RallyBaron  Samppasport

B20 6- ja 8-pulttiset kammet

  • 5 Vastauksia
  • 2898 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
B20 6- ja 8-pulttiset kammet
« : 05.04.2012, 15:29:08 »
Kysyn että voiko 6 pulttiseen koneeseen heittää toisesta koneesta 8 pulttisen kampiakselin laakereineen ? Täsmääkö laakerien pesien koot lohkoissa ja muutenkin ? Kiertokangista en tiedä tai lohkojen vuosimalleista.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 6- ja 8-pulttiset kammet
« Vastaus #1 : 05.04.2012, 16:27:23 »
Akseli sopii lohkoon, mutta kanget pitää mennä akselin kanssa kimpassa ja mäntien pitää mennä kankien kanssa kimpassa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 6- ja 8-pulttiset kammet
« Vastaus #2 : 05.04.2012, 16:43:16 »
No sitten ei onnistu, kun on tuossa 6 pulttisessa on sen verta isompi poraus. Onko kammen päät kuitenkin saman kokoiset ? Kun 6 pulttiselle olisi stefalliset kopat niin ne voi laittaa 8 pulttiseen koneeseen kiinni ? Kiitokset

Niin sellaista vielä että mikä noiden 6- ja 8- pulttisen koneen kestävyysero on ? Onko niin suurta eroa, viritetyssä koneessa.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2012, 16:45:39 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 6- ja 8-pulttiset kammet
« Vastaus #3 : 05.04.2012, 16:51:23 »
Stefakopat sopii molempiin.

Riippuu tietysti mitä tarkoitetaan sanalla viritetty ;) mutta ei niissä juurikaan taida olla kestävyydessä eroa. 6-pulttisen vakiokanget taitavat olla jopa hieman 8-pulttisen vakiokankia vahvemmat. 8-pulttisessa on vaan se etu, että siihen sopii kymppisarjan vinokoneen legendaariset M-kanget ja ne ovat sitten jo huomattavasti vahvemmat.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: B20 6- ja 8-pulttiset kammet
« Vastaus #4 : 05.04.2012, 17:30:55 »
Hyvä juttu. Viritetyllä tarkoitetaan 6 pulttisessa että on 2.1 kokoa oleva lohko, joku räyhänokka, kansi on portattu ja 46/36 venttiileillä. laskettu joku 1.5mm.  8 pulttinen taas oma kone, 030 ylikoko lohko, k-nokka, 2,5mm tiputettu kansi. tupla SU molemmissa.
Mietin vaan kumpaa konetta laittaisi autoon kiinni, ja vaikuttaako tuo tosiaan kestävyyteen millään tuo 6 pulttinen. Tai että jos noista rakentelisi yhden rähinäkoneen ja loput osat varastoon/myyntiin..

Onko suurta vaikutusta tehoissa/väännössä ja kulutuksessa onko 2.0 vai 2.1 ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B20 6- ja 8-pulttiset kammet
« Vastaus #5 : 06.04.2012, 17:54:14 »
Hyvä juttu. Viritetyllä tarkoitetaan 6 pulttisessa että on 2.1 kokoa oleva lohko, joku räyhänokka, kansi on portattu ja 46/36 venttiileillä. laskettu joku 1.5mm.  8 pulttinen taas oma kone, 030 ylikoko lohko, k-nokka, 2,5mm tiputettu kansi. tupla SU molemmissa.
Mietin vaan kumpaa konetta laittaisi autoon kiinni, ja vaikuttaako tuo tosiaan kestävyyteen millään tuo 6 pulttinen. Tai että jos noista rakentelisi yhden rähinäkoneen ja loput osat varastoon/myyntiin..

Onko suurta vaikutusta tehoissa/väännössä ja kulutuksessa onko 2.0 vai 2.1 ?

2.1 voi olla hieman parempi alavääntö, kuitenkin kun tilavuus ero on ton verran pieni niin ei välttämättä edes ajossa huomaa.. En usko että kulutuksessa juurikaan eroa huomaa.. Saahan sinne isompaan sylinteriin enemmän soppaa mahtumaan joten tehotkin voi ehkä 2hv olla enempi :D

Tää nyt on mutuilua mutta vois ainakin näin olettaa.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Kulkukoira  Proturbo