Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 GL '88 (HX35)

  • 44 Vastauksia
  • 20165 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Volvo 240 GL '88 (HX35)
« : 12.12.2012, 22:46:00 »
Laitetaanpa nyt omastakin lintasta pieni kuvasarja julkisesti katseltavaksi. Projekti on aloitettu vuonna 2009, kun ihan koemielessä tuli haettua Ruotsista miltei ruosteeton (alle 1.5 neliöö menny peltiä) 240 sivistyksen pariin. Haettaessa tekniikkana oli B230FK ja mitsun 18T, mutta kone ei käynyt kunnolla ja vedot oli hukassa.

Justiinsa haettuna



Kone melkein toimii, alle 0.8bar ei ongelmia...



Radallehan se on vietävä heti kun vähänkin toimii



Omissa kuvitelmissa laite toimi radalla sen verran hyvin, että se tartti kaaret ja turvatankin seuraavalle ajokaudelle





Kaarien kanssa kapineen uskalsi painaa jopa luisuun asti



Luisun seurauksena M47 antautui ja särkyessään löi mustelman kuljettajan kouraan. Ratkaisuksi ongelmaan löytyi M90 ja SRE.




Samalla keulan pellit, ahtoputkisto sekä cooleri meni uusiksi ja konehuoneen piuhoja tuli siistittyä



Alustakin meni osittain uusiksi ja Koni Sporttien seuraksi tuli 25mm vakaajat eteen ja taakse, joka ikinen pusla vaihtui uretaanisiin ja 1031 perään löysi tiensä Detroit Truetrac -lukko. Jarrut tuli samalla uusittua. Mittariston toimimattomuuskin ratkaistiin uudella mittaristolla.






Vermes olikin viimein ajokunnossa syyskesällä 2011.




Onneks koeajolla paljastui, että M90 -laatikosta ei löytyny kuin 2- ja 4-vaihde. Noh, sen verran niilläkin löyty vetoja, että kone pärähti p****n päreiksi.



Sitten lähtikin koko laitteen seuraava kehitysaskel liikkeelle. Monta asiaa on tehty kokonaan uusiksi ja seuraava setuppi sisältää edellämainittujen lisäksi/sijasta:

- B230 alakerta (H-profiili kanget)
- Holset HX35 ahdin
- EV14 830ccm suuttimet
- Kansi 531 ja KLR T2 -nokka-akseli
- Hukkaportti 60mm HKS-kopio
- Dumppi HKS SSQV
- Bosch -044 bensapumppu

Tällä hetkellä laitteen tilanne näyttää siis tältä:



« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 02:43:25 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #1 : 12.12.2012, 23:27:21 »
nam nam mikä lankku  S* moottori on pirun siistin näkönen sinisenä  :o blåblock  :2funny:

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #2 : 12.12.2012, 23:37:01 »

Nätin näköinen moottori yhdistelmä
Hiukan taivaansinistä mottia ja musta kansi kruunaa kaiken  O0
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #3 : 13.12.2012, 07:37:13 »
Tää on kyllä makee!  S*

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #4 : 13.12.2012, 13:34:26 »
komia kaksnelone!  S*

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #5 : 14.12.2012, 23:54:54 »
Nätin näköinen moottori yhdistelmä
Hiukan taivaansinistä mottia ja musta kansi kruunaa kaiken  O0

Lohko oli niin huonossa maalissa, että se piti sutia uuteen uskoon enivei... Siitä se ajatus väristä sitten lähti.


Niin ja kiitokset kehuista!
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #6 : 23.12.2012, 18:47:41 »
Holsetti kävi pakosarjassa, mutta meni sitte takas laatikkoon ku tuliki talvi ja pakkaset...

« Viimeksi muokattu: 09.02.2013, 03:39:30 kirjoittanut Kaapeli »
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #7 : 23.12.2012, 19:01:30 »
mahtavaa meininkiä  :pomo: mikäs idea tuolle syvennykselle tuossa takapenkkien selkänojien pellissä on? viides kuva
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #8 : 26.12.2012, 14:51:27 »
mahtavaa meininkiä  :pomo: mikäs idea tuolle syvennykselle tuossa takapenkkien selkänojien pellissä on? viides kuva

Tuli sellanen olo, että jotain pitäis tehä, niin tein tollasen syvennyksen. Se on siis ihan puhtaasti siinä sen takia, koska voi.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #9 : 09.02.2013, 03:50:18 »
Ei ois uskonu tämänkään päivän koittavan, mutta pakosarja on vihdoin valmis...

Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #10 : 12.02.2013, 22:40:30 »
Voi veljet! Sehä o ens kesänä nipussa!
!

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #11 : 13.02.2013, 07:41:48 »
Meinasitko vaihtaa moottorinohjausta vai jatkaa lh-ruiskulla?

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #12 : 13.02.2013, 20:53:38 »
Tuli sellanen olo, että jotain pitäis tehä, niin tein tollasen syvennyksen. Se on siis ihan puhtaasti siinä sen takia, koska voi.
komea volvo. siis tuolla syvennyksellä ei ole mitää tarkoitusta tuossa taka selkänojassa, vaan se on tehty omaksi iloksi? ::) ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #13 : 13.02.2013, 21:13:45 »
Hieno peli :)  O0

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Volvo 240 GL '88
« Vastaus #14 : 24.02.2013, 03:43:56 »
Voi veljet! Sehä o ens kesänä nipussa!

Vahva visio em. tapahtumasta elää, tosin jos mitään on entisestä opittu, niin Plymouthin kanssa puljailu vienee tältäki ajatukselta lopulta pohjan pois.

komea volvo. siis tuolla syvennyksellä ei ole mitää tarkoitusta tuossa taka selkänojassa, vaan se on tehty omaksi iloksi? ::) ;D

Aluksi sillä oli tarkoitus, mutta sitten se ajatuksentynkä kuoli pois ja tuli tehtyä tyhjä lovi. Hattuhylly tosin taukos pitämästä pahaa ääntä 2000-3000rpm välissä, että jotain ilookin siitä lopulta on.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron