Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V60 keyless

  • 93 Vastauksia
  • 33398 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #75 : 17.11.2017, 13:16:05 »
Joo elikkä patterien vaihdon jälkeen ei ole tehnyt enää tuota avainta ei löydy käynnistäessä. Mutta avaimen kantama on erittäin heikko nappuloita käyttäessä.

Avain on mallia PCC eli kuusinappinen eli pitäisi saattovalonapissa olla kantama 100metriä ja muissa 20metriä. Mutta saattovalotkin saa päälle vasta kun etäisyys autoon noin 10 metriä ellei vähemmänkin. Kävin ohjelmoimassa Volvollakin avaimen sellaiseksi että saa webaston päälle avaimella. Tämä ominaisuus nyt tällä hetkellä hieman turha kun avaimen kantama on erittäin huono. Patterit siis vaihdettu ja toisella avaimella myös sama juttu eli avaimessa ei pitäisi olla vikaa.

Auton vastaanottimessa ilmeisesti vikaa? Jollain kokemuksia tälläisestä? Luultavasti vain Volvolla pystyy tälläisen korjaamaan/selvittämään?

Auto edelleen S80 vm.2014

-13 V40:ssä oli PCC -kauko-ohjaimen kantama noin metri. Muuten toimi normaalisti. Wetterillä vaihtoivat kattoantennin ja alkoi taas pelittämään.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 keyless
« Vastaus #76 : 17.11.2017, 15:37:21 »
Niin, sanottakoon nyt vielä kerran että mun XC60 2014 PCC kantama oli myös vain jokusen metrin. Ohjausyksikkö uusiksi ja taas toimii.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #77 : 17.11.2017, 19:55:35 »
Mulla toi kake toimii varmaan 200m päästä.... ainakin melkein. Toimii myös neljä kerrosta alaspäin betoniseinäiseen autohalliin, kun kokeilin kerran kolmannesta kerroksesta kellarikerrokseen. Nyt en tosin ole vähään aikaan kokeillut.
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa Smöggeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #78 : 17.11.2017, 21:27:42 »
-13 V40:ssä oli PCC -kauko-ohjaimen kantama noin metri. Muuten toimi normaalisti. Wetterillä vaihtoivat kattoantennin ja alkoi taas pelittämään.

Mitäs tämän kustannus oli?


Niin, sanottakoon nyt vielä kerran että mun XC60 2014 PCC kantama oli myös vain jokusen metrin. Ohjausyksikkö uusiksi ja taas toimii.

Tämä ilmeisesti  kustansi sen 500€?


Kiitos vastauksista. Volvolle sitten vietävä jossain vaiheessa että saa kantaman kuntoon.


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 keyless
« Vastaus #79 : 24.11.2017, 16:32:24 »
Tämä ilmeisesti  kustansi sen 500€?

Joo, mutta koeta puhua se "virhevastuuseen" tms. Minäkään en maksanu omasta pussista mutta ei ole tietoa osallistuiko Volvo kustannuksiin ja jos osallistui niin missämäärin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Smöggeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #80 : 04.01.2018, 11:22:45 »
Laitetaan tännekkin nyt kun vika korjattiin.

Joo elikkä patterien vaihdon jälkeen ei ole tehnyt enää tuota avainta ei löydy käynnistäessä. Mutta avaimen kantama on erittäin heikko nappuloita käyttäessä.

Avain on mallia PCC eli kuusinappinen eli pitäisi saattovalonapissa olla kantama 100metriä ja muissa 20metriä. Mutta saattovalotkin saa päälle vasta kun etäisyys autoon noin 10 metriä ellei vähemmänkin. Kävin ohjelmoimassa Volvollakin avaimen sellaiseksi että saa webaston päälle avaimella. Tämä ominaisuus nyt tällä hetkellä hieman turha kun avaimen kantama on erittäin huono. Patterit siis vaihdettu ja toisella avaimella myös sama juttu eli avaimessa ei pitäisi olla vikaa.

Auton vastaanottimessa ilmeisesti vikaa? Jollain kokemuksia tälläisestä? Luultavasti vain Volvolla pystyy tälläisen korjaamaan/selvittämään?

Auto edelleen S80 vm.2014

Vaihdettiin autoon tuo etävastaanotin kun sitä epäilivät. Ei anna mitään vikakoodia vaikka teho oli heikentynyt vastaanottimessa. Nyt on taas kantamat kunnossa.

Osan hinta oli 192€ ja työt 128€ Sinisellä.

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #81 : 13.07.2018, 09:28:59 »
Tuli tuossa juuri kaverille korjattu nuo kaikkiin oviin.  Eli ongelmana on kahvan ja ovessa olevan johtosarjan liittimet.  Volvon ratkaisuhan tuohon on vaihtaa joko kahvat, mikä sisältää kavojen maalauksenkin, eli hinta kaikista ovista luokkaa tonnin.   Jos pitää ovien johtosarjat vielä vaihtaa niin hinta nousee vielä enemmän.  Nuo kun tosiaan ei ole vaihdettavat liittimet, niin virallinen suositus ja merkkihuoltohan vaihtaa koko osan.

Vaihtoehto on joko puhistaa hapettumat liittimestä ja sitten vetää suojat päälle.  Näin teimme joka oveen ja rupesi toimimaan.  CRC:tä  ensin hapetuksen poistajaa useasti, liittimen käyttöä paikoillaan irti, tätäkin useasti.  Niin varmasti lähtee toimimaan, ensimmäisillä kerroilla ei lähde, eikä välttämättä edes toisella.

Tuokin, että välillä toimii tai toimii huonosti on juurikin ongelma tuossa, kun on hapettunut.  Nuokaan ei edes näyttäneet hapettuineille, mutta tuolla combolla kaikki lähti toimimaan.

Kahvan irroitus on niinkin yksinkertainen edessä vain ovesta tulppa pois, kahva vedätään ulospäin ja T25 torxilla 5 kierrosta ruuvia auki. Tulpan takana kahvan kohdalta löytyy.   Kuskin puolella pitää ensin lukon kohalta irroittaa muovi.

5 kierroksen jälkeen lukkopesä irtoa nitkuttelemalla pois. Vänkärin puolella lähtee koko muoviosa, kun ei ole lukkopesäää.

Takaovissa reikä on oven tiivistemuovin takana kahvan kohdalla. Sama 5 kierrosta auki.  Liikaa kierroksia voi mahdollisesti tiputtaa ruuvin oven sisään, eli maks 6 kierrosta. Jos menee laskuissa sekasi, niin ennemmin ruuvaa takasin kiinni.  Takaoviin meisselin pituus pitää olla hieman pitempi kuin edessä, taisi jopa pitää olla isompi kuin 10cm.

Ja tosiaan useammalla kerralla kun käyttää aineet sisässä, laittaa kiinni, auki, kiinni. Niin lähtee toimimaan kyllä.  Jos oikein pahasti on, niin nuihinhan voi vaikka itse muut liittimet laittaa.    Liittimet kun ovat kahvassa ja oven johtosarjassa kiinni, niin virallinen korjaustoimi on tuo, että vaihdetaan koko osa, vaikka liittimessä vika.

Tämä tosiaan toimii.. Omasssa vänkärin kahva mykisty ja kun muut oli vaihdettu takuuna jo volvolla, niin päätin kokeilla korjausta. CRC ja rapsuttelu ja niin vaan kahva heräs. Volvolla sanoivat että kahvoista johdot katkeaa????? Kahvan takaisin laitto oli vaan veemäinen homma.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #82 : 19.07.2018, 21:35:50 »
Tämä tosiaan toimii.. Omasssa vänkärin kahva mykisty ja kun muut oli vaihdettu takuuna jo volvolla, niin päätin kokeilla korjausta. CRC ja rapsuttelu ja niin vaan kahva heräs. Volvolla sanoivat että kahvoista johdot katkeaa????? Kahvan takaisin laitto oli vaan veemäinen homma.

Niin toimii ja tosiaan ei kannata lannistua vaikka ei sillä ekalla, tai tokalla tai edes kolmannella puhdistuksella lähde toimimaan.  Eipä ole vuoteen temppuillut kertaakaa tuon puhdistuksen jälkeen kahdessa autossa missä on tuo avaimeton järjestelmä.

Eipä taida virallisissa huolloissa tuota alkaa nuin korjaamaan, tai ehkä sen yhen kerran yrittävät.  Sen jälkeen vaihdetaan kahvaa ja sitten johtosarjaa mikä menee oven sisään.  Kahvan vaihdolla voi vähäksi aikaa tietenkin alkaa toimimaan, mutta se ovelle menevä johto on silti hapettunut, niin vika tulee uudellakin kahvalla jossain vaiheessa.


Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: V60 keyless
« Vastaus #83 : 17.08.2018, 06:48:48 »
Onkos kellään tietoa voiko saman puolen etu ja taka kahvoja sekottaa? Tuntuu ettei kuskin puoleinen antenni taho pelittää. Avain pitää viedä melkee takakahvan viereen ennen ku tunnistaa.
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: V60 keyless
« Vastaus #84 : 17.08.2018, 11:43:52 »
Itse itselleni vastaten. Jos takaoven kahvan antenni pimenee niin hanttimiehen etuoven kahva käy takaoviin
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #85 : 03.06.2019, 12:53:44 »
Moi, Vaimon K(öyhien)I(hmisten)A(uto) vaihtui V60 D6 MV2014 ja kessy (keyless entry) ei toimi etuovista. Myyjäliike lupasi korvata korjauksen ja auto kävi Volvolla huollossa ennen luovutusta. Näitä ovia ei kuitenkaan laitettu kuntoon koska Volvo vaihtaa suoraan kahvat joissa vissiin antennit ja maksaa $$$. Yleinen vika taitaa olla kuitenkin hapettumat liittimissä. Olisko jollain tietoa, kuka olisi PKS seudulla näitä ovia korjannut? Tai minkälainen homma on itse katsoa? Vinkkejä korjauspaikasta otetaan vastaan.
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #86 : 04.06.2019, 08:28:56 »
Moi.
Mun samanikäiseen v60 korjattin takakahva toimimaan. Joensuun sinisellä maksoi kaikkineen 245€, vikakoodin luku, osat ja työ vuosihuollon yhteydessä. Lasku taisi lähteä huolenpitosopimuksen tarjoajalle.
T.make

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #87 : 04.06.2019, 22:30:59 »
Moi, Vaimon K(öyhien)I(hmisten)A(uto) vaihtui V60 D6 MV2014 ja kessy (keyless entry) ei toimi etuovista. Myyjäliike lupasi korvata korjauksen ja auto kävi Volvolla huollossa ennen luovutusta. Näitä ovia ei kuitenkaan laitettu kuntoon koska Volvo vaihtaa suoraan kahvat joissa vissiin antennit ja maksaa $$$. Yleinen vika taitaa olla kuitenkin hapettumat liittimissä. Olisko jollain tietoa, kuka olisi PKS seudulla näitä ovia korjannut? Tai minkälainen homma on itse katsoa? Vinkkejä korjauspaikasta otetaan vastaan.

Jos vain ruuvimeisseli pysyy kädessä ja omistaa hieman normaalia pidemmällä varrella T25:n niin onnistuu itseltä kyllä.  Toki vaatii kaveriksi hapetuksen poistajaa ja suoja vielä perään.

Ei tosiaan iso homma ole. Ovi auki, tulppa pois kahvankohdalta oven sivusta.  Kahva vedetään avattuun asentoon ja pyöräytetään torxia noin 5 kiekkaa ja lukkopesän/muovin pitäisi irroita vähintään pienellä kampeamisella jos ei oo koskaan irti käytetty. Kahvaa vedetään hieman auton perää kohti ja ulospäin, niin kahva on irti. Sieltä vain sitten liitin irti.   Sama suorittaa kaikille kahvoilla puhdistus ja ei välttämättä lähde toimimaan ensimmäisellä tai edes kolmannella kerralla.    Mitä useampi toisto puhdistus -> suoja -> litin kiinni tulee, niin toimii varmemmin ja myös ei niin herkästi sitten uudestaan hapetu, kun on suojat laitettu myös. CRC aineita oli mitä ite pariin autoon käyttänyt, eikä ole kumpaankaan nyt vuosien jälkeen vikaa tullut takasi.  Ohjeissa voi pieniä puutteita olla, kun on sen verran aikaa kun viimeksi noita irroitellut.

Volvon huollossa taitaa ensimmiäisen puhdistuksen jälkeen olla tuomio,että vaihdetaan kahva ja sen jälkeen johtosarja.  Sitä hapettumaa ei edes silmällä nää, sen verran pientä on. Mutta siitä se kuitenkin kiinni on monessa tapauksessa. Liekkö niin heikot virrat kulkee, että vaikutta jos hiemankin huono kontakti.

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #88 : 05.06.2019, 08:03:57 »
Vika voi olla johtosarjassakin...
Itsellä kuskin oven keyless alkoi oireilla kostealla säällä, eli sai nykiä kahvaa useamman kerran ennen kuin aukesi. Sitten tulikin ilmoitus, että kuskin ovi on auki. Syyksi paljastui johtosarjasta johto poikki. Vaihdon jälkeen myös keyless alkoi toimimaan normaalisti kostellakin säällä.
On muuten aika kelvottoman oloista se johto, mikä siellä sarjassa on. Erittäin kovan oloista ja herkkää murtumaan. Johtosarja oli minun tapauksessani aivan lopussa, vaikka auto oli silloin vain 4 vuotta vanha ja kilometreja 120000. Volvolta kysäisin, mutta kuulemma normaalia kulumista...
Kyseessä siis V60 D4 2015.

Jukka   

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 keyless
« Vastaus #89 : 05.06.2019, 10:44:01 »
Vika voi olla johtosarjassakin...
Itsellä kuskin oven keyless alkoi oireilla kostealla säällä, eli sai nykiä kahvaa useamman kerran ennen kuin aukesi. Sitten tulikin ilmoitus, että kuskin ovi on auki. Syyksi paljastui johtosarjasta johto poikki. Vaihdon jälkeen myös keyless alkoi toimimaan normaalisti kostellakin säällä.
On muuten aika kelvottoman oloista se johto, mikä siellä sarjassa on. Erittäin kovan oloista ja herkkää murtumaan. Johtosarja oli minun tapauksessani aivan lopussa, vaikka auto oli silloin vain 4 vuotta vanha ja kilometreja 120000. Volvolta kysäisin, mutta kuulemma normaalia kulumista...
Kyseessä siis V60 D4 2015.

Jukka
Kaikki kuluu. Jotkut hieman nopeammin. Jopa Toyotan Ravin jarrulevyt on mennyt alle 50tkm ajettuina vaihtoon. Niin ja ei takuuseen menneet...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Autoracing  KL-varaosat