Itsellä kävi juuri samalla lailla, tuli varmaan 3mm ja jäi siihen, eikä millään auki tai kiinni, lopulta katkesi.
Pistepuikolla löin niin keskelle pulttia jäljen kun vaan pystyin ja aloin poraamaan, tähän kannattaa hommata hyviä teriä, sinne pulttiin ei kannata katkaista poranterää sisälle.
Porasin niin suurella terällä kun uskalsi, ilman että kierteet lähtee, tuon jälkeen kaivelin loput pultinjämät kierteistä piikillä pois. Kierteiden putsaus ja uusi pultti paikalleen, hyvin kesti kiristyksen vaikka momentti olikin aika pelottavan kova.
Tuo on ihan tyypillistä näissä koneissa, pultissa on lukitetahna valmiina joka jää kampuran kierteisiin, kun jakopää vaihdetaan ja pultti uusitaan (pitää uusia, venypultti) sitä tahnaa menee vaan lisää sinne. Kierteet pitäisi siis putsata ennen uuden pultin asennusta.
Todennäköisesti pyssyllä sen pultin katkaisee helpommin, eli tässä kohtaa voisi olla paras vaihtoehto kokeilla vääntämällä, kone pitää saada lukittua, eli startin paikalle se lukitustyökalu, tuon tarvitsee kasausvaiheessa jokatapauksessa.
Lämpöä siihen ei paljoa voi antaa ettei sulata kampuran stefaa.