RallyBaron  Samppasport

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 241807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
900-sarjan ja S/V90 hankinta
« : 05.11.2010, 21:55:14 »
Kaikki 900-sarjan sekä S/V90 hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 02:53:21 kirjoittanut (Miksu) »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #1 : 10.12.2010, 11:19:37 »
Ei kysymyksenä vaan lähinnä "nice-to-know".

Jos meinaa 900:sta alkaa repimään enemmän kuin 250hv tehoja, niin voisi olla hyvä jo hankintahetkellä varmistua vaihteiston tyypistä. Vuodesta -94 alkaen käytettiin pomminvarmana tunnettua M90 vaihteistoa, ja vuodesta -97 alkaen tuosta julkaistiin entistäkin vahvempi M90H2/L2 -malli.

Ennen tuota M90 askia oli käytössä M46 (sähköinen ylivaihde, nappi kepissä) ja M47 (5. vaihteinen ilman ylivaihdetta). Näissä ei oikein 3.vaihteen rattaat tahdo kestää kovempaa käyttöä.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

hevonen

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #2 : 10.12.2010, 23:01:45 »
Joo ja kyllä se vanhempikin m90 kestää kun ei hakkaa apinan raivolla kolmosta sisään. :sundaydriver:

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #3 : 10.12.2010, 23:53:29 »
Joo ja kyllä se vanhempikin m90 kestää kun ei hakkaa apinan raivolla kolmosta sisään. :sundaydriver:

Totta, ja jos tuntuu että ei meinaa kolmonen upota, niin vahvistus ohjeet löytyy FAQ:ista.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Daath

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #4 : 31.01.2011, 19:25:32 »
Totta, ja jos tuntuu että ei meinaa kolmonen upota, niin vahvistus ohjeet löytyy FAQ:ista.

On tämä vain viritettyjen juttuja? Itellä on tuossa S90:ssä silloin tällöin ongelmia tuon kolmosen kanssa. Vaihde ei rusahda päälle, mutta saa kovemmalla voimalla survoa sisään. En löytänyt tuota juttua FAQ:sta.
- S90 '98 -

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #5 : 31.01.2011, 19:37:37 »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Daath

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #6 : 31.01.2011, 19:48:55 »
Kiitän. Vielä tarvisi tietää, että olisiko tuosta hyötyä tähän S90:n laatikkoon?
- S90 '98 -

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #7 : 31.01.2011, 19:56:44 »
Kiitän. Vielä tarvisi tietää, että olisiko tuosta hyötyä tähän S90:n laatikkoon?

Jos moottorin tehot on samat kuin tehtaalta lähtiessä, niin eipä juuri. Harvoin vakioautolla tulee niin reviteltyä, että saa tuon synkan rikki. Tuo vahvistus on hyödyllinen lähinnä niihin autoihin, joilla haetaan viimeisiä sekunnin kymmenyksiä varttimaililla, ja aina ei ihan tarkkaan ehdi odotella vaihteen kytkeytymistä. Puolitiehen jätetty kolmoselle vaihto voi siis murtaa tuon synkan lukituksen.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Daath

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #8 : 31.01.2011, 20:01:03 »
Okei, kiitos vastauksesta. Ihan vakiona mennään tuolla autolla. Laatikkoon vaihdettiin öljyt ja pikkasen harvemmin saa tuota kolmosta survasta sisään. Eipä tuo periaatteessa häiritsisi, jos vain tietäisi ettei mitään isompaa remppaa ole tiedossa  :)
- S90 '98 -

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #9 : 31.01.2011, 20:36:39 »
Mun 940:n M90 askilla on kohta takana 400tkm, ja ainakin minun aikanani melko kovaa käyttöä. Ei ole vahvistettu, kolmosen synkka on jo hiukan kulunut eli joutuu välillä käyttämään hieman voimaa. Öljyistä tuo aski on kuulemma aika tarkka, mutta muuten kyllä kestää vakiokäytössä kuuhun ja takaisin.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Daath

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #10 : 31.01.2011, 21:06:16 »
Okei, eli laatikosta (ajettu vajaa 230.000tkm) ei pitäisi olla huolta - varsinkin kun öljyt vaihdettu juuri. Ei tuo kytkinkään mitään ääntä tai vastaavaa pidä. Tiedä nyt sitten.
- S90 '98 -

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #11 : 18.02.2011, 12:45:54 »
Paljonko tuollainen 940 B200F koneella ja automaattilaatikolla kuluttaa satasella? Pääseekö mitenkään alle kympin?
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #12 : 19.02.2011, 09:23:02 »
Paljonko tuollainen 940 B200F koneella ja automaattilaatikolla kuluttaa satasella? Pääseekö mitenkään alle kympin?

Vapaapudotuksella?
 :D

Jos olisi manuaali ja keskittymällä taloudelliseen ajoon, voisi maantiellä loivaan alamäkeen juuri ja juuri päästä?
Entinen b230fb(100kw), ja automaatti, ei mennyt omien laskujen mukaan ikinä alle kympin.

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #13 : 19.02.2011, 10:18:30 »
Paljonko tuollainen 940 B200F koneella ja automaattilaatikolla kuluttaa satasella? Pääseekö mitenkään alle kympin?
Vastaavan manuaalin (M47) keskikulutus oli mun käytössä 9,19l/100km. Varmaan voi päästä matka-ajossa alle, mutta yhdistetty taitaa kyllä mennä kympin yli?

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
960 ostamassa...
« Vastaus #14 : 03.03.2011, 12:10:19 »
Kiikarissa 960 sedan Volvo vm -92, jolla ajettu 275tkm. Vaikuttaa ihan siistikuntoiselta peliltä. Tuontiauto.

Mihin kannattaa ostaessa kiinnittää huomiota ja tarkistaa? Omat kokemukset rajoittuvat vinokoneisiin manual laatikolla.

Kansiremppa tehty hiljattain sekä takaa löytyy uudet nivot. Tässä lienee kaksi pahinta? Ilmastoinninkompura mahdollisesti sökö.

Myyjä väittää olevan jäykällä taka-akselilla. Eikös tossa multilink pitäisi olla? Jäykkä olisi tietty paljon luotettavampi. Lukko löytyy.

Eniten arveluttaa automaattilaatikko ton ikäisessä autossa. Miten tulee tarkistaa? Laatikko ei taida olla ylivaihteellinen? Laatikkoon vaihdettu öljyt viisi vuotta sitten.


Semmosta. Kiitos jos joku viitsii valaista.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2011, 16:03:02 kirjoittanut Kasipätkä »

 

Kulkukoira  Proturbo