Carcom Oy  Ateho

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #225 : 19.03.2013, 16:49:50 »
Kuulostaa ihan normaalilta europeantuningin toimitusajalta.
Joutaakin olla halvat, kun ei toi bensakisko taida olla edes bolt-on..

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #226 : 19.03.2013, 23:26:53 »
Se bensakisko on riittävän bolt on. Pitäisi passata imusarjan kanssa aika perfekt. Ja eipä tässä projussa ole muutenkaan kaikki osat niin bolt on :D

Mutta mitä europeantuninkiin tulee niin oli toi bensakisko siellä 30-50e halvempi kuin esim. Ruotsissa. Ja vacuum station kanssa jonkunverran edukkaampi.

Tänään olin tekemässä toista Vollea mutta jos sitä huomenissa pääsis taas oman auton kimppuun?
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #227 : 21.03.2013, 00:31:52 »
Tänään olin kanssa tekemässä toista Volvoa, mutta hain kumminkin osat hiekkapuhalluksesta ja vähän pientarpeita kaupoista. Hiekkapuhalluksen jälkeen tuli banjosta 1030 stanssaus esiin vaikka oletus oli että perä on 1031. Täytyy vielä avata peräkoppa tossa ja katsella mitä se on syönyt.  :o
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #228 : 21.03.2013, 00:38:14 »
onneksi akselit ei paljoo maksa. Ja samalla saa sit vara vetarit. Vetareista puheen ollen mulla on ny sorvatut vetarit paikallaan, joissa viivat niin näkee jos lähtee kiertyyn. Niin sitä vaan et saa nähä kestääkö ne vai joutuuko soittaan vilppulan sorvaamoon kalliin puhelun. Sullaha vissii vielä vakiot? Meinaakko sorvauttaa niitä?
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013, 00:49:23 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #229 : 21.03.2013, 00:49:34 »
Onneksi kuulinkin tänään että Likonen on joskus tullut sianpäällä  :pomo:
Täh?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #230 : 21.03.2013, 00:50:37 »
Onneksi kuulinkin tänään että Likonen on joskus tullut sianpäällä  :pomo:

Kyllä se nyt jaksaa repiä huumoria tosta yhestä lausahduksesta  :2funny: Ei pitäis teikäläisen seurassa koskaan mainita mitään lausetta jonka voi ajatella kaksimielisesti..

No ei mutta toi akseli ois nytten hiekkapuhallettu, ehjä ja alle 200tkm ajettu. Mutta tossa on kyllä toi kammo iso patti peränkopassa joka taas kielisi isosta välityspyörästä. Ja tuplarivat.

Onhan mulla toi vara-akseli, mutta siinä taas ei ole pattia peräkopassa vaikka onkin tuplarivat.. Ei auta kun huomenna tutkia noita molempia akseleita. Tosin loppupeleissä sillä ei varmaan niin isoa merkitystä ole kumpi se on. Koska harvemmin noista ainakaan orginal välitykset hajoaa. Oli iso tai pieni.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013, 01:16:33 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #231 : 21.03.2013, 00:53:38 »
Onneksi kuulinkin tänään että Likonen on joskus tullut sianpäällä  :pomo:
kumpaan pitää ottaa yhteys, eläinsuojeluviranomaiseen vai valkotakkisiin? Riippuen tietysti siittä oliko kyseessä elukka vai peltilehmä.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #232 : 21.03.2013, 00:56:22 »
leimalla vaan mukavampi jos on todistettavissa 1031:seksi. Niinkuin jo tiedätkin. Se tässä vaan oli pointtina.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa kimmogee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #233 : 21.03.2013, 01:04:11 »
Äärimmäisen mielenkiintoinen säe :)

Mukavasti olet jaksanut kuvia laitella!

Jatka samaan malliin  O0
Volvo V50 D5 -07
Ex: Skoda Octavia Combi 1.9 TDI 66kW -04, ex: Seat  Cordoba Vario 1.9 TDI 66KW -99

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #234 : 22.03.2013, 03:40:38 »
Äärimmäisen mielenkiintoinen säe :)

Mukavasti olet jaksanut kuvia laitella!

Jatka samaan malliin  O0

Kiitoksia kiitoksia. Mukavata jos joku tykkää lueskella. Kuvia on joo jonkunverran tullut oteltua. Hävyttömän huonolaatusia vaan suurin osa. Kännykällä otan melkeen kaiken kun se on aina käsien ulottuvilla ja saan kännykästä ladattua suoraan kuvapalvelimeen kuvat. Onhan mulla kunnon kameravehkeetkin ja kuvailen melkeen puoliammatikseni mutta ei tule aina järkkäri matkaan. Ja on se aina hitaampi joka kerta ladata kuvat piuhalla koneelle, käsitellä raakakuvat ja sitten vielä upata kuvapalvelimeen.

Päivän teemana taas hieman askartelua. Noille aikaisemminkin mainituille alueille pohjaan suihkutettu kiveniskumassat. Puhalletuista etutolpista leikkelin jousilautaset ja jarruletkujen pidikkeet pois. Pidikkeet oli sen verran elämää nähny joten ajattelin että parasta eliminoida nekin samalla. Etutukivarsien puslakupit myös kokivat hiekkakylvyn ja niistä poistin vanhat puslat.



Perämurikalle tein tutkimuksen tänään. Ja kyllähän tuo näyttäis olevan 1030 eli pienellä välityspyörällä ja pinjonilla. En tosin tullut mitanneeksi mutta silmämääräisesti on ns. pieniperä. On todella arpapeliä noi Volvon perät. Joissain 1031 banjoissa on uloke valussa isompaa pyörää varten ja osassa ei ole uloketta mutta on sisältä kaiverrettu tilaa välityspyörälle. Ja tuo ns. tuplaripa väitös tuli taas todistettua bullshitiksi. Mulla on kaksi ripaa 1030 perässä ja Faabion 1031 akselia katottiin niin siinä taas vain yhdet rivat. Tuossa kuva meikäläisen 1030 sisuksista:



Ja puhallettu akseli kokonaisuudessaan:



Mullahan on tuo vara-akseli joten se pitää vielä tutkia kumpi on. Oletus oli että sekin olisi 1031 mutta ei siitäkään varmuutta. Siis se akseli minkä kaverin autosta purin ja siitä laitoinkin kuvaa tähän topicciin jokunen viikko sitten.



Jos tuokaan ei ole 1031 niin sitten on vielä yksi ässä hihassa ja voi olla kaverilta tiedossa akseli joka varmuudella 1031.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #235 : 23.03.2013, 21:25:48 »
Eilen tuli avattua varaperästä tuo koppa. Ja pikkuperähän sekin on (1030).



Joten sitten pitänee varmaan yrittä kaivella sitä ässää hihasta  >:(

Tänään pilkoin tuon b200k koneen. Eipä se tuntunut kenellekkään kokonaisena kelpaavan niin purin sen. Joka melkeen on parempi vaihtoehto. Omaan käyttöön/kaverien käyttöön menee siitä luultavasti öljypohja, venakoppa, huohotuspönttö, öljypumpun putki, kampuran päätylevyt, moottorinkannakkeet, apulaitteet telineineen ja jotain sellaista. Ja alakerta jää mulle sovitus/kokeilu kellariksi. Nyt alkajaisiksi se toimii sovitus "penkkinä" kun pitää tuo tuleva vaihdelaatikko ja asetelma muokata sopivaksi keskenään. Eli tuo 765 asetelma on niin iso ettei mahdu ton vaihdelaatikon kytkinkoppaan tollasenaan joten pitää hieman ajaa materiaalia pois sekä laatikosta että asetelmasta.

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #236 : 26.03.2013, 01:20:59 »
Tänään pientä askartelua suoritettu. Ei mitään kovin suurta mutta mm. purin tuosta varaosakoneesta vielä loput roippeet pois niin että kiinni jätin enään kampuran.

Myöhemmin illalla kävin vielä Bamsen kanssa vähän pesemässä purkuosia. Näistä roippeista jotain tulee omaan autoon ja jotain pisteosia turbokalsareihin. Suurinosa palikoista kokee vielä varmaan puhallus&maalaus toimenpiteitä ennen käyttöä.

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #237 : 26.03.2013, 03:26:28 »

Joten sitten pitänee varmaan yrittä kaivella sitä ässää hihasta

Eli tuo 765 asetelma on niin iso ettei mahdu ton vaihdelaatikon kytkinkoppaan tollasenaan joten pitää hieman ajaa materiaalia pois sekä laatikosta että asetelmasta.


Sitten kuvia ko. operaatiosta. *W->
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #238 : 26.03.2013, 22:07:06 »
Tänään ollut taas aika touhukas päivä. Juuri olin tallille lähdössä ja kenkiä laittamassa jalkaan niin ovikello soi ja itellan kuskihan se siellä renkaita tuomassa. Eli juuri sopiva ajotus. Camskilliltä siis tuli nyt nuo eturenkaat.

Falken Azenis FK-453 215/45ZR17


Sen jälkeen kaupoille ja sieltä tarttui mukaan Teknoksen 2K teollisuusmaalia, Inertaa. Tuon vedin vielä tänää pohjaan maalaamattomille alueille ja ajattelin samaa tavaraa käyttää myös alustan osien maalaamiseen. Aika paljon hyvää kuullut tuosta ja oli yli 20e /litra halvempaa kuin esim tuo aikaisemmin käyttämäni raskaankaluston 2K akryylimaali.



Sitten suoritin hieman mittailua ja suunnittelua että osaa päättä minkälaisen välijäähyn sitä tilaisi. Sen jälkeen kävin sitten tuon kytkin ja vaihdelaatikko sovituksen kimppuun. Eli idea oli saada mahtumaan tuo SRE -765 asetelma tuon uuden laatikon kanssa. Mihin on siis muokattu volvon M4x laatikon koppa. Lähtökohta tämä:





Ensimmäisenä lähdin tuosta ajamaan materiaalia pois rälläkkä+lamellilaikka yhdistelmällä. Mukava työstää tuota alumiinia kun hioutuu nätisti ja ei kipinöi. Sen jälkeen asetelman kimppuun. Tuossa asetelman lähtökohta:



Tuossa kuvassa tussilla piirretty hahmotelmaa siihen mistä tavaraa hiotaan pois. Tasaisesti ja symmetrisesti sitten noista kohdista hiomaan ja ensimmäinen koesovitus sen jälkeen.



Kampuraa pyörittämään ja vielä otti hieman kiinni. Mukavasti tuo rautainen asetelma merkkaa alukoppaan mihin ottaa kiinni. Laatikko irti ja lamellilaikalla lisää tavaraa kopasta pois alueilta missä naarmuja näkyi. Sen jälkeen toinen koesovitus ja nyt pyörii nätisti ja ei hinkkaa mihinkään kiinni. Taas romut irti ja vielä kierros kevyesti ajamalla/siistimällä koppaa. Tämän-näköiset on osat muokkauksen jälkeen:







Tälläistä tälläkertaa. Aika kivuttomastihan tuo sovitusprojekti onnistui. Olisi tosin helpottanut hommaa jos kytkinkoppa olisi ollut irrallaan. Meinaan hieman raskasta yksin nostella ja väännellä/käännellä/sovittaa tuota kokonaista laatikkoa.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #239 : 27.03.2013, 16:16:05 »


Tälläistä tälläkertaa. Aika kivuttomastihan tuo sovitusprojekti onnistui. Olisi tosin helpottanut hommaa jos kytkinkoppa olisi ollut irrallaan. Meinaan hieman raskasta yksin nostella ja väännellä/käännellä/sovittaa tuota kokonaista laatikkoa.
Onhan tuo... Ite oon kerran laittanu yksin kakslankkuun M90:pin paikoilleen ja ottanut pois moottorin ollessa kopassa kiinni. Tai no emmää yksin ollu ku oli useempi v#ttu, sa@tana ja p3rkele paikalla :D  Nii ja ei tietänkää missää nosturilla vaan pukkien nokassa. :idiot2:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

RallyBaron  Samppasport