Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3257218 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12555 : 15.06.2018, 08:50:19 »
Valistakaapa mikä ero on näillä 240 kierroslukumittarilla ja kellolla, kun lisävarustekuvastossa lukee, että kello 1188269 81-88 ja kello 1394753 89-. Kierroslukumittari 1129310 81-88 ja kierroslukumittari 3524776 89-.  Netistä koitin katella kuvista ja täältä http://www.240.se/instrument/, mutta en huomannut eroa ?

Täyttä mutta, mutta voisko ero olla mittarin pohjassa, toinen kiiltävämpi matta ja toinen on ihan oikea matta?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12556 : 15.06.2018, 08:56:17 »
Pyöränlaakereista lähtee kova vollotus, joka voimistuu kovemmassa vauhdissa ja samoin voimistuu kaarteissa. Eikös nuo volvon taka-akselin pyöränlaakerit ole aika kestävät ja harvoin hajoavat. Luulisin että syynä saattaa olla tuo automaattilaatikko, jos kerran ääni alkoi laatikon vaihdon jälkeen.
Sehän tässä kummastuttaakin, kun yli 100km/h nopeuksissa ääntä ei enään kuulu ja oikealle kaartaessa häviää. Olen tuota jo niinpaljon tutkinut, että "luovuttanut" ja odottanutl laatikon häntälaakerin porsimista, mutta tämä kaarteessa hiljeneminen oli uusi juttu...

Tunkki murikan alle, perse ilmaan ja takapyörät pyörimään. Sitten kuuntelemaan/kokeilemaan mistä ääni kantautuu. Puukeppi ja kuppikuulosuojaimet käy "stetoskoopista" jos oikeaa ei ole.
Tuli nosturilla tätä aikanaan kokeiltua eikä ilman rasitusta saanut ääntä esille. Toisella nosturilla (ajosilta) jossa tunkki, nostin taka-akselista ilmaan jotta on ns. "ajoasennossa", mutta tuolloin alkoi hirvittämään koko touhu ja jätettiin leikki kesken. Pitäisi auto köyttää kiinni niin, ettei mitään tapahdu vaikka tipahtaisi.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12557 : 15.06.2018, 16:01:15 »
Sytytyskatko nelosen pytyssä oli ainoo. Ei aktiivinen ja käytetty tulpanjohto irti.Alko käymään vielä huonommin. Ei eiköhän sinne kipinä tuu.
Mikä kone on kyseesä ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12558 : 15.06.2018, 16:50:38 »
Sytytyskatko nelosen pytyssä oli ainoo. Ei aktiivinen ja käytetty tulpanjohto irti.Alko käymään vielä huonommin. Ei eiköhän sinne kipinä tuu.

Puola yhel vai kahel josta hukkakipinäl?  Jos hukkakipinäl ni puolalta liittimes pinnit niin ettei naaras pääse liikkuu urospäätä painettaes sisään taaksepäin eli olis huono kontakti? S40 piti tiukata noita.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12559 : 15.06.2018, 16:52:24 »
Valistakaapa mikä ero on näillä 240 kierroslukumittarilla ja kellolla, kun lisävarustekuvastossa lukee, että kello 1188269 81-88 ja kello 1394753 89-. Kierroslukumittari 1129310 81-88 ja kierroslukumittari 3524776 89-.  Netistä koitin katella kuvista ja täältä http://www.240.se/instrument/, mutta en huomannut eroa ?

Kiekkamittarien erot vaijerissa, -310 loppuinen musta vaijeri ja kullalla merkitty -776.
Kelloista en tiedä, muuttuuko mittaristo sähköiseksi vai vaihtuuko mittariston  valmistaja, vai onko parempia ajatuksia?  ???

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12560 : 15.06.2018, 17:52:12 »
Mikä kone on kyseesä ?
FORD FOCUS (I)
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 19990520
Alustan nro: WF0NXXGCDNXE13180
Sylinteritilavuus: 1596
Moottorin koodi: FYD*
kW: 74
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12561 : 15.06.2018, 17:53:45 »
Puola yhel vai kahel josta hukkakipinäl?  Jos hukkakipinäl ni puolalta liittimes pinnit niin ettei naaras pääse liikkuu urospäätä painettaes sisään taaksepäin eli olis huono kontakti? S40 piti tiukata noita.
Yks Puola. Voi olla, että on vanha koodi, koska luvun ja nollauksen jälkeen ei uusiutunut.
Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12562 : 15.06.2018, 20:36:06 »
Aiheuttaako kiero jarrulevy katsastuksessa hylkäyksen?
Abseja ei ole ja levyssä riittää paksuus. ???

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12563 : 15.06.2018, 20:42:42 »
Aiheuttaako kiero jarrulevy katsastuksessa hylkäyksen?
Abseja ei ole ja levyssä riittää paksuus. ???
On ainankin miulla aiheuttanu, jarruvoimat vaihtelee sillon (?) Oli ainankin lappuun merkitty.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12564 : 15.06.2018, 20:52:42 »
Kyllä, 30% kierous aiheuttaa hylkäyksen. Mutta vähän kiero ei haittaa. Kuulemma auto on ihan ajokelvoton sillä kieroudella. (Istun kahden katsastusmiehen kanssa autossa :D)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12565 : 15.06.2018, 23:02:20 »

Kiekkamittarien erot vaijerissa, -310 loppuinen musta vaijeri ja kullalla merkitty -776.
Kelloista en tiedä, muuttuuko mittaristo sähköiseksi vai vaihtuuko mittariston  valmistaja, vai onko parempia ajatuksia?  ???
Sekoitat nyt nopeusmittariin. Erohan noissa on mittaritaulun mustan sävy, toisessa on matta ja toisessa kiiltävä. Sähkömekaanisilta osiltaan täysin samat mittarit.
Jäitä housuun!

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12566 : 16.06.2018, 12:23:18 »
FORD FOCUS (I)
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 19990520
Alustan nro: WF0NXXGCDNXE13180
Sylinteritilavuus: 1596
Moottorin koodi: FYD*
kW: 74
Katoitko oliko siellä tulpan poterossa vettä tai jäähdytysnestettä? Noista on joutunut joihinkin vaihtamaan sinne tulppien poteroihin kanteen uudet plommit, kun ruostuvat puhki. Uudet plommit saa muutamalla eurolla merkkiliikkeestä ja se ongelma korjaantuu sillä.

Toinen ongelma on pesurin suuttimet konepellissä, joiden välistä pääsee sadevesi valumaan suoraan moottorin päälle, ja joissakin on vuotanut suuttimetkin pesunesteen sinne tulppien koloon.

Poissa riparapa87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 534
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12567 : 16.06.2018, 13:32:51 »
Katoitko oliko siellä tulpan poterossa vettä tai jäähdytysnestettä? Noista on joutunut joihinkin vaihtamaan sinne tulppien poteroihin kanteen uudet plommit, kun ruostuvat puhki. Uudet plommit saa muutamalla eurolla merkkiliikkeestä ja se ongelma korjaantuu sillä.

Toinen ongelma on pesurin suuttimet konepellissä, joiden välistä pääsee sadevesi valumaan suoraan moottorin päälle, ja joissakin on vuotanut suuttimetkin pesunesteen sinne tulppien koloon.
Olin tietoinen ongelmasta.  :) kyllä ne oli tulppien vaihdon jälkeen puhtaat ja kuivat. Lambda vaihdettiin eilen kaks ongelmaa poistu ja pomppas leimasta. Seuraava sijoitus paikka. - - - - >

Vi*tullako vihellät,kun huuli on halki. ::)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12568 : 16.06.2018, 19:20:46 »
Olin tietoinen ongelmasta.  :) kyllä ne oli tulppien vaihdon jälkeen puhtaat ja kuivat. Lambda vaihdettiin eilen kaks ongelmaa poistu ja pomppas leimasta. Seuraava sijoitus paikka. - - - - >

Itse kokeilisin vielä sitä puolaa, on todella yleinen vika noissa.

Muuuuuuutta saa sen toki kierrättääkin ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 690
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12569 : 16.06.2018, 21:40:05 »

Kiekkamittarien erot vaijerissa, -310 loppuinen musta vaijeri ja kullalla merkitty -776.
Kelloista en tiedä, muuttuuko mittaristo sähköiseksi vai vaihtuuko mittariston  valmistaja, vai onko parempia ajatuksia?  ???
mittaristo muuttuu sähköiseksi vm-85/86

 

Autoracing  KL-varaosat