Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: pv544 - 01.04.2012, 18:39:41
-
Onko kellään kokemuksia tekniikan vaihdosta pv:hen jos mennään rajojen puitteissa?
Tietääkseni tehoa saisi olla 114 hv ja tilavuus 2.25l.
Nämä luvut vain siitä laskettuja kun 1965-1966 välisessä vuosimallissa oli 1.8l ja 95hv moottori.
Haluaisin laittaa 2.3 litraisen turbon mut ei onnistu nykyisellä lainsäädännöllä??
Myöskin kiinnostaa onko kukaan saanut lupia 3.5l roverin v8:lle pv:hen , ainakiin amatzoniin on useitakin saatu ?
Jos jollakulla on tarjota vinkkejä miten pääsis kiertään tota byrokratiaa niin otan mielelläni vastaan! :)
-
Valitse perusmoottoriksi, joku tarpeeksi tehoton malli ja laita siihen nuo B230 Turbon hilppeet kiinni.
Tuohon B19 koneeseen voit esimerkiksi teettää pitkäiskuisen akselin ja vaihtaa kirtokanget ja männät esim B200ET koneesta,
niin saat liikkuvat kevyemmiksi. B19A kone olisi turbotusaihiona ihan passeli vakionakin.
Esim 240:stä
Moottori Vuodet Cc Syöttö Hp kW @rpm LB-ft Nm @rpm Puristus Kommentti
B200k 85-91 1986 Solex-Cisac Z11 103 76 5400 118 165 2400 10,0
B19a 79-84 1986 ZS 175CD2SE 90 66 5000 112 152 2500 8,5
-
B17 ja siihen turbokamat. (Ja stroukkiaxeli:D)
-
B17 ja siihen turbokamat. (Ja stroukkiaxeli:D)
Täh, rellunpata? Kyllähän se varmasti sinne pitkittäin istuu, mutta valaisetko vähän missä mielessä se olisi parempi/helpompi/halvempi kuin esim. B19 tai muu vinokone?
-
Ei renyy vaan vinokonee B17, mon ami
-
Kaddokaa vaigga dualda se B17... http://mysite.mweb.co.za/residents/achmadj/VEngine.htm
-
Mutta miks kannattais lähteä etsimään jotain B17 vinokonetta ties mistä kun nurkat on täynnä B19sia?
-
Mutta miks kannattais lähteä etsimään jotain B17 vinokonetta ties mistä kun nurkat on täynnä B19sia?
Tätä minäkin mietin. Kun ilman muuta saa laittaa ylikin 2-litraisen ja B19 tai B21 tehot mahtuvat rajoihin.
-
B14 tai B16 mekaanisella ahtimella ja kaasuttimilla pellin alle jos jotain erikoista haluaa ;) ei olis joka kylässä samanlaista ;D. B17:sta (eikös se joku italiaanospeciaalino ole) en ole ikinä missään livenä nähnyt, B16 aihioita tietäisin heti parikin.
V8:lle ei enää saa lupia (kunnes joku toisin todistaa). Kaverilla oli muinoin ahdetulla B20:llä liikkuva Ama, jossa oli luvat myös 5,0 litraselle V8:lle (Ford 302/oohpelin 305), tehorajaa en muista mutta joku nuhapumppumalli siihen olisi pitänyt keulalle tuupata ja ehtojen mukaan virittää ei olisi saanut (siitä B20:stä sai ottaa ahdettuna enemmän möyhyä ihan luvan kanssa).
-
B14 tai B16 mekaanisella ahtimella ja kaasuttimilla pellin alle jos jotain erikoista haluaa ;)
Tässähän tapauksessa ketjut aloittajalla on selvä visio mitä haluaa, niin kunnioitetaan sitä.