Proturbo  Autodiagnoosi

D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.

  • 10 Vastauksia
  • 5026 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lasi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Moro. Tarkoitus olisi muuttaa 940 ilman turboa oleva malli TDIC:iksi. Löytyy kiinnileikannut 940 kone josta siis tarkoitus ottaa turbon osat. Onko kanget samat vakiossa ja TDIC:ssä? Kehtaa antaa ahtoja sen 1.5 kiloa vaikka vaparissa eri kansi kuin turbossa? (Turbon kansi avain tuhoutunut, nokka-akseli monessa osassa). Kytkin ainakin pitää vaihtaa turbon koneesta. Ja mihin öljynpaluu turbolta TDIC:ssä, öljypohjaan? En tiedä meneekö virittämisestä mutta kuullut ainakin että jotkut turbo koneen omaavat vaihellut vaparin kansia paikalleen.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #1 : 13.01.2017, 16:25:45 »
Erot ei taida olla kuin lohkoissa ja että turbossa öljyruutata ja öljypohja sit eroa mun käsittääkseni muuta ei ole sitten

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #2 : 13.01.2017, 17:49:01 »
Vakioahtimella jos menet 1.5 bar ahtamaan, niin sitten on ainakin kone ja kansi entisiä, hyvällä tuurilla sulaa mäntäkin. Yhden moottorin nähnyt missä oli tuo perinteinen "viritys" tehty, eli "ahtoja 1.5 bar ja syötöt tappiin". Lopulta sitten oli pitkässä vedossa sulanut mäntä. Edelleenkin siellä nousee pakopaine reippaasti noilla ahdoilla, koska se onneton vakioahdin menee tukkoon.

Tuolla on kansien eroista juttua.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2017, 18:29:14 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #3 : 06.03.2018, 12:25:30 »
Onkos suutin putkissa eroa vapari ja turbo malleissa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #4 : 06.03.2018, 17:47:35 »
Ei ainakaan pitäisi olla, koska sama pumppuhan näissä on, sekä ruiskutusjärjestys. Vaparissa vaan erona että puuttuu se LDA torni siitä pumpun päältä.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #5 : 06.03.2018, 18:18:47 »
Miksiköhän motonetti myy sitten 2eri suutinputki sarjaa. vapariin ja turboihin omat.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #6 : 06.03.2018, 18:18:57 »
On eroa. Kuutospytyn suutinputki tekee mutkan lda tornin kohdalla, vaparissa tämä osio on taasen suora. Vaparin putki muistaakseni mahtuu turbopumpun kanssa mutta ahdasta on.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #7 : 06.03.2018, 18:21:26 »
On eroa. Kuutospytyn suutinputki tekee mutkan lda tornin kohdalla, vaparissa tämä osio on taasen suora. Vaparin putki muistaakseni mahtuu turbopumpun kanssa mutta ahdasta on.

Tuo selittääkin miksi niitä myydään 2eri sarjaa

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #8 : 06.03.2018, 18:25:36 »
Sitä putkea vapariversiosta ei pysty varovasti taivuttamaan vai murtuuko se ?...harvemmin noita suutinputkia joutuu uusimaan, ellei ole ylikiristetty kartioliitosta pilalle.

Miksiköhän motonetti myy sitten 2eri suutinputki sarjaa. vapariin ja turboihin omat.
Tuolta motonetin sivultahan sen vastauksen kysymykseenkin olisia saanut, että niissä on eroa, kerta 2 eri sarjaa myyvät. Itse en ole vaparikoneisista suutinputkia kertaakaan purkanut tai nähnyt niin oletin että samat olisi.

Nuo suutinputket eivät saisi pahemmin hinkata mihinkään tai kuluvat äkkiä puhki. Noissa on resonoinnin estämiseksi välissä ne muoviset klipsut tai vanhemmissa sellainen rautakannake, jossa kuminpala välissä. Asentaessa niitä voi vähän naputella kiintoavaimella ennen lopullista kiristämistä niin jännitys häviää ja asettuu paremmin paikalleen. Joskus suutinputken vuotokin asettuu kun ensin löysää vähän liitosta, napauttaa siihen ja kiristää samalla.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2018, 22:37:06 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #9 : 08.03.2018, 18:26:20 »
Omien kokemuksien mukaan nuitten suutinputkien vääntely on yhtä herkkää ku ripulin parantaminen pieremällä, hyvin herkästi siis katkeavat. Se vaparin putki mahtuu paikalleen lda tornin kanssa mutta pumppu pitää olla käännetty raudassaan siten että lda torni mahd. Kaukana. Ennakonsäätö sitten nokkapyörältä.

Asentaessa aina muistaa että eivät saa jäädä jännitykseen ja että se tiivistyskartio tulee kohtisuoraan vastineehensa.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 TDIC ja vakion erot, vapari koneen turbotus.
« Vastaus #10 : 08.03.2018, 19:09:41 »
Noita ei myöskään saa vääntää hirveän tiukalle tai kartio menee pilalle. Sama juttu kuin hydrauliletkun kartioliittimessäkin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi