Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Aakari - 17.07.2011, 10:50:33

Otsikko: AW-laatikon momentinmuunnin
Kirjoitti: Aakari - 17.07.2011, 10:50:33
Täyttyykö turbiini öljyllä, kun laatikkoon laitetaan öljyt? Vai olenko tehnyt peruuttamattoman tyhmyyden irrottaessani sen? 

??jussi


TÄMÄ TULI NYT VÄÄRÄLLE TOPICILLE saa poistaa.
Otsikko: Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
Kirjoitti: googe 2.0 - 17.07.2011, 11:05:31
Täyttyykö turbiini öljyllä, kun laatikkoon laitetaan öljyt? Vai olenko tehnyt peruuttamattoman tyhmyyden irrottaessani sen? 

En usko että sinne täyttäessä menee öljyä, mutta käynnistyksen jälkeen tuskin kestää kauaa, että se on taas piripinnassa.

Valutitko sieltä siis suurimmat vaakatasossa ulos?

Joko asensit sen takaisin paikoilleen? Jos et, niin mielenrauhan vuoksi voit lorotella sinne öljyä sisään. Kun asennet sitä paikoilleen, ole varovainen ettei se tiiviste hajoa. Hiljaksiin pyöritelleen ja varovasti painaen akselit lupsahtelevat sinne momentinmuuntimen vastakappaleisiin ja ura pumppuun. Muunnin on pohjassa kun vetolevyn vastepinnat on 16-19mm syvyydessä kotelon reunasta.
Otsikko: Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
Kirjoitti: Dartteri - 11.08.2011, 08:25:47
Kyllä sitä öljyä sinne menee. Jenkkimiesten keskuudessa ihan validi tapa laatikon öljynvaihtoon on pudottaa aski ja turbiini pois, valutella kaikki irtoava atf pihalle, kasata kuivana ja täyttää.
Jatkuvastihan siellä on kohtuullisen kova kierto päällä. Kunhan pumpulla vaan on öljyä mitä kierrättää, ilmaantuu varmasti hyvin
Otsikko: Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
Kirjoitti: AKK - 19.08.2011, 12:04:45
Sehän on ihan hyvä lorotella tyhjäksi, saa laatikko uutta marjapuuroa! Nimim. taksimiehen mustat laatikkoöljyt
Otsikko: Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
Kirjoitti: Jule - 19.09.2011, 11:03:30
Sen turbiinin oikeasti tyhjäksi lorotteleminen ei ole mikään helppo juttu. Sinne menee ihan uskomattomia määriä öljyä sisään, ja kun vähän kääntää tai heilauttaa, niin tulee vielä toinen mokoma ulos, ja useampaan kertaan.
Otsikko: Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
Kirjoitti: j_tapio - 19.09.2011, 17:24:57
Sen turbiinin oikeasti tyhjäksi lorotteleminen ei ole mikään helppo juttu. Sinne menee ihan uskomattomia määriä öljyä sisään, ja kun vähän kääntää tai heilauttaa, niin tulee vielä toinen mokoma ulos, ja useampaan kertaan.

Imuvaihtajan pilli sinne pohjalle ja käsissä muutaman asteen kallistelua edestakaisin, saa aika nopsaan tyhjäksi.