Samppasport  Futurez

398/160 vinokonee kanne teko

  • 60 Vastauksia
  • 28686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hk autohajottamo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
398/160 vinokonee kanne teko
« : 27.01.2016, 08:40:41 »
Kertokaas joku ny mitä tommoselle kannelle oikeesti tehä pitäs että voimaa sais. Ja turha tulla sanoo että hommaa 531 kansi tai vastaavaa

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #1 : 27.01.2016, 10:20:30 »
http://www.metsys.fi/ana/VolvonKansi.html
Joku siveltänyt kanavia testi tarkoituksessa..

Ainakaan madaltamiseen toi kansi ei vastaa kovin hyvin...
530 kannesta kannattaa lähtee liikkeelle.
Milli pari pois ja seetien muotoilu alkuun, sitten raput pois kanavista.
Venttiiliäkin voi vaihtaa riippuen miten perse kestää. Iso nostoinen nokka vaatii isot paininkupit.

Poissa hk autohajottamo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #2 : 27.01.2016, 11:18:05 »
Kyllä tommosestaki kannesta voi se milli tai kakski ottaa pois ja kestää ku pitää se 2litrase alakerra päällä 8). Ja tarkotus olis saada tietoo kannattaako palotiloja ja kanavia muotoilla minkä muotoseks.

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #3 : 27.01.2016, 19:13:17 »
Komppaan kyllä ylempää vastaajaa, että 530 kannesta vaan liikkeelle. Se ei ole kallis investointi, verrattuna esim. 531 kanteen.

Poissa hk autohajottamo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #4 : 28.01.2016, 09:28:50 »
Mikä siittä 530 tekee nii ihmeellise ku vesikanavienkaa ei tuu ongelmaa 398 eikä 160 kannellaka ni miks täytys tehä 530? Ja ei sillä kyllä 530 olis hyllysä 8)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #5 : 28.01.2016, 10:12:03 »
530 ei ole mitenkään ihmeellinen. Vakiona 531 kanavat paremmat mutta muuta iloa ei sitten olekaan, hypetyksen vuoksi hinnat vaan ihan naurettavia vakiokansillakin. Kanavia kun muotoillaan niin ihan sama vaikka viilaa siitä 160:stä. Vesikanavatkin kestää, itse laskin 160-kantta 3,5 mm, kansi kesti 16:1 puristukset ja kiehumiset 2,3:n päällä, kk-laakerit ja kansipahvit ei sitten kestäneetkään. Ja tiedän, että 160 ja 398 kansilla varustetuista vaparimoottoreista on penkitetty yli 200 hv.

Pakokanava peilikirkkaaksi. Imukanavan kattoa voi nostaa vähän ja venttiilimaljaa isontaa, sisämutkaan ei kannata koskea, ja kiillotus. Luonnosllisesti kohdistetaan kanavat sarjoihin ja muotoillaan ohjurit, palotilasta terävät kulmat pois. Noissa kansissa valu aika pirun rosoista ja portaita on kanavissa paljon, joten jo pelkkä siistiminen parantaa virtausta merkittävästi. Tuolla on kivoja kuvia ja tekstiäkin kanavien muotoilusta.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #6 : 28.01.2016, 11:02:23 »
160/398/530 kannet on aivan samoja lähtökohtia. 530 kansi eroaa vain siinä että on erivärinen venakoppa.

Niinkun edellä on jo sanottu niin kohdistaa kanavat imu ja pakosarjaan. Siistii valujäljet ja se on siinä. Pakopuoli kiiltäväks. Imupuolella jätetään pinta rososeks jotta seos pisaroituu paremmin.
 
Idea on siinä, että on mahdollisimman helpolla seos kulkee kannen läpi. Mielellään sitten koittaa viilata kanavat samanlaisiksi.
V70 TDI

Poissa hk autohajottamo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #7 : 28.01.2016, 11:11:33 »
Eikös tua linki takana olevisa kuvisaki oo mahdettu sisäkurvia vinguttaa ???

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #8 : 28.01.2016, 11:59:28 »
Eikös tua linki takana olevisa kuvisaki oo mahdettu sisäkurvia vinguttaa ???
Vähän siltähän tuo näyttäis.
 tuolla ylimmässä linkissä luki näin:

 Kokonaisvirtausvastus oli aloitettaessa 41,0 cm (viinaa).
1. Kanavan sisäreunan kiillotus. Tavoitteena on estää virtauksen irtoaminen jyrkästä mutkasta, virtausvastus 40,5
2. Venttiilimaljan poskien avarrus, virtausvastus 38,8
3. Kanavan yläreunan avarrus, virtausvastus 37,8
4. Kanavan kiillotus, virtausvastus 37.3
5. Palotilan reunojen pyöristys, virtausvastus 37,3
6. Venttiilin kiillotus ja muotoilu, virtausvastus 37,0
7. Tulppaanin muotoinen imuventtiili, virtausvastus 37,0
8. Lopuksi kokeilimme kanavan sisäreunan jyrkän mutkan loiventamista,tulos oli tyrmäävä,
virtaus huononi arvoon 41,5. Tulos johtunee siitä että suurimman alipaineen kohta siirtyy
lähes venttiili-istukan kohdalle, jolloin alipaine imee ilmaa sylinteristä kanavaan

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #9 : 28.01.2016, 15:53:46 »


Ei oo paljoo väliä mikä on aihiona kun tuollei tekee imukanavan. ;D Eli CNC jyrsimellä hurauttaa alkuperäisen imukanavan yläpuolelle uuden paremman muotoisen reiän, tekee kanavan esim. kaljatölkistä ja paljon sikakittiä ja se on siinä. Aikaa säästävää ja edullista. Kaikki kunnia innovaatiosta Innanmaan veljeksille.

Poissa hk autohajottamo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #10 : 29.01.2016, 13:28:32 »
Tosa mallisa o se huonopuoli että ei tiä koska sika rupee vuotaa :o

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #11 : 29.01.2016, 14:32:54 »
Tosa mallisa o se huonopuoli että ei tiä koska sika rupee vuotaa :o
Nuo on pääosin taidettu tehdä aika ohkasella putkella. Ei kuuleman mukaan kestä edes vetää letkuklemmaria reilusti tiukalle. 2mm seinämällä olevan putken voi laittaa jo pienellä krympillä niin paranee tiiveys heti. Tietysti kunnon liimaa väliin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 366
  • Jee jee
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #12 : 29.01.2016, 16:06:22 »
Tosa mallisa o se huonopuoli että ei tiä koska sika rupee vuotaa :o
Jokkiksessa ihan sama.
!

Poissa hk autohajottamo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #13 : 31.01.2016, 00:37:39 »
Ei se oo siinä vaiheesa iha sama jos autolla saa/joutuu ajaa itte eikä mee kaupa että kaunko kestää enne ku ruoee vuotaa (jos ees rupee)

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #14 : 31.01.2016, 10:53:54 »
160/398/530 kannet on aivan samoja lähtökohtia. 530 kansi eroaa vain siinä että on erivärinen venakoppa.

Niinkun edellä on jo sanottu niin kohdistaa kanavat imu ja pakosarjaan. Siistii valujäljet ja se on siinä. Pakopuoli kiiltäväks. Imupuolella jätetään pinta rososeks jotta seos pisaroituu paremmin.
 
Idea on siinä, että on mahdollisimman helpolla seos kulkee kannen läpi. Mielellään sitten koittaa viilata kanavat samanlaisiksi.

Vai kuitenkin, että seos EI pisaroidu liiallisesti  ::)
Pienellä karheudella saadaan virtaus pyörteilemään hieman, jolloin polttoaine sekoittuu ilman kanssa paremmin, mikä taas parantaa palamista sylinterissä.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

 

RallyBaron  Samppasport