Elekma  Autoracing

volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.

  • 9 Vastauksia
  • 3793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Phaneuf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« : 16.01.2013, 16:35:36 »
vaihdettu bensasuodin ja letku. käynti hieman parempi. mutta jos ryyppy päällä, nii käy hyvin, mutta jos ryyppy pois päältä, nii se sammuu, mut pystyy kyllä enemmän kierroksia, jos paina kaasua..? mikä olis vika? pitääkö säätä joutokäyntiä vai olisko imusarja vuoto?

kyseessä kaverin 340 1.4 kaasari -88


-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #1 : 16.01.2013, 17:07:26 »
Itsellä oli joskus ongelmana se kaasarissa oleva suodatin, joka oli aivan tukossa. En osaa paremmin selittää kuin siinä kohtaan mihin bensaletku tulee kaasariin kiinni niin avaa ja suodatin heti siinä  :hello: Imusrj. tiiv. myös hyvinkin mahdollinen.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #2 : 20.01.2013, 23:47:32 »
Jälkikäynin estosolenoidi on rikki, tai ei saa sähköä.  Pieni paikalleen kierretty osa, ainut kaasarin osa, johon menee sähköjohto.  Solenoidi avaa venttiilin, joka päästää bensiiniä tyhjäkäyntisuuttimelle.  En tiedä, millä tavoin korjaamolla poistivat solenoidin käytöstä omassa 340:ssa.  Ilmeisesti riittää, kun poistaa solenoidista neulan, ja ruuvaa solenoidin takaisin.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #3 : 21.01.2013, 12:58:02 »
Jälkikäynin estosolenoidi on rikki, tai ei saa sähköä.  Pieni paikalleen kierretty osa, ainut kaasarin osa, johon menee sähköjohto.  Solenoidi avaa venttiilin, joka päästää bensiiniä tyhjäkäyntisuuttimelle.  En tiedä, millä tavoin korjaamolla poistivat solenoidin käytöstä omassa 340:ssa.  Ilmeisesti riittää, kun poistaa solenoidista neulan, ja ruuvaa solenoidin takaisin.

Juuri näin. Itselläni oli sama jokunen vuosi sitten samassa moottorissa. Motonetista taisi saada uuden osan ja ei paljon maksanut.

Poissa Phaneuf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #4 : 12.02.2013, 17:50:18 »
en löydä motonetistä, jälkikäynnin estosolenoidi? vai olisko toinen nimi? kiitos :)


-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #5 : 12.02.2013, 23:51:53 »
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-5453

Mikäs härpäke toi on? Tuota hintaluokkaa se osa taisi olla, 20-30€...

.  Ilmeisesti riittää, kun poistaa solenoidista neulan, ja ruuvaa solenoidin takaisin.

Kokeilitteko tuota?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2013, 23:53:51 kirjoittanut adrock »

Poissa Phaneuf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #6 : 13.02.2013, 18:33:40 »
emmä vielä, volvo on kaverilla. oon sanonut hänelle,. mut näköjää hän aikoo ostaa uuden solenoidin. se sijaitsee on kai kaasarin kyljess?
« Viimeksi muokattu: 13.02.2013, 18:59:56 kirjoittanut Phaneuf »


-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #7 : 14.02.2013, 17:37:34 »
Solenoidi on kaasarin kyljessä, en muista millä kohdalla.  Ainut osa, mihin menee sähköjohto.  Vanhemmissa hihnavetoisissa on myös sähköinen kickdown-kytkin kaasarin vivustossa, mutta malli taitaa silloin olla 343.

Ilmanpuhdistimen kiinnityspulttien kierre todennäköisesti korkkaa kaasuttimen rungosta.  Tilalle voi altapäin ruuvata kannallisen pultin, mutta kaasutinta purkamatta jää yksi pulteista vaihtamatta.  Sen pultin alapäähän voi asentaa mutterin, vaikeusaste 10,5
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #8 : 14.02.2013, 17:44:09 »
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-5453

Mikäs härpäke toi on? Tuota hintaluokkaa se osa taisi olla, 20-30€...

Kokeilitteko tuota?

Tuotemerkistä Paris-Rhône päätellen tuo on startin solenoidi.  Rellun koneessa on Paris-Rhône'in startti ja laturi.  Onneksi ei muita osia tuolta valmistajalta.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: volvo 340 1.4 kaasarilla tyhjäkäyntiongelma.
« Vastaus #9 : 14.02.2013, 18:12:27 »
Motonetin tuotenumero 28-3169 on tuo tarvitsemanne solenoidi, mutta ei ole yhdessäkään Motonetissä hyllyssä sitä.
Jäitä housuun!

 

KL-varaosat  Race.fi