Proturbo  Autodiagnoosi

Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96

  • 7 Vastauksia
  • 5318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kyni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Keskuslukitus lakkasi toimimasta eilis aamuna. Sinällänsä se ei hirveästi minua haittaisi, mutta kun samasta napista lähtee käynnistyksenesto pois päältä. :D Olen kokeillut molempia avaimia ja ovat ennen eilistä toimineet moitteettomasti. Omistan alfamer korjausoppaan, mistä on olluit paikoin paljonkin apua, mutta siitä ei oikeen löydy apua kyseiseen onglemaan. Avainten lisäksi sisällä oleva keskuslukituksen nappi ei toimi. Mitäs kannattaisi ekana tarkistaa? Kiitokset jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 15:36:17 kirjoittanut Kyni »

Poissa vtp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #1 : 19.01.2014, 13:55:02 »
Minulla keskuslukitus temppuili vastaavasti toissakesänä. Ongelma oli astetta ikävämpi, koska hälytys ei lähtenyt pois päältä kun sulake irrotettuna. Ajelin joku aika ajonestolaitteen releet ohitettuna ja aikomus oli hommata purkamolta boksi+pari avainta 50 eurolla.

Otin kuitenkin ohjausyksikön käsiini ja siitä vielä muovikuoret irti tarkistaakseni osanumeron ja sen, että onko siellä kylmäjuotoksia tms. Laitos näytti kaikin puolin ehjältä, joten laitoin sen takaisin. Yllätys oli melkoinen kun keskuslukitus alkoi pelata täysin tämän jälkeen ja on pelannut temppuilematta jo puolitoista vuotta! Boksi joko vaati täydellisen buutin taikka sitten liittimissä oli hapettumaa. Akun irrotus ei muuten auttanut ongelmaan. Sen olin kokeillut tätä ennen.

Suosittelen samaa temppua ja jos ei auta, niin joltain purkamolta saattaisi saada tuon keskuslukituksen ohjausyksikön edullisesti avaimineen päivineen.

Poissa Kyni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #2 : 19.01.2014, 14:12:55 »
Kiitos vastauksesta! Tuota mitä tota korjausopasta luin niin siinä näyttäis olevan eri paikassa ohjausyksiköt itse keskuslukitukselle ja kaukosäätimelle. Siis tosiaan itsellä toimii keskuslukitus sisällä olevaa nappia painamalla. Että toimiko itselläs keskuslukitus silloin sisällä olevaa nappia painamalla? Eli kumpaakohan yksikköä sitä ekana katsois.

Poissa vtp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #3 : 19.01.2014, 18:01:23 »
Enpä tullut testanneeksi. Tarkoitatko sitä nappia kojelaudassa, jolla saa auton käydessä ovet auki/kiinni? Sitä en tiennytkään, että sillä olisi oma boksinsa. Minä rassasin tätä sulakerasian yläpuolella olevaa (siinä huoltoluukun takana). Vehje on aika ahtaassa paikassa saada ulos, joten näin talvisaikaan tarvinnee jonkun lämpimän tilan, jossa rassata.

Poissa Kyni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #4 : 26.01.2014, 22:17:48 »
Tuota tuota, olen tossa purkanut auton jo aivan palasiks enkä löydä keskuslukituksen yksikköä enkä kaukosäätimien yksikköä. Kaikkialla sanotaan, että ovat eri paikassa autossa. Eikä paljoa auta se, että en tiedä miltä näyttää. Voisitko vähän selventää miten löydän sen keskuslukituksen yksikön? Alfamer oppaan mukaan sen pitäisi olla hansikaslokeron takana mutta itse en löydä, tässä kuva:


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13532
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #5 : 27.01.2014, 09:52:47 »
en vanno mutta tuo punanen rele taisi olla käynnistyksen eston rele. tähän viitaten http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=243.0 FAQ:n kuva tosin kadonnut bittiavaruuteen...

Heskuslukituksen releiden pitäisi kyllä sijaita kuljettajan ovessa.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2014, 09:56:27 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kyni

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #6 : 27.01.2014, 21:10:24 »
Aaa! Kiitos! Helpottais jo kummasti jos sais tuon ohitettua! Ei kukaan tietäs vielä, että missä sijaitsee ne mainitsemani yksiköt? Olisi tietty aina parempi korjata vika kuin vain ohittaa. :)

Poissa vtp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitus/käynnistyksenesto ei toimi Volvo 460 -96
« Vastaus #7 : 01.02.2014, 17:11:48 »
Aaa! Kiitos! Helpottais jo kummasti jos sais tuon ohitettua! Ei kukaan tietäs vielä, että missä sijaitsee ne mainitsemani yksiköt? Olisi tietty aina parempi korjata vika kuin vain ohittaa. :)

Ohjauyksikkö löytyy ainakin minulla sulakearsian läheltä. Siinä on sellainen huoltoluukku, joka on alunperin kai tarkoitettu mittariston lamppujen vaihtamiseen. Uudemmissa tämän tilalla on keskuslukitukse/ajoneston ohjausyksikkö. Voipi lähteä toimimaan ihan irroittamalla tämä liittimistään ja kytkemällä takaisin, kuten minulla kävi.

 

Elekma  Autoracing