Kulkukoira  Proturbo

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 156094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
700-sarjan hankinta
« : 05.11.2010, 21:54:29 »
Kaikki 700-sarjan hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 02:53:30 kirjoittanut (Miksu) »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa V_O_L_V_O

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #1 : 23.01.2011, 08:59:49 »
Kovasti kiinnostaa hankkia 740:n kakkosautoksi. Kysymyksiä:
 
1. Milloin tuli ruiskukone?

2. Milloin tuli sinkitty kori?

3. Onko eri konevaihtoehdoissa kestävyyden kannalta eroja?

4. Mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota autoa hankittaessa?

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 666
  • PRV is lifestyle <3
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #2 : 23.01.2011, 10:14:16 »
1. Niitä on ollut aina tarjolla.
2. Olikohan mallivuos -88 eka jossa sinkitty, ettei vielä mallivuos -87 ole sitä.
3. Ei niillä enää tässä vaiheessa näillä kilsoilla ole mitään eroa.
4. Kuinka lahoks onkaan jo päässyt.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #3 : 23.01.2011, 23:53:14 »
Malliin -87, eli siis -86 loppuvuonna tuli sinkkikoppa. Ei tee mitään eroa siihen, että huonosti pidetty on mätä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #4 : 25.01.2011, 23:15:17 »
Kovasti kiinnostaa hankkia 740:n kakkosautoksi. Kysymyksiä:
 
1. Milloin tuli ruiskukone?

2. Milloin tuli sinkitty kori?

3. Onko eri konevaihtoehdoissa kestävyyden kannalta eroja?

4. Mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota autoa hankittaessa?

1. ruiskuja ollut koko ajan, mutta F-koneet joissa sähkönen ruiskutusjärjestelmä tuli 90-vuoden malliin.. Itellä on vm -89 jossa on jo b200f koneella..

3. Onhan se periaatteessa mitä enemmän sähköä (b200f, b230f), sitä enemmän vikoja ainakin tän ikäsissä autoissa joissa alkaa pikkuhiljaa vanhuudeltaan tulemaan vikoja.. Eli ite suosittelisin E-konetta F-koneen sijaan..

4. Jos et oo innokas hitsaaja niin ainakin nämä yleisimmät paikat kannattaa katsoa ettei ole mätää.. (Akun kotelo, tunkin nostokohdat, helmat).. Kannattaa vähän silmäillä edellisen katsastuksen päästölappua jos on mahdollista.. Tietää vähän mimmosessa kunnossa säädöt ja moottori yleensäkkin on ettei tuli yllätyksiä esim. katsastuksessa liian suurten päästöjen takia.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #5 : 26.01.2011, 14:13:48 »
1. ruiskukoneethan oli mukana heti -84 B19E koneen muodossa, lampaadallinen sähköruisku tuli ekan kerran suomiautoihin -87 B230F (ja 200F?) koneiden muodossa, sähköruisku motronicin muodossa löytyi 740:stä -85 b200/230et koneista, ja 760:stä heti alusta alkaen b23et koneesta. Jenkkimalleissahan oli äffäkoneita jo ainakin -85, mutta suomiautoista niitä alkaa löytyä -87 tienoolta, GLT-malli on ensimmäinen 740 malli jossa on LH2.4 moottorinohjaus.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #6 : 26.01.2011, 15:44:09 »
4.
Lahoviat, päältä saattaa olla siisti mutta tarkista pohjan ja helmojen kunto. Olen joutunut hitsaamaan sinkkikorista 740:iä joka oli päällepäin lähes virheetön. Konepellin etureuna voi olla ruostunut, samaten sedanin takaluukun reuna.

Käsijarru, yleensä ei toimi mutta on helppo korjata jos vaijerin linkku taka-akselista ei ole mädäntynyt. Kenkien levittäjä  levyn sisällä on hyvin todennäköisesti ruostunut yhdeksi möykyksi, lämmöllä, keskivertoa isommalla vasaralla ja ruosteenirrotuslitkulla saa toimimaan, voidellaan hyvin esim. kuparitahnalla.

Takajarrut, ovat yleensä enemmän tai vielä enemmän jumissa. Ei huomaa ellei irrota rengasta ja kokeile että jarru ottaa ja myös irrottaa.

Sähkölaitteet ovat vähän epävarmempia kuin huonoiksi haukutuissa ranskalaisissa. Suutinrele, polttoainepumppujenrele, sytytysyksikkö ja ykk-anturi pitää olla aina hanskalokerossa. Myös imm ja lamda-anturi on hyvä olla varastossa jos autossa on sellaiset. Sulake-/relerasia saattaa olla huonossa hapessa vaikka onkin suojaisessa paikassa. Mittararistossa ei todennäköisesti pelaa kaikki mittarit, saattaapa olla kaikkikin mykkinä, tyyppivika. Virtalukonpohja saattaa renata ja sähkö ei välity lukolta eteenpäin. Maadoitusviat yleisiä. Hyvällä tuurilla puolet kaikista sähköllä toimivista lisävarusteista (sähkölasit, keskuslukko, kattoluukku, sähköpeilit) saattaa toimia.

Polttoainetankissa oleva siirtopumppu sippaa jossakin vaiheessa. Jos kuljettajan penkin kohdalla pohjassa oleva pumppu pitää kovaa ääntä tai auto nykii alle puolella tankillisella on siirtopumppu todennäköisesti kaputt. Vaihdetaan tavaratilan pohjassa olevan huoltoluukun kautta.

Kattoverhous saattaa roikkua kuten vanhoissa saabeissa, vaikea korjata mitenkään siististi. Ovien tavaralokerot ovat luultavasti palasina. Muoviosiin ei saa koskea pakkasella, murenevat pienestäkin kosketuksesta. Muutenkaan muoviosat eivät tahdo kestää irrottelua.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #7 : 26.01.2011, 16:22:20 »
Ja ehjää polttoainemittaria / mittaristoa ei kovinkaan usein tule vastaan :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Sleepy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #8 : 24.02.2011, 11:06:19 »
Perheessä 86 740 turbo IC ,bensa tietysti,mittarissa jotain 445tkm. Ajettu meillä 100tkm/10 vuotta yhtä luotettava kun jenkki pelit,todella vähän vikoja. Ostaessa jo oli h-kirja hukkunut,joten luoja yksintietää todelliset KM:it? Ei reistaa releet eikä sähköt eikä mittarit. Ainoat viat:keskuslukko joskus vetää ovet lukkoon itsestään,pidetään toinen avain taskussa. Kattoverhoilu roikkuu takana,lokilämppäri rikki. Siinäpä ne. ;D  Remonntteja tehty meillä:Taka pönttö uusittu,jarrupalat,vuotava syyläri,Pari paikkaa pohjaan,nappi vitosen johto kerran korjattu,siinä ne viat 10 vuodelta. Aina laakista leimalle,Toimii sähkölasit,peilit,katto luukku,kaikki sähköllä. Toimii turbo(ei meillä tehty mitään,oli jo ostaessa ahtoputket öljyiset ja ovat edelleen,nappi vitonen toimii myös,kuten kaikki mittarit,releet,sähköt ei ole ollut mitään vikaa,sitä Joskus tapahtuvaa ovien lukkiintumista lukuun ottamatta. Muuten normi huollot:Tulpat,suodattimet,öljyt,remmit,ei muuta! Laatu aivan muuta kestävyyden ja luetattuvuuden suhteen 8)  kun omani uudemmat 2000 luvun katiskat :'(
Korjauksiin/huoltoihin  jotain satkuja 10 vuodessa yhteensä! Samaan ei nykypelit pysty :pomo:

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #9 : 24.02.2011, 11:46:55 »
GLT-malli on ensimmäinen 740 malli jossa on LH2.4 moottorinohjaus.

Täh?  Onhan LH2.4:ää 8-venttiilisissäkin.

Ehkä se LH2.4 tuli yksnokkasiin vasta siinä vaiheessa kun GLT oli jo kaupassa, mutta eikös 8-venttiilinen ole kuitenkin sama 740 GL -neekerimalli silloinkin kun siinä on LH2.4. Tuosta saa sen käsityksen että vain GLT:ssä olis LH 2.4:ää...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #10 : 24.02.2011, 22:28:56 »
Täh?  Onhan LH2.4:ää 8-venttiilisissäkin.

Ehkä se LH2.4 tuli yksnokkasiin vasta siinä vaiheessa kun GLT oli jo kaupassa, mutta eikös 8-venttiilinen ole kuitenkin sama 740 GL -neekerimalli silloinkin kun siinä on LH2.4. Tuosta saa sen käsityksen että vain GLT:ssä olis LH 2.4:ää...
Minusta siitä saa kuvan, että GLT oli ensimmäinen 740 malli, mihin tuli LH 2.4, ei että se ei olisi tullut muihin? Kasitappisiin se tuli pari vuotta myöhemmin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #11 : 24.02.2011, 22:50:03 »
Minä vuonna 740GLT tuli? Meillä 740GL -89 B230F LH2.4
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #12 : 24.02.2011, 23:17:17 »
Minä vuonna 740GLT tuli? Meillä 740GL -89 B230F LH2.4
-87 ainakin oli jo, minusta -86 ei vielä ollut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #13 : 25.02.2011, 01:04:24 »
Minä vuonna 740GLT tuli? Meillä 740GL -89 B230F LH2.4

Mullakin 740 -89 mutta b200f LH2.4..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #14 : 25.02.2011, 19:06:13 »
Minä vuonna 740GLT tuli? Meillä 740GL -89 B230F LH2.4

Taitaapi olla -88 ensimmäiset glt:t
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

 

Carcom Oy  Ateho