Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328307 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #480 : 30.05.2016, 09:25:52 »
Hienoa työtä menee kyllä ihan mykäksi   :-[
Jatkakee  -H-

Kiitoksia! Tällästä puuhailuahan tämä..

Näyttääkö kuitenkaa lämpöä oikein ku öljy ei ns. kierrä lämpöanturilla ku se on letkun pääs?

Kyllä sitä mietin kanssa, ja varmaan ei ole yhtä tarkka kuin jos olisi letkun välissä. Oli vaan sen verran kookas ja isolla kierteellä tuo anturi ettei oikeen mihkään letkunvarteen tai suodatin jalkaan saanu kiinni. Eiköhän tuo tarpeeksi suuntaa antava ole vaikka ei ihan asteen tarkkuudella olisi totuudenmukainen. Öljy kumminkin johtaa lämpöä ja vaikka se tavara ei kiertäisi/vaihtuisi tuolla blokissa kovin sukkelaan niin kyllä se lämmön muutos sinnekkin löytää.. Toivonmukaan..
 
Hieno projekti, toivon että jaksat pitää tason korkealla loppuun asti. :)
Komppaan tuossa redline asiassa. Olin sopinut että saan öljyt tuotevalikoimaan ja nyt meni kaikki uusiksi. No loppu motonetista tavaran ostaminen minulta koska tuonkaltainen toiminta ei vaan ole hyväksyttävää. Peukut entiselle maahantuojalle ja kiitokset hyvästä palvelusta.
No näyttää siltä että saan Valvolinen ja mahd. Vielä Motulin öljyt myyntiin että ei jää ilman hyviä öljyjä. Mutta harmittaa silti kaverin puolesta.

Kiitoksia! Kyllä samalla linjalla koitetaan jatkaa loppuun asti. Ei viitsisi tässä kohtaa alkaa hutiloimaan ja juosten kusemaan kun on niin pitkään jo malttanut väkerrellä. Kumminkin jotain päivityksiä ja parannuksia on jo mielessä mutta ne on sitten tulevaisuuden hommia. Koitan nyt auton saada vielä 'kesäksi' ajoon näillä systeemeillä.

Ja juu tuo Redlinehomma on kyllä kohtuu persiistä. Itse tuon maahantuojan kanssa olen ollut tekemisissä useasti. Mulla tuli paljon myös Aeroflow tuotteita sieltä. Jatkossa mennään varmaan Motul (300v) litkuilla. Mutta nuo nykyiset redline varastot riittää vielä täksi kaudeksi..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #481 : 09.06.2016, 16:58:02 »
Perjantaina tuli haettua auto maalauksesta. Ja hyvähän siitä tuli! Värihän ei vaihtunut ja ei kaduta pätkääkään. Todella nätti on tuo väri varsinkin tuoreena ja ehjänä! Yllättävän modernihan tuo metallinhohtoharmaa on 80luvun Volvon orkkis väriksi..



Kuvat on huonohkoja kännyräpsyjä joten ei niissä pääse ihan väri/pinta oikeuksiinsa mutta näkee siitä suuntaa-antavasti  ::) Sitten kun on auto läjässä niin pitänee ulkoilmassa ottaa ihan järkkärillä kuvia.

Pikkasen on jo kasailtukkin. Kaikki luukut on kiinni ja säädetty, tiivisteitä laiteltu ja tuulilasi liimattu kiinni. Tuulilaksi tuli tuollainen kaksisävy -lasi missä kapea ja siro musta kumilista. Tuota lasia on ollut vissiin vain 91-93 vuosimalleissa? Paljon on kaikkea pientä näperreltävää tuon korin kasauksen kanssa mutta eiköhän se siitä aikanaan kasaannu. Kasaamisessa ollut J0nza apuna ja suuri kiitos hänelle siitä. Todella tuskaista olisi tuo kaikkien luukkujen säätö yms ilman ammattimiestä.



Tuossa nyt tän hetkinen tilanne. Kasausta jatketaan vielä vajaan viikon verran ja sitten projekti katkeaa hetkeksi kun lähdetään jälleen vuotuiselle Gatebil mantorp -pyhiinvaellukselle. Pieni betsi jo laitettiin J0nzan kanssa viimevuonna mantorpissa että tullaan molemmat harrastevehkeillä seuraavana vuonna mutta nyt jää valitettavasti tämä kotio odottelemaan valmistumista. Jotenkin tämän voisi vajaassa viikossa kasaan saada ja vähän kadulla säädettyäkkin, mutta ei viitsi lähteä keskeneräisellä autolla ilman leimaa Ruotsiin hajottamaan sitä. Tavoite olisi päästä heinäkuun alkupuolella enempi ajelemaan ja suorittamaan pyöränkulmien säätöä ja katsastusta jne..

Jatketaan
« Viimeksi muokattu: 09.06.2016, 17:02:07 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #482 : 23.08.2016, 10:25:42 »
Termosta! Kirjoitellaanpas taas vähän mitä on tapahtunut.. Elikkäs Gatebil mantorpin reissu tuli käytyä j0nzan apukuskina ja tämä jäi kotisuomeen odottelemaan kuten olikin sitten loppuviimein tarkoitus.. Ruotsin reissun jälkeen ei kerennyt kun päivän olemaan tallilla kun tuli lähdettyä juhannuksen viettoon mökille. Sen jälkeen sitten aloinkin taas rakentamaan entiseen malliin noin 4iltaa viikossa. Kaikkia asioita ei ole tullut kuvailtua ja dokumentoitua, mutta laitetaanpa tänne muutamat hommat mitä muistaa ja mistä on kuvia.

Korin ja sisutan niputukseen liittyen tuli tehtyä 'hattuhylly'. Siinä ei sen kummempaa mystiikkaa ole. Alumiinilevystä leikelty 1osainen pala joka maalattu mattimustaksi.


Ruotsista tuli tilailtua pitkään himoitsemani spoileri. Tämä spoileri on ollut kiikarissa jo projektin alusta asti, mutta nyt vasta raaski tilata kun oli tarve sellainen saada. Eli group a style hiilikuituspoileri. Ja sopii hienosti tähän malliin ja etenkin tähän korinväriin. Kuten oletus olikin..


Korin ja sisustan kanssa olikin sitten jäätävä määrä kasaamista ja osien entisöintiä ja maalausta. Tuossa vähän listatattuna poimintoja toimenpiteistä:
-Etuvalojen umpiot tuli maalailtua sisäpuolelta mustaksi ja muutenkin kunnostettua.
-Etuvilkun laseiksi tuli kirkkaat ja samoin sivuvilkut tuli uudet kirkkailla laseilla.
-Takavaloiksi tuli käytetyt kirkkailla vilkuilla joita piti vähän entisöidä.
-Kilvenvalot tuli myös uudet.
-Korin kiertävät kapeat listat tuli purkuosana mustat.
-Valojen/vilkkujen päälle tulevat listat/lärpäkkeet tuli maalattua mustaksi.
-Maskiksi tuli Bamselta 'perintönä' tuo kokomusta ruutumaski joka sekoitus pappakeulan maskia ja flathoodin ruutumaskia. Se vaatii vielä vähän entisöintiä.
-Ikkunoiden karmien listat tuli kunnostettua/maalattua osittain.
-Takalasi tuli purkuosana parempikuntoinen kun tuossa omassa oli vähän kipunajälkeä ja maalisumua kertynyt.
-Etupuskuriksi tuli ehjä purkuosa. Etupuskurin lippa tämän auton alkuperäinen jonka siistin ja maalasin mustaksi.
-Ovipahvit maalasin mustaksi.
-Ovien kahvat,veivit jne tuli purkuosana valmiiksi mustat
-Kojelauta tuli myös aikaisemmin purkuosana kokomusta, samoin hanskalokeron kansi.
-Keskikonsoli ja poskimuovit sille tuli myös purkuosana mustat.
-PLX mittari ja Autometer polttoainetaso lisämittarit tuli orkkis lisämittaripaikoille ja niiden kaveriksi tuli myös purkuosana orkkis lisämittarikehykset.
-Autometer rundari löysi paikkansa keskikonsolin kohdille.

Tuossa nyt sisustan ja korin muutoksia/hommia mitä tuli mieleen. Kaikki nuo sisustan ja korin purkuosat tuli käyttäjältä 240, kiitoksia hänelle kovasti vaivannäöstä!

Konehuone näyttää nyt tuolta:


Konehuoneen puolelle ei nyt lisäyksiä ole oikeastaan tullut viimepäivityksien jälkeen muuta kun apulaitteet/apulaitehihnat muistaakseni. Mutta tuossa uusinta kuvaa kun en ole tainnut viimeisimmästä versiosta laittaa.

Pakoputki olikin sitten aikalailla viimeisiä ja isompia hommia mitä jäljellä. Ja kyllä se olikin aika prokkis tehdä yksin lattialla. Mutta hyvä siitä tuli. Putki on koko matkan perälle asti 3,5tuuman rosteria. Pitäisi kapasiteetti riittää hyvin tän hetkisille tehoille ja jos tekniikkapäivityksiä tulee jatkossa niin ei välttämättä tarvitse alkaa putkistoa tehdä uusiksi  ::) Vaimentimia on 1kappaletta mallia simons 500mm pitkä ovaalivaimennin auton perässä. V-bandeja on matkalla 3kappaletta niin putkisto on helpohko asentaa ja purkaa.


Tuolta se peräpönttö ja ulostulo nyt näyttää.


Omasta mielestä putki on siisti ja onnistunut. Putken tuenta tuntuis olevan riittävä ja jämäkkä. Ja pakoääni ei ole paha. Jopa yllättävänkin sivistynyt mutta kyllä sieltä sitten tarvittaessa mökää lähtee kun antaa hanoja..

Putkiston teon jälkeen pääsikin sitten auton laskemaan pukeilta alas ja siinäkohtaa se olisi teoriassa ajokuntoinen. Eipä siinä sitten muuta kun siirtolappuja hakemaan että pääsee koeajolle ja hakemaan/tekemään käyttöönotto ja katsastus virallisuuksia. Autolle pikku pesut ja kokeilemaan pienesti tienpäälle. Tämä päivä kun siirtolaput hain niin oli viimeviikon maanantai (15.8 ). Sillon en muuta kun käynyt ajamassa tallin lähistöllä ihan kilometrin pari sen verran että kokeilee että kaikki toimii. Sen pidemmälle ei viitsinyt lähteä koska oli vielä sen verran karkeat säädöt.



Itsekkin hieman kokeilin säätöjä tehdä ja perehtyä enempi softaan ja vähän jyvälle jo pääsinkin. Mutta sitten tiistaina kumminkin suunnitelmien mukaisesti otin kaverin apukuskiksi. Tämä kaveri on säätänyt vipecciä melko paljon ja oli myös tekemässä ensikäynnistely setuppeja kanssani. Ensin hierottiin tallilla tyhjäkäyntiä ja muita perusasetuksia vähän lisää ja saatiinkin se käymään aika mallikasta tyhjäkäyntiä. Vaikkakin tuolla moottori/nokka/suutin kombinaatiolla se vaatii sen n.1200rpm että käy nätisti tyhjää. Siitä sitten tienpäälle ja noin 40kilometriä ajettiin ja säädeltiin samalla. Melko hyvät peruskartat sinne saatiinkin jo niinkin lyhyellä lenkillä ja auto toimi moitteetta! Oli kyllä hieman jännittynyt ja outo olo lähteä autolla 'kylmiltään' ajelemaan muun liikenteen sekaan kun liikennettä oli vielä siihen aikaan suht paljon.



Seuraavana päivänä sitten vielä lisää testiajoa/sisäänajoa ja edelleen kaikki pelaa hienosti. Kilometrejä tuli keskiviikkona myös n.40. Tällöin ei säädetty ollenkaan eikä ollut säätäjäkaveria mukanakaan. Seokset tuntu olevan kokoajan hyvin alueella. Illalla sitten tyhjensin koneesta sisäänajo mineraalit pois ja kaatelin tilalle Redlinen öljyt.

Perjantaina sitten tuli pestyä auto kunnolla ja illalla liikenteeseen. Tuli käytyä tällä vantaan cruisingeissa ja muutenkin vähän ajelemassa. Illalla sitten ajelin auton valmiiksi kotopuoleen koska lauantai aamuna oli tarkotus mennä kodin lähelle säätämään pyöränkulmia.

Lauantaina sitten aamulla pyöränkulmia säätämään. Vaikka itse olen vapaalla kädellä nuo iskarin tornin yläpäät leikellyt ja puolivalmisteista rakennellut nuo iskarin camber yläpäät niin silti oli osunut Camberit 0,05 asteen tarkkuudella samoihin keskenään! Aika hyvä suoritus vaikka itse sanonkin. Aurausta oli tasaisesti melkeen 3astetta per puoli  ::) Mutta niitä nyt en ollutkaan sen kummemmin säätänyt muuta kun että silmämääräisesti osottaa samaan suuntaan pyörät. Takapään säädöt oli hyvät, vain jotain asteen kymmenysosan oli heittoa jossain arvossa mutta niille ei tehty mitään. Takapään säätöihin kun ei hirveästi pysty näissä kottikärryakselisissa vaikuttamaan. Pyörät saatiin hyviin säätöihin ja auto oli nyt entistä helpompi ja parempi ajaa. Mikään mukavuuscruiserihan tämä ei varsinaiseti ole mutta paljon nuo pyöränkulmat vaikuttaa ajettavuuteen. Lauantaina tuli nyt sitten muutenkin siinä vähän ajeltua ja edelleen kaikki pelaa.



On kyllä samaa aikaa todella mahtava ja omituinen tunne kun auto pelaa ja sillä pääsee ajamaan. 4vuotta on nyt tasan rakennuksen aloituksesta aikaa. Ja välillä on kyllä meinannut usko loppua ja auton valmistuminen tuntunut todella kaukaiselta asialta. Ja ei sitä oikein ole osannut kuvitellakkaan miltä se sitten tuntuu kun sillä pääsee ajamaan ja mihin sitä kaiken rahan ja aikansa on tunkenut. Mutta fiilikset on nyt auton suhteen todella hyvät ja helpottuneet (toistaiseksi :D) Kilometrejä on nyt alla n.200-250km ja auto alkaa olla sisäänajettu ja toimivaksi todettu. Penkkiaika on jo varattu ja siitä lisää tuonnempana kun siellä on käyty. Penkkiin menen nyt hakemaan lapun leimaa varten ja hieromaan säätöjä lisää. Ja eiköhän samalla tule kokeiltua mitä tämä luovuttaa voimaa  ::) Penkin jälkeen sitten jos auto edelleen toimii niinkuin pitää ja kaikki natsaa niin sitten leimaa metsästämään!

Ja kuvat löytyy isompina :
http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/

Ja lisäksi myös jotkut varmaan huomannutkin niin instagramin puolelle tulee myös autostakin jonkunverran materiaalia:
Instagram: Lateoo



« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 10:37:58 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #483 : 23.08.2016, 13:32:47 »
 P> todella siisti kokonaisuus! Videota penkistä ja muutenkin odotellessa  *W->

E: löytyykö kuvaa takaviistosta putkisto paikoillaan? Paljonko valmentaja näkyy tuollalailla asennettuna?
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 13:34:53 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #484 : 23.08.2016, 14:15:45 »
Hieno on. Tuutko joku ilta näyttämään tätä, niin näkisi livenäkin.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #485 : 23.08.2016, 14:25:42 »
On kyllä herkku ja vimosen päälle rakennettu laite!  -H- Iso inspiraation lähde kyllä lukea tätä projektia.

Ehdottomasti videota penkistä ja soundchekkiä kyseisen putken kanssa olisi mukava kuulla!
Volvo 242DL -79

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #486 : 23.08.2016, 15:15:14 »
Piru kun tää on hienosti tehty! Tuli mieleen että takapuskuri vaatii varmaan jonkun lämpösuojan kun ulostulo istuu noin jämptillään? Videota odotellessa...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #487 : 23.08.2016, 20:33:20 »
Komee!

Poissa viliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #488 : 23.08.2016, 22:52:33 »
Aivan pirun mahtava projekti! S* Tosi komeeta jälkeä, jatka samaan malliin!

Tuli nähtyä Vantaan cruisingeissakin ohimennen tämä  O0
945 -96 B230FK

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #489 : 24.08.2016, 11:19:23 »
Nättiä. Näähän valmistuu ihan käsiin :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #490 : 24.08.2016, 16:59:56 »
Onhan tämä ehdottomasti yksi foorumin hienoimpia autoja. Tuo viimeistelyn taso on kyllä ihan huikeaa ja hyvä, että joku rakentaa neliovisiakin. Mites tämän jälkeen? Joko on uutta projektia suunnitteilla vai riittääkö rakentelut vähäksi aikaa? :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #491 : 24.08.2016, 19:10:30 »
Hienoa työtä!  O0
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #492 : 25.08.2016, 09:32:08 »
Termosta!
Eilen tuli tosiaan käytyä tällä ekan kerran yrittämässä penkissä. Ja osittain se yritykseksi jäikin, vaikka osittain tavoitteet toteutu ja mitään ei varsinaisesti hajonnut. Auto antoi kumminkin aika kovia merkkejä potentiaalistaan.

Penkkipaikaksi valikoitui AMW dynoservice. Tämä siksi että sinne pääsi ilman pitkiä odotteluja sekä olen paikasta kuullut paljon hyvää ja paikan pyörittäjä on kyllä kovanluokan seppä. Ja osittain myös siksi että kaveriporukasta on käynyt siellä jokunen auto niin on myös sitten käppyrät vertailukelpoisia. Penkeissä kun saattaa olla paljonkin heittoja keskenään ja ei ole tulokset aina täysin vertailukelpoisia. Mutta tuo penkki pitäisi olla tarkka ja ei tarjoile lahja/esso hevosia..

Hyvin jaksoi tuo 'uusi' käyttis V70T5 vetäistä pikku nyyttiä tuon 500km reissun  :P


Mutta sitten itse penkitykseen. Autoon saatiin katusäätelyllä jo kohtuulliset setupit viimeviikolla niin penkissä sai peruskartat tosi nopeasti alueelle. Ehkä reilu puolituntia penkissä niin pääsi jo ajelemaan isolla kaasulla ja hakemaan vähän sytkäennakoita jne. Sitten alkoi se varsinainen ongelma. Eli jännitteet heitteli ja välillä ei ladannut ollenkaan. Sitä joku jo joskus epäilikin että ottaako tuo laturi itseensä kun on aika lämpimässä paikassa (pakosarjan puolella). No todennäköisesti ottaa, tai ainakin osittain mahdollisesti vaikuttaa. Itse säätäjä ei kumminkaan oikeen tahtonut uskoa että pelkästään siitä johtuisi ja lisäjäähdytys laturia päin ei vaikuttanut. Ja pakosarjassa kummiskin hyvät kääreet ja laturi päällystetty lämpöäsäteilevällä eristeellä.

Penkittäjä oli sitä mieltä että laturi on rikki tai menossa rikki. Tuo laturihan on joku tarvike 70a joka tuli itselle käytettynä tarvikkeena tallikaverilta. Eli on siinä todennäköisesti jotain muutakin vikaa kun lämpökuorma. Koska pikku jäähdyttelyjenkin jälkeen ei ladannut välillä ollenkaan. Vaikka kadulla koitin ajella ja etsiä mahdollisia vikoja ennen penkkiä niin tuo ei tullut ilmi vielä katuajoissa tai sitten en huomannut/kiinnittänyt huomiota siihen. Pitää laturi ottaa nyt irti ja tutkia sitä. Tarvii etsiä vika siitä ja yksi voisi olla että hommaa siihen uuden jännitteensäätimen mutta vanhemmantyyppiseen laturiin tarkoitetun missä ei ole lämpökompensointia? Näin ainakin eräs kaveri sano että selätti sen ongelman että jännitteet laskee kuumentuessa. Mutta voi olla että se ei riitä jos laturissa muuta vikaa. Yksi mitä kanssa mietittiin että voisi vaikuttaa että onko tuo vaan liian pieni laturi tuohon kokoonpanoon? Kummiskin pelkästään puolat ja bensapumput haukkaa sen 75-80a..

Noh tässäkohtaa oli tehoa 432hp @1,17bar paineella ja ennakot oli melko miedot. Auto myös rajoitti kierrokset 6800rpm tienoille, varmaan johtuen tuosta että jännitteet romahti vedon lopussa? Kumminkin jatkeltiin säätöä hieman kun auto taas välillä lataili. Sen verran säädeltiin vielä että saatiin tuo ahtosolenoidi kanssa käyttöön ja sille setuppeja kuntoon. Lopputulema nyt tälläkertaa oli sitten 472,7hp @6493rpm ja 577,7nm @5162rpm. Ahtopaine oli vedossa max 1,36bar ja tuossa huipputehon kohilla pikkasen vähemmän. Ja kierrokset rajoittu edelleen sinne 6800rpm tienoille ja ennakotkin oli aika miedot vielä.

Sen pidemmälle ei säädetty koska ei nähty sitä järkeväksi tuon heittelevän jännitteen takia. Mutta muuten auto toimi teknisesti loistavasti ja anto merkkejä kyllä potentiaalista. Vakioiskuiseksi 8v vinokoneeksi 472hp @1,3 bar antaa kyllä jo pikkasen aihetta hymyyn ja toivoa siitä että voimaa tulee aika hienosti kun saa sinne lisää ahtoa,kierroksia ja sytkäennakkoa. Saatiin myös penkkilappu leimalle/'katutehoille' otettua joten sinänsä onnistunut reissu tuosta takapakista huolimatta. Ja sääkin oli kiva  8)

Tuossa joku kännykkäfilmi. En muista oliko minkäverran voimaa juuri tuossa vedossa mutta ei tainnut noita ihan vikoja vetoja olla.
https://www.youtube.com/watch?v=qRxzVWDJ8Pg





P> todella siisti kokonaisuus! Videota penkistä ja muutenkin odotellessa  *W->

E: löytyykö kuvaa takaviistosta putkisto paikoillaan? Paljonko valmentaja näkyy tuollalailla asennettuna?

Kiitoksia! Penkistä videota ylempänä ja kuvia takaviistosta ei varsinasesti ole, mutta niitä varmasti tulen laittamaan kuten muitakin kuvia sitten kun auto liikenteessä ja on ihan oikea kamera mukana..

Hieno on. Tuutko joku ilta näyttämään tätä, niin näkisi livenäkin.

Kitoksia! Voihan se olla että sitä tulee vielä pitkinpoikin pyörittyä kun auton saa varsinaisesti liikenteeseen. Joten eiköhän jossain välissä tulla törmäilemään..

On kyllä herkku ja vimosen päälle rakennettu laite!  -H- Iso inspiraation lähde kyllä lukea tätä projektia.

Ehdottomasti videota penkistä ja soundchekkiä kyseisen putken kanssa olisi mukava kuulla!

Kitoksia! Mahtavaa jos omalla värkkäilyllä pystyn myös inspiroimaan ja jeesailemaan muita harrastajia. On tää välillä rankkaa ja rajua hommaa, mutta kyllä tää toisinaan palkitseekin.

Piru kun tää on hienosti tehty! Tuli mieleen että takapuskuri vaatii varmaan jonkun lämpösuojan kun ulostulo istuu noin jämptillään? Videota odotellessa...

Kiitoksia! Ei tunnu hirveästi tuo loppupätkä kuumentuvan. Ei edes penkkirääkissä näyttänyt ottavan itseensä tuo puskuri. Mutta seuraillaan tilannetta. Kliinimpi ilman.

Komee!

Tänks!

Aivan pirun mahtava projekti! S* Tosi komeeta jälkeä, jatka samaan malliin!

Tuli nähtyä Vantaan cruisingeissakin ohimennen tämä  O0

Kiitoksia! Pyritään jatkamaan.

Nättiä. Näähän valmistuu ihan käsiin :D

Kyllä, kaikki aikanaan vaikka ei ole aina siltä tuntunut :D Nyt vaan sen omankin prokkiksen maltat puurtaa loppuun ja baanalle, vielä on kesää jäljellä tai ainakin syksyä..

Onhan tämä ehdottomasti yksi foorumin hienoimpia autoja. Tuo viimeistelyn taso on kyllä ihan huikeaa ja hyvä, että joku rakentaa neliovisiakin. Mites tämän jälkeen? Joko on uutta projektia suunnitteilla vai riittääkö rakentelut vähäksi aikaa? :)

Kiitoksia! On sitä koitettu ihan perus-siisti tehdä. Ja juu, kaveriporukassakin jo muutama kaksovinen projektiauto joten tää 4ovinen käy mulle ihan hienosti :) Ei ole varmasti uutta autoprojektia ihan heti tulossa. Eihän nämä ole koskaan valmiita. Joten tätä tullaan kyllä vielä parantelemaan ja jatkojalostamaan tulevaisuudessa.

Hienoa työtä!  O0

Kitoksi!
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #493 : 25.08.2016, 09:45:48 »
Isompaa laturia vaan heti kehiin.

Komia vekotinhan siitä lopulta tuli.  -H-

PS. Multa löytyy 105A vähän ajettu tonne vakiopaikkaan suoraan sopiva, jos tarvetta ilmenee
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 09:49:02 kirjoittanut Justus »

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #494 : 25.08.2016, 13:15:54 »
Mulla teki laturi ihan samaa.

Kokeilin kahdella eri 100A laturilla ja aina paikkojen lämmettyä jännitteet romahti.

Tämä korjaantui vaihtamalla laturin ja tehostinpumpun paikkaa.
Mitään ei tarvinnut mälvätä kun käytti alkuperäisosia. Ainoastaan tehostimen paineletkun joutui teettämään.

Seuraavilla osilla onnistui.
- Laturin kiinnitysrauta + kiristin volvo 940 95-98 ei ilmastointia. Osanumero raudalle 9146919
- 240/740/940 uudemmanmallin tehostinpumppu irtosäiliöllä.
- vanhoihin päihin teetetty paineletku.
- Säiliön siirtää vaan kivaan paikkaan ja ostaa sopivat letkut.



Tietysti jos haluaa kikkailla niin voi kokeilla modata säädintä ->  http://www.hax.se/alternator/ 
« Viimeksi muokattu: 25.08.2016, 14:53:30 kirjoittanut Jaakko »
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

 

Kulkukoira  Proturbo