Futurez  Kulkukoira

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #285 : 04.05.2013, 04:32:49 »
Tarkoitus olisi nyt saada taas rakentelua kovempaan vauhtiin kun sain tossa vähän lomarahojakin niin pääsee hankkimaan loput alustan osat jne..

Meinaatko, ettei ole projekti edennyt tarpeaksi nopeaan tahtiin?  :o
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #286 : 04.05.2013, 11:50:12 »
Tuolla asetelmalla kismittää ajella jo orgaanisella levylläkin pikku kylällä, että onnea vaan sinne pääkaupunkiseudun ruuhkiin.   :buck2:

Itsellä AP Racing 240mm asetelma 1950kg puristusvoimalla ja jousittamaton sintteri. Ei se ole lainkaan pahakäytöksinen, kun vaan tottuu. Itsellä meni noin parikymmentä nostoa, että pääsi jyvälle sen käytöksestä.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #287 : 05.05.2013, 02:21:48 »
Meinaatko, ettei ole projekti edennyt tarpeaksi nopeaan tahtiin?  :o

Nooh viimeviikkoina aika vähän saanut merkittävää aikaan kun on budjettisyistä tyssännyt alustan/voimansiirron kasaaminen.. Eli aikaa ja motivaatiota ois riittänyt saamaan enemmänkin aikaan  >:(

Tänään senverran sain tehtyä että kantta vielä putsasin, laitoin kiinni ja nokka-akselin kiinnitin. Tiivisteenä siis Cometic MLS ja sen päälle suihkutettu VHT copper gasket. Kansipultit on ARP pinnapultit..





Onkohan muuten noissa vanhan ja uudenmallin huohotinpöntöissä mitään käytännön eroa?

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #288 : 05.05.2013, 10:32:32 »
Onkohan muuten noissa vanhan ja uudenmallin huohotinpöntöissä mitään käytännön eroa?

Tuo vanhempi on paljon matalempi ja sopii 16v kannen kanssa myös,

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #289 : 11.05.2013, 23:17:08 »
mitäs tälle prokkikselle kuuluu kun on ollut hiljaista päivittelyn suhteen? :)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #290 : 11.05.2013, 23:19:06 »
Melkein viikko sitten päivitetty viimeeks kuvien kera ei kyllä oo omasta mielestä paha aika?
Hyvännäköstä jälkeä näkyy kyllä.  O0

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #291 : 12.05.2013, 01:06:00 »
Tuo vanhempi on paljon matalempi ja sopii 16v kannen kanssa myös,

Tämä oli tiedossa kyllä joo että on erikokoinen ja näköinen, mutta mietin onko niissä jotain käytännön eroa (rakenteellista)..

mitäs tälle prokkikselle kuuluu kun on ollut hiljaista päivittelyn suhteen? :)

Onhan sille jotain pientä tapahtunut, mutta en ole niin paljoa päässyt tekemään että on viitsinyt päivitellä..

Moottorin ympärille on tullut hieman hilpettä taas kiinni ja etutolpat maalasin tänään ruiskulla. Ruotsista tuli eilen paketti ja siellä oli meikäläiselle välijäähy, kampuran leveä teräksinen hammaspyörä ja laturille moniura hihnapyörä. Cooleri on kooltaan 400x350x102. Eli vähän spesiaali koko, mutta on tarkoitus saada se kivasti sopimaan tuonne lukkopellin alle. Eli aika kapea on mutta silti se "korkeampi" versio ja paksuutta 4"..

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #292 : 12.05.2013, 21:55:12 »
eiköhän tuollakin rupea jo ilma jotenkuten jäähtymään ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #293 : 13.05.2013, 23:07:32 »
Eiköhän. Tänään taas jotain edistystä. Ensin kävin vähän taas ostoksilla..

Siirtopumppu ja keruusäiliö:


Siirtopumppu tulee kyllä ehkä vaihtumaan vielä, saa nähdä. Toi kun olikin letkuliittimillä. Keruusäiliö on 2L ja AN8 kokoisillä liitännöillä..

Syylariksi tuli nyt Griffin.:


Sekä tuo Griffin syylari että keruusäiliö piti olla myöhempiä päivityksiä mutta kai se on parempi nyt sitten tehdä kerralla  ;D Mulla jäi nyt siis ylimääräksi melkein uus Nissensin tekemä vakisyylari termostaattianturilla.. Saapi ostaa pois niin saa nurkkiin tilaa uusille romuille..

Teollisuusetolasta /Etrasta löytyi hyvät kumit tuohon coolerin asennukseen. Eli kokoja ja malleja oli aika paljon erilaisia ja meinas tulla valinnanvaikeus. Mutta tuollaisiin päädyin ja on tosihyvät. Noiden kanssa on helppo asentaa paikoilleen ja on siisti kun ei jää pinnapultin jämiä esim lukkopeltiin törröttämään vaan saa kuusiokolopulteilla kiinni  S* Ja helppo ujuttaa paikalleen kun ei pinnapultit törrötä jokakulmasta..



Coolerille tuli hitsailtua kiinnikkeet..





Myös syylaria tuli hieman soviteltua ja suunniteltua minkälaiset kiinnikkeet sille tekisi. Ne tosin jäi tältäpäivältä tekemättä..



Lopullinen sijoitus tolle tulee olemaan tuosta varmaan n.2-3cm ylempänä.. Ei auta kun taas jatkaa mahollisimman pian niin jos tämäkin pyydys liikkuisi joskus vielä omin voimin..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #294 : 13.05.2013, 23:31:04 »
Jäähdytinhän istuu varsin komeesti paikalleen, eikä yhtään liian korkea (eikä kyllä matalakaan) :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #295 : 13.05.2013, 23:44:35 »
Aika nätisti istuu!  ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis. Vanne & Moottori -hommia
« Vastaus #296 : 16.05.2013, 00:40:16 »
Eiköhän se sinne rupee istumaan kunhan kehittelen sille jotkut hyvät kiinnikkeet.. Tänään tuli Ameriiikoista IPD:ltä paketti. Todella nopeaa toimintaa! Tavarat tilasin viime perjantaina n.22.30 illalla jä tänään oli paketti jo noudettavissa tullipostista. Vaikka otin halvimman USPS hinnat -alkaen kuljetuksen.  :o :o

Sieltä tuli kierros Bilstein B6:sia:


Ja läjä satunnaista roipetta, mm. SKF takapyöränlaakerit, Orginal 12.9 vauhtipyöränpultit, pakosarjan pinnapultit ja kaikkea pientä sälää..


Hain myös motonetistä Redline 75w90 peräöljyt.. Jos sitä huomenna pääsisi ihan kunnolla askartelemaan taas..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #297 : 17.05.2013, 13:01:16 »
Eilen tuli tehtyä hieman syylarille kiinnikkeitä. Eli tuon näköiset alakiinnikkeet:



Tohon tulee sitten joku suht ohut kumilärpäke vielä päälle. Noilla se istuu sitten kutakuinkin noin:





Pitää vielä hienosäätää lopullisesti kiinnikkeet ennen koriin hitsaamista eli että syylari tulee täysin suoraan ja noista kuvista se laskee vielä n.2-3mm..





Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #298 : 23.05.2013, 00:10:09 »
Onhan tässä tullut jonkunverran tehtyä. Ahtoputkille/coolerille tein nyt reiät keulapelteihin joten coolerin sovitus on siltä osin valmis. Eli reikäsahalla porasin reiät ja vedin reunalistat ympärille. Joutuu vähän maalaushommia jne vielä tekemään mutta ompahan nytten sovitettu niin ei tarvitse maalailujen jälkeen enään alkaa leikkelemään/hitsailemaan..





Syylarin kiinnikkeetkin rupee olemaan viimeistelyjä vaille valmiit. Niistä ei tällähetkellä tosin ole kuvia.

Rallyracessa kävin tänään ja siellä tehtiin pieniä sorvaushommia ja nyt säätöyläpäät ja yläjousilautaset istuu todella nätisti ja tukevasti noiden Bilstein pamppujen kanssa. Sieltä ostin myös nyt takajouset ja yhden tuollaisen 15cm kierreholkin ja 2x alajousilautaset ja pitomutterit.

Elikkäs kierreholkin vedin keskeltä katki ja niistä pätkistä pitäisi askarrella takajousen korkeus-säätö /alapidikkeet. Hieman hahmotelmaa:



Eli seuraavat hommat olisi viimeistellä syylarin kiinnikkeet ja tehdä takajousille nuo säätösysteemit ja jousen pidikkeet.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #299 : 23.05.2013, 08:00:12 »
Mielestäni coolerin kiinnikkeet todella asialliset, ja meinasin tästä matkia itsellenikin mallia omiin tuotoksiin. Mites jos tuon syylärinkin olisi laittanut kuulerin kiinnitystyyliä hyödyntäen? Tosin ei mikään paska ratkaisu tuokaan.
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Autoracing  KL-varaosat