Proturbo  Autodiagnoosi

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328307 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa silu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #510 : 23.10.2016, 16:21:20 »
Tämä on oikeesti hieno tuli nähtyä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #511 : 23.10.2016, 16:59:29 »
Kiitokseja! Tukikumeina mulla on Rallyracesta ostetut heavyduty racekumit jotka on kyllä jämäkät. Mutta noi vinokoneiden orkkis moottorintuennat on vaan niin huonolla geometrialla että pääsee kovassa väännössä ja pumppaamisessa heilumaan törkeästi. Kumit on niin karussa kulmassa ja erittäin kapealla välillä niin tahtoo päästä vatkaamaan. Ei sitä sillein ajossa tai muutenkaan huomaa että liikoja heilus mutta siitä että pakopesä on osunut iskarintorniin niin tietää että on päässyt kyllä heilumaan. On meinaan jäljet jääny kun pakopesä naputellut iskarintorniin. Ja siinä on kummiskin kohtuullisesti rakoa.. Mulla on ostettuna myös etrasta yhdet vastaavat kumit kun mitä nuo ikh:n näyttäis olevan mutta nuo kiinniolevat rallyracen kumit on kyllä jäykemmät..

Mutta tarvinee tosiaan rakennella joku lisätuki koneelle niinkuin monet on tehnytkin näiden vinokoneiden kanssa..

Ainiin. Unohtui mainita mutta auto oli viikko sitten näytillä MLV:n Season ender tapahtumassa show-alueella. Itsellä ei kameraa ollut mukana joten ei kuvia tullut oteltua kuin pari kännyräpsyä. Ja muutenkin on jäänyt auton kuvailu omasta toimesta vähän vähälle.. Joten jos joku on tapahtumassa ottanut kuvia autosta niin olisi kiva katsella  :)



Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #512 : 23.10.2016, 20:47:09 »
Kiitokseja! Tukikumeina mulla on Rallyracesta ostetut heavyduty racekumit jotka on kyllä jämäkät. Mutta noi vinokoneiden orkkis moottorintuennat on vaan niin huonolla geometrialla että pääsee kovassa väännössä ja pumppaamisessa heilumaan törkeästi. Kumit on niin karussa kulmassa ja erittäin kapealla välillä niin tahtoo päästä vatkaamaan. Ei sitä sillein ajossa tai muutenkaan huomaa että liikoja heilus mutta siitä että pakopesä on osunut iskarintorniin niin tietää että on päässyt kyllä heilumaan. On meinaan jäljet jääny kun pakopesä naputellut iskarintorniin. Ja siinä on kummiskin kohtuullisesti rakoa.. Mulla on ostettuna myös etrasta yhdet vastaavat kumit kun mitä nuo ikh:n näyttäis olevan mutta nuo kiinniolevat rallyracen kumit on kyllä jäykemmät..
Jep jopa omassa volvossa joka on b200k moottorilla pääsi joskus tässä lyömään pakoputki startatessa pohjaan vaihteiston vierestä. Huonot tulpanjohdot oli niin pääsi ilmeisesti jostain syystä vastasytyttämään ja kone heilahti sen verran pahasti, että kolahdus kävi :D

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #513 : 11.12.2016, 12:29:26 »
Termosta!

Meinasi tuo talvi vähän yllättää joten autolla ei ole nyt ajettu penkkireissun jälkeen. Toiveissa kumminkin oli että olisi päässyt vielä kumia vinguttamaan mutta kyllä ne haaveet on nyt haudattu sillä ei noi kelit ole nyt antanut periksi.

Joten auto on nyt hetken ollut seisonnassa ja eilen aloiteltu pienet talvihuollot/operaatiot. Ensimmäiseksi tuli downpipe ja kynttilät otettua pois. Tulpat oli ihan hyvännäköiset eli ei hirveästi karstaa ja väri ihan ok. Kärkiväli pysynyt myöskin kohtuullisesti alueella. Siitä huolimatta kumminkin uudet samanlaiset tilalle kerta nyt tuli irti otettua. Elikkäs NGK BPR8ES joissa kärkivälit säädetty ~0,55mm.

Samalla kun tuikut oli irti niin tuli mitattua puristuspaineet ihan huvin ja urheilun vuoksi. Jos vaikka olisi ollut jotain suurta heittoa niin olisi ollut talvi vielä aikaa tsekkailla moottori läpi. Paineet oli 10,15-10,5bar @2,3 ja 4pytyssä. Ykkösessä oli vähän alemmat, 9,75bar. Mutta menee vielä toleransseihin ja mittausvirheen piikkiin. Ei mitään hälyttävää siis. Sitten jos jossain olisi ollut tyyliin 2bar tai jopa enemmän heittoa niin sitten olisi pitänyt alkaa miettimään hatun irroitusta/koneen nostoa. Mutta ei vielä noilla tuloksilla syytä huoleen.

Tuli nyt myös hommattua ajoituslamppu ja tsekattua tuo sytkän/triggeröinnin kalibrointi kone käydessä. Alunperin se on vaan katottu ennen ensisavuja sillain että startilla pyöritetty konetta. Ja olihan siinä heittoa, itseasiassa suht paljonkin. Eli toteutunutta ennakkoa on ollut reilu 10astetta enemmän kun mitä softasta asetettu. Oma mokahan tuo on että ei ole aikaisemmin tullut tarkistettua sytkäajoitusta kone käydessä. Mutta onneksi säädettiin penkissä miedoilla sytkäkartoilla ja on viinalla tämä pata niin ei nakuta kyllä kovinkaan herkästi. Tässähän on sillain että kampuralla ei ole missing tooth pyörää eli siinä täyshampainen. Eli tämä lukee apuakselilta YKK kohdan. Joten on myös mahdollista että tuo apuakselin triggerinasta on päässyt liikkumaan.

Siinä kun on tuon tyyppinen systeemi:


Eli on mahdollista että tuo on päässyt pyörähtämään. Sitä kun ei ole lukittu muuten kun että on pultin alla kiristettynä. Pitänee siihen rakennella varuiksi lukitussysteemi joka estää mahdollisen pyörimisen tai ainakin tehdä merkit siihen että pystyy seurailla ja varmistaa sen että se ei pääse liikkumaan. Voi olla vaikeasti selitetty mutta toivonmukaan tuosta sepustuksesta jotakin ymmärtää.

Mutta tosiaan pientä puuhailua jatketaan pitkin talvea mutta kuten aikaisemminkin mainittu niin mitään ällistyttävän suuria muutoksia ei ole tarkoitus talven aikana tehdä. Penkkiin pitäisi päästä viimeistään keväällä sitten uudestaan. Mielellään jo talvenkin aikana jos mahdollista. Täytynee nyt sytkäkarttoja vähän katsoa uusiksi ja tuota nokan ajoitusta kokeilla myös säätää. Sitä kun ei ole pyöritelty vielä suuntaan eikä toiseen enkä ole myöskään heittokellolla edes mittaillut paljonko venttiilit on auki jne.

Mutta jatketaan!
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #514 : 05.02.2017, 16:16:46 »
Termosta!

Talvihuollot on pikkuhiljaa edennyt, mutta mitään hirveätä kiirettä en ole vielä pitänyt. Nyt kumminkin olen pikkuhiljaa alkanut aktivoitumaan enemmän niin saa suunnitellut muutokset ajoissa valmiiksi kevääksi.

Öljyjärjestelmä tuli purettua ja tyhjennettyä täysin. Tarkoitus oli tosiaan saada termostaatti mukaan öljyjärjestelmään mutta homma lähti tunnetusti taas vähän röpeltämään sen suhteen. Tosiaan ainut mitä 'järjestelmään' jää jäljelle on tuo Setrabin kenno. Sen tyhjensin, huljuttelin bräkkiksellä ja asetonilla puhtaaksi sisältä ja päältä ja asensin takaisin. Kennon liittimet vaihtui myös m22->AN8 liittimistä pykälää isompiin AN10 liitäntöihin.

Öljyjalaksi tuli tallikaverilta tuollainen jdm kikkare elikkäs Greddyn suodatinjalka missä termostaatti samassa. Termostaatti alkaa aukeamaan 75c lämpötilassa ja kokonaan se pitäisi olla auki 82c lämpötilassa jolloin öljy kiertää kokonaan kennon kautta. Elikkäs siinä 80c tuntumassa pitäisi öljynlämmöt vähintäänkin pysyä. Tuon uuden jalan takia olisi joutunut ainakin osittain tekemään linjat uusiksi niin päätin sitten tehdä kokonaan uudet linjat ja tälläkertaa AN10 kokoisena kun edelliset oli AN8. Sopivasti oli tuossa Greddyn jalassakin AN10 liitännät.

Lohkon päässä oli tarkoitus käyttää edelleen vanhaa siirtosarjan blokkia että ainoastaan vaihtaa siihen AN10 liittimet. Mutta tuolla tallikaverilla oli ylimääräisenä myös tuollainen RunMax JDM billettiblokki joten ostin sen samalla. Siinä on pikkasen isommat "kanavat" ja AN10 liittimet valmiina joten sopinee hyvin tuohon uuteen järjestelmään. Lohkonpäähän blokki tuli jo vaihdettua mutta öljyjalkaa en ole vielä kiinnittänyt. Sen suhteen on ollut vähän kääntelyä ja vääntelyä että sille keksii sopivan paikan niin että letkut kulkee loogisesti ja suodatin on hyvässä paikassa/asennossa. Pikkasen enemmän tuo uusi jalka vie tilaa joten siinä ollut vähän ihmettelyä. Mutta jalalle alkaa olemaan sijoituspaikka lyöty lukkoon joten sen kiinnikkeen valmistus ja asennus seuraavaksi vuorossa. Pitäisi myös hakea Autoracingilta läjä letkua ja liittimiä ja askarrella linjat jahka uusi jalka on kiinnitetty.



Vanhassa öljyjalassa oli M20 kierre joten siihen hommatut K&N Pro-suodattimet ei käy enään tuohon uuteen jalkaan. Niitä suodattimia oli vielä varastossa muutama joten ne meni tallikaverille ja tilailin valmiiksi parit samaa sarjaa olevat suodattimet mutta UNF jengoilla. Öljyjä mulla on vielä yksi kierros tuota Redline 10w-40 joten ne kaatuu koneeseen jahka järjestelmä taas kasassa. Sen jälkeen moottoriöljyiksi tulee Motul 300V tai AMSoil.

Huohotus-säiliö tuli myöskin vihdoinkin rakenneltua Faabion kanssa. Siihen on tarvikkeet hommattu jo lähes vuosi sitten mutta sen toteutus vähän jäänyt. Mutta se on nyt hitsailtu läjään. Sille myös kairattu paikka konehuoneeseen. Vielä pitäisi maalata se mustaksi niin sopii muiden konehuoneiden kilkkeiden kanssa. Jahka siihen tulee suodatin ja kiinnityspanta maailmalta niin pääsee sitäkin asentamaan. Säiliö on alumiinia ja bruttotilavuus muistaakseni 1,7litraa. Sisääntuloja 2x AN10 ja tyhjennysproppu pohjassa. Hengitysputki 35mm halkasijalla ja kahdella loiskelevyllä. Tuo kuvassa näkyvä suti on vaan testikäytössä tuossa joten se ei tule tuohon. Tilasin itselle musta/harmaan K&N suodattimen..



Moottorin heilumis/lisätukea olen suunnitellut mutta sen toteutus ei vielä alkanut. Se pitäisi värkkäillä sitten kun öljypuoli jiirissä. Samoin konehuoneen poikki ja viistotuet ovat tässä pitkään olleet mietinnässä/suunnittelussa ja niitä alan myös toteuttamaan jahka noita muita keskeneräsiä hommia saa maaliin.

Mutta tässä mennään ja näillä jatketaan. Pitänee taas päivitellä kun jotakin tapahtuu..



Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #515 : 13.02.2017, 03:11:20 »
Onko tässä ihan Volvon oma väri? Todella hyvännäköinen väri.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #516 : 13.02.2017, 09:06:49 »
Onko tässä ihan Volvon oma väri? Todella hyvännäköinen väri.

On, tämän auton alkuperäinen väri! Toki uudelleen maalattu mutta orkkis värikoodilla. On yllättävän moderni ja raikas väri 80-luvun Volvoksi. On vielä metallihohtokin tosiaan..

Ja auto edennyt sen verran että öljylinjatavarat hankittu ja huohotusjärjestelmä tehty valmiiksi ja asennettu.. Laittelen tarkempaa infoa ja kuvaa kun hommat edenny enempi..

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #517 : 15.02.2017, 21:07:07 »
Tuossapa nyt tuo valmis ja asennettu huohotusfati 2.0:


Elikkäs se on upotettu tuon pellin läpi ja pohjassa on tyhjennysroppu. Tyhjentäminen onnistuu kätevästi puskurin/lokarin takaa tai sitten kääntää pyörät linkkuun ja pyöränkotelon kautta.

Muutin samalla hieman tuota letkutusta ja tänään vielä nipututin letkut tuommosilla alumiinikiinnikkeillä mitä on myös muualla autolla letkutuksissa:


Poikkitukea on tullut kanssa mietittyä jo pitkään ja erilaisia vaihtoehtoja/toteutuksia käynyt läpi.. Tosiaan nuo iskarintornin aukot ja yläpäät on homemade ja nuo (poikki)tukilaput on omaa designiä ja laserleikatut. Joten mikään valmis poikkituki ei käy suoraan . Kaikenlisäksi tuo imusarja on suht koht korkealla joten ihan mikään suora tanko ei kelpaa. Joten oli tarkoitus tehdä poikkituki kokonaan itse raakamateriaaleista..

Rupesin tuossa kumminkin miettimään myös vaihtoehtoja jos ostaisi volvoon tarkoitetun tai jonkun aivan muun vehkeen poikkituen minkä sais modattua noihin mun poikkitukilappuihin. On tullut netistä etsittyä erilaisia poikkitukia ja selvitellyt eri autojen konehuoneen mittoja ja muutaman potentiaalisen vaihtoehdonkin keksinyt. Tänään kävin sitten muiden asioiden tiimoilta Autoracingissa ja tuli poikkituista puhetta. Joten ei muuta kun tuumasta toimeen ja mitan kanssa hyllyjä penkomaan. Sopivan näköinen Wiechersin valmistama poikkituki sieltä löytyikin. Mihinkäs muuhunkaan kun Ford KA:han tarkoitettu malli  :2funny: :idiot2: Taivutusten profiili ja leveys vaikutti sopivalta joten sellanen tuli puoli heräteostoksena otettua mukaan.

Ei siinä sitten muuta kun tallille sovittelemaan ja tuli todettua että tiukkaa tulee konepellin kanssa mutta muuten osuu aika hyvin. Sitten vaan kovasti mittailua ja muovailuvahaa hyödyntäen konepeltiä nostelemaan ja laskemaan että saa todettua paljon esim. imusarjasta on matkaa konepeltiin että saa laskettua onko mahdollista tuo poikkituki sovittaa. Tuli todettua että toteutettavissa on mutta aika hilkulle menee. Joten ei muuta kun rälläkkä käteen ja leikkelemään kiinnityskorvakkeita poikki.





Ja sehän sopii sinne kuin nenä päähän  8) Pientä vääntelyä ja kääntelyä vielä tein sille kuvien oton jälkeen vaikka ekalla yrityksellä sopi jo melko hyvin ja pellikin meni kiinni. Joten seuraavaksi olis ohjelmassa kiinni heppaus, lopullinen hitsaus ja maalaus. Voisin kiikuttaa sen pulverimaalattavaksi niin tulee sitten hyvä ja kestävä pinta.. Vähän visioinut vielä lisätukia konehuoneeseen/keulaan mutta pitää niitä katsella sitten kun noi muut tärkeämmät/keskeneräiset hommat on jiirissä..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa nygwist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #518 : 16.02.2017, 06:33:29 »
Hienolta näyttää. Aika lähellä on poikkituki imusarjaa. Olet varmaan senkin huomioinut ettei suditellessa imusarja pääse hakkaamaan poikkitukeen vaikka topakan oloiset moottorin kumityynyt onkin ;)

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #519 : 16.02.2017, 09:26:02 »
Hienolta näyttää. Aika lähellä on poikkituki imusarjaa. Olet varmaan senkin huomioinut ettei suditellessa imusarja pääse hakkaamaan poikkitukeen vaikka topakan oloiset moottorin kumityynyt onkin ;)

Kuvat hämää kun ovat yläviistosta otettu. Kyllä todellisuudessa imarin ja poikkituen välissä on jotain n.30mm tilaa. Joten kyllä se kone aikamoiset polkat mahtuu ottamaan jos niikseen on.. Kyllä mä väitän että ennemmin siellä bensa,vesi ja ahtoputket ratkeaa kuin että mikään ottaa tohon poikkitukeen kiinni  :)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #520 : 16.02.2017, 11:19:33 »
Poikkituen kaveriksi vielä ylä- ja alavinotuet niin keulan jäykkyys alkaa olemaan kohillaan. Muuttuu tuntuma ja käytös selvästi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #521 : 17.02.2017, 14:45:37 »
Poikkituen kaveriksi vielä ylä- ja alavinotuet niin keulan jäykkyys alkaa olemaan kohillaan. Muuttuu tuntuma ja käytös selvästi.

Juu noita vinotukia olen kanssa suunnitellut ja pohtinut ja hyvin tod. näk. alan niitä toteuttamaan jahka noi keskeneräiset ja tärkeämmät hommat saa ensin alta pois.. Eli poikkituen hitsaus, öljyjärjestelmä ja koneen lisä/heilumistuki. Pitäisi myös puskuri saada aavistuksen paremmin istumaan ja sen päälle tuleva lista entisöityä ja asennettua. Myös tabletin asennusta kabiiniin olen tässä pidemmän aikaa pohtinut mutta en ole vielä telinettä tehnyt/tilannut kun ei ole sopivaa vielä löytynyt. Joten on tossa muutamat pikku puuhaat mutta vakaa aikomus on saada kaikki tehtyä valmiiksi ennekuin ajokausi/tapahtumakausi alkaa.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #522 : 17.02.2017, 17:07:51 »
Poikkituen kaveriksi vielä ylä- ja alavinotuet niin keulan jäykkyys alkaa olemaan kohillaan. Muuttuu tuntuma ja käytös selvästi.

Näillä on muuten enemmän vaikutusta kun tuolla poikkituella, tai ainakin perstuntumalta todettuna.

Asiallista värkkäämistä jälleen! 8) mistä nuo letku/putki klämpit olet hommannut?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #523 : 17.02.2017, 17:42:38 »
Ei voi olla muuta puuhaa ::) Itelläkin ois kaikenlaista englantilaisessa ennen kunnon ajeluja.

Näillä on muuten enemmän vaikutusta kun tuolla poikkituella, tai ainakin perstuntumalta todettuna.
Sellainen tuntuma on ainakin silloin kun poikkituen laittaa viimeisenä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. 545hp/480whp.
« Vastaus #524 : 18.02.2017, 11:18:17 »
Näillä on muuten enemmän vaikutusta kun tuolla poikkituella, tai ainakin perstuntumalta todettuna.

Asiallista värkkäämistä jälleen! 8) mistä nuo letku/putki klämpit olet hommannut?

Joo voipi olla! Itsellä ei ole kokemusta mutta kyllä se selviää tuossa huomaako eroa sitten kun sellaset värkkää. Muutenhan tuo koppa on aika jäykkä kun tuota turvakaariputkea on siellä reilut parisenkymmentä metriä ja häkki on hitsattu koriin kiinni 8pisteestä + 8lisätukilappua lisäksi.. Mutta keulassa ei tosiaan tukia ole ollut joten se on yksi tämän talven operaatio jäykistää se.

Ja kiitoksia! Noi letkujen paritushimmelit on Autoracingilta ostettu. Valmistaja on GB. Samasta paikasta on myös huohotus ja öljylinjojen letkut&liittimet. Mullahan on noita samanlaisia paritusclamppeja ollut jo aikaisemminkin öljyjäähyn letkuissa ja takakontissa bensalinjoissa.


Ei voi olla muuta puuhaa ::) Itelläkin ois kaikenlaista englantilaisessa ennen kunnon ajeluja.
Sellainen tuntuma on ainakin silloin kun poikkituen laittaa viimeisenä.

Joo ainahan sitä on hyvä vähän puuhaa olla  :P Itsellä kumminkin siitä onnellinen tilanne että juurikaan ei mitään pakollista ole tehtävää muuta kuin nuo nyt aloitetut hommat.. Autohan kumminkin ajettiin talliin seisomaan täysin toimivana ja leimattuna.. Vähän oli idea että mitään suurempia projektointeja en aio talven aikana tehdä että auto pysyy mah ajokuntoisena kokoajan ja on valmiina heti kun ajokelit alkaa.. Siihen vielä pyritään mutta onhan tässä kaikenlaista pientä mielessä mitä aion toteuttaa ajan ja rahan puitteissa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

Elekma  Autoracing