Proturbo  Autodiagnoosi

398/160 vinokonee kanne teko

  • 60 Vastauksia
  • 28665 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #30 : 23.03.2016, 22:50:19 »
sitähä ei tiiä kui paljon myyntitehoja esatecin penkki näyttää, oon kuulut että muualla olis 20-25hv vähemän samassa koneessa ;D

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #31 : 24.03.2016, 08:04:29 »
eikös tuo oo mulla alle 100hp/litra tuo teho jos aletaan pilkkua viilaamaan.kyllä tuotakii piti kahen viikon illat penkittää ja tehhä aika monenlaiset imu ja pakosarjat,taisin kahta eri nokkaakin kokeilla ja kaksia eri kaasareita.että ei se ihan helpolla onnistu tuommosen teko.toki kansi ja imujärjestelmä mitattu virtauspenkissä ensin.mut saa sitä epäillä,mulle aikalailla sama.kuten jo aiemmin mainitsin oon jokkismies en ammattilainen.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #32 : 24.03.2016, 08:20:35 »
sitähä ei tiiä kui paljon myyntitehoja esatecin penkki näyttää, oon kuulut että muualla olis 20-25hv vähemän samassa koneessa ;D
Kaikki penkithän tuntuu olevan tommosia myyntitehopenkkejä, paitsi sitten se jokaisen oma "SE-mitä-minä-käytän"-dyno joka näyttää koneesta kuin koneesta absoluuttisen tehon :D
!

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #33 : 24.03.2016, 11:21:52 »
Kaikki penkithän tuntuu olevan tommosia myyntitehopenkkejä, paitsi sitten se jokaisen oma "SE-mitä-minä-käytän"-dyno joka näyttää koneesta kuin koneesta absoluuttisen tehon :D

penkkihä on säätötyökalu, mulle on aivan sama mitä se näytää kuhan vehkeet saa säätöihin ja toimimaan. tärkempää on käytää samaa penkkiä ku moottoriin tehään muutoksia.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #34 : 24.03.2016, 11:52:36 »
Joo eipä se teholukema kerro mitään, pääasia olikin et saatiin säätöihin vehkeet ja pääsee ajaan. Kyllähän nuihin vapareihinkin tehoa saa jos vaan viittii hieroo ja kokeilla erilaisia juttuja, ei aina onnistu ensimmäisellä yrityksellä.

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #35 : 24.03.2016, 20:47:54 »
Paljonko vaniukon ja teemum93 kannet on virrannut noilla tehoilla?
Vai onko mitattu? ja missä?
Kysyy voimaton.

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #36 : 24.03.2016, 21:44:14 »
mulla virtas imujärjestelmä eli kaasarit ja imusarja paikallaan 220hp 13mm nostolla 45mm kaasari 40mm sisäkurkulla.mitattu erään kansi velhon virtauspenkillä.en muista enää mikä oli virtausnopeus,mut kohtalainen kumminkin.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #37 : 24.03.2016, 21:49:05 »
oisko ollu 215 imusarja kiinni, Ylipelkosen tekemällä penkillä

Poissa RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #38 : 24.03.2016, 22:18:00 »
Paljon näis on ollut rutut ja millaiset nokat, uskomattoman hyvin tehdyt moottorit.
Omasta kun ei meinaa tulla mitään voimaa. Vois ihmetellä.
oma kansi virtaa 238hv 13 nostolla, eikä voimaa?

Poissa vaniukko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #39 : 24.03.2016, 23:31:04 »
puristussuhde on 12.5 nokka on saksmanin tekemä 13.1 nokalta nosto.todella hyvä nokka noin niinku omasta mielestä,hiontajälki on todella siisti.ensin oli paikallaan jonkun muun tekemä akseli ja ei pelannu/ollu voimaa.tuokii kansi on mitattu ylipelkosen tekemällä virtauspenkillä.sen verran oon jo oppinu että virtausnopeus on tärkee että tulee tehoa.

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #40 : 25.03.2016, 12:17:46 »
12.5 ruttua, ja rintakarin tekemä noin 13 nostolla oleva nokka.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #41 : 25.03.2016, 12:54:56 »
Meillä oli 2.3litranen vakio alakerta 530 kittikansi,  ruttua 12.5, 45fajsit, 4-1 sarja, 210hv/260nm pyörältä esatechillä. Ja tuohon pakokanavaan ei paljo kannata koskee

huikeita moottoreita!!! teoreettinen maksimivääntö vaparina muistaakseni 121nm/litra, vapariaikana eivät edes F1:ssä päässeet tämän yli....eli kalibroimattomat penkit todellakin vain säädön apuvälineitä.

Poissa 401

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #42 : 26.03.2016, 10:26:44 »
Kukas tässä on f1 autoa virittänykkää?eikös tässä volvoa viritetty?

Poissa Vol530

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #43 : 26.03.2016, 19:13:56 »
Jos useampia saman tyyppisiä moottoreita tekee niin tärkeintä on käyttää samaa tehodynamometriä mittauksiin.
Mitatut lukemat ovat silloin vertailukelpoisia keskenään ellei kalibrointia ole muutettu.
Monesti "huippulukemia" tärkeämpää on teho ja vääntö koko suunnitellulla käyttökierrosalueella,
jokkikseen, ralliin ja kiihdyttelyyn tarvitaan aivan eriluonteiset moottorit.




B21- moottori, suhteellisen painava jokkisauto vakiovaihteistolla, vääntöä jo alhaalta ja helppo ajaa.

Poissa saviruukku

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 398/160 vinokonee kanne teko
« Vastaus #44 : 27.03.2016, 20:32:08 »
Nyt kun tässä on tätä aihetta sivuava aihe jo aloitettu niin kyselen tässä ettei tarvitse uutta lankaa laittaa. Lähtökohtana olis b230 ja 530 kansi, niitäkin olis paria erilaista. Yks jossa ne ylimääräiset reiät pakokanavissa, ovat vissiinkin huohotukseen liittyvät. Ei nyt tarkalleen muista kun on tuo talli  aika kaukana että vois käydä vilkasemassa. Enyway, toinen siis ilman noita reikiä, kummasta kannattais lähteä tekemään. Tai siis nyt päästäänkin siihen itse aiheeseen eli kuka tekee porttauksia pohjanmaan alueella, jokkiskäyttöön tulee ja olis tarkotus tehdä sellanen ihan ajettava moottori niin en kyllä itse rupea vinguttamaan kun ei ole taitoa eikä oikeastaan kyllä vehkeitäkään :D Rintakarilta vai laaksoselta nokka? Paljokohan siinä pitäs asteita/nostoa olla? Isompaa venttiiliä, kukahan ne osais koneistaa tässä rannikolla? Vähän arpomista kun on melkein 10v tauko autourheilusta ja silloin muinoin ajeltiin ostoautoilla mutta nyt tehdään yks itte ku on alkuun päästy :) 45-48 fajs x 2 olis tulossa, ehkä, hyllyssä olis kyllä jo valmiina lyhkänen imusarja ja 40 dellorton tuplat mutta taitaa olla pikkasen pienet. Löytys kyllä yhdet 40 weberitkin joista puuttuu jotain osia, ne kai vois porata isommaksi kuulemma... Apuja! :D

 

Carcom Oy  Ateho