Samppasport  Futurez

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jeese

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #495 : 25.08.2016, 13:34:35 »
Että oikeen täällä asti käyty penkissä, komeet lukemat.  P>

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #496 : 25.08.2016, 15:04:33 »
Tosi hieno ja kliini projekti! O0 Ehkä itekkin jonain päivänä...

Onko mahdollisesti tulossa yhteis matskua Bamsen kalsarien kanssa videon tai ihan kuvien muodossa? Tietokone kaipailis uutta taustakuvaa ;)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #497 : 25.08.2016, 19:05:40 »
Tää on hieno ja huolellisesti rakenneltu!  :smitten:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #498 : 25.08.2016, 19:27:22 »
Kiitoksia vaan taas kehuista! En osaa kyllä sano yhteismatskuista mitään. Ei oo suunniteltu mitään..

Ja laturiasiasta. Tosiaan jotain muutakin vikaa on kuin lämpö. Tänään suoritin tutkimusta ja heti käynnistyksen jälkeenkään kylmällä koneella ei lataa kuin 13.1-13.3v. Konetilan kuumentuessa sitten pikkuhiljaa jännitteet romahti täysin. Jopa alle 12voltin. Nappasin laturin irti ja ainakin tuo säätimen hiilihommeli mikälienee on ihan lopussa. Siinä yksi todennäköinen syy. Siitä että onko tuo säädin lämpökompensoiva niin en osaa sanoa varmaksi mutta veikkaisin kyllä. Täytynee huomenna käydä ammattilaisille näyttämässä laturia ja kysymässä mielipidettä. Voishan tuota kokeilla uudella säädinpömpelillä missä ei ole lämpökompensointia. Mutta katsotaan. Yritän saada tuon toimimaan tuolla pakosarjan puolella mutta jos se kaatuu siihen lämpöhommaan niin pitää rakennella sitten. Menee meinaan aika paljon uusiksi jos sen siirtää imusarjan alle. Meinaan tuolla puolatellingillä ja triggeritelineellä ei laturia pysty laittamaan imarin puolelle.. Eli triggeröinti ja puolien teline/sijoitus menisi uusiksi. Silloin myös osa johtosarjaa jos paikat vaihtuu..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #499 : 25.08.2016, 19:44:39 »
Omassa laskee 14.1:stä 13.7:n kun paikat lämpiää. Mulla vaan pakosarja sum muut on vakiota, joten ei varmaan lämpenekkään niin paljoa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #500 : 27.08.2016, 18:18:24 »
Kävin eilen ostamassa uuden tarvike hiilisillan/säätimen missä ei pitäisi olla lämpökompensointia. Vanha hiilisilta oli muutenkin aika loppuun kulunut. Laturin maadoituspisteet Putsasin ja tein uuden järeämmän maadoituksen. Vanha maadoituskaapeli oli myös löystynyt koneen päässä kun oli pultti päässyt hieman aukeamaan tärinästä. Tarkistin muutkin pultit millä kiinni nuo apulaitetelineet ja puolatelineet. Nekin oli hieman löystynyt. Putsailin pultit ja laitoin uudet lukitteet hieman reilummalla kädellä ja kiristelin kaikki uusiksi kiinni.

Nyt testien perusteella lataa kylmänä sen 14.0-14,1. Annoin käydä koneen lämpimäksi, ajoin pienen testilenkin ja sen jälkeen annoin käydä paikallaan pelti kiinni vielä n.15min ja edelleen jännitteet sen saman 14v luokkaa. Eli paljon paremmalta vaikuttaa nyt ellei jopa hyvältä. Meinaan penkin jälkeen kun testailin niin jännitteet tippui paikallaan käydessä jo 12v pintaan. Eli muutos on huomattava! Testejä ja jännitteiden seurailua jatketaan ja jos ei onkelmia ilmene niin saa olla noin.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #501 : 27.08.2016, 19:05:11 »
Millainen melu pakoputkistosta lähtee? Mulla englantilaisessa samankokoisella putkistolla kahdella vaimentimella ja ~puolet suuremmalla mutkamäärällä piti omasta mielestä liian kovaa ääntä :P Etupönttö 250 ja takapönttö 500 pitkänä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #502 : 29.08.2016, 16:37:23 »
Melu ei oo mielestäni paha. Omaan mieltymykseen ja auton luonteeseen erittäinkin sopiva.. Ei tämä muutenkaan järin hiljainen ole ainakaan sisäpuolelle. Paikallaan käydessäkkin kuuluu bensapumppujen rääkyminenkin kovemmin hyttiin kun pakoäänet..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #503 : 13.09.2016, 13:49:47 »
Termosta!
Kaksi viikkoa sitten tuli tämä leimattua ja tehtyä kaikki muutoskatsastukset. Olihan siinä vähän operaatiota lähinnä paperisodan kanssa mutta homma on nyt ok. Muuten ei ole tullut ropattua tätä kuin että leimaa silmälläpitäen asensin äänimerkin ja suuntailin ajovalot. Myös vakio etuvakaajan entisöin ja asensin uusien koiranluiden kanssa. Tosiaan 25mm vakaaja on ollut tarkoitus eteen laittaa mutta en ole saanut sellasta vielä hommattua joten mennään toistaiseksi vakio etuvakaajan kanssa. Ja pintaan vetäsin leiman jälkeen Bilt Hamberin finis wax vahat.

Muuten autolla vaan ajeltu. Kilometrejä ei ole tullut kuin ehkä 300 leiman jälkeen, koska ajo ollut lähinnä vain nurkka-ajoa. Pisin matka oli ehkä nyt viime sunnuntaina kun ajelin sellasen 70km maakuntarundin. Mutta auto toimii hienosti ja on sen suhteen nyt hyvät fiilikset. Ei varmaan suurempia tapahdu auton suhteen nyt syksyllä muuta kun että ajellaan niin pitkään kuin kelit sallii ja katsellaan sitten talvella jos keksisi jotain pientä kivaa päivitystä..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #504 : 13.09.2016, 13:58:42 »
Termosta!
Kaksi viikkoa sitten tuli tämä leimattua ja tehtyä kaikki muutoskatsastukset. Olihan siinä vähän operaatiota lähinnä paperisodan kanssa mutta homma on nyt ok. Muuten ei ole tullut ropattua tätä kuin että leimaa silmälläpitäen asensin äänimerkin ja suuntailin ajovalot. Myös vakio etuvakaajan entisöin ja asensin uusien koiranluiden kanssa. Tosiaan 25mm vakaaja on ollut tarkoitus eteen laittaa mutta en ole saanut sellasta vielä hommattua joten mennään toistaiseksi vakio etuvakaajan kanssa. Ja pintaan vetäsin leiman jälkeen Bilt Hamberin finis wax vahat.

Muuten autolla vaan ajeltu. Kilometrejä ei ole tullut kuin ehkä 300 leiman jälkeen, koska ajo ollut lähinnä vain nurkka-ajoa. Pisin matka oli ehkä nyt viime sunnuntaina kun ajelin sellasen 70km maakuntarundin. Mutta auto toimii hienosti ja on sen suhteen nyt hyvät fiilikset. Ei varmaan suurempia tapahdu auton suhteen nyt syksyllä muuta kun että ajellaan niin pitkään kuin kelit sallii ja katsellaan sitten talvella jos keksisi jotain pientä kivaa päivitystä..

Et ole vieläkään tullut esittelemään pirssiä!
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #505 : 13.09.2016, 14:00:49 »
Et ole vieläkään tullut esittelemään pirssiä!
Kyllähän tämän renkaita viime viikon tiistaina miitissä potkittiin ;)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #506 : 23.10.2016, 12:26:57 »
Termosta!
Täällä on naatiskeltu viimesistä ajokauden rippeistä joten rakentelua ei ole tapahtunut. Mutta penkissä tuli käytyä nyt toiseen otteeseen toimivalla latauksella.



Tälläkertaa ei moitteita löytynyt auton toiminnasta ja painetta lisättiin sekä myös sytkäennakkoa laitettiin hieman lisää. Ennakkoa olisi todennäköisesti varaa lisätä vielä jonkunverran mutta sitä ennen pitäisi kokeilla vielä lampun kanssa että onko sytkän kalibrointi täysin oikeassa. Ettei tule sitten mitään "oho" hommeleita kun ennakkoa onkin oikeasti enemmän kun mitä luulisi. Ennakkoa on kartassa täyslaukassa nyt 14,5astetta joten sitä olisi varaa lisätä vielä 4-6astetta jos tuo nykynen kalibrointi on kohdallaan. Painetta oli nyt 1,95bar

Ja sitten niitä numeroita. Paperille piirtyi tehoksi 480WHP. Eli omien laskelmien mukaan koneelta olisi nyt 545hp / 596nm. Laskin tuon sen mukaan että voimansiirtoon hukkuisi 12%. En oikeen varmuudella tiedä mitä prosenttia/kaavaa nuo penkkipaikat yleensä käyttää kun suurin osa ilmoittaa tehon konetehona kun taas tämä penkki näyttää pyörätehoa. Mutta näin tälläkertaa. Tulokset alkaa olemaan ihan hyvät ja autossa tuntuisi olevan aika kivasti vetua  8) :3/4 jättää sen:

Nyt tästä pikkuhiljaa auto menee seisontaan ja alan toteuttamaan autoon pieniä muutoksia ensikaudeksi. Auto on kyllä toiminut hienosti ja mitään ihan pakollista ei ensikaudeksi ole tehtävää. Mutta pieniä parannuksia tulen tekemään.

Mielessä on nyt seuraavia juttuja:
-Lisätuenta moottorille. Moottori pääsee nyt jäykistä kumeista huolimatta heilumaan liikaa.
-Poikkituki ja 'gt' tyyppiset lisätuet konetilaan
-Huohotussäiliö pitäisi tehdä kunnollinen. Siihen on jo aihio ja tarvikkeet valmiina mutta kokoonpano ja asennus tekemättä.
-Hydrauli käsijarru. Tämä homma vielä hieman auki mutta jos toteutan niin 3tieventtiilillä ja omalla säiliöllä olisi hyvä?
-Eteen paksu vakaaja. Tällähetkellä edessä vakiopaksuinen vakaaja
-Etupuskurin päälle tuleva lista pitäisi askarrella kiinni ja saada keulan osat istumaan aavistuksen paremmin

Tuossa nyt muutamia ajatuksia. Noita parannuksia tulen tekemään sitä mukaa kun kalenteri ja lompakko antaa periksi. Kumminkin tarkoitus pitää auto suht kokonaisena että ei tule haukattua liian isoa palaa kerralla ettei auto taas ole kilon palasina kun keväällä ajokausi alkaa..


Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #507 : 23.10.2016, 13:54:45 »
Nonii. Ei etes kahta baaria :D. Onneks olkoon projektin tämän kertaisesta välietapista. Valmiiksihan nämä eivät kai koskaan tule ennenkuin vasta paalatessa. :P Voimaakin näyttäs olevan sopivasti ettei tarvi heti hukkaporttia kiriä. Ens kesää odotellessa :sundaydriver: O0

V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #508 : 23.10.2016, 14:33:44 »
Melko kunnioitettavat lukemat!  O0

Mitkäs moottorin tukikumit sulla siellä nyt on?
Volvo 242DL -79

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #509 : 23.10.2016, 14:45:18 »
Komia on auto ja lukemat!!!

Tollasia tyynyjä oon ite käyttäny ja eipä hirveesti kutonenkaan heilu... http://www.ikh.fi/fi/lierioeristin-70x40xm10-tt153642
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Elekma  Autoracing