Futurez  Kulkukoira

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #360 : 24.10.2013, 00:01:05 »

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #361 : 24.10.2013, 00:22:36 »
Mitä ominaisuuksia Ecumasterissa puuttuu ? Itse ainakin pidin miinuksena tiedonkeruuta, mutta senhän saa erillisellä softalla kuulemma. Sisäinen tiedonkeruu siitä puuttuu aivan kuten megastakin. Ecumaster olisi ainakin itselläni tähän budjettiin nyt ykkös vaihtoehtona joka voisi talven aikana punaiseen tulla. Ecumasterin softa oli mielestäni positiivinen yllätys ja kaikki sisäänrakennetut ohjaimet olivat myös suuri plussa.

Ecumaster kyllä vaikuttaa hintaansa nähden todella hyvältä. Hinta kilpailee jopa MS3:sen kanssa. Mutta ominaisuuksien kanssa jopa monen kalliimman tasoa? Sporttiauton kanssa kävin keskusteluja ja sen tiimoilta highlightit Ecumasterin osalta oli tiivistettynä;
+Tullut pitkin vuotta uusia ominaisuuksia & toiminnallisuuksia ja lisää on tulossa
+Näyttönä voi käyttää Android tablettia tai kännykkää Bluetoothin kautta
+Monipuolinen ja hinta/laatusuhde todella hyvä
-Säätöohjelma ei ole yhtä kätevä käyttää kuin Vi-pecin softa
-Automaattisäätö -ominaisuudet puuttuu vielä
-Ei ole sisäistä tiedonkeruumuistia

Tänään tein niin pitkälle kollektoria kuin pystyi. Kaasu loppu kesken niin ei voinut kokoonpanohitsata loppuun mutta ihan hyvältä vaikuttaa nyt jo..


Sekä suunnitelmissa on ollut että pakopesään hitsaisi v-band laipan niin helpottaisi huoltoa huomattavasti kun DP on nopeasti irrotettavissa.. Sitä taas vähän mallensin tänään irtopesään..





Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #362 : 24.10.2013, 06:56:26 »
Tuohon ruiskuun niin ootko kattonu autotunelta sitä atdrive ecua?
Perustuu ms3:een. On kaikki maholliset toiminnot mitä tarviit valmiina.
Itellä tuo ja todella tyytyväinen. Tosin itellä se nykimis ongelma mut eilisen tutkinan perusteella ei johdu ecusta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #363 : 24.10.2013, 22:47:58 »
Tuohon ruiskuun niin ootko kattonu autotunelta sitä atdrive ecua?
Perustuu ms3:een. On kaikki maholliset toiminnot mitä tarviit valmiina.
Itellä tuo ja todella tyytyväinen. Tosin itellä se nykimis ongelma mut eilisen tutkinan perusteella ei johdu ecusta.

Onhan noita kaikenlaisia tullu kateltua (ohimennen myös tota). Pitää vielä katsoa minkä hankkii. Mutta hyvä tuki ja softan käytettävyys ratkaisee aika paljon ja siinä Vi-pec on kyllä hyvä. Tänään tuli hämmästeltyä livenä yhtä hienoa LS V8+remmiahdin drifteriä ja siinäkin Vipec ja omistajalta sateli kehuja ko. laitteesta&softasta. Eli jälleen tuli lisää kehuja sinne suuntaan.. Mutta katsellaan..

Tänään ei juurikaan mitään fyysistä tapahtunut mutta senverran että muutamia osahankintoja tuli..

Tälläinen saapui Futurezin toimesta matkahuoltoon;


Tuli hommattua flektikin kun sopivasti löyty. SPAL 16".. Aika optimaalisen kokonen tohon Griffin jäähyyn. Ihan vähän tulee alhaalta yli niinkun laskeskelinkin ennakkoon mutta ei haittaa koska sen verran siellä on tilaa kennon alapuolella.


Sitten löyty vielä sopivasti tollanen mukavan lyhyt ja laadukkaan tuntunen jousto pakoputkeen..


..Joka istuu aika kivasti 3,5" ronsteriin  :pomo: Eihän nuo pakoputkiston osat tällähetkellä ole ykkösprioriteetti mutta tarttupahan nyt matkaan kun sopiva löyty..

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #364 : 25.10.2013, 02:37:09 »
On sen Vipecin parempi ollakin hyvä jos maksaa sen 2500e.. Kuitenkin hyviä maailmalla tunnettuja moottorinohjauksia saa aikalailla halvemmallakin.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #365 : 25.10.2013, 03:05:32 »
On sen Vipecin parempi ollakin hyvä jos maksaa sen 2500e.. Kuitenkin hyviä maailmalla tunnettuja moottorinohjauksia saa aikalailla halvemmallakin.

Vipec V44+ maksaa 1800e sis. 2metrin johtosarjan(aihion), ilman&veden lämpöanturit ja perus ecun oheistuotteet.. Eli ei nyt mahdoton. Esim. Tatech t32 pro samoilla hilppeillä 2500e ja sisältääkö se ees MAPpia?

Vipec V88 on sitten sen yli 2000e mutta se onkin 8cyl versio. Eli kahdeksalle puolalle ja suuttimelle sekventiaaliohjaus ja luonnollisesti enemmän sisään/ulostuloja lisäominaisuuksia ja antureita varten. Ja sähkösen kaasuläpän ohjaus.

Mutta eipä tuosta V88 versiosta nelimukisessa paljoa hyödy.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #366 : 25.10.2013, 03:10:11 »
Onhan nuo moottorinohjaushommat aika loputon suo :/ Tärkein on kuitenkin se tuki, ainakin omasta mielestä. Pitää olla joku jolle kehtaa soitella keskellä yötä jos ja kun jotain propleemaa tulee. (Meillä tumpuloilla kun sitä kuitenkin tulee jossain kohtaa). Melkein kaikki hintavammat ohjaukset kuitenkin sisältää samalla tavalla herkkuja. Jotkut softat toimii ja jotkut huonommin. Saa siitä kalliistakin ohjauksesta paskan kun on ottanu Pärren kanssa yksi kaksi kaljakorii pois.

Nii ja saahan megaspruitistakin 3k€ ohjauksen kun siihen tekee oikean johtosarjan kunnon antureilla, liittimillä ja ennenkaikkea kunnollisilla johdoilla, eikä työmaalta keikatusta kuoritusta 5x1,5 MMJ kappelista :)
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #367 : 25.10.2013, 16:13:36 »
Vipeceistä on ny tullu uus i-malli. Eli kannattaa sen verran pidätellä jos vipecin ostat että hankit i44:n kun se ilmestyy (toistaseks taitaa olla i88 tuota i-sarjaa), v-sarjan päivitykset varmaan hiipuu jos pitää veikkailla. Oma V88 oli sen karvan vajaa 2600 pari vuotta sitten (ja siihen sitten map-anturi päälle, tossa v88:ssa ei mappianturia ole boksissa toisin kuin v44:ssä). Säätösofta siinä on todella pop. Jopa tälläinen tumpula sitä ymmärtää. Johtosarjan hinta erikseen ostettuna on kyllä todella suolainen (siis boksin pään liittimet ja niissä kiinni värikoodatut johdot). Itse kun vaihdan nyt 6-sylinterisestä V8:n niin tilasin uudet boksin pään liittimet tsp:ltä. Oli vaan vähä hankala löytää tuota toista liitintä, oli minimitilauserä 10kpl eli kyllä niihin liittimiin melkein 2m johtosarjan hinta meni. Että jos jollain on tarvista V44:n tai V88:n liittimille+pinneille niin allekirjoittaneelta voi tiedustella.

Kehtaan väittää että 99% mööttörinohjainvioista on johtosarja-aivopieruja.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #368 : 25.10.2013, 16:22:44 »
itellä on megaruitti ihan oikealla johtosarjalla ja kunnon liittimillä..anturit piti irottella romu autoista. toimiva kokonaisuus yks kokonainen talvi tuli jäällä ajettua, hintaa kaikkineen about 350e.. hirvittää lukia nuita monen tonnin moottoriohjaus keskusteluja ;O mutta se piirtää kellä on liitua..itellä ei varaa moisiin
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #369 : 25.10.2013, 19:19:01 »
Onhan nuo moottorinohjaushommat aika loputon suo :/ Tärkein on kuitenkin se tuki, ainakin omasta mielestä. Pitää olla joku jolle kehtaa soitella keskellä yötä jos ja kun jotain propleemaa tulee. (Meillä tumpuloilla kun sitä kuitenkin tulee jossain kohtaa). Melkein kaikki hintavammat ohjaukset kuitenkin sisältää samalla tavalla herkkuja. Jotkut softat toimii ja jotkut huonommin. Saa siitä kalliistakin ohjauksesta paskan kun on ottanu Pärren kanssa yksi kaksi kaljakorii pois.

Nii ja saahan megaspruitistakin 3k€ ohjauksen kun siihen tekee oikean johtosarjan kunnon antureilla, liittimillä ja ennenkaikkea kunnollisilla johdoilla, eikä työmaalta keikatusta kuoritusta 5x1,5 MMJ kappelista :)

Jåå-å. Kyllä se tuki on aika tärkeä homma. Kysymyksiä varmasti tulee ja ongelmiltakaan tuskin täysin vältytään..

Vipeceistä on ny tullu uus i-malli. Eli kannattaa sen verran pidätellä jos vipecin ostat että hankit i44:n kun se ilmestyy (toistaseks taitaa olla i88 tuota i-sarjaa), v-sarjan päivitykset varmaan hiipuu jos pitää veikkailla. Oma V88 oli sen karvan vajaa 2600 pari vuotta sitten (ja siihen sitten map-anturi päälle, tossa v88:ssa ei mappianturia ole boksissa toisin kuin v44:ssä). Säätösofta siinä on todella pop. Jopa tälläinen tumpula sitä ymmärtää. Johtosarjan hinta erikseen ostettuna on kyllä todella suolainen (siis boksin pään liittimet ja niissä kiinni värikoodatut johdot). Itse kun vaihdan nyt 6-sylinterisestä V8:n niin tilasin uudet boksin pään liittimet tsp:ltä. Oli vaan vähä hankala löytää tuota toista liitintä, oli minimitilauserä 10kpl eli kyllä niihin liittimiin melkein 2m johtosarjan hinta meni. Että jos jollain on tarvista V44:n tai V88:n liittimille+pinneille niin allekirjoittaneelta voi tiedustella.

Kehtaan väittää että 99% mööttörinohjainvioista on johtosarja-aivopieruja.

Joo niinhän niistä on tulossa. Eipä ole vaan tullut kysyttyä että millon ja mihin hintaan. Pitääkin tiedustella. Tosin mitä nyt kattelin i88 mallin uusia juttuja niin aika pitkälti on pieniä parannuksia ja hifistelyä. Eli ei mitään brutaaleja muutoksia eli edelleen v-tyyli lienee ihan pätevä. Toki jos samaan hintaan saa uutuusmallin niin mikäjottei.

Ja kyllä tosiaan nuo ohjaushommat lähes aina johtuu anturointi/johtosarja fiboista. Perus kaava; ostetaan joku ecu, pienessä kaljapäissään askarrellaan kiireessä johtosarja repullisesta ylijäämäpiuhaa+apikoliittimistä ja sitten kirotaan että on paska boksi ku ei toimi moitteetta..

Tarkotus on tosiaan tehdä ajankanssa ja huolella piuhasarja (niinhän ne kaikki sanoo  :2funny: )

itellä on megaruitti ihan oikealla johtosarjalla ja kunnon liittimillä..anturit piti irottella romu autoista. toimiva kokonaisuus yks kokonainen talvi tuli jäällä ajettua, hintaa kaikkineen about 350e.. hirvittää lukia nuita monen tonnin moottoriohjaus keskusteluja ;O mutta se piirtää kellä on liitua..itellä ei varaa moisiin

Kyllä halvallakin varmasti pärjää. Ja oiskin sitä liitua millä piirtää  :D Auton budjetti on lähtenyt aikoja sitten jo aivan lapasesta ja on tullut hankittua enempi/parempaa osaa kun mihin aluksi varauduin.. On jopa pitänyt tehdä vähän uhrauksia ja elellä muuten hieman matalammalla budjetilla  :idiot2: Joten pitää nyt sitten ostaa sellanen boksi mikä vastaa nykysiä odotuksia/vaatimuksia. Tässä konkurssissa turha ehkä säästää liikaa elementistä joka on laitteen yksi oleellisimpia elinehtoja..  :nohnoh


Tänään ei ainakaan vielä ole mitään rojektille tapahtunut. Eikä välttämättä tapahdukkaan kun on taas vähän motorporo aiheista ohjelmaa viikonloppuna. Vuoden vimosia tapahtumia. Eli Nääsvillessä Xtreme carshow ja mahdollisesti supercrossit.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #370 : 25.10.2013, 23:05:03 »
Mistä teikäläinen hommas ton joustopalan pakoputkeen? Mielenkiinnosta vaan kyselen kun itellekkin tulee samanlaista 3,5" rosteria pakoputkeks.
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #371 : 04.11.2013, 00:07:24 »
Mistä teikäläinen hommas ton joustopalan pakoputkeen? Mielenkiinnosta vaan kyselen kun itellekkin tulee samanlaista 3,5" rosteria pakoputkeks.

Ihän mätänetistä tollanen bongattiin. "Speksattu" 3" putkelle mutta istuu ihan kivasti 3,5" kanssa. Kaulan halkasija on tuosta jouston juuresta aika lähelle 3,5" ja sitten tuolta ihan kapeammasta kohdasta päästä sen n.3".

Loppuviikosta tuli vähän jotain puuhailtua.

Pakopesän puhalsin. Puhalluksen jälkeen putsasin pölyjä pois huljuttelemalla vedessä ja heti perään kuivasin paineilmalla. Kerkes silti ottaa kauniin kullertavan värin pintaansa  :2funny:


Faabio hitsas tuon kollektroin nyt kasaan..




Viikonloppuna ei sitten mitään tapahtunutkaan kun tuli vähän mökkeiltyä ja laitettua mökkejä talvikuntoon.. Nyt tulevalla viikolla tarkotus saada hommia taas vähän eteenpäin ja tehdä nyt tämän syksyn/kuun "isommat" hankinnat.. Eli tili sileeks ja veronpalautuksiin asti makaryynejä  :nohnoh

Ja jottei vahingossakaan jää yhtään aikaa ja rahaa rakentelujen ohella niin tulipa nyt sitten hommattua se mopoprojektikin. Lyhyesti taustaa; Meillä oli ~mopoikäisenä kaveriporukassa todella monella manki ja mullakin oli sellainen (ja vieläpä rothmans spesiaalivärityksellä). Moni kaveri on niitä harrastanut vuosia ja joskus niitä näyttelyissäkin käyttänyt . 18vuotiaana sitten jossainkohtaa päätin sen muuttaa rahaksi ja myin verrattain halpaan hintaan pois. Se on paljon kaduttanut jälkeenpäin ja olen päättänyt että aidon Honda Monkeyn vielä rakennan itselle. Kaveriporukassa taas alkanut mankikuume kovenemaan ja moni on alkanut kunnostamaan vanhoja ja ostamaan uusia projekteja. Joten minäkin siitä aloin haaveilemaan ja siinä se nyt sitten on. Ehkä joskus laitan tänne jonkun kuvan kun edistyy, ehkä en. Saa nähdä kiinnostaako se ketään  :idiot2:

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #372 : 04.11.2013, 17:38:47 »
Ihän mätänetistä tollanen bongattiin. "Speksattu" 3" putkelle mutta istuu ihan kivasti 3,5" kanssa. Kaulan halkasija on tuosta jouston juuresta aika lähelle 3,5" ja sitten tuolta ihan kapeammasta kohdasta päästä sen n.3".

Meinasin sanoa, et heitä se heti veslintuun, mut katoin kuvaa uudestaan.
On parannettu näköjään motonetin joustoa viime ostosta, kun verkko on ulkopuolella.
Itsellä oli sisäpuolella ja muutaman kk:n jälkeen verkko oli ihan riekaleina. >:(
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #373 : 04.11.2013, 18:04:38 »
Meinasin sanoa, et heitä se heti veslintuun, mut katoin kuvaa uudestaan.
On parannettu näköjään motonetin joustoa viime ostosta, kun verkko on ulkopuolella.
Itsellä oli sisäpuolella ja muutaman kk:n jälkeen verkko oli ihan riekaleina. >:(

montako kymmentävuotta sitten oot sieltä viimeks ostanu?  :2funny: täälä ainakin aina ollut tollain ku tos kuvas...
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #374 : 04.11.2013, 18:13:20 »
montako kymmentävuotta sitten oot sieltä viimeks ostanu?  :2funny: täälä ainakin aina ollut tollain ku tos kuvas...

Pari vuotta sitten ja nytkin keväällä kävin kattomassa, niin samaa *askaa oli. :o
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Autoracing  KL-varaosat