Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kaapeli - 12.12.2012, 22:46:00

Otsikko: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 12.12.2012, 22:46:00
Laitetaanpa nyt omastakin lintasta pieni kuvasarja julkisesti katseltavaksi. Projekti on aloitettu vuonna 2009, kun ihan koemielessä tuli haettua Ruotsista miltei ruosteeton (alle 1.5 neliöö menny peltiä) 240 sivistyksen pariin. Haettaessa tekniikkana oli B230FK ja mitsun 18T, mutta kone ei käynyt kunnolla ja vedot oli hukassa.

Justiinsa haettuna

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo2.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo2.JPG)

Kone melkein toimii, alle 0.8bar ei ongelmia...

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo3.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo3.jpg)

Radallehan se on vietävä heti kun vähänkin toimii

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/_MG_2926.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/_MG_2926.jpg)

Omissa kuvitelmissa laite toimi radalla sen verran hyvin, että se tartti kaaret ja turvatankin seuraavalle ajokaudelle

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo5.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo5.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo7.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo7.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo8.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo8.jpg)

Kaarien kanssa kapineen uskalsi painaa jopa luisuun asti

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Kemora_240_2010.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Kemora_240_2010.JPG)

Luisun seurauksena M47 antautui ja särkyessään löi mustelman kuljettajan kouraan. Ratkaisuksi ongelmaan löytyi M90 ja SRE.

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo10.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo10.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo9.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo9.JPG)

Samalla keulan pellit, ahtoputkisto sekä cooleri meni uusiksi ja konehuoneen piuhoja tuli siistittyä

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo11.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo11.JPG)

Alustakin meni osittain uusiksi ja Koni Sporttien seuraksi tuli 25mm vakaajat eteen ja taakse, joka ikinen pusla vaihtui uretaanisiin ja 1031 perään löysi tiensä Detroit Truetrac -lukko. Jarrut tuli samalla uusittua. Mittariston toimimattomuuskin ratkaistiin uudella mittaristolla.

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo14.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo14.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo13.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo13.JPG)(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo12.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo12.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo13.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo13.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo15.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo15.JPG)

Vermes olikin viimein ajokunnossa syyskesällä 2011.

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo16.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo16.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_1349.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_1349.JPG)

Onneks koeajolla paljastui, että M90 -laatikosta ei löytyny kuin 2- ja 4-vaihde. Noh, sen verran niilläkin löyty vetoja, että kone pärähti p****n päreiksi.

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo18.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/Volvo18.JPG)

Sitten lähtikin koko laitteen seuraava kehitysaskel liikkeelle. Monta asiaa on tehty kokonaan uusiksi ja seuraava setuppi sisältää edellämainittujen lisäksi/sijasta:

- B230 alakerta (H-profiili kanget)
- Holset HX35 ahdin
- EV14 830ccm suuttimet
- Kansi 531 ja KLR T2 -nokka-akseli
- Hukkaportti 60mm HKS-kopio
- Dumppi HKS SSQV
- Bosch -044 bensapumppu

Tällä hetkellä laitteen tilanne näyttää siis tältä:

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_3451.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_3451.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_3486.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_3486.JPG)
(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_3478.JPG/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/SAM_3478.JPG)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: JoonasH - 12.12.2012, 23:27:21
nam nam mikä lankku  S* moottori on pirun siistin näkönen sinisenä  :o blåblock  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: injector - 12.12.2012, 23:37:01

Nätin näköinen moottori yhdistelmä
Hiukan taivaansinistä mottia ja musta kansi kruunaa kaiken  O0
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: mirok - 13.12.2012, 07:37:13
Tää on kyllä makee!  S*
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: FenixOmena - 13.12.2012, 13:34:26
komia kaksnelone!  S*
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 14.12.2012, 23:54:54
Nätin näköinen moottori yhdistelmä
Hiukan taivaansinistä mottia ja musta kansi kruunaa kaiken  O0

Lohko oli niin huonossa maalissa, että se piti sutia uuteen uskoon enivei... Siitä se ajatus väristä sitten lähti.


Niin ja kiitokset kehuista!
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 23.12.2012, 18:47:41
Holsetti kävi pakosarjassa, mutta meni sitte takas laatikkoon ku tuliki talvi ja pakkaset...

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/HX35_3.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/HX35_3.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Fileman - 23.12.2012, 19:01:30
mahtavaa meininkiä  :pomo: mikäs idea tuolle syvennykselle tuossa takapenkkien selkänojien pellissä on? viides kuva
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 26.12.2012, 14:51:27
mahtavaa meininkiä  :pomo: mikäs idea tuolle syvennykselle tuossa takapenkkien selkänojien pellissä on? viides kuva

Tuli sellanen olo, että jotain pitäis tehä, niin tein tollasen syvennyksen. Se on siis ihan puhtaasti siinä sen takia, koska voi.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 09.02.2013, 03:50:18
Ei ois uskonu tämänkään päivän koittavan, mutta pakosarja on vihdoin valmis...

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000101.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000101.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Keme - 12.02.2013, 22:40:30
Voi veljet! Sehä o ens kesänä nipussa!
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: mirok - 13.02.2013, 07:41:48
Meinasitko vaihtaa moottorinohjausta vai jatkaa lh-ruiskulla?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: dumppi - 13.02.2013, 20:53:38
Tuli sellanen olo, että jotain pitäis tehä, niin tein tollasen syvennyksen. Se on siis ihan puhtaasti siinä sen takia, koska voi.
komea volvo. siis tuolla syvennyksellä ei ole mitää tarkoitusta tuossa taka selkänojassa, vaan se on tehty omaksi iloksi? ::) ;D
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Timo_R - 13.02.2013, 21:13:45
Hieno peli :)  O0

Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 24.02.2013, 03:43:56
Voi veljet! Sehä o ens kesänä nipussa!

Vahva visio em. tapahtumasta elää, tosin jos mitään on entisestä opittu, niin Plymouthin kanssa puljailu vienee tältäki ajatukselta lopulta pohjan pois.

komea volvo. siis tuolla syvennyksellä ei ole mitää tarkoitusta tuossa taka selkänojassa, vaan se on tehty omaksi iloksi? ::) ;D

Aluksi sillä oli tarkoitus, mutta sitten se ajatuksentynkä kuoli pois ja tuli tehtyä tyhjä lovi. Hattuhylly tosin taukos pitämästä pahaa ääntä 2000-3000rpm välissä, että jotain ilookin siitä lopulta on.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: VäLKKy - 24.02.2013, 10:12:27
Komeeta! :tykkää:

Ajattelitko pyörähtää tällä Botnialla elokuun alussa?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Rusakko - 24.02.2013, 10:42:03
koskas lyyän laitteet tulille? Komea on koppa ja moottorinohjaus on oikea. ;)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Makkeee - 24.02.2013, 17:33:13
On kyllä tuska komme kaksnelikymppinen!
Nätin näköinen moottori yhdistelmä
Hiukan taivaansinistä mottia ja musta kansi kruunaa kaiken  O0
Ja juurikin näin kun teet niin tulee jotain niin nättiä! ;)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 13.04.2013, 21:56:04
No niin, laskettelukausi alkaa olla paketoitu, niin joutaa taas nyhertämään tallin pimeydessä...

Downpipe valmis

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000188.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000188.jpg)

Kävi vahinko ja se jopa sopi paikalleen

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000182.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000182.jpg)

Katoin telkusta kun joku nyrkkipaja huolti Ferrareita ja maalipinnan suojina käytettiin jonkun Luigin kutomia merkkirättejä. Rupesin itekki käyttämään Volvon peittelyssä pelkkää Marimekkoa.

(http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000191.jpg/_bigthumb.jpg) (http://kaapeli.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20240/WP_000191.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 08.08.2013, 03:55:53
Alkais olemaan melkein valmista, kun hukassa ollut öljynpainekkin löytyi. Enää tarttis löytää lohkon kylkeen vesimarkka, jota sininen tiski ei enää myy ja motonettikin tarjos väärän limpun. Jännäks menee ajetaanko tänä kesänä vai ootetaanko ajokautta 2014? Melekein myyntiin joutais koko puolimoottoriviritelmä...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Rusakko - 08.08.2013, 08:30:06
Alkais olemaan melkein valmista, kun hukassa ollut öljynpainekkin löytyi. Enää tarttis löytää lohkon kylkeen vesimarkka, jota sininen tiski ei enää myy ja motonettikin tarjos väärän limpun. Jännäks menee ajetaanko tänä kesänä vai ootetaanko ajokautta 2014? Melekein myyntiin joutais koko puolimoottoriviritelmä...
10€ tarjottu!
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaziganth - 08.08.2013, 08:40:44
10€ tarjottu!
+puoliksi syöty banaani. Ja nypityt 14" nastarenkaat
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Orlov - 08.08.2013, 17:48:10
Alkais olemaan melkein valmista, kun hukassa ollut öljynpainekkin löytyi. Enää tarttis löytää lohkon kylkeen vesimarkka, jota sininen tiski ei enää myy ja motonettikin tarjos väärän limpun. Jännäks menee ajetaanko tänä kesänä vai ootetaanko ajokautta 2014? Melekein myyntiin joutais koko puolimoottoriviritelmä...

Löytyykö tuosta sopivan kokoinen? http://www.partsforvolvosonline.com/default.php?cPath=105_875_952 (http://www.partsforvolvosonline.com/default.php?cPath=105_875_952)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: sekokupu - 09.08.2013, 09:51:18
Skandixilla on ainakin ollut vesimarkkoja.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 20.08.2013, 02:16:06
No niin, startilla jo konetta pyöritelty ja ihmetelty yhtä jos toistakin. Vesimarkka tarttis vissiin olla 42mm versio, kun kaikkia muita kokoja on repullinen ja mikään ei ota sopiakseen. Noh, vedet koneessa tai ei, niin huomenna ois tavotteena saada laite käyntikuntoon... Ehkä sittenkin vielä tänä syksynä säätöön ja kadulle nettiauton sijasta?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 23.10.2013, 04:56:00
Hohhoo! Nyt tarttee lainata Matti Nykästä ja todeta "jos jokin on varmaan, niin se on varmaa, että..." tällä vekottimella ei ajeta ainakaan ennen lumien tuloa. Jokaista vesimarkkaa on hakattu paikalleen ja kaikilla keinoilla on koitettu Tatechiin syöttää ohjelmaa, mutta kumpikaan ei oikeen ota onnistuakseen.

Antaa olla, vaihdan projektia talven ajaksi... Myykääs mulle Farmari Amazon tai tosi halpa (mätä) Pyhimys!
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 05.01.2014, 02:52:44
Lumien tuloon on enää pari päivää, joten:

Viimeinkin motivoiduin tekemään Volvolle toimenpiteitä ja laitoin siihen lohkolämppärinvastuksen, joka sittenkin löytyi motonetistä... Auto ei enää pidä pelkästään nesteitä sisällään, vaan myös lämmittää ne tarvittaessa  8). Lisäksi apulaitehihnat on mitoitettu ja isketty pannuhuoneeseen paikoilleen sekä polttoaineet liruteltu turvatankkiin. Enää tarttee jonkun Tatech-velhon saapua tallille kertomaan miten laitteen saa käyntiin.

Ohimennen ois myös kiva tietää, missä valmiiks käännetyt peltivanteet sais levitettyä, tai sitten missä sais vanteet käännettyä ja levitettyä?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Keme - 07.01.2014, 08:38:17
Voi veljet! Sehä o ens kesänä nipussa!
Ja jo ens kesänä ajossa!
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Fileman - 07.01.2014, 10:39:51
Vannepaja.fi
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 15.01.2014, 01:14:24
Ja jo ens kesänä ajossa!

En tiiä kannataako sortua moiseen liiotteluun. Kokemus on jo sen verran opettanut, että varmaa on vain epävarmuus. Huomenna kuitenkin ois pieni mahdollisuus, että velho Tatechinmaasta saapuisi paikalle ihmettelemään mitä, missä, milloin ja miksi.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 12.05.2015, 01:11:16
Laitetta on nyt kahteen otteeseen säädelty ja tuloksena on 270hv @ 1.1bar ja kun 1.8bar säätöjä ruvettiin hakemaan, niin vaihdelaatikko tempasi sen verta pahasti jumiin, että auto kiskottiin dynosta ulos pyöräkuormaajalla. "Uuden" koneen huohotuskin tuntu olevan aika miehekkäällä tasolla. Saapahan nähdä millonka jaksaa seuraavaksi tehä yhtään mitään tälle kamppeelle...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 15.12.2015, 01:38:30
Jälleen on palattu vanhan paalikasan äärelle ja pian se on taas ajossa. Koneelle on tehty lisätuki, kardaanille suojarauta katkeamisen varalle ja kuskille nelipistevyöt seuraavan epäonnen turvaksi. Kaasuläpän asentoanturikin sai telineekseen version noin 5.1. Näiden lisäksi sähkömies on käynyt autossa ja saattanut useita mittareita sekä muita tilpehöörejä toimivampaan tilaan.

Nyt on yritystä oikeasti, koska pitäis saada ameriikan jenkki sisään tän tilalle...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: janne81 - 15.12.2015, 21:14:29
Ihan hyvin menny noitten laatikoiden kanssa kyllä  :-*
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 29.12.2015, 03:17:57
Taas on aika lainata Matti Nykäsen viisaita tai vähemmän viisaita sanoja ja todeta; "jos jokin asia on varma, se on aivan varma", että tämä laite rullaa tällä viikolla tallista ulos. Koneen tuennan toimivuudella ei tule olemaan asiaan merkittävää vaikutusta.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Keme - 29.12.2015, 09:58:00
Ja jo ens kesänä ajossa!
Vai olisko taas ens kesänä ajossa!
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88
Kirjoitti: Kaapeli - 11.03.2016, 00:50:31
Vai olisko taas ens kesänä ajossa!

Ajossa jo ennen kesää! Tuli pyörähdettyä TTMK:n talvipujottelussa hakemassa toiseksi viimeinen sija haltuun  ;D

Laite ei pihalta suostunut käynnistymään, mutta 12h tallissa makaamisen jälkeen syttyi kuin palmun alta. Siihen se lysti sitten lakkasikin, kun tyhjäkäynti hävisi pelipaikalla ja pienillä kierroksilla kaasua painamalla vermes sammuu. Tallille palatessa alkoi nyhtämään myös tasakaasulla ja ahdoilla, eli voitaneen taputella ajokausi taas tältä erää...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 28.04.2016, 02:19:22
Tampereen Hot Rod & Rock Showssa laite oli näytillä ja paikka sattui sopivasti vrcf:n osaston viereen... Ei tosin tuntunu volvomiehiä nappaavan juuri millään tavalla, liian nähty resepti  ;D

Muita kiinnostuneita kyllä pyöri auton ympärillä jatkuvasti päivittelemässä (verrattain pienen) ahtimen isoa kokoa ja muuta "ihmeellistä". Hieno tapahtuma taas kerran ja ehkä joskus sitten jälleen omalla kalustolla uudestaan.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 01.09.2016, 02:36:41
Säätöä vailla ja makailee talliveljensä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=4900.new#new) kanssa pihalla odottelemassa taas (tai vieläkin) velhoa tatechin maasta. Naulaa niin pahasti 0.2bar ettei henno polkasta tuosta yli, vaikka kartat pitäis olla 1.1bar asti. Toiseks eniten ahdistaa tuo koneen ekasta startista asti esiintyny "kevyehkö" huohotus ja välillä esiintyvä sininen savupilvi. Ehkä kunnolla ajossa jo 2017 kesällä...!

Välillä käy mielessä muutama vaihtoehto, jotka on a) LH-Jet ja b) jättää puolimoottorit rauhaan tai c) LH-Jet, koska tällä ei oo tarkotus lentää.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Rusakko - 01.09.2016, 05:25:32
Ei muutakun kovalla luottamuksella kaks kappaletta kakkosnelosia siirtokilvillä parinsadan kilsanpäähään rääkkiin ja toivotaan et edes toisella pääsee takas mansesteriin. :D
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 06.09.2016, 01:47:56
Ei muutakun kovalla luottamuksella kaks kappaletta kakkosnelosia siirtokilvillä parinsadan kilsanpäähään rääkkiin ja toivotaan et edes toisella pääsee takas mansesteriin. :D

Kerro toki millon varataan aika josta meinaan perääntyä...? Tänään hitsailin Volkkaria nippuun ja kattelin pihalla maatuvia kakkosnelosia jo hiukan kaihoisalla katseella, mutta sit valokaaren turmelema silmä tavotti Pontiacin ja kaikenlainen himo kakkosnelosiin katos.
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 17.08.2018, 03:36:28
No niin se vaan uskomattomastakin on tullut uskottavaa ja tähän laitteeseen vaihtui LH-Jet takaisin moottorinkäskyttäjäksi TVS:n toimesta. Enää pari päivää piuhojen lämpösuojien tekoa ynnä muuta käpeltämistä ja tätä lähdetään säätämään radalle! Wuhuu...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 30.09.2018, 21:54:04
No niin se vaan uskomattomastakin on tullut uskottavaa ja tähän laitteeseen vaihtui LH-Jet takaisin moottorinkäskyttäjäksi TVS:n toimesta. Enää pari päivää piuhojen lämpösuojien tekoa ynnä muuta käpeltämistä ja tätä lähdetään säätämään radalle! Wuhuu...

Hauskaahan oli tasan kolmen mutkan verran, mutta turha kai sitä on enempää riehuakkaan ku itkuhan se pitkästä ilosta kuulemma sitten olisi lopputuloksena... Tällä kertaa miehekäs öljypalo jostain koneen takaosasta auttoi lopettamaan ennen porua. (Toki kone on "uudesta" asti huohottanut ihan sairaasti, mut nyt seo sitten jo vissiin ihan oikeesti rikki)


(https://thumb.ibb.co/havcrz/Volvo_240_Affe_Puf.jpg) (https://ibb.co/havcrz)
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Lankku - 30.09.2018, 22:05:39
Lensikö taaimmaisessa nokkapukissa oleva tulppa pihalle?
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 30.09.2018, 22:46:21
Lensikö taaimmaisessa nokkapukissa oleva tulppa pihalle?

Ei lentäny, siellä se tuntuis olevan kun sormettaa tulipellin ja koneen väliä...
Otsikko: Vs: Volvo 240 GL '88 (HX35)
Kirjoitti: Kaapeli - 10.05.2020, 03:06:10
No nyt ollaan taas kerran uskomattoman jännän äärellä... Laite on valmis säätöön ja ilmeisesti sen jälkeen ajoon. Konetta on vaihdeltu, öljyvuotoja on tilkitty, vauhtipyörääkin kaverit käänteli ja kuskin penkki on laskettu niin ettei päätä hakkaa kaariin. Hiukan toivoisin, että laite nyt viimein heittäisi tarjottimelle muutakin kuin karvaan pettymyksen...