RallyBaron  Samppasport

240 8V Turboprokkis. 535WHP

  • 696 Vastauksia
  • 328312 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #405 : 09.02.2014, 15:48:38 »
Ehtoota pirttiin! On tässä tallilla muutamana päivänä oltu vaikkakin kaikenlaista muutakin puuhaa ollut.. Mm. tuli pari iltaa tehtyä käyttikseen remonttia jnejne..

Tossa aikasemmin tuli vähän kunnosteltua lähes ainoita alkuperäisiä osia mitä konehuoneeseen jää. Eli jarrutehostin ja pyyhkijän moottori sai vähän huolenpitoa osakseen. Jarrupääsylinteri tod. näk tulee vaihtumaan koska se oli aika rujon näköinen sekä päältä että osittain sisältä..







Keulapellit tulivat perjantaina hiekkapuhalluksesta..



Perjantaina olin suojailemassa tallilla paikkoja ja oman autonkin suojasin vielä kokonaan. Eilen oli sitten se päivä kun tallilla maalailtiin joten sai samalla tuon oman konehuoneen väriin  S* Jonzan kanssa tehtiin tohon sillon pohjat ja nyt sama herra oli mukana tekemässä maalausprokkista loppuun. Homma aloiteltiin sillä että hiottiin villalla konehuone mataksi ja perään rasvanpoisto.



Sen jälkeen värimassa pintaan ja viimoiseksi lakka. Värihän on siis sama kuin korissa eli org. metallihohto tummanharmaa/graffiti tjsp. Maalipintaan täytyy olla kyllä melko tyytyväinen ja on varmasti riittävän hyvä konehuoneen maalipinnaksi. Kunhan tässä tallille joudan ja pinta on kunnolla kuiva niin näkee sitten että kuinka paljon sitä roskaa tuli. Eilen ei vielä ainakaan pahalta näyttänyt mutta aina sitä vähän tulee kun ei ole ihan leikkaus-saliin verrattavat siisteystasot tollasessa tallissa.



Keulan irtopeltien jälki ei sitten ollut näiltä näkymin ihan odotettu. Hiekkapuhaltaja oli ilmeisesti vetänyt tosi karkealla tavaralla nuo läpi joten pinnasta ei nyt näyttänyt tulevan ihan peilitasainen. Joten voi olla että jos esim. tuo lukkopellin pinta ei miellytä niin hioo sen ja maalaa pintaväriin uudestaan sitten samalla kun kori/pintapellit ylimaalataan.

Mutta jatketaan näillä eteenpäin ja toivonmukaan homma tästä nyt lähtisi rullaamaan kovempaan tahtiin.

P.S oli ihan ekoja kertoja oikea kamerakin mukana tallilla. Joten sai edes pari vähän parempi laatuista projektikuvaa tähän topicciin  *W->


Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #406 : 09.02.2014, 20:09:41 »
Onhan tuo ainakin helkkarin hyvännäköstä pintaa :)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Tontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #407 : 09.02.2014, 20:53:12 »
Hienolta näyttää! Roskia tulee aina tuommoisessa tilassa. Konehuoneessa ne ei liiemmin haittaa, mutta kivaahan se olisi jos niitä ei ole. Kuvien laatu näköjään parani melkoisesti!
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi!
Escort RS Cosworth
Volvo Amazon

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #408 : 10.02.2014, 20:33:10 »
Kato ite maestro päässy kuvaan.  ;) Maalaus onnistui kyllä konehuoneen kohdalla hyvin. Tuollasessa tilassa on toinenkin ongelma, meinaan näkyvyys nurkkapaikoista tuppaa sumut tulemaan päin näköä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #409 : 11.02.2014, 22:34:02 »
Joo pinta kelpaa kyllä hienosti! Tänään kävin repimässä teipit ja suojat pois ja pinta näytti kyllä edelleen vähintään yhtä hyvältä ja roskia oli yllättävän vähän (olosuhteisiin nähden lähes olemattoman vähän  ??? ).. Ei vaatine vesihiontaa/myllytystä..



Kuvanlaatu vähän kyllä taas huononi parista edellisestä mutta näkeepähän tosta että maalia on  :2funny: Käytiin tänään jätkien kanssa pikku maakuntareissussa elikkäs KKD motorsportilla ja sieltä tarttu mukaan vähän silikoonipätkiä ahtoputkia varten + vähän turbon tiivistettä jne pientä askartelutarviketta.

Jatketaan
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #410 : 12.02.2014, 16:24:04 »
Mitäpä muutama pikku roska jossain konehuoneessa haittaa, harvemmin sitä itse konehuoneen maalipintaa niin tarkasti katsellaan ellei ole pelkästään näyttely käyttöön rakennettu :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #411 : 22.02.2014, 22:40:55 »
Et sä sattunu tänään sporttiautossa käymään?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #412 : 23.02.2014, 03:20:05 »
Et sä sattunu tänään sporttiautossa käymään?

Kyllähän siellä tuli käytyä Vipecin sielunelämää opiskelemassa  :) Eli kukonlaulun aikaan aamusta lähdettiin Henkan kanssa Kyrön suuntaan Sporttiauton järjestämälle Vipec ecu- kurssille. Oli ihan hyödyllinen ja mukava pikku opiskelusessio jota kyllä suosittelen jos meinaa Vipecciä hommailla. Kurssihan oli ilmanen kun ecun osti ja sporttiauto järjestää koulutuksia/kursseja toki myös muillekkin edustamilleen ecuille.

Tulitko itse Ecumaster kurssille joka oli sen meidän kurssin jälkeen? Katselinkin että oli tutun näköinen hemmo mutta empä sitten tajunnut sen tarkemmin kun oltiin siinä justiinsa lähtökuopissa kun meidän kurssi siinä oli jo loppunut hetkeä aikasemmin. Minkäslaiset vaikutelmat on sen Ecumasterin suhteen? Se vaikuttaisi kyllä hinta/laatusuhteeltaan olevan yksi parhaita vaihtoehtoja mitä suomessa tällä hetkellä myydään..

Itse auto on edennyt lähes säälittävän huonosti. Kesä vaan lähenee ja tuntuu ettei oikeen mitään ole taas saanut aikaiseksi. Auton kanssa on niin monta hommaa kesken, niin paljon erilaista ostettavaa tilpehööriä ja niin vähän rahaa. Joten pitänee nyt tehdä joku fiksu toimintasuunnitelma ja koittaa saada autoa aktiivisesti eteenpäin. Tavotteet ja odotukset on edelleen kovat että autolla pääsisi kesällä pöristelemään. Joten sen eteen pitää alkaa tekemään aktiivisemmin töitä. Ainoa mitä nyt on viimepäivityksen jälkeen saatu aikaan niin tuli tuossa "ohimennen" Fabin kanssa hitsattua nuo takajousen alapäät/korkeussäädöt kasaan..

Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #413 : 23.02.2014, 07:48:15 »
No kun jotenkin tuli kans mieleen, että näytit tutulta, mutta samaan aikaan mietin, että oonko koskaan suo edes nähny, joten ei sitten tullut juttua. Ecumasterista jäi kyllä kans hyvä maku. Todella monipuolinen ohjelmoitava ja vaikutti kohtalaisen helpolta vaikka tietysti työtä onkin.

Lähinnä kans käytiin läpi antureiden asetuksia yms ja itse olinkin hakemassa sieltä motivaatiota asennuksen aloittamiseen, kun purkki on kans ollut jo jonkin aikaa eikä ole jaksanut edes päin vilkaista.

Kaippa tuo tuosta. Tsemppi projektiin kans. Kyllä se kesäkin sieltä vielä tulee  ;D

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #414 : 27.02.2014, 12:58:33 »
Pikkasen päivittelyä taasen. Turvakaaria on tehnyt mieli päivittää kutakuinkin siitä asti ku ne autoon ekan kerran hitsattiin. Eli ajattelin että nyt rupeaa olemaan viimeiset hetket niitä tuhnailla kun kohta pitää päästä sähköjä vetämään ja sisustaa kasaamaan (ja kaaria maalaamaan).

Homma alkoi vanhojen vyöputkien poistolla



Muistin virkistämiseksi takahäkkihän oli tuon näköinen



Tein siihen nyt sen toisen haikailemani diakonaalin (joka piti jo alunperin tehdä kun kaaret oli hitsaamolla mutta jäi niiden puolesta tekemättä)







Vyöputken tein kanssa uudet. Tuli mielestäni heti ihan erilainen fiilis kaariin ja koko sisustaan. Huomattava parannus mielestäni ja oli kyllä vaivan arvoinen päivitys.. Tein kanssa toiset oviputket (alemmat) kun aikaisemmin oli vaan nuo ylemmät kepit..



Tuolla on vielä jokunen kuva lisää;
http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/Kori+ja+sisusta/

Ja kannattaa muutenkin tsekata nuo kuvasivut (ainakin tän projektin osalta) läpi. Sinne tulee ekana materiaalit ja siellä on sellaisiakin kuvia mitä en välttämättä tänne lisäile..
http://lateo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+240GL+-86/
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #415 : 28.02.2014, 15:30:14 »
Asiallisen näköstä jälkeä kyllä! O0
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #416 : 28.02.2014, 22:25:05 »
Hyvältä näyttää pinta konehuoneessa!
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #417 : 02.03.2014, 17:52:08 »
tätä on tullut seurailtua, hyvän näköstä jälkeä! :) millä mömmöillä maalasit alustan osat?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #418 : 03.03.2014, 15:16:45 »
tätä on tullut seurailtua, hyvän näköstä jälkeä! :) millä mömmöillä maalasit alustan osat?

Kiitokseja kiitokseja. Pohjassa ja alustanosissa on pohjamaalina PPG DP40 2K epoksiprimeri. Pintavärinä taka-akselissa miranol ja lopuissa akseliston osissa inerta. Ylätukivarsissa ja panhardissa on se pinta mikä niissä IPD:ltä tullessa on eli niitä ei ole sörkitty.

Ja autolle ei muuta kummosta tapahtunut kun yhden turvakaariputken leikkelin/hioin eilen. Laittelen kehikosta kuvaa sitten kun se on hitsattu kokonaan läjään.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 8V Turboprokkis.
« Vastaus #419 : 06.03.2014, 22:45:53 »
Moro.
Mistäs nuo kartiot on hommattu tuohon downpipeen ja hukkiksen poisto putkeen?
ei viittis suorasta yrittää tehä jos valmiita saa jostain .  :)

 

Kulkukoira  Proturbo