Futurez  Kulkukoira

Pv 544 B18 > B230T

  • 9 Vastauksia
  • 5092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pv544

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Pv 544 B18 > B230T
« : 01.04.2012, 18:39:41 »
Onko kellään kokemuksia tekniikan vaihdosta pv:hen jos mennään rajojen puitteissa?
Tietääkseni tehoa saisi olla 114 hv ja tilavuus 2.25l.
Nämä luvut vain siitä laskettuja kun 1965-1966 välisessä vuosimallissa oli 1.8l ja 95hv moottori.
Haluaisin laittaa 2.3 litraisen turbon mut ei onnistu nykyisellä lainsäädännöllä??
Myöskin kiinnostaa onko kukaan saanut lupia 3.5l roverin v8:lle pv:hen , ainakiin amatzoniin on useitakin saatu ?
Jos jollakulla on tarjota vinkkejä miten pääsis kiertään tota byrokratiaa niin otan mielelläni vastaan!  :)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2012, 20:25:49 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #1 : 02.04.2012, 21:35:09 »
Valitse perusmoottoriksi, joku tarpeeksi tehoton malli ja laita siihen nuo B230 Turbon hilppeet kiinni.

Tuohon B19 koneeseen voit esimerkiksi teettää pitkäiskuisen akselin ja vaihtaa kirtokanget ja männät esim B200ET koneesta,
niin saat liikkuvat kevyemmiksi. B19A kone olisi turbotusaihiona ihan passeli vakionakin.

Esim 240:stä

Moottori    Vuodet    Cc    Syöttö    Hp    kW    @rpm    LB-ft    Nm    @rpm    Puristus    Kommentti
B200k    85-91    1986    Solex-Cisac Z11    103    76    5400    118    165    2400    10,0    
B19a    79-84    1986    ZS 175CD2SE    90    66    5000    112    152    2500    8,5

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #2 : 02.04.2012, 21:40:51 »
B17 ja siihen turbokamat. (Ja stroukkiaxeli:D)
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #3 : 02.04.2012, 23:05:47 »
B17 ja siihen turbokamat. (Ja stroukkiaxeli:D)

Täh, rellunpata? Kyllähän se varmasti sinne pitkittäin istuu, mutta valaisetko vähän missä mielessä se olisi parempi/helpompi/halvempi kuin esim. B19 tai muu vinokone?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #4 : 02.04.2012, 23:16:24 »
Ei renyy vaan vinokonee B17, mon ami
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

hevonen

  • Vieras
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #5 : 03.04.2012, 15:12:30 »

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #6 : 03.04.2012, 15:22:47 »
Mutta miks kannattais lähteä etsimään jotain B17 vinokonetta ties mistä kun nurkat on täynnä B19sia?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #7 : 03.04.2012, 15:45:50 »
Mutta miks kannattais lähteä etsimään jotain B17 vinokonetta ties mistä kun nurkat on täynnä B19sia?

Tätä minäkin mietin. Kun ilman muuta saa laittaa ylikin 2-litraisen ja B19 tai B21 tehot mahtuvat rajoihin.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #8 : 03.04.2012, 16:16:13 »
B14 tai B16 mekaanisella ahtimella ja kaasuttimilla pellin alle jos jotain erikoista haluaa ;) ei olis joka kylässä samanlaista ;D. B17:sta (eikös se joku italiaanospeciaalino ole) en ole ikinä missään livenä nähnyt, B16 aihioita tietäisin heti parikin.

V8:lle ei enää saa lupia (kunnes joku toisin todistaa). Kaverilla oli muinoin ahdetulla B20:llä liikkuva Ama, jossa oli luvat myös 5,0 litraselle V8:lle (Ford 302/oohpelin 305), tehorajaa en muista mutta joku nuhapumppumalli siihen olisi pitänyt keulalle tuupata ja ehtojen mukaan virittää ei olisi saanut (siitä B20:stä sai ottaa ahdettuna enemmän möyhyä ihan luvan kanssa).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Pv 544 B18 > B230T
« Vastaus #9 : 05.04.2012, 12:03:10 »
B14 tai B16 mekaanisella ahtimella ja kaasuttimilla pellin alle jos jotain erikoista haluaa ;)

Tässähän tapauksessa ketjut aloittajalla on selvä visio mitä haluaa, niin kunnioitetaan sitä.

 

Futurez  Kulkukoira