Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Öljynsuodattimet

  • 6 Vastauksia
  • 3646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Öljynsuodattimet
« : 30.12.2012, 17:36:24 »
Joku vanha ketju näistäkin oli mutta josko ihan uuden kuitenkin.

Hiljakkoin oli ongelmaa öljynvaihdon jälkeen pitkään palava öljynpaineen merkkivalo -99 V70 tdi:ssä. Aikani sitä tuskailin ja vaihdoin uuden suodattimen, vika hävisi. Lähetin suodattimen tutkimuksiin M-filtterille ja sieltä tulikin vastaus että suti oli viallinen, tyhjentymisen estävä kumiläppä oli rikki.
Hyvä.

Tympeää tässä oli se että suodattimen vaihdon jälkeen totesin että öljymäärä oli tikussa virheellinen tuon vuotavan sudin takia. Valui niin nopeasti sammutuksen jälkeen tyhjäksi että öljymäärä tikun mukaan oli ok. No todellisuus oli se että pinta oli niukinnaukin alamerkissä, uuden suodattimen asennuksen jälkeen joutui lisäämään ~litran öljyä. Jossain raskaassa käytössä tms. vajaus voisi olla tuhoisaa moottorille.

Ajeltiin pitkät pätkät tyytyväisenä kun jokin aika sitten valon sammumista joutui taas odottelemaan hieman pidempään kuin yleensä. Pidin syynä noita kesäkaudella käyttämiäni öljyjä jotka ovat inan paksuja talvelle, vaihto iski nyttemmin kohdalle ja suodattimen irroituksessa totesin että taas se on tyhjä. Ei paljoa valunut ränniä pitkin. ( OSCA suodatin) Auto seissyt ~2h sammutuksesta.
Kirosin hiljaa mielessäni ja täytin vanhan sudin öljyllä, laitoin sen kyljelleen valutusritilälle ja niinhän se vaan vuotaa tämäkin suodatin sieltä kumiventtiililtä.   :(

Auton valmistuttua hajoitin sen vuotavan sudin. Näytti ehjältä mutta joku ihme höttö oli venttiilin välissä, luulin jo karstaretaleeksi mutta tutkimus näytti siltä että joku muru on irronnut suodattimesta itsestään. Varsinaista vikaa en löytänyt mutta suodatinmateriaali ja toisessa päädyssä oleva liimaus oli TODELLA MURENEVA. Suodatinelementti irtosi käytännössä itsestään toisen pään liimauksesta ja paperi itsessään on aivan älyttömän korppua. Silloin tällöin puran suodattimet ihan mielenkiinnosta  :idiot2: ja koen niin että paperi saisi olla hieman sitkeää.

Saas nyt nähdä miten käy tuon M-filtterin kanssa. (sain kaksi silloin hyvityksenä risasta)

Yleensä olen ajellut Hengst sudilla kun niitä on ollut Mnetin hyllyssä, eikä ongelmia ole ollut. Mosassa tuskin on mitään mikä pilaisi suodattimen? Ainakaan naftaa ei mene öljynsekaan kun öljyt haisevat öljylle eikä naftalle, nafta voisi olla myrkkyä jos sitä liiemmin asuisi öljyssä. Kiesillä myös ajetaan runsaasti ja pitkähköjä siivuja. +40tkm/v.




« Viimeksi muokattu: 30.12.2012, 17:43:28 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Öljynsuodattimet
« Vastaus #1 : 30.12.2012, 18:20:11 »
TM:ssä taisi olla joskus öljynsuotimet vertailussa ja muistaakseni M-filter oli viimeinen. Olikohan vielä, että volvon suodatin oli kans mukana edustamassa alkuperäisosaa ja taisi olla vertailun ykkönen. Mann Filterin tekeleitä taitaa olla nuo volvon suodattimet. Ainakin mitä vinokoneen kylkeen ruuvataan.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Öljynsuodattimet
« Vastaus #2 : 30.12.2012, 18:36:59 »
Nuo OSSCA-suodattimet ainakin itse kierrän kaukaa, laadultaan mitä sattuu. Muistaakseni jossakin pakkauksessa oli maininta "Replace every 5000km". Parin euron lisähinnalla motonetista Hengst / Mann / Bosch.

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Öljynsuodattimet
« Vastaus #3 : 30.12.2012, 18:41:03 »
Volvon orkkisfilsuja, yleensä motonetistä olen ostanut, ja yhdelläkään ei ole ollut koskaan ongelmia. Kohta 10v aikana niitä asennellut varmasti satakunta kappaletta, enimmäkseen vinokoneisiin ja vaparitinakoneisiin. TDI muistaakseni halusi isomman erilaisen filsun, muutaman MANN:in ja M-filtterin olen asentanut, Mannissa laatu hyvä, M-filtterit toimivat ainakin asentaessa, muuta en osaa niistä sanoa, omiin peleihin en muuta asenna kun orkkisfilsuja, Bosch, Mann ja Hengstiä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

s73

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimet
« Vastaus #4 : 30.12.2012, 18:48:24 »
Säästö on tässä kohtaa hyvin pieni. Käyttäisin omia filttereitä, vian korjaus maksaa paljon ja nettikaupat myy volvon leimalla olevia filttereitä. >:(

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Öljynsuodattimet
« Vastaus #5 : 30.12.2012, 19:01:08 »
Kummassakin Volvossa omat suodattimet ja näin ajattelin jatkossakin toimia.
a car you can believe in

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimet
« Vastaus #6 : 30.12.2012, 20:26:34 »
Joo, toi O oli vaan kun piti jotain silloin M-sudin kanssa painiessa saada tilalle. Hengst tosiaan ollut käytössä kun sitä saa tosta paikalliselta ja Mnetistä.
Sen kanssa ei oo ollu ongelmia.
Katotaan nyt miten käy noiden saatujen Ämmien kanssa, ja sit palataan takas Hengstiin. Tavoite ei ole todellakaan säästää näissä asioissa vaikka siltä se äkkiseltään tuntuisi. :)

Säästämiseen ei ole köyhällä varaa, vai miten se meni.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron