Carcom Oy  Ateho

V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic

  • 17 Vastauksia
  • 7141 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« : 11.07.2013, 23:33:19 »
Allekirjoittanut on nyt lähellä siirtymistä Volvon leiriin. Ykkösvaihtoehtona on ollut jo jonkin aikaa V50 2.0D R-Design vuodelta 09. Kilsoja mittarissa on n 85000km. Nyt toiseksi vaihtoehdoksi on noussut V70 2.0D Kinetic vm 08. Seiskakymppisellä on ajettu 118000km. Autot ovat suunnilleen saman hintaisia ja manuaalilootalla.

Näistä olisi muutama kysymys. Tiloiltaan V50 riittäisi, mutta toki isompi on usein parempi, lisäksi mietin, että saanko tuolla R-Designillä muuta, kuin hyvää mieltä, nahkaverhoilun ja spoilerin muodossa? Kuinka paljon tuo reilu 30kKm enemmän tuossa V70 vaikuttaa tuleviin kilometreihin? Onko "loppupään" V50 luotettavampi, kuin "alkupään" V70? Onko käyttökustannuksissa isoja eroja ymsyms.

Vaikeita päätöksiä.. Mitä mieltä kanssaforumistit ovat, kummalla kannattaisi mennä?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #1 : 11.07.2013, 23:35:28 »
R-design vastaa muistaakseni momemtumia joten varusteet on paremmat, v50 on mm. loistavat xenonit.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #2 : 12.07.2013, 11:39:45 »
V50:sen ottaisin jos ei V70:sen tiloille ole tarvetta.

R-design vastaa muistaakseni momemtumia joten varusteet on paremmat, v50 on mm. loistavat xenonit.

Näi o!

http://i92.photobucket.com/albums/l3/v130882/S40%20hinnasto%202009/IMG_0006.jpg

Tietty voihan tuohon ottaa vielä vaikka mitä varusteita lisää yksittäin. ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa JES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #3 : 12.07.2013, 11:54:50 »
Itsekin pidän jollain tasolla tuota V50 "järjevämpänä" ratkaisuna (uudempi, pienemmät kilsat, paremmat varusteet). Toisaalta autoa olisi tarkoitus pitää hieman kauemmin (3-5v), niin pelottaa, että tuo tilakysymys nousee jossain vaiheessa kummittelemaan. Toinen asia on, että kumpi säilyttää arvonsa paremmin vaikka neljän vuoden päästä.

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #4 : 12.07.2013, 12:27:38 »
Jos sinä 3-5 vuoden aikana on tarkoitus esim. Lastenrattaita alkaa kuskaamana, niin silloin V70 on näistä ainut järkevä vaihtoehto. Ulkonäöllisesti noi Kineticin mustat helmat ei kyllä ainakaan itseäni miellytä. Jos näillä em. Jutuilla ei ole merkitystä, niin perusteelliseen koeajojen jälkeen valitsisin kumpi miellyttää enemmän.

Niin ja kyllähän se taitaa olla niin, että isommat Volvot säilyttää vuosien kuluessa paremmin arvonsa.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2013, 12:29:28 kirjoittanut Gazza »
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #5 : 12.07.2013, 13:04:54 »
Arvonalenemis kysymykseen sen verran , että tuollaista V70:stä jossa varustelu on mallia erittäin perus ja moottorina pienin saatavissa oleva , niin sen myynti saattaa olla hastavampaa 3-5 vuoden kuluttua kuin tuon mainitsemasi V50:n.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #6 : 12.07.2013, 14:07:28 »
Noista V 70 lähtisi mukaan.
a car you can believe in

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #7 : 12.07.2013, 14:56:41 »
omat kokemukset molemmista autoista on ihan hyvät..
v50 on hieman ehkä kovempi kyyti ym penkit ei oikeen omaan mieleen ollut kovin mieluisat mutta muuten on hyvä auto ja vielä r-design malli tekee siitä hienon.
sitten taas tuolla kyseisellä v70 2.0D ja vielä sama vuosimalli tuli ajeltua muutama tuhat kilometri ja olihan se nahkajakkaroilla. sitä voisin lämpimästi suositella.
on erittäin hyvä ajaa,moottori hyvä vaikkei volvon oma olekkaan(sama on v50) vaihteisto toimii hyvin ym ei siitä silloin mitään moitittavaa löytynyt.
yli 500km matkat sujuivat mukavasti hyvissä penkeissä istuen ja tuntu kuin olisi voinut ajaa toiset 500km siihen päälle.

itse jos noista pitäisi valita niin kyllä valinta kallistuisi v70 puolelle tilojensa ym hyvien puoliensa takia. :)
tässä omat kokemukset..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #8 : 12.07.2013, 21:35:07 »
Niin ja kyllähän se taitaa olla niin, että isommat Volvot säilyttää vuosien kuluessa paremmin arvonsa.

Alkutietojen perusteella 70:n hinta on ainakin tähän asti sukeltanut melkoisesti. Eikö noilla nyt pari kymppiä ole ollut hintaeroa uutena? Voi toki ajatella että suurin pudotus on jo tapahtunut.

70 on aika iso klohno, mutta jos matkaa ajaa paljon niin ehkä paree. Kaupunkiajoon mieluummin 50 mun miälestä.

Poissa peteq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #9 : 12.07.2013, 22:16:11 »
Juu,jos nämä on vaihtoehdot ja ei tilantarve ole suuri niin kallistuisin itse V50 puoleen. Auton valinta aina makuasia mistä ite tykkää ja millä varustelutasolla haluaa.

Poissa JES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #10 : 13.07.2013, 15:35:26 »
Kiitos mielipiteistä! Maanataina edetään tämän asian kanssa. Nyt tietenkin törmäsin myös samassa hintaluokassa olevaan Saabin 9-3 1.9 TTiD Sport Combiin. Vuosimalli 11 ja kilsoja n. 50000km.. Nää Saabit taitaapi olla sitten oma juttunsa. Sisätilat ovat ihan tyylikkäät, mutta vähän vanhanaikaiset. Moottori vaikuttaa aika maukkaalta, mutta pitäisi käydä koeajamassa moinen. Ehkä kuitenki pysyttelen vielä olemassa olevissa automerkeissä :)

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #11 : 14.07.2013, 23:17:55 »
Xenoneista ei kannata tinkiä ja R-Design paketilla auto tulee erittäin edustavan näköiseksi. Toisaalta V70:ssä saat ajettavuudeltaan sekä tiloiltaan huomattavasti enemmän vastinetta rahoille, joten vastaus on että etsi paremmin varusteltu V70.  ;) Kyllä tuolla 2.0D koneellakin pärjää ja saahan siihen hiukan lisää puhtia niin halutessa.

Saabin (hiukan harvinaisempien) varaosien kanssa saattaa tulla jänniä tilanteita nyt kun merkki on kuollut. Tiedä sitten miten paljon Vectran osia sinne saa mahtumaan. Arvonalenema Saabilla ainakin on kysymysmerkki.
C30 2.0D R-design

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #12 : 15.07.2013, 10:55:36 »

Saabin (hiukan harvinaisempien) varaosien kanssa saattaa tulla jänniä tilanteita nyt kun merkki on kuollut. Tiedä sitten miten paljon Vectran osia sinne saa mahtumaan. Arvonalenema Saabilla ainakin on kysymysmerkki.

Saabin varaosien kanssa ei kyllä tule mitään ongelmaa ja tietääkseni Saab Auto Parts (vaimikälie) suoltaa jatkuvasti uusia varaosia maailmaan. Saabista vielä sen verran, että mallin ikä näkyy sisustan lisäksi myös melko kovana sisämeluna ja vetelynä urissa.

Eli hommaa väh. momentumilla oleva V70! :)



Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa JES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #13 : 19.07.2013, 12:18:39 »
Tämäkin saaga sai päätöksensä!

Muutaman käänteen kautta talliin ilmestyi punainen S40 2.0D Momentum aut. Vm 09 ja kilsoja 111tkm.

Moottorin ja vaihteiston yhdistelmä vei voiton isommasta kontista. Muutaman päivän ihmettelyn jälkeen alkavat myös silmät tottumaan tuohon väriin ja varsinkin perän muotoon. Pienihän tuo on, mutta eiköhän tuolla pärjätä jonkun aikaa.

Kiitos kaikille mielipiteensä jakaneille!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D R-Design vs V70 2.0D Kinetic
« Vastaus #14 : 19.07.2013, 14:23:51 »
Muutaman käänteen kautta talliin ilmestyi punainen S40 2.0D Momentum aut. Vm 09 ja kilsoja 111tkm.

Moottorin ja vaihteiston yhdistelmä vei voiton isommasta kontista.

Onnea! O0

Powershift tuon moottorin kanssa on hyvä yhdistelmä. Itsekkin ajoin tuolla kokoonpanolla reilun pari vuotta... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

 

Autoracing  KL-varaosat