RallyBaron  Samppasport

Sivuikkunalinjat nykyään.

  • 7 Vastauksia
  • 2121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Sivuikkunalinjat nykyään.
« : 09.12.2018, 23:11:09 »
Mitä olette mieltä autojen nykyisistä sivuikkunalinjoista? Kovin useassa uudessa automallissa, monessa muussakin kuin Volvoissa, tuo sivuikkunalinja nousee perää kohti, enemmän tai vähemmän. Itse en tykkää, lisäksi ikkunasta näkee paljon paremmin läpi kuin muovista tai metallista.

Tämä on tämän hetken muotioikku, saas nähdä milloin ikkunat ”normalisoituvat”.




Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #1 : 10.12.2018, 00:38:48 »
Kovin useassa uudessa automallissa, monessa muussakin kuin Volvoissa, tuo sivuikkunalinja nousee perää kohti, enemmän tai vähemmän. Itse en tykkää, lisäksi ikkunasta näkee paljon paremmin läpi kuin muovista tai metallista.

En voisi olla enempää samaa mieltä.

Näkyvyyspointti menettää merkityksensä tulevaisuudessa tekniikan myötä, muuten kuin matkustajien maisemien katselun osalta. Mutta tuskaa näitä nykyisiä on sompailla muuten kuin about suoraan eteenpäin.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #2 : 11.12.2018, 09:14:18 »
Ton "menevä kiila"-muotoilun mukanaan tuoman nousevan ikkunalinjan lisäksi meikäläistä häiritsee ko. muotoiluun kiinteästi liittyvä isonnäköinen perä.  :buck2:
Henk koht mulle tulee noista muodoista mieleen lösähtäneet etujouset, keula näyttää menevän maata pitkin...
Tommosissa isommissa autoissa se nouseva linja ei niin häiritse, mutta noissa pikkuautossa kyllä.

Toisaalta yritän ajatella niin että tuolla kun ajelee noiden hirveiden nykyautojen seassa niin välillä näkyvät oikeasti hyvin muotoillut autot saavat päässä aikaiseksi hyvänolon tunteen. (eikä tarvi olla kanttiVolvo tms. , kunhan on autonnäköinen eikä pölynimuri)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #3 : 11.12.2018, 11:27:16 »
Ton "menevä kiila"-muotoilun mukanaan tuoman nousevan ikkunalinjan lisäksi meikäläistä häiritsee ko. muotoiluun kiinteästi liittyvä isonnäköinen perä.  :buck2:
Henk koht mulle tulee noista muodoista mieleen lösähtäneet etujouset, keula näyttää menevän maata pitkin...
Tommosissa isommissa autoissa se nouseva linja ei niin häiritse, mutta noissa pikkuautossa kyllä.

Toisaalta yritän ajatella niin että tuolla kun ajelee noiden hirveiden nykyautojen seassa niin välillä näkyvät oikeasti hyvin muotoillut autot saavat päässä aikaiseksi hyvänolon tunteen. (eikä tarvi olla kanttiVolvo tms. , kunhan on autonnäköinen eikä pölynimuri)
Tässä silmä lepää :D



muriel stuart
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #4 : 11.12.2018, 11:33:30 »
ikkunasta näkee paljon paremmin läpi kuin muovista tai metallista.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jos nyt puhutaan noista kontin sivuikkunoista, niin eipä niillä juuri peruuttelun ja sompailun kannalta ole merkitystä. Varsinkaan jos tuohon tyyliin tummennetut! :D

Takaovien ikkunoista nyt joskus tarvii katsoakin.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #5 : 11.12.2018, 12:12:54 »
Jos nyt puhutaan noista kontin sivuikkunoista, niin eipä niillä juuri peruuttelun ja sompailun kannalta ole merkitystä.

Niin nykyautoissa ei. Toista se oli takapotkujen aikaan kun niistä näkikin jotain. 245:ssä tais olla kontin sivulasi pitempi kuin tuulilasi  :D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #6 : 11.12.2018, 12:26:28 »
Niin nykyautoissa ei. Toista se oli takapotkujen aikaan kun niistä näkikin jotain. 245:ssä tais olla kontin sivulasi pitempi kuin tuulilasi  :D

Njoo. Mutta toisaalta, nykyautoissa on massiivisempaa niskatukea, pilarit ovat vahvemmat jne...auton sisälläkin on jo esteitä minkä takia ne kontin ikkunat eivät olisi kovin käyttökelpoisia, vaikka olisivat tuollaset 245-ruudut! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Sivuikkunalinjat nykyään.
« Vastaus #7 : 11.12.2018, 13:08:48 »
Puhumattakaan jos siellä merikontissa on se kuuluisa pakastin kuljetuksessa ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Futurez  Kulkukoira