Eniten tuossa Volvossa (itselläni viimeisin oli vm 2018) risoi se, että navi ei osannut ohjata sähkön käyttöä. Ilmeisesti uudemmissa osaa. Vanhemilla joutui itse säätelemään eri ajomoodien kanssa.
Uudemmissa (ainakin V90) osaa, mutta ainakin itselleni hyöty on rajallinen, mm. koska:
- asun paikassa jonne navi ei osaa oikeaa reittiä
- iso osa ajoista sellaisia, joissa käydään vähintään A-B-A, usein A-B-C-A ja jotta tuo toimisi pitäisi jaksaa syöttää kaikki välietapit kerralla
- useimmiten päivän ajot menee pelkällä sähköllä kumminkin ja yöllä ladataan taas täyteen (tästä tulikin mieleeni, että olisipa hienoa kun VoC:issa olisi "pörssisähkö"-asetus ja se osaisi katsoa halvimmat hinnat ja automaattisesti ladata silloin)
- vakireiteillä tuo käsin sääteleminen (hold päälle / pois, hyvin harvoin charge) tulee jo selkäytimestä. Moodi on aina sama (individual, jossa sähköajomoodina pure)
- yhdellä vakireitillä on vähän moottoritieajoa jossa mennään bensalla kumminkin, ja lopulle sähkö riittää, että siinäkään ei tarvitse säädellä
- muutenkin tuntuu, että itse säädetty on parempi kuin tietokoneen säätämä (tästä on kuitenkin varsin vähän näyttöä)