Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia

  • 25 Vastauksia
  • 7848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #15 : 26.01.2016, 22:27:00 »
Skandix myy siihen, alkuperäisen lisäksi, myös muutossarjaa. Pitkässä juoksussa voipi olla järkevä?

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/injection-system/injectors/idle-control-valve-air-supply/1049063/?bi=0019f22d884ea1ce47a1235d3d5619c7

Oon nikkaroinut tuollaisen lisäilmaluistiviritelmän 164 E moottoriin. Mitähän virkaa toi rele toimittaa? Jännitteen voi hyvin napata vaikka puolalta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #16 : 26.01.2016, 22:31:28 »
Oli miten oli, conversion kit on tehty korvaamaan tuo vahaklöntti. Noita alkuperäisiä saa näköjään fixattuina 180€:oon(+100€ pantti vaihtosasta+lähettelyt) ja "uusia"(lie kuinka vanhoja) 380€:sta ylöspäin

No ei ihan sama asia. Kun ei liity koko topikkiin mitenkään tämä lisäilmaluisti/tyhjäkäyntisäädin juttu.

Oon nikkaroinut tuollaisen lisäilmaluistiviritelmän 164 E moottoriin. Mitähän virkaa toi rele toimittaa? Jännitteen voi hyvin napata vaikka puolalta.

Luultavasti haukkaa sähköä jonkun verran niin suojeltu virtalukkoa tai vastaavaa mistä sen ryöstää. Releellä akusta ja signaali muualta niin ei rasitu.
Ei kai siinä kummempia.

Mutta aloittajalle edelleen: vanhemmissa startista suoraan, uudemmissa releen kautta mikä on yhteydessä lämpökatkasijaan. Kesäautossa toimii kyllä luultavasti ilmankin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #17 : 26.01.2016, 23:39:37 »
Sitähän tässä kysyttiin, lämpöaikakytkintä? Mutta kylmäkäynnistysventtiili löytyy D-jetistä, ihan niinkuin K-jetistäkin. Mutta, tosiaan ovat eri mokkuloita.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2016, 23:51:36 kirjoittanut Orlov »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #18 : 27.01.2016, 06:38:49 »
Oli miten oli, conversion kit on tehty korvaamaan tuo vahaklöntti. Noita alkuperäisiä saa näköjään fixattuina 180€:oon(+100€ pantti vaihtosasta+lähettelyt) ja "uusia"(lie kuinka vanhoja) 380€:sta ylöspäin

Olet tämän asian suhteen täysin oikeassa.

Se ei vaan ikävä kyllä liity tähän topikin lämpöaikakytkimeen mitenkään  :) Lämpöaikakytkin ohjaa bensan saantia ja tuo alunperin vahaklöntillä toimiva venttiili ilman saantia. Ihan just kuten Puliukko tuossa on yrittänyt selventää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #19 : 27.01.2016, 09:31:40 »
Kyllä, väärässä olin :) Puhuin ihan eriasiasta.

Katsoin sekä boschin, että vdo:n varaosanumeroilla, tätä tarvittavaa osaa ja uusia/käytettyjä löytyy. Hintaa vaan on ihan hitokseen :D

Luulisi vdo:n valikoimasta löytyvän sopivilla spekseillä löytyvä korvaava tuote! Tuossa alkuperäisessä systeemissäkin näkyy olevan sovite anturille.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #20 : 27.01.2016, 11:05:09 »
Eikö tuohon voi vaan ottaa korvaavan osan jostain tusina B200E koneesta ja ajella taas vuosikymmenet tyytyväisenä?

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #21 : 27.01.2016, 12:49:39 »
Eikö tuohon voi vaan ottaa korvaavan osan jostain tusina B200E koneesta ja ajella taas vuosikymmenet tyytyväisenä?
Djetin termisessä aikakytkimessä on pienempi kierre kuin vinokoneen vastaavassa. Liitin tais olla myös kapeampi, en muista ihan 100%varmuudella. Vaatisi siis adapteriholkin tai kanteen isomman kierteen ja mahdollisen liitinmuutoksen. Museostatus kärsii aikalailla :)

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #22 : 27.01.2016, 14:29:11 »
Mulla oli aikoinaan tuo aikakytkin korvattu nappulalla rattiakselin alla.

Mielestäni oli hyvä systeemi kun pystyy itse säätämään kuinka paljon "ryyppyä" haluaa antaa...

144-70

Poissa tonsku78

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #23 : 27.01.2016, 14:35:48 »
Kiitos kaikille vastauksista....
Eli jos oikeen ymmärsin, tulppaan aikakytkimen paikan, ja laitan sen napin taakse, ryypyn pitäisi toimia, ja se ei sotke "ECUn" muuta toimintaa?

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #24 : 27.01.2016, 14:41:33 »
Kiitos kaikille vastauksista....
Eli jos oikeen ymmärsin, tulppaan aikakytkimen paikan, ja laitan sen napin taakse, ryypyn pitäisi toimia, ja se ei sotke "ECUn" muuta toimintaa?

Ei sotke ecun toimintaa.
144-70

Poissa tonsku78

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D-jet tietäjiä? 1800es ongelmia
« Vastaus #25 : 27.01.2016, 18:38:41 »
Tämä selvä, hieno homma...
Pitääkö paikkansa että 164:ssa on samat suuttimet, jotkut myyjät väittävät ettei sovi p1800 malliin, ja toiset myyvät samoina...Varmistelen vaan kun tämä ensimmäinen volvo jota rakennan.

 

Futurez  Kulkukoira