Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä Ratkaistu ja ilouutisia

  • 137 Vastauksia
  • 66285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JanneK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Nyt on jakaja puhdistettu ja kalvo/tiivisteet vaihdettu. Aika puhtaalta tuo vaikutti mut tulipahan tehtyä.
Melko ahtaassa paikassa tämäkin murikka on. En tiedä minkälainen savotta on irrottaa flekti, mutta ens kerralla saattaisin ottaa sen pois edestä.
Jakajan pohjan pulteista yksi oli ruostunut niin, ettei auennut kun poraamalla...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Hyvä kun sait kumminkin.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Theeba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Mulla ongelmana (V-70 bi-fuel, vm.2005), että on alkanut sammua kesken kaasuajon. Samalla syttyy moottorin vikavalo ja vika koodi on kaasuventtiilin säätö.
Osaako joku neuvoa missa mahtais vika olla ja missä saisi korjattua edukkaasti.

Kiitos jo etukäteen neuvoista! Luin viestiketjun ja sen perusteella vika olisi kaasunjakajassa tai askelmoottorissa?

Poissa Theeba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Ja askelmoottoristahan se vika löytyi...

Poissa saikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kaasujärjestelmä sekoiluun...

Paineensäädin vaihdettu n. pari kk sitten. Askelmoottori korjautettu viikko sitten. Mutta tällainen mystinen ongelma. Sadekeli niin sen jälkeen ei meinaa toimia kaasulla. Tänään ajoin motarilla n 80-90 km vesisateessa. Sitten ajoin parkkiin ja jatkoin siitä vielä kilsan kotiin. Auto oli tunnin parkissa kotona ja ajettiin 7 km tankille... ja eipä meinannu kaasu lähteä pelittään. Kokeiltiin pakko bensallekin ja sitten kaasulle... sammui. No muutaman yrityksen jälkeen taas lähti pelittää. On siis tehnyt jo tätä jonkin aikaa. Ja aina on todettu sade. Onko kellää tullut tällaista ihmeellistä häikkää vastaan? Voisiko kuitenkin p-säädin tai askelmoottori toimia hassusti...?

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Ehkä kannattaa käyttää pohjasta ne muovilevyt irti ja tarkistaa solenoidien sekä johtojen sekä johtoliitoksien kunto... Omassa oli kaikkea moskaa siellä muutaman ämpärillisen verran... Samalla tarkistin kaikki liitokset vaikka ongelmia ei ole ollut niiden kanssa.

Poissa saikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Muovilevyt otettu irti ja tutkittu. Ja ei olekaan sidoksissa kosteuteen, kun tekee vaikka ois ollut pidempään kuivaa säätä. Onko kukaan ottanut kuvaa askelmoottorista, kun on avannut sen, minkälainen se on sisältä rakenteeltaan? Kun jotenkin se tuntuu edelleen, että jäisi askelmoottori jotenkin auki, ja sitten sieltä pääsisi "tulvimaan kaasua". Ja kun yrittää käynnistää, on pitkä vieteri käynnistys. Vaikkakin sen piti olla korjattu??? Sitä meillä tällä hetkellä tutkitaan...

Poissa JanneK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi

Tuosta linkistä löytyy kuva askelmoottorista ja kaasunjakajasta.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=239

Poissa JanneK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi

Poissa JanneK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
V70 Bifuel -03 255tkm.
Ilmeni uusi vika? Kaasulla ajettaessa auto sammui välillä moottorijarrutuksen jälkeen.
UK- ja NL -palstoilla oli useita vastaavia tapauksia, joissa viallinen DFCO-venttiili aiheutti em. oireen.
Autogas2000 niminen yritys sumujen saarelta toimitti uuden venttiilin kolmessa päivässä. Hintaa tuli n.60 Eur.
Vaihdoin venttiilin, jonka jälkeen auto on taas toiminut niin kuin pitää.
DFCO venttiili sijaitsee kaasunjakajan kyljessä, vaihtotyön tekee kymmenessä minuutissa...



Poissa JanneK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
V70 bifuel -03
Nyt olis ilmeisesti kaasunjakajan askelmoottori tiensä päässä. Autolla ajettu vasta 270tkm...
Osaisiko joku sanoa mistä saisi tilattua uuden? Onko joku noita yrittänyt korjailla?

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Jos joku on myymässä ehjään kaasuvolvoa , niin laittakaa vaikka yv. Katson sitten onko rahaa ostaa. Jouduin myymään oman volvoni rahapulassa.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa _henkka_-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Täällä palstalla tuntuu olevan kovasti kaasuttelijoita nii osaisikohan joku vastata muutamaan kysymykseen?
Eli mulla on 2003 v70 bi-fuel, Ensinnäkin meneeköhän kaasutankit täyteen kun saan kerralla tankattua vaan n.13kg?
Sitte tyhjäkäynnillä tulee aika nopeasti kaasun hajua autoon sisälle.
Pitkä käynnistyvyys vaivaa tätäkin autoa.
Ja sit ois viel mittarissa häikkää kun välillä pimeät kokonaan ja välillä näkyy hyvin tai vaan osa. Käykö normi volvon mittari kaasu volvoon?

Kiitos :)

Poissa Oll1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Jossakin on vuotoa jos kerta hajua tulee sisälle. Tankkausliittimeltä lähtisin haistelemaan kohti konehuonetta.
Mittaristovika taitaa johtua huonoista juotoksista tms. Korjautin omasta volvostani cem-moduulin siikalatvan laitehuollossa, tuli kuntoon päivässä, uskoisin että osaa myös mittaristohuollon yhtä pätevästi. (120€ näytti olevan hinta mittaristolle)

Niin joo, ja tankit tulevat kyllä täyteen tuolla n. 13kg tankkauksella.
Ex-V70 2.4 170hv Automaatti -04, Ex-V70 Bi-Fue lAutomaatti -06, Ex-V70R AWD Manuaali -05, V70 D5 Manuaali -02, Ex-V70 D5 Automaatti -05, Ex-V70AWD Automaatti -06 Ex-XC90 D5 AWD Automaatti -08, Ex-MB Ml320Cdi -10, XC60 D5 AWD Automaatti  -13

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Taas uusi kaasuautoilija ilmoittautuu.

Olisiko jollain tiedossa se jakelijan ja askelmoottorin välisen O-renkaan koko? Taitaa olla n. 19,4mm x 1,8mm nopeasti työntömitalla arpoen, mutta tarkat mitat auttaisivat uuden hankkimisessa.
Oli Sinisen uusi tiivistesarja, mutta rikkihän se uusikin tiiviste meni. Ilmeisesti kannattaa työntää se tiiviste sinne jakelijan puolelle eikä askelmoottoriin niin pysyy ehkä ehjänäkin...

edit: Ilmeisesti koko on 19,5x1,78 tai 19,5x1,8 mutta mistä ihmeestä tuollaisen löytäisi nopeasti?

edit2: 18,77x1,78 sinne meni ja näyttäisi toimivan. Ja eihän sitä voi ensin laittaa jakelijan puolelle kun mäntä työntää sen heti pois. Oikean kokoisen ja varmasti kaasua kestävän tiivisteen saa tarvittaessa BMW:n osanumerolla 13821433341 esim. KL-Varaosista n. viikon toimitusajalla hintaan 5,85€.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2016, 21:18:40 kirjoittanut hss »

 

Kulkukoira  Proturbo