Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: pv544 - 01.04.2012, 18:39:41

Otsikko: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: pv544 - 01.04.2012, 18:39:41
Onko kellään kokemuksia tekniikan vaihdosta pv:hen jos mennään rajojen puitteissa?
Tietääkseni tehoa saisi olla 114 hv ja tilavuus 2.25l.
Nämä luvut vain siitä laskettuja kun 1965-1966 välisessä vuosimallissa oli 1.8l ja 95hv moottori.
Haluaisin laittaa 2.3 litraisen turbon mut ei onnistu nykyisellä lainsäädännöllä??
Myöskin kiinnostaa onko kukaan saanut lupia 3.5l roverin v8:lle pv:hen , ainakiin amatzoniin on useitakin saatu ?
Jos jollakulla on tarjota vinkkejä miten pääsis kiertään tota byrokratiaa niin otan mielelläni vastaan!  :)
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: JuHaU - 02.04.2012, 21:35:09
Valitse perusmoottoriksi, joku tarpeeksi tehoton malli ja laita siihen nuo B230 Turbon hilppeet kiinni.

Tuohon B19 koneeseen voit esimerkiksi teettää pitkäiskuisen akselin ja vaihtaa kirtokanget ja männät esim B200ET koneesta,
niin saat liikkuvat kevyemmiksi. B19A kone olisi turbotusaihiona ihan passeli vakionakin.

Esim 240:stä

Moottori    Vuodet    Cc    Syöttö    Hp    kW    @rpm    LB-ft    Nm    @rpm    Puristus    Kommentti
B200k    85-91    1986    Solex-Cisac Z11    103    76    5400    118    165    2400    10,0    
B19a    79-84    1986    ZS 175CD2SE    90    66    5000    112    152    2500    8,5
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: The_OttoB - 02.04.2012, 21:40:51
B17 ja siihen turbokamat. (Ja stroukkiaxeli:D)
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: TOK - 02.04.2012, 23:05:47
B17 ja siihen turbokamat. (Ja stroukkiaxeli:D)

Täh, rellunpata? Kyllähän se varmasti sinne pitkittäin istuu, mutta valaisetko vähän missä mielessä se olisi parempi/helpompi/halvempi kuin esim. B19 tai muu vinokone?
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: The_OttoB - 02.04.2012, 23:16:24
Ei renyy vaan vinokonee B17, mon ami
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: hevonen - 03.04.2012, 15:12:30
Kaddokaa vaigga dualda se B17... http://mysite.mweb.co.za/residents/achmadj/VEngine.htm
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: Jani O. - 03.04.2012, 15:22:47
Mutta miks kannattais lähteä etsimään jotain B17 vinokonetta ties mistä kun nurkat on täynnä B19sia?
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: TOK - 03.04.2012, 15:45:50
Mutta miks kannattais lähteä etsimään jotain B17 vinokonetta ties mistä kun nurkat on täynnä B19sia?

Tätä minäkin mietin. Kun ilman muuta saa laittaa ylikin 2-litraisen ja B19 tai B21 tehot mahtuvat rajoihin.
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: estate - 03.04.2012, 16:16:13
B14 tai B16 mekaanisella ahtimella ja kaasuttimilla pellin alle jos jotain erikoista haluaa ;) ei olis joka kylässä samanlaista ;D. B17:sta (eikös se joku italiaanospeciaalino ole) en ole ikinä missään livenä nähnyt, B16 aihioita tietäisin heti parikin.

V8:lle ei enää saa lupia (kunnes joku toisin todistaa). Kaverilla oli muinoin ahdetulla B20:llä liikkuva Ama, jossa oli luvat myös 5,0 litraselle V8:lle (Ford 302/oohpelin 305), tehorajaa en muista mutta joku nuhapumppumalli siihen olisi pitänyt keulalle tuupata ja ehtojen mukaan virittää ei olisi saanut (siitä B20:stä sai ottaa ahdettuna enemmän möyhyä ihan luvan kanssa).
Otsikko: Vs: Pv 544 B18 > B230T
Kirjoitti: JuHaU - 05.04.2012, 12:03:10
B14 tai B16 mekaanisella ahtimella ja kaasuttimilla pellin alle jos jotain erikoista haluaa ;)

Tässähän tapauksessa ketjut aloittajalla on selvä visio mitä haluaa, niin kunnioitetaan sitä.