Futurez  Kulkukoira

Hannnu:n 945 Turbo.

  • 3 Vastauksia
  • 2870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Hannnu:n 945 Turbo.
« : 05.01.2015, 15:42:31 »
Turinoidaas jotain tosta nykyisestä volvosta.  :hello:

Eli volvoista tuli pidettyä noin vuoden taukoa, tätä ennen ollut 2x Jenkkituonti 745 turboa.
Tämäkin tuli vaihdossa, vaikka piti bemari myydä rahalla   ::)

Varusteita:
-4x S-lasit
-Ardic (Ei lähde päälle)
-Autom. ilmastointi
Muutoin aika Basic.

Moottorina 450tkm ajettu B230FT jonka perässä AW-71L
Suunnitelmissa olisi lastu ja paineiden nosto, mutta katsotaan miten toi 450tkm kone jaksaa.

Itse olen vaihtanut vanteet Fondmetalleihin, ja heittänyt telineet katolle. Putki tuli tehtyä 2,5" putkesta taakse asti yhdellä vaimentajalla ja katti siirtyi tallin nurkkaan. Pappamutkan tilalle "dieselin" putkenpäät  :D Spoileri löytyisi konttiin, kuhan saisi vain aikaseksi maalata.

Muutamat kuvat.














98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: Hannnu:n 945 Turbo.
« Vastaus #1 : 16.03.2015, 01:02:33 »
Jatketaan! Eli kevät tekee tuloaan, ja Volvo olisi mukava saada kesäkuntoon.
Tallipaikka tuli kaveri porukalla hommattua, ja sinnehän se pääsi aikaa viettämään kurakelien myllätessä.

Ohjelmassa ainakin nyt maalipinnan läpikäynti koneellisesti, uuden veroista ei 450tkm ajetusta maalipinnasta saa!
Jarrut oli lepo, tai ruosteessa ja stanan jumissa! Viikon seisoi ennenkö mitään ruvettiin tekemään, niin sai patikalla hakata satulat levystä irti.
Ihmettelen vain, että miten oli noilla jarruilla leimattu syksyllä...

Laatikko tiputettiin stefan vaihdon alta pois, samalla tehdän "shiftkitti" jos ja kun normi viritykset, eli lastu, vähän painetta ja putkea.

Tässäpä muutamat kuvat:









98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa Hannnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: Hannnu:n 945 Turbo.
« Vastaus #2 : 06.07.2015, 14:32:07 »
Kirjotellaas taas jotain, kun tämäkin saatiin taas ajoon!

Eli kampiakselin stefa saatu onnistuneesti vaihdettua, tosin loota kävi 2 kertaa lattialla. Ensimmäisellä kerralla en kiinnittänyt huomiota vetolevyn asentoon ja eihän se tietenkään käyntiin lähtenyt. Noh laatikko alas ja vetolevy oikeaan kohtaan, ja jo käy!
Samalla tietysti laatikkoon uudet öljyt, ja se "shiftkit" tuli tehtyä kerta pöydällä oli valmiiksi.

Jarruihin tuli laitettua kaikki uutta, paitsi takasatulat. Toiseen joutui uudet männät vaihtamaan.
Eli levyt, palat, eteen uudet satulat, kengät, huolto sarjat ja niin edelleen.
Nyt pysähtyy taas, mutta vain v*tullisen vinkunan saattelemana, eli jotain tarvitsee vielä tehdä...




Auto tuli kevyesti koneella kiillotettua, ihan onnistuneesti kun vertaa jo mattaan lähtö kohtaan. Vahaksi tuli heitettyä colliniten 476s.




Sisusta tuli pestyä imevällä höyrypesuri imuri kombinaatiolla, kyllä sitä paskaa irtosikin!




Ja konehuonetta samalla jynssättyä tiskiharjalla ja tehopesulla.



Ja kun kaikki on pysynyt läjässä sen 2000km, niin pitihän se ilmastointikin huoltaa



Kyllä tulee kylmää! Suulakkeen edestä mitattuna noin 2 asteista ilmaa, kun kaikki täysillä  :buck2:
98" 945 Classic B230FT + AW-71L
96" Lada 21044 1700i
01" Audi A6 Allroad V6 TDI 6spd http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/A6+Allroad/

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Hannnu:n 945 Turbo.
« Vastaus #3 : 06.07.2015, 14:45:24 »
Komean värinen kontti! 8)

Puhaltaa tosissaan kylmää huollon jäljiltä. :o Oma ilmastointi puhalsi kylmimmillään 14 asteista ilmaa ennen nesteiden vuotamista, no onpahan lisää tutkittavia asioita.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2015, 14:47:19 kirjoittanut Hemik »

 

Proturbo  Autodiagnoosi