Noniin, tänään taasen vähän värkkäilin. Bensaa ei enään taida valua äkkiseltään mitä kahtoin, syy tälle säädin kiihrytyspumputangon niin että näkyy 5mm.
Eikä nuo lammikkoa muodosta kaasareide putkiin auton käydessä.
Bensanpinnankin sain mitattua tuollein kansi kiinni ja putki irti, jolloin molemmat on 28mm, eli muutaman millin korkeammalla kun nuo sun 31,5mm. Tämä taitaa johtua että mulla 15mm kannen ja kohon väli ja sulla immeisesti vähän enemmän.
Mutta en nää ongelmaa kun ei kastu putket, muulloin kun kaasua enemmän painassa kun kiihytyspumppu ruuttasee kunnon satsin.
Mietin vaan että minkähän takia mulla tuo boaa nopeasti ja melkein sammuu kun kaasun painaa pohjaan tyhjäkäynniltä, luulis että kiihytys pumpun antama bensa riittää kun kasteleen sen verta kaasareita
Ja muuten mites sulla noi misabien kiinnitys kanteen on onnistunut? Itseltä jouduin ottamaan pakosarjan pulttien paikoista monta milliä pois että sain imu- sekä pakosarjan samaan tasoon ja tuntuu ettei misabit silti kiristy kunnolla kanteen tai ovat kierot koska hörppivät ilmaa ilman silikooni liimaa.
Ilmasta puheen ollen tänään viimeiseksi huomasin kun ihmettelin tuota että miksi 1 sylinteri imee vähemmän, niin bräkiksellä kun ruuttasin 1 sylinterin imukaulan ja pakossarjan väliin niin kierokset laski, eli imuvuotoa on!
Pitänee vielä kokeilla, tekee mieli kohta heittää noi imusarjat mäkeen tai onkohan ne kierot että joutuu plaanaamaan…
Noniin tuo imuvuotohommeli varmasti tuottaa käyntivaivaa!
Ite tein sillain että mittasin tönärillä jokasen kiinnityskorvan paksuuden imusarjasta joka jakaa saman pinnapultin pakosarjan kanssa ja rälläkällä hioskentelin pakosarjan vastaavat kohdat sillain että ovat 0.1mm sisään saman paksuiset aina per pinnapultti.
Ja sitten viä käytin niitä orkkis prikkoja jotka vähän kuperia niin antaa kans hiukan anteeks.
Niin ja tiivisteenä semmonen massatiiviste missä vahvike rinkulat pakoaukoissa,eikä semmonen tiiviste mikä on kaks pellilättyä ja massa keskellä.
Ja sitten viä kasaan aina VHT coppergasketilla tiivisteen molemminpuolin.
En usko että ovat niin kierossa että plaanata tarvis,itte kylä plaanasin omani mutta vaan sen takia kun oli joskus lohjennu korva ja oli tigattu takas vähän sinneppäin.
Niin ja kun käyttää niitä volvon orkkis imu/pakosarjan prikkoja niin ite ainakin jouduin paria pienentään kun ottas muuten kiinni imusarjan runnereihin eikä laippaan.
Ite joskus taistelin noiden kiihdytyspumppujen kans helkkaristi ja säätelin ne johonkin netistä löytämääni Alfaromeon ohjearvoihin mutta ei vieny maata merelle sekään homma,eli toisinsanoen tuntuu siltä että kun sieltä vaan jotain tulee niin toimii sillain kun toimii.
Kun tuo kierresäätö säätää pumpun tuottoa ja suutin purkausnopeutta,eli suutinta vaihtamalla määrä pysyy samana mutta kesto muuttuu.
Mutta tosiaan suosittelen tota imu/pakosarjan tiivisteen vaihtoa ja passaa laippojen paksuudet samaks kiinnityskohdilta ja kasaa VHT coppergasketin kans niin pitää varmasti.
On kans sen verran hanurihommaa tuo imuvuotojen kans pelaus että kannattaa tuhrata mieluusti vähän työtä ja tarmoo siihen laippojen paksuuden passailuun.