Autoracing  KL-varaosat

Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?

  • 70 Vastauksia
  • 32805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4017
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #15 : 30.05.2015, 12:26:34 »
Taavi tuossa vastasikin aikalailla täydellisesti itse aiheeseen. Omalta kohdaltani lisäisin tähän myös sen että tämän foorumin ja yhdistyksen kautta olen saanut sellaisia ystäviä ja kontakteja että apua ongelmiin on saanut ihan elävässä elämässä. Itse menen näissä autohommissa tasolla että paljon pitäisi tehdä ja osata mutta kun ei vaan osaa, niin sitä jelppiäkin on sitten saanut kun aikoinaan vaan aloin "hengailemaan" tuolla clubiosiolla. Siellä kun keskustelu ei nyt tosiaan ole niin kovin virallista ja ihmisiin tutustuu tietysti sitten ihan eri tavalla, etenkin kun on aikanaan erehtynyt muutamia tapaamaan jossain satunnaisissa miiteissä.

Täällä on muuten niin kovassa suosiossa tuo yleinen koulukiusaaja-asenne, että väliäkö hällä. Jäsenten puolta ei viitsi edes hirveesti lukea em. syystä.

Tähän tosissaan kaipaisin hieman itsekin selvennystä, sen verran osaan kuitenkin rivien väleistä lukea että koet joko itsesi tai jonkun muun tulleen kiusatuksi "jäsenten puolella". Siihen saa ja pitää puuttua. Mikäli tarkoitat tätä clubilaisten toisilleen suorittamaa "välittämistä" niin sen takana taitaa olla pitkä yhteinen historia ja "irl" kaveruus sekä sen mukanaan tuoma suunsoitto. Mutta kuten varmaan myös itse tiedät, ihmisiä on varsin erilaisia ja osan tapa käsitellä asioita, ihmisiä tai ihmisten tekoja saattaa olla varsin ärsyttävä, jopa kiusaava, mutta väittäisin myös että tässä kohden taidat hieman yleistää? Lukeudun tosiaankin irti yleensä ottaen toista loukkaavasta kirjoittelusta ja mikäli nyt oikein tarkkaan olen täällä juttuja lukenut niin taitaa tehdä melkoisen iso osa tästä jengistä.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #16 : 30.05.2015, 16:14:55 »
Omalta kohdaltani lisäisin tähän myös sen että tämän foorumin ja yhdistyksen kautta olen saanut sellaisia ystäviä ja kontakteja että apua ongelmiin on saanut ihan elävässä elämässä.

Näin myös itsellä on käynyt. Asenne näihin foorumeihin on kyllä muuttunut itsellä,ennen pidin hullujen ja vähä-älyisten puuhana. Puolivahingossa tuli joskus kirjauduttua, eikä kaduta. Ystäviä ja tuttuja on siunaantunut yllättävän paljon. Ja tietenkin apuja volvoiluun!
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #17 : 01.06.2015, 09:57:48 »
Tämä ydinporukka on ollu kasassa yli 10 vuotta reippaasti ja porukka tuntee toisensa hyvin. Toisille voi kommentoida pilke silmäkulmassa höystettynä kettuilulla kun toisille taas pitää sanoo asiat eri tavalla.

Jos ei foorumilta löydy apua tiettyyn ongelmaan niin myös googlella löytää paljon tietoa. Ite oon käyttäny paljon tuota täsmähakua foorumilla ja monta pikku ongelmaa ratkennu sitä kautta. Koitan välttää uusien aiheiden alottamista, koska todennäköisesti se tieto löytyy jo joko foorumilta tai muualta netistä. Foorumilla on myös alueet missä voi kysyä muutakin kun vain volvoihin tai autoihin liittyviä kysymyksiä. Siitäkin on ollut apua.

Foorumi ei ole mikään pikahuolto jossa on päivystävä yleisexpertti jolla on ässä hihassa joka vikaan ja vaivaan, se pitäis muistaa. Tosin olempa vanhan foorumin aikaan saanut avun keskellä yötäkin kun yövuorossa kysyin jotain asiaa Volvolandian aikaan.

Koska olen köyhä opiskelija on jäsenmaksu jäänyt, enkä edes Hot&Rodiin mennyt koska lipun hinta sai hiukset pystyyn, nekin vähät mitä on jäljellä.

En oikein jaksa uskoa, että on kovin montaa sellaista ongelmaa, mitä ei tällä foorumilla ei oltais jo käsitelty liittyen volvoihin. Vaatii vain kärsivällisyyttä kaivaa se tieto. Facen ryhmä myös auttaa monia mutta siellä tuntuu olevan enemmän uusavuttomuutta ja mielipiteiden kyselijöitä kun todellista keskustelua mistään järkevästä.
V70 TDI

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #18 : 01.06.2015, 12:46:07 »
Pitää tuohon laittaa että ne jotka muistaa TPC:n siis ajan ennen volvolandiaa, meitä lie ei monta enää täällä mutta sieltä itse alkanut seurata, Peetu myös, muista en nyt uskalla mitään sanoa... joten väkisin tulee jotain inside heittoa tehtyä... Monesti tekisi modenakin sanoa että käyttäkää hakua, mutta se ei oikein tunnu mielekkäälle suoraan töksäyttää... mutta välillä turhautuminen on suuri kun joku kysyy pulttijakoa 240 vanteelle vaikka kolmessa eri topicissa eri alueilla niin väkisin tulee joskus vastattua tökerösti  :-[
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #19 : 01.06.2015, 13:04:04 »
Pitää tuohon laittaa että ne jotka muistaa TPC:n siis ajan ennen volvolandiaa, meitä lie ei monta enää täällä mutta sieltä itse alkanut seurata, Peetu myös, muista en nyt uskalla mitään sanoa... joten väkisin tulee jotain inside heittoa tehtyä... Monesti tekisi modenakin sanoa että käyttäkää hakua, mutta se ei oikein tunnu mielekkäälle suoraan töksäyttää... mutta välillä turhautuminen on suuri kun joku kysyy pulttijakoa 240 vanteelle vaikka kolmessa eri topicissa eri alueilla niin väkisin tulee joskus vastattua tökerösti  :-[

Niin totta.

Ja pulttijako kun löytyy joka autoon ihan googlella  :buck2:

Tuntuu vaan et uusavottomuus on iskeny ihan jokapaikkaan nykypäivänä. Kaikki tieto on saatavissa mutei sitä osata hakee tai käyttää.
V70 TDI

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5074
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #20 : 01.06.2015, 15:29:59 »

Tuntuu vaan et uusavottomuus on iskeny ihan jokapaikkaan nykypäivänä. Kaikki tieto on saatavissa mutei sitä osata hakee tai käyttää.


Tämä on niin totta tänä päivänä..

Joskus tekisi mieli kirjoittaa suoraan: käytä hakua..
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015, 15:33:22 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #21 : 01.06.2015, 16:27:37 »
Niin totta.

Ja pulttijako kun löytyy joka autoon ihan googlella  :buck2:

Tuntuu vaan et uusavottomuus on iskeny ihan jokapaikkaan nykypäivänä. Kaikki tieto on saatavissa mutei sitä jakseta hakee tai käyttää.
Korjasin
No kun halvalla sai.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 230
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #22 : 02.06.2015, 01:38:05 »
Pitää tuohon laittaa että ne jotka muistaa TPC:n siis ajan ennen volvolandiaa, meitä lie ei monta enää täällä mutta sieltä itse alkanut seurata, Peetu myös, muista en nyt uskalla mitään sanoa...

Niin, minäkin olin siellä ja tarjosin jopa, TPC:n lähestyessä loppua, mahdollisia verkkoresursseja käyttöön... Sitten tuli landia ja nyt tämä... Eli tunnen kuuluvani sisäpiiriin vaikka en olekaan vielä vrcf:n jäseneksi liittynyt... Korostan, vielä (mikä se hiihtoliiton mies olikaan, joka tuon "Korostan" -sanan löi läpi...).

Olisikohan alkuperäinen otsikko kysymysmerkkeineen kuitenkin ollut tarkoitus herättää juurikin jäseniä ja rekisteröityneitä käyttäjiä sekä vierailijoita miettimään sitä, mitä kaikkea tämä foorumi heille on antanut? ja joillekkin jopa ilmaiseksi, vain erehtymällä googlen kautta paikalle?

Vastaan siis otsikon kysymyksiin:

Ei apuja foorumista?

- olen saanut ihan suoria vastauksia tyhmiinkin kysymyksiini ja varsinkin etusivulle lisätyn google -täsmähaun avulla olen löytänyt apuja niihin kysymyksiin, joita en ole uskaltanut esittää ja sitten huomannutkin, että hemmetti... joku on kysynyt tätä jo 3 vuotta sitten mutta en ole vain löytänyt... - Eli vastaus on = "on ollut monta kertaa"

Turha jäsenmaksu?

- tätä olen miettinyt... Landialle maksoin aikoinaan ja tarroja sain... välillä sitten lopahti volvoilu (jokaisella henkilöllä voi olla elämässä välillä muutakin kuin volvo ja foorumi), joten juurikin tässä vaiheessa vaihtui myös landia vrcf:ksi... Rekisteröidyin toki heti mutta jäseneksi en vielä ole liittynyt... - Mutta toisaalta, vrcf on paljon paremmin hoidettu, on jäsenetuja, sivusto on oikeasti nyt vakaammalla pohjalla... Pitäis varmaan maksaa jäsenmaksu heti koska TDI:hin pitäis teettää jakopään remppa ja jos 10% alennuksen saa työstä erään foorumin tukijan puolesta niin siinähän on varmaan ainakin vuoden jäsenmaksu kuitattu? - Eli vastaus on = "Ei ole turha."


Lopuksi...:

Koska en ole jäsen en pääse näihin clubi-osioihin tarkistamaan millaista koulukiusaamista siellä harrastetaan... Ikävää jos niin on... Toivottavasti ko. hlöt katsovat itseään peiliin kun tämäkin asia on otettu esille. Tunnistavat varmaan itsensä lukiessaan...

Lisäksi olen huolestunut siitä, että "henkeen ja vereen" foorumin eteen, harrastepohjalta, työtä tekevät henkilöt joutuvat kokemaan välillä käsittämätöntä kritiikkiä. Tämä on kuitenkin yksi parhaiten hoidetuista foorumeista, jopa kansainvälisessä mittakaavassa...
"If I die... I die..." <- joku

Paikalla Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4017
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #23 : 02.06.2015, 09:08:26 »
^ Ei lisättävää O0
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #24 : 02.06.2015, 09:21:52 »
Tämä on kuitenkin yksi parhaiten hoidetuista foorumeista, jopa kansainvälisessä mittakaavassa...

Nyt tuli niin hienoa palautetta ja jota harvoin saa, että otan hatun pois päästä ja lausun KIITOS. -H-

Ja vaikka itse tässä tämän serverin kanssa usein hääräänkin ja muutenkin suunapäänä pyörin täällä, en edes yritä väittää että tämä olisi jotenkin minun ansiotani kuin omalta pieneltä osaltani. Tiimityötä tämä on ollut alusta asti. Vanhan landian kuolinkorahduksissa kun tätä yhdistystä ja foorumia suunniteltiin, yksi kantavista ajatuksista oli että mikään asia ei saa olla vain "yhden miehen takana". Jo heti lähdössä pyrittiin saamaan isompi joukko mukaan tekemään, tuottamaan ja tukemaan. Tavoitteena oli saada myös heti riittävät resurssit pyörittää foorumia kunnolla sekä järjestää ihan oikeita harrastustapahtumia.

Nyt kun foorumilla, yhdistyksen hallinnossa ja tapahtumissa pyörii jo mukavan kokoinen rinki aktiiveja eri puolelta Suomea, voi sanoa rehellisesti että alun tavoitteet ovat onnistuneet eikä tämä ole vain yhden henkilön tai muutaman henkilön pienen piirin juttu. Työ ei tietenkään ole valmis. Ja siihen saa ihan kaikki osallistua, jotka vaan tuntevat että voivat/haluavat jotain tehdä yhteisen harrastuksen eteen. Jäseneksi liittyminen on se helpoin konsti, se ei vaadi kuin ihan vähän kukkaron nyörien raottamista. Ja jos virtaa riittää, erilaisissa tapahtumissa riittää kyllä tehtävää ja uusiakin saa keksiä. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #25 : 05.06.2015, 09:08:30 »
Clubin juttuja ei todellakaan pidä ottaa vakavasti, pää sääntöisesti siellä kirjoittelee porukka joka on tuntenut yli kymmenen vuotta toisensa.
Itse olen nuoresta iästä huolimatta pyörinyt yli kymmenen vuotta näillä foorumeilla ja nähnyt volvolandian pari eri foorumia.
Harmi ettet kalamies viime kesänä päässyt Alastaron mökille mukaan,  siellä olisit päässyt nopeasti sisään tähän "koulukiusaaja" rinkiin ja ymmärtäisin mistä on oikeasti kyse. Se ei ole todellakaan sitä miltä se saattaa ulkopuolisen silmissä näyttää.
Ja maksu ei todellakaan ole turha, jos ei sitä ei olisi ei olisi tapahtumia mitä yhdistys järjestää.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #26 : 05.06.2015, 21:27:32 »
Uusia jäseniä on tullut niin paljon niin foorumin kuin myös facen puolelle. Kaikki ei voi tuntea kaikkia henk.koht. sille vaan ei voi mitään. Joskus oli jopa oma IRC kanava missä sai puhua ihan mitä lystää ja hauskaa oli.

Otsikkoon palatakseni, niin jos mulla tulee joku ongelma eteen, oli mikä tahansa niin kirjotan googleen jotain. Sitä kautta lähden ratkoon ongelmaa enkä ala nassuttaan jossain foorumilla jos vastausta ei tule minuutissa.

Onneks tällä foorumilla voi OT alueella purkaa mieltänsä suht vapaasti. Tänne palaute osioon myös voi vapaasti kirjottaa modeille palautetta.

Pakkohan ei ole jäsenmaksua maksaa, eikä kukaan sitä vaadi. Sille van ei voi mitään,et osa porukkaa on ollu kauemmin ringissä mukana ja osa sitten kattelee vähän kauempana menoo. Onhan se aina vähän hassu tilanne mennä mukaan uuteen porukkaan ja vieläkin on on tällä foorumilla väkee joiden kans olis kiva höpistä mut ei oo miiteissä tullu bongattua. Kasvot ja nimimerkki ei aina kohtaa.

Se jäsenmaksu on yks pieru saharassa vaikka toisille se on iso raha. Tärkeintä on saada apuja kuitenkin, ja ne avut löytyy kyllä pienellä vaivalla ilmankin sitä maksua.
V70 TDI

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #27 : 05.06.2015, 21:43:14 »
Joskus oli jopa oma IRC kanava missä sai puhua ihan mitä lystää ja hauskaa oli.

:nohnoh
Edelleen on.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #28 : 05.06.2015, 21:55:00 »
:nohnoh
Edelleen on.

Wuhuu, eikun MIrc lataukseen :D
V70 TDI

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #29 : 30.09.2015, 18:10:22 »
Ja mitä jäsen maksuun tulee, sehän on ihan henkilökohtainen asia, saako sillä maksulla mitään, vai ei.
Myös voi ajatella, täytyykö itse sillä saada, moni muu voi taas saada, koska jäsen maksut menee aika pitkälti foorumin ja / jäsenten hyväksi.

Kymmenen euroa vuositasolla jäsenmaksun muodossa on mielestäni naurettavan pieni raha siitä, että osaltaan pystyy vaikuttamaan tämän foorumin ylläpitoon ja erilaisten tapahtumien järjestämiseen. Kyseisen summan voi hukata vajaaseen kahteen tupakkiaskiin tai muutamaan tölkkiin olutta. Ihan mistä tykkää, itse laitan sen rahan ehdottomasti jäsenmaksuun.

Nykyisessä mittakaavassa kesämiitit jollain moottoriradalla ovat huikeita tapahtumia. Jos tykkää ajaa radalla, on se jäsenmaksun maksaneelle varmasti yksi suomen edullisimmista mahdollisuuksista ajaa radalla, ja muutaman tunnin sijasta koko pitkän päivän. Lisäksi kesämiitit ovat paisuneet koko viikonlopun tapahtumaksi illanistujaisten muodossa mukavien ihmisten kesken.



Itse aiheeseen,

Foorumi toimii hyvin. Katkoja on ollut vähän ja moderointi toimii hienosti. Tietotaitoa foorumin käyttäjien kesken on tarjolla käsittämätön määrä. Jos vähänkin panostaa viestinsä ulkomuotoon ja sisältöön, saa varmasti apua. Jos viestin sisällön hahmottamiseen menee koko ilta, kuka siihen viitsii vastata? Näitä tulee vastaan silloin tällöin...

"Sisäpiiriin" pääsee mukaan, kun vaan tuo itsensä esille. Niin siihen on itse kukin päässyt mukaan. Kolmessa perättäisessä kesämiitissä kun ilmoitti käyneensä ja kukaan ei muista nähneensä, oli se sillä selvä.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Kulkukoira  Proturbo