Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328306 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #210 : 11.03.2013, 16:47:22 »
Rupeaa työpiste näyttään hävyttömän mukavalta ;D tarttee tulle joku päivä kurkkaan ko saa oman rojektin takasin ajoon
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #211 : 11.03.2013, 22:45:05 »
näyttäs ihan ebaymotorsista löytyvän haulla,  runkolagrut 45.99$ or best offer..ja kiertokangen lagrut 70.99$
onkohan nuo ihan huippuja normi kamaan nähden vai ??  ::)

Meikäläinen tilas noi lakrut. Trimetal laakereita noi on ja voisin väittää että parempaa ei ole saatavilla paitsi jos noi pinnottaa. Kampuralle ei valitettavasti ole... Kymppikoneeseen voi ehkä löytyä ja noi mitä ebaystä saa on justiisa niitä. Kampuralle paras vaihtoehto on oem :) Käyhän glykotkin jossei oo pähkinää kierrättää yli 6k =D
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #212 : 11.03.2013, 23:07:09 »
Rupeaa työpiste näyttään hävyttömän mukavalta ;D tarttee tulle joku päivä kurkkaan ko saa oman rojektin takasin ajoon
Kylhän siinä pikkuhiljaa alkaa tekemään. Itse talli on kyllä todella oiva paikka tehdä. Tietotaito ja puitteet on kyllä ihan kivat. Vaikka melko hintavaa puuhaahan tämä vuokralla oleminen on.. Keksitään tossa sitten joku päivä kun on siitin taas pyörillä  :)

Meikäläinen tilas noi lakrut. Trimetal laakereita noi on ja voisin väittää että parempaa ei ole saatavilla paitsi jos noi pinnottaa. Kampuralle ei valitettavasti ole... Kymppikoneeseen voi ehkä löytyä ja noi mitä ebaystä saa on justiisa niitä. Kampuralle paras vaihtoehto on oem :) Käyhän glykotkin jossei oo pähkinää kierrättää yli 6k =D

Kyllähän noita Glycojakin kierrättää.. Ainakin 6 ja puol  :2funny:.. Tuppaa vaan muistaakseni nuo OEM runkolakrut olemaan semi tyyriitä. Eli Glycot on tälläkin hetkellä itsellä tulossa kampuralle _jos_ ei homma taas lähde karkailemaan..

Tänään taas puuhailtu. Ensimmäisenä irti lähti tankki ja vanhat bensalinjat. Oishan noista voinu joku itsellensä vaikka puhaltaa hyvät bensalinjat, mutta itse ajattelin että parempi vaihtoehto lienee tehdä niistä vähän kompaktimmat paketit niin mahtuu paremmin roskiin  :D



Seuraavaksi sitten keulakin pukeille ja purkaminen jatkuu. Tänään purin vaan toiselta puolelta tolpan,tukivarren ja jarruhilppeet..



Jos sitä vaikka huomenissa sitten purkaisi toisenkin puolen ja vetäisi tolpat lihoiksi..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #213 : 13.03.2013, 04:45:51 »
Vähän meinas ilta taas venähtää  :) Omalla tallilla 15-20 ja kaverin tallilla 21-04.. Kaverin tallilla ei sen suurempaa sykkimistä, mutta omalla tallilla sykin niin etten huomannut edes että ei ole lämmitys päällä  :idiot2: Mutta hyvin siellä tarkeni ylläpitölämmölläkin (+8c) kun puuhaili kokoajan..

Toiselta puolelta lähti sama setti taas eli jarrut,tolppa, tukivarret ja purin etuvakaajan myös samalla. Nyt on siis aikalailla kaikki tarvittava alustasta purettu. Tolpat vedin vielä lihoiksi ja käytin navatkin irti niin sai niistäkin vanhat jarrukilpien jämät pois.



Löyty ainakin toisesta tukivarresta jonkun edellisen omistajan loisto patentti. Siinä on taas jollain kylän sepällä välähtänyt. Tukivarsista oli pienet ruoste reiät/repeytymät paikattu sähköteipillä molemmin puolin ja vedetty massa pensselillä päälle..  :2funny: :nohnoh Eipä ees itse heti huomannut mutta hetken pyöriteltyö katselin että mitä v***** . No ei sen väliä, uudet tukivarret on jo odottelemassa joten noi kaikki vanhat menee roskiin.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #214 : 13.03.2013, 13:14:17 »

Tukivarsista oli pienet ruoste reiät/repeytymät paikattu sähköteipillä molemmin puolin ja vedetty massa pensselillä päälle..

 :idiot2: no johan on välähtäny  :2funny:

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #215 : 13.03.2013, 23:09:13 »
Kylläkyllä. Tänään käväsin tossa Rallyracessa ihmettelemässä etutolppahommia ja sieltä tarttuikin mukaan hieman tarvikkeita rakenteluun.



Oli kyllä hyvää ja asiantuntevaa palvelua (jälleen kerran).

Etuiskareiksi tulee nyt näiltä näkymin kaverilta hommatut r-sporttilaiset.  8)

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #216 : 15.03.2013, 02:55:24 »
Nyt on osia viety hiekkapuhallukseen (taka-akseli,tolpat, ja etutukivarsien kiinnitys/pusla -kupit). Käväsin myös R-sport iskareiden kanssa RallySystemsillä. Ajattelin jos ne olisi shimmannut, perushuoltanut ja lyhentänyt mutta kävikin ilmi että niihin joutuisi tehdä melko laajan rempan jos haluisi niistä pitkäikäiset ja hyvät. Hinnaksi tulisi tällöin yli 200e per patruuna. Joten R-sport iskareista tulee nyt hyllynkoristeet ja käyttöön otetaan suunnitelma B. Fiksuin vaihtoehto olisi varmaan tilata kierros uusia Bilsteinejä ja lyhennyttää niitä 5-6cm. Ei toki tälle budjetille se ystävällisin ratkaisu.

Käväsin myös matkalla tallilla. Viimesiä purkuhommia suoritin eli ovipahvit ja kardaani lähti nyt lihoiksi. Sovittelin/suunnittelin myös uusia säädettäviä yläpäitä. Kyllähän nuo sinne saa, mutta joutuu iskarintornista kairaamaan melko paljon että saa ton koko säätövaran käyttöön/pulttikehän mahtumaan iskarin reikään. Mietityttää vaan kestääkö se rakenne enään siinä silloin vai joutuuko sinne hitsaamaan lisä tukea /tukilevyn alapuolelle. Vaikea sanoin selittää mutta ehkä sovitan yläpäät jokupäivä ja otan hieman kuvia.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #217 : 15.03.2013, 07:06:35 »
Nyt on osia viety hiekkapuhallukseen (taka-akseli,tolpat, ja etutukivarsien kiinnitys/pusla -kupit). Käväsin myös R-sport iskareiden kanssa RallySystemsillä. Ajattelin jos ne olisi shimmannut, perushuoltanut ja lyhentänyt mutta kävikin ilmi että niihin joutuisi tehdä melko laajan rempan jos haluisi niistä pitkäikäiset ja hyvät. Hinnaksi tulisi tällöin yli 200e per patruuna. Joten R-sport iskareista tulee nyt hyllynkoristeet ja käyttöön otetaan suunnitelma B. Fiksuin vaihtoehto olisi varmaan tilata kierros uusia Bilsteinejä ja lyhennyttää niitä 5-6cm. Ei toki tälle budjetille se ystävällisin ratkaisu.

Käväsin myös matkalla tallilla. Viimesiä purkuhommia suoritin eli ovipahvit ja kardaani lähti nyt lihoiksi. Sovittelin/suunnittelin myös uusia säädettäviä yläpäitä. Kyllähän nuo sinne saa, mutta joutuu iskarintornista kairaamaan melko paljon että saa ton koko säätövaran käyttöön/pulttikehän mahtumaan iskarin reikään. Mietityttää vaan kestääkö se rakenne enään siinä silloin vai joutuuko sinne hitsaamaan lisä tukea /tukilevyn alapuolelle. Vaikea sanoin selittää mutta ehkä sovitan yläpäät jokupäivä ja otan hieman kuvia.
Itse päädyin tähän ratkaisuun.

Eli nuo kun pultataan toisiinsa tiukasti ja poikkituen tekee iskaritolppien välille, niin luulis kestävän
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #218 : 15.03.2013, 15:59:29 »
Tuontyyppistä on itekkin ollut mielessä. Kyllähän se päälle pultattava poikkituki sitä jonkunverran tukevoittaa, mutta ei siitä kyllä liian jäykkä ja tukeva ainakaan silti tule. Saa nähdä mitä keksii.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #219 : 16.03.2013, 03:03:52 »
Nyt on iskarintorneja sitten sorvattu ja uudet yläpäät istuu aika nätisti. Niihin on nyt tehty ns. raakaleikkaus eli pitää vielä aavistus hioa ja siistiä..



Nopan kanssa myös soviteltiin hieman pitävempiä pyöriä..



Tallikaverilta noita lainattiin ja ei kyllä ole tähän tulossa mutta pitihän noita kokeilla miten isot lakut istuu. Olishan tollasilla aika munakasta ajella kadulla..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #220 : 16.03.2013, 03:10:56 »
Nopan kanssa myös soviteltiin hieman pitävempiä pyöriä..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tallikaverilta noita lainattiin ja ei kyllä ole tähän tulossa mutta pitihän noita kokeilla miten isot lakut istuu. Olishan tollasilla aika munakasta ajella kadulla..
Tohon ei tarvitsisi kuin enää liekkimaalaus keulaan, kylkiputket ja keula tonttiin  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #221 : 17.03.2013, 23:26:38 »
Tänää tein yläpäät loppuun.



Tuosta on ympäriltä ajettu ns. tukkalaikalla kun oli maalissa vähän ryppyä niin voi vähän hämätä aukon muotoa. Mutta ihan siistit niistä tuli! Säätövaraakin on ihan kivasti sekä camber että caster.



Tuon verran on varaa säätää tolla yläpäiden omalla liu'ulla camberia ja sitten yläpään kiinnityspultteja löysäämällä voi vielä "pyörittää" tota yläpäätä samoin kuin vakioyläpäätä. Elikkäs sillä saa sitten vielä casteriä säädeltyä jonkunverran jos tarvitsee. Summarum nyt tuolla ratkaisulla on laajempi /parempi caster säätö ja iskarin kiinnityskohtaa saa siirrettyä n.25mm keskemmälle autoa kuin vakio yläpäillä. Joka tietää haluttaessa mukavasti lisää camberia. Ja tuo on niin paljon ohkasempi lätty kuin vakioyläpää niin auto madaltuu pelkästään tuolla jo n.30mm

Nyt kun taka-akseli ja tankki on purettu niin pääsee auton pohjasta hiomaan/maalaaman sen katvealueen joka jäi em. artikkeleiden takia aikasemmin jemmaan. Tuon em. alueen jo snurra+teräsharjalaikka yhdistelmällä ajoin. Seuraavaksi sitten tukkalaikalla putsaus ja DP40 primeri ja pintamaali päälle. Sitten on koko auton pohja käsitelty.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #222 : 17.03.2013, 23:32:02 »
Tuohon päälle varmaan tartteis hitsailla 2-3mm plootusta lätty jäykistään?? Äkkiseltään ko kattoo niin aika hintsusti materiaalia jäljellä vai hämääkö kuva.

Nyt ois omaki renkaillaa, pääsee joku ilta vaikka livenä tarkistaan tämän tuotoksen  :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #223 : 19.03.2013, 01:57:53 »
Tuohon päälle varmaan tartteis hitsailla 2-3mm plootusta lätty jäykistään?? Äkkiseltään ko kattoo niin aika hintsusti materiaalia jäljellä vai hämääkö kuva.

Nyt ois omaki renkaillaa, pääsee joku ilta vaikka livenä tarkistaan tämän tuotoksen  :)

Siihen tulee vielä plootu mihin poikkituki ja ns. gt-raudat tulee kiinni. Tosin se ei varmaankaan hitsaamalla tule. On siinä melko hintsusti, ehkä kuva vielä vähän hämää. Mutta tuo tornin materiaalivahvuus on tossakohtaa kumminkin n.4mm joten ei se ihan plöröä ole. Ja tuo säätöyläpään halkasija on 150mm joten rasitus tulee aika laajalle alalle tornia, ei vaan tohon reikien kohdille.

Tänään hioin ja vedin DP40 primerin pohjaan tonne aikaisemminkin mainitulle alueelle. Tein myös tankin kiinnitystä loppuun eli se alkaa olemaan ns. läjässä.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #224 : 19.03.2013, 16:14:14 »
Kuriirimees kuskas tossa hetki sitten üllatuspaketin suoraan tulppaanien ja puukenkien maasta. Eli europeantuningshop :sta. Paketti sisälsi Ruotsin herkkuja (ei sentään sitä mikä on pyöreissä rasioissa).





Sellasta. Taitaapi tuolla olla edukkaimmat Nuke romut koko maailmassa? Ei taida tosin olla ihan täyttä valikoimaa ja kannattaa miettiä hetki jos asialla on kiire. Meinaan 22.2 nuo on tilattu ja maksettu ja tänään (19.3) ne tuli joten melkeen kuukauden se otti.. Paria muuta tilausta tässä on kanssa maailmalta odoteltu ja ne pitäisi tulla n. viikon sisään  8)
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

 

RallyBaron  Samppasport