Kulkukoira  Proturbo

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #300 : 23.05.2013, 14:25:00 »
Mitäs Offroad laitteita tuolta tallista löytyy? Pisti silmään jousen takana näkyvät Boggerit  S*
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #301 : 23.05.2013, 15:23:09 »
Vaikuttaakohan kuinka lämpöjen kurissa pysymiseen toi miehekkään paksunen cooleri syylärin edessä?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #302 : 23.05.2013, 15:49:08 »
Mielestäni coolerin kiinnikkeet todella asialliset, ja meinasin tästä matkia itsellenikin mallia omiin tuotoksiin. Mites jos tuon syylärinkin olisi laittanut kuulerin kiinnitystyyliä hyödyntäen? Tosin ei mikään paska ratkaisu tuokaan.

Onhan se mahdollista, mutta sitten syylarille pitäisi hitsata kierrenipat kanssa. Tuo syylärin kiinnityskin on ihan hyvä, esittelen valmiin tuotteen sitten kun on valmis.  ;)

Mitäs Offroad laitteita tuolta tallista löytyy? Pisti silmään jousen takana näkyvät Boggerit  S*

Pari maasturia samassa hengessä kun suurin osa tallin muustakin kalustosta  :D




Vaikuttaakohan kuinka lämpöjen kurissa pysymiseen toi miehekkään paksunen cooleri syylärin edessä?

Kyllähän se varmaan hiukan vaikuttaa, mutta en usko että tulee onkelmia. Tuo cooleri ei kumminkaan peitä 100% syylärin pinta-alaa ja luulen että tuo vesijäähdytys rupeaa olemaan jo varsin riittävä kun ei ole betoniakaan lohkossa. Sähkönen vesipumppu on myös päivityslistalla mutta ei tule varmaan tähän ekaan evoluutioon.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #303 : 25.05.2013, 12:46:32 »
Jotain taas turailtu   :) Kävin tossa toissapäivänä vaihtamassa tuon MSD siirtopumpun tuollaisen Facetin redtop -pumppuun. MSD pumpussa oli letkuliittimet niin se ei oikein ollut hyvä. Tuo Redtop kestää viunaa, kohtuu hyvä tuotto ja made in Usa  :D Samalla vaihdoin välitankin myös 3litraiseen (alunperin otin 2L)



Ja vähän hahmottelelua. Ei vielä lopulliset sijotuspaikat.



Eilen sitten hieman jatkoin askartelua. Syylarin alakiinnikkeet tuli viimeisteltyä loppuun ja hitsattua kiinni. Yläkiinnikkeetkin tein loppuun mutta niistä ei ole nyt tähän hätään kuvamateriaalia..



Sitten jatkoin alustan tekoa. Eli takajousille niitä telineitä / korkeus-säätöä. Hain 4mm paksua rauta/teräslevyä ja sopivan kokoisen rasiaporan. En suosittele kenellekkään alkaa urakkahommana poraamaan tuollaista levyä perus honkkarin rasiaterällä  :2funny: Kyllähän se onnistui mutta pylväsporakoneesta huolimatta aikaa kyllä hetken otti.. Tuollaiset niistä levyistä tuli:



Ja sitten hieman havainnollistavaa kuvaa:





Jatketaan..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #304 : 26.05.2013, 10:01:43 »
Mulla on takapää tehty näin.. 
http://s23.photobucket.com/user/raipe/media/Volvo%20244TIC/kuva-10-6.jpg.html?sort=3&o=18

koitin kans ensin suorana tuota jousta tonne tukivaren suuntaisesti, mutta ei osunut yläpää kohdilleen.. Varmaan kyl menis suoranakin kun laittais, kun onhan orkkiksenakin niin.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2013, 10:03:15 kirjoittanut mista »

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #305 : 01.06.2013, 19:51:16 »
Pitää vielä sovittaa noita ennen kokoonpanohitsausta sitten kun on akseli paikoillaan. Eipä ole edellisen päivityksen jälkeen tapahtunut oikeastaan muuta kuin että eilen tuli haettua etuiskarit Rallysystemssiltä. Iskareita lyhennettiin (ulosjoustoa/stroukkia) 50mm. Nytten minimimadallus tulee olemaan varmaan 60-80mm vakiosta kun on nuo matalat yläpäätkin  :o Hieman vain jäi harmittamaan että kysyin työn hintaa aikaisemmin keväällä ja ilmoitettiin että 35e per iskari maksaa lyhennys. Nyt kun kävin hakemassa niin ilmoitettiinkin että lyhennys maksoi 65e per iskari eli melkein tuplat. Sain kumminkin tingattua 60e per iskari hintaan työn mutta v*tuttaa hieman kun on muutenkin toistaiseksi rahat aivan finito. Pyrin saamaan autoa eteenpäin mutta taloudellisesti näyttää siltä että menee vielä hetki että saa auton lopullisesti pyörilleen..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #306 : 05.06.2013, 09:46:43 »
Pitää vielä sovittaa noita ennen kokoonpanohitsausta sitten kun on akseli paikoillaan. Eipä ole edellisen päivityksen jälkeen tapahtunut oikeastaan muuta kuin että eilen tuli haettua etuiskarit Rallysystemssiltä. Iskareita lyhennettiin (ulosjoustoa/stroukkia) 50mm. Nytten minimimadallus tulee olemaan varmaan 60-80mm vakiosta kun on nuo matalat yläpäätkin  :o Hieman vain jäi harmittamaan että kysyin työn hintaa aikaisemmin keväällä ja ilmoitettiin että 35e per iskari maksaa lyhennys. Nyt kun kävin hakemassa niin ilmoitettiinkin että lyhennys maksoi 65e per iskari eli melkein tuplat. Sain kumminkin tingattua 60e per iskari hintaan työn mutta v*tuttaa hieman kun on muutenkin toistaiseksi rahat aivan finito. Pyrin saamaan autoa eteenpäin mutta taloudellisesti näyttää siltä että menee vielä hetki että saa auton lopullisesti pyörilleen..

Tälläistä tämä rakentaminen on ja tälläistä rakentamista itsekin arvostan. Tulee toi punainen mieleen, kun opiskelijana sit rakensin. Oli mietittävä aika tarkkaan mihin ne kympit laitettiin ja mitä tehtiin ite. Ei pystyny laittaa tuhansia ja harvemmin satasiakaan mihinkään. Mutta niin ne vaan silti syntyy ja hienoja laitteita on tehty ihan järkibudjeteillakin.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #307 : 08.06.2013, 21:18:01 »
Sitten vuorossa etutolpat. Tuli yllättävän hyvät rälläkkä + 80 lamellilaikka yhdistelmällä. Nyt menee justiinsa nätisti ilman väkivaltaa holkit oikeille paikoilleen.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

onkos kierreholkkisarja lautamäki motorsportilta hommattu?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis
« Vastaus #308 : 09.06.2013, 13:39:36 »
onkos kierreholkkisarja lautamäki motorsportilta hommattu?

RallyRacesta.

Muuta ei ole nyt oikeen tapahtunut kun että perä on nyt nipussa ja shimmitetty. Aika kivan näköstä kun on vain uutta ja puhdasta osaa  S* Eli toi on nyt truetrac lukolla ja 3,54 perävälkkärillä +tietysti uusilla laakereilla jne..

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #309 : 11.06.2013, 14:16:26 »
Jotain pientä puuhattu nyt alkuviikosta. Elikkäs taka-akselista tuli revittyä pois vanhat puslat, pyöränlaakereiden ulkokoolit & stefat ja akselia tuli suojailtua. Eli se olisi nyt käytännössä valmis maalattavaksi. Olipas he*vetinmoinen homma repiä noita puslia pois. Kun tosiaan piti jättää se ulkoholkki ja saada vain kumisisus pois. Elikkäs poraa, tulta ja kaikenlaista käsittelyä kyllä puslat sai ennekuin sai ne pois ja pesät siistittyä uretaanipuslia varten.





Etutolppiin asensin nyt nuo lyhennetyt Bilsteinit. Täytyy koekasata etupää ja mittailla ajokorkeutta niin tietää minkä pituiset etujouset hommaa ja että tarviiko apujousia. On niin matalat yläpäät ja lyhyet iskarit että voi olla että ei välttämättä tarvitse apujousia.



Takapään alatukivarretkin tuli eilen maalattua. Huomenna on lähtö Gatebiliin joten akselin maalaus ja asennus jää varmaan ensiviikolle.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #310 : 25.06.2013, 00:28:35 »
Haudi!

Gatebilistä ja juhannusriennoista pikkuhiljaa selviydytty. Eli tuli oltua Gatebil reissussa ruotsissa 6pv ja pari päivää sen jälkeen lähdin mökkeilemään juhannukseksi. Joten auton rakentelu ja päivittely jäänyt vähän vähemmälle viimeviikkoina. Ruotsista jäi hyvien muistojen ja seitinohuen rapsan lisäksi käteen tosi cool hinauslenkki autoon. Eli Takata :an Speedhunters edition:



Tänään pääsin sitten ihan tallille astikkin.

Etunavoista naputtelin vanhat laakerit pois. Sen jälkeen putsaus, maalaus ja uudet laakerit kiinni.


Myös muita viimesiä alustan / akseliston nippeleitä maalailin..


Taka-akseliin tein myös viimeiset askartelut ennen maalausta ja se olisi tarkoitus maalata lähipäivinä. Sitten pääseekin jo autoa pikkuhiljaa saamaan rullaavaan kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2013, 00:31:17 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #311 : 26.06.2013, 01:39:24 »
Nyt on taka-akseli maalattu vihdoinkin..

Ennen maalausta


Pohjamaaleissa


Pintamaaleissa




Aika lähelle korinväriä osui vaikka en auton värikoodilla maalia ostanutkaan vaan valitsin vain RAL kartasta graffitinharmaan ja sen pohjalta on sekoitettu maali. Tolla samalla värillä voisi maalata turvakaaretkin?

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Husky.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #312 : 26.06.2013, 03:59:31 »
Ehdottomasti vaan kaaretkin tolla värillä ellet halua niistä jotain huomionherättimiä. Kertakaikkkiaan loistava projekti ja vieläpä edennytkin kohtuu nopeasti, varsinkin kun otetaan huomioon että olet parsinut varmaan puoli koria kasaan itse (sama homma mulla edessä varmaankin :D)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #313 : 26.06.2013, 16:33:59 »
Meneekö noi uretaanit paikalleen ihan ilman prässiä? Itsellä myös akseli lähdössä puhallukseen ja uretaanipuslat (powerflex) venttaamassa...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #314 : 26.06.2013, 16:39:31 »
Meneekö noi uretaanit paikalleen ihan ilman prässiä? Itsellä myös akseli lähdössä puhallukseen ja uretaanipuslat (powerflex) venttaamassa...

Jos tarkoitat tosiaan noita taka-akselin isoja puslia niin kyllä saa iha käsinkin paikoilleen.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Kulkukoira  Proturbo