 : 23.08.2017, 18:42:59 »







siinä muutama kuva pumpusta ja tuosta lätkästä missä normaalisti se tyhjäkäynti systeemi

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #21 : 23.08.2017, 19:02:07 »
eikö sielllä oo erillinen ohivirtausventtiili millä säädetään paine. ainakin mun pumpussa on. kolmionmallinen kanta että vaatii erikoistyökalun että saa pois.
On siinä paluun banjossakin kuristin, mitä ei saa mennä vaihtamaan eri kokoiseksi.

siinä muutama kuva pumpusta ja tuosta lätkästä missä normaalisti se tyhjäkäynti systeemi
Näyttää vähän märältä tuo pumppu nestepään puolelta. Ettei vetäisi ilmaa tuolta tuosta keskellä olevasta "tulpasta", tai suutinputken lähdöstä ?...siinä tulpassa (12mm kanta), pitäisi olla kuparirengas tiivisteenä. Moottorin käydessä kannattaa katsoa alkaako tiputtamaan löpöä jostain tuosta nestepään luota. Ilmaa voi tulla myös kuluneen pumpun akselin stefan kautta.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2017, 19:06:55 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #22 : 23.08.2017, 20:21:22 »
vaihdampa siis sen banjoliittimen vanhaan ja koitan mitä sanoo sillä. Samalla sitten uus suodatin jne.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #23 : 23.08.2017, 20:22:37 »
pumppu ei kylläkään ole märkä mistään eikä tiputa naftaa kuva saattaa hieman hämätä kylläkin

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #24 : 23.08.2017, 20:30:40 »
vaihdampa siis sen banjoliittimen vanhaan ja koitan mitä sanoo sillä. Samalla sitten uus suodatin jne.
Siinä banjopultissa on lukema stanssattuna pultin kantaan (muistaakseni 0.55 jne. taisi olla) ja sitä voi verrata siihen paikallaan olevaan. Tuo lukema tarkoittaa ilmeisesti kuristinreiän kokoa.

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #25 : 23.08.2017, 20:41:09 »
Siinä banjopultissa on lukema stanssattuna pultin kantaan (muistaakseni 0.55 jne. taisi olla) ja sitä voi verrata siihen paikallaan olevaan. Tuo lukema tarkoittaa ilmeisesti kuristinreiän kokoa.

kiitoksia mä palaan viikonloppuna asiaan kun pääsen kunnolla asiaan paneutumaan :)

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #26 : 25.08.2017, 20:21:02 »
Noni syy löytyi jälleen kerran :D Oli päässy käymään pumpun kanssa legendaarinen 180 pielessä :D Käänsin pumppua sen 180astetta ja laakista käymään ja eikä humppaa eikä enään savuta harmaata niinkun aijemmin! Siinä samalla sit huomasin että yks paluuletku ainakin vuotaa no seuraavaksi ahtoputkien rakennus pakoputken rakennus ja keulan kasaus ja sit kahtoo miten kestää! Kiitoksia teille neuvoista!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #27 : 26.08.2017, 11:47:33 »
Hyvä kun selvis, ei nämä loppupelissä niin vaiketa ole, muistaa vaan kasata ohjekirjan mukaan  :) Meilläpäin nuori harrastaja ihmetteli käyntiä kun sitten selvis ettei ylivuotoputket kannata kytkeä painepuolelle

Poissa deekumiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #28 : 21.09.2017, 18:02:01 »
Nonnii eli pitäs tuo kaksnelikymppi turbodeeku käydä katastaa turbolle onko millanen homma? auto vuosimallia -81 ja moottori jo aikasemmin muutoskatsastettu tiisseliks nyt tarvis muutostaa tuo ahdin siihen. Onkohan minkälainen homma mitä kaikkee alustalle tarviis tehä ja paljonkoha tuosta tuloo rosentteja lisää? Moottorina tällähetkellä siis perus d24t eli ei siis mitään suuria tehoja todellakaan :D Kaikkia neuvoja saa antaa ite en oo ennen turbolle muutostanu joten kaikki neuvot ois plussaa.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: d24t käy epätasaisesti ja savuttaa
« Vastaus #29 : 21.09.2017, 18:21:29 »
Penkkipaperin ja alustavertailu mallisarjan tehokkaimman mallin kanssa tai sitten se Volvon todistuspaperi.

Tuolla on kans D24 muutoskatsastuksesta juttua pari sivua:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11761.0

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron